Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

fren kartuşunda ön-arka farkı?

Konu, 'Frenler' kısmında caner ünsal tarafından paylaşıldı.

  1. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    "baradine" fren kartuşlarında ön arka teker için fark var mı?
    (jantın dönüş yönüne göre kartuşun üzerinde işaret var tabi bu na dikkat etmek lazım. Ben ön ya da arka janta takılan kartuşlar arasında yapısal fark var mı diye sormak istiyorum ?)
     
  2. Mustafa Volkan Koca

    Mustafa Volkan Koca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    953
    Beğeniler:
    499
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ben yok diye biliyorum aldığınızda oku dönüş yönünde takarsanız sorunsuz kullanırsınız. Ayrıca baradine almakla çok iyi bir seçim yapmışsınız çamurda suda performansları süper 1.5 yıldır kullanıyorum ne bi erime nede başka bir sorunum oldu verdiğiniz paranın sonuna kadar hakkını alıyorsunuz:in:
     
    caner ünsal bunu beğendi.
  3. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kesinlikle Mustafa hocamın dediklerine katılıyorum. Ön arka farkı yok yönlerini doğru yapman lazım.Pabuçların üzerinde sağ sol ibareleri belirtilmiş zaten. L > Left; yani ön yada arka farketmeksizin sol tarafa takman, R > Right; ise sağ tarafa takman.
     
    caner ünsal bunu beğendi.
  4. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Yoktur.Ve dediğin gibi sadece jantın dönme yönüne göre yani ileri olacak şekilde pabuçları yerleştirmen yeterli.

    Birde , bunları yerleştirirken en çok dikkat etmen gereken konu , frenleri sıkarak ayarlaman.Pabuşların yüzeyini jantın yanaklarına sırf oalcak şekilde yapıştırıp ayarlaman daha güzel bir tutuş sağlar.Freni sıktığında ikisi birden janta otursun.buda ayrıca bir hatırlatma.. :)

    Umarım anlatabildim.
     
    Serden Us ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  5. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    teşekkür ederim ancak şu bölümü anlayamadım
     
  6. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    pabuçlarınızın arkasındaki allen vida yani papuçları tutan allen vidayı biraz gevşetin (yardım alırsanız işiniz daha kolaylaşır) freni sıkın ve elinizle papuçları jantı parlak yüzeyine paralel olacak şekilde hizallayın (fren hala sıkılı). papuçların yüzeyi tam olarak janta yapıştığında elinizle papucu destekleyip(fren kolu hala sıkılı) arkalarındaki allen vidayı sıkın. vidaları sıktıntan sonra yardımcınız freni bıraksın. tepeden ve bisikletin karşısından frenlerinize bakın ortalanmamış ise pivotların altında + uçlu vida olacak onları sıkarak yada gevşeterek ortalayın ve tekerleriniz dönüdürüp bir kalite kontrol yapın.fren iyi tutumuyorsa yada kaçırıyorsa fren telinizin gerginliğini ve uzunluğunu kontrol edin..:). fren tellerinizi yağlı tutmaya özen gösterin..:)

    Biraz fazla açıkladık ama belki başkalarının işine yarar..:)
     
    Serden Us ve caner ünsal bunu beğendi.
  7. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Çok özür dilerim.Kelime eksik olunca anlaşılmaz olmuş.

    Jantın yüzeyine pabuçlar bastırılıp , alt taraftan bakıldığında sıfır boşluk olarak yapışmasına dikkat et.

    Umarım iyi olur.Selamlar..
     
    caner ünsal ve Ferhat Köse bunu beğendi.