Disk veya janta bulaşmış yağ, hem sese sebep olabilir hem de sürtünmeyi azaltır. Frenin temel prensiplerinden biri sürtünme üzerine kurulu olduğundan yağlı yüzey sürtünmeyi azaltır.
Daha önce bu problemi yaşadım.
Karşı önlemim:
Deterjanlı su uyguladığınız bir bezle yağın bulaştığı jantı ve diski temizlemek. Yalnız sabunun başka hareketli ve yağlı çalışan mekanizmalara akmasına ve bulaşmasına engel olunuz, aksi taktirde mekanizmanın yağı ortadan kalkıp başka problemlere yol açabilir.
Eğer zinciri yeni yağladıysanız, jantı bir kez silmek yetmeyecektir çünkü yeni yağlı zincir, azalan şekilde, siz gözle kolay görmeseniz de bir süre sürekli yağ atacaktır. Bu da kesinlikle janta veya diske yapışacaktır. Onun için bu deterjanlı bezle silme işlemini yağlama sonrası defalarca veya zincir yağ atmayı durdurana kadar tekrarlamalısınız.
Zinciri aşırı yağlamamaya da özen gösterin ki çok yağ atmasın.
Daha az ihtimalle çevresel faktörlerden de bir şekilde yağ bulaşmış olabilir.
Yüzeyin yağlı olduğunu nasıl anlarız? Elinizi sürerek veya kuru bir peçeteyle yüzeyi sildiğinizde, bulaşmış yağlı tabakayı tespit edebilirsiniz.
Düşük kalitedeki fren balata veya papuçları da sese sebep olabilir. Balata veya papuçta kullanılan malzeme kötüyse, aşınma sonrası jant veya disk yüzeyine yapışır, veya yağlı bir tabaka bırakarak sürtünmeyi azaltır; hem freniniz iyi tutmayacak hem de ses yapabilir.
Eğer kök neden kötü malzemeli balata veya papuçsa, iyi bir markayla değiştiriniz.