Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fox F100 RL - 32mmlik bacak çapı - Detaylı Maşa Bakımı

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Emre Nakipoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Not: ÖNCELİKLE YAZIMA BAŞLAMADAN ÖNCE ANKARA DA SIRF BARIŞ İÇİN YÜRÜYÜŞ YAPAN BU AMAÇLA TOPLANMIŞ DEĞERLİ KARDEŞLERİM İÇİN ALLAH'TAN RAHMET DİLİYORUM. BÖYLE NE TERÖR GÖRÜLMÜŞTÜR NE SİYASET GÖRÜLMÜŞTÜR, NE EYLEM GÖRÜLMÜŞTÜR. BUNLARI DA ATLATICAZ İNŞALLAH BUGÜNLER DE GERİDE KALACAK... 3 GÜN YAS İLAN EDİLMİŞTİR.

    2009 model - F serisi 32 mm çaplı (bacak çapı altın renkli kısım) - 100 mm'lik maşa ve genel olarak hepsi bu şekilde işlem olarak. Bu işe girişen tüm değerli arkadaşlarım hayati tehlikeli ve olmazsa olmazını yazıyorum sizlere lütfen bunlara uyun aksi halde ciddi sakatlanma yaralanma şekillenebiliyor...

    OLMAZSA OLMAZ YAPMAMIZ GEREKEN HER ŞEYDEN ÖNCE
    1.Maşanızı sökmeden öncekesinlike içindeki tüm bulunan havayı boşaltınız.
    2. Gözlük ve Eldiven Kullanmayı Unutmayınız.
    3. Eğerki endişe ya acaba dediğiniz bir an varsa işleme devam etmeyiniz yazılan sıralama dışına çıkmayınız.

    Malzeme Listemiz
    1. (2 adet 32 mm keçe takımı, 2 adet keçe altı süngeri, 2 adet alt bacak vida pulları) takımı 60 TL
    2. 1 adet sarı yüksek başınca dayanıklı gres (10 lira) ki 10 senelik gres ihtiyacınızı karşılar :D
    3. 10w green fox yağı ve Hava bacağının üst kısmına 5 ml fox float sıvısı (korozyonu engeller) ya da motul 10w yağ 1 lt 50 lira...

    (Not : FOX MAŞANIZIN MODEL SERİ NUMARASINA GÖRE NEREYE NE KADAR SIVI KONULACAĞI YAZAN YERİN LİNKİ: Custom Products - Fork Oil Volumes İLK SIRADA NE DİYOR 2007 - 2009 FOX FORK DİYOR BENİM SERİ O ZAMAN BU BENİM Kİ

    Damper Side : ( Kilitleme Bacağının İçine Konulacak Ml miktarı ) 155 ml ( fox 10 w 155 ml )
    Spring-side Oil Bath : Hava Bacağı demek onun alt vidasının orda göndelicek ml : 20 ml (fox 10w 20ml)
    Arkadaşlar buraya kadar fox green 10 w bu kısımlar için verilen miktadır ben bunun yerine motul 10w kullandım burası size kalmış.
    Air Chamber : Bu da hani havayı bastığınız yer varya o aparatın altına 5 ml sıvı fox float sıvısı koyun demiş ( bunun tek özelliği var çok anlam yüklemeyin havada nem var ve havayı oraya basıyoruz ve nem orayı oksit yapabilir ya da zarar verebilir o nedenle 5 ml buraya anti -friction özellikli fox float sıvısı 5ml ya da aldığımız motulde anti-friction özelliği zaten var 5 ml koyabiliriz)
    Ama unutmayalım fox float sıvısı Türkiye fiyatı : 62 tl civarında (200ml) yurt dışında 5 ml direk var 1,91 dolar )

    4. Balata temizleme spreyi (10 tl )
    5. 20 ml enjentör iki adet ( 1 tl )

    Elinizde Bulunması Gereken Takım Taklavak

    1. Bir adet en küçükten en büyüğe zaten olması gerek alyan takımı lazım
    2. Bir adet lokma takımı lazım o da yoksa en azından sağlam 25 -26 numaralara çıkabilen bir ingiliz anahtarı lazım ama ağzı tertemiz ve düz olsun
    3. Bir adet çekiç
    4. Bir adet elektrik bandı ( nerde kullandığımı görseniz gülersiniz )
    5. Bir adet 10 numara alt bacağa rahat giren bir lokma olabilir anahtar olabilir 10 numara olsunda o alt bacağı çizmesin her şey olur vida yuvası için konuşuyorum

    Problem Listemiz

    1. Bir altın sarısı bacak kısmı varya travel alanı çalışma alanı 100 lük dediğimiz noktada yağ vardır keçe patlak olabilir
    2. Maşa çok kullanılmıştır keçe sağlamdır ama çalışması yavaştır içi ne durumdadır ki bilir
    3. Aşırı yoğun kullanılan bir bisiklettir özellikle arazide fazla ısı fazla kir pas fazla basınç demektir bir de eskimişse tamam işte
    4. Maşanın verimsizleşmesi axon veya yaylı bir maşa gibi çalışması
    5. Reboundun istediğiniz gibi ayarlanamaması
    6. Kilitlemede maşanızın kaçırması gibi sorunlar

    Çözüm : MAŞAYA O BAKIM YAPILACAK AMA NASIL ?
    1. Ben zaten bu bakımı üni yıllarından beri yapıyorum uygun fiyatlara amacım herkesin öğrenmesi
    2. İstanbulda Ankarada Bursa da çeşitli yerler var benim bildiğim bursada Ramazan Bey var - Dr.Bisiklet orası çok iyi
    3. Maşanın bakımını ben kendim yaparım diyenler eğer seçeneğiniz üçüncü ise okumaya devam edin.

    Maşa Bakımı Resimli Anlatım
    Gresimiz
    [​IMG]

    Yağ ve Fren Balatası Temizleme Spreyi
    [​IMG]

    Kullanmamız Gereken Sıvı Miktarları
    Damper Side : 155 ml kilitlemeye konulacak 10w sıvı miktarı
    Spring-side Oil Bath : 20 ml hava bacağının alttan konulacak sıvı miktarı 10 w sıvı
    Air Chamber : 5 ml Fox Float Fluid ya da 10w anti-friction özellikli sıvı
    [​IMG]

    Maşanın Bölgeleri
    [​IMG]

    ****Maşanın Tüm Havasının Alınıp Maşanın Şekildeki Hale Getirilmesi
    [​IMG]

    Kilitlemedeki Kırmızı Kapağın Ortasını Alyan ile Sökün
    [​IMG]

    O Kapağın Altında 3 tane yine alyan var onları da sökün kaybetmeyin
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ardından kilitleme mekanizmasını ona uyan lokma ya da ingiliz anahtarı ile çizmeden saat yönünün aksi istikametine doğru çevirin ve açın... Bu pozisyonda iken maşanız normal konumda olucak. Ardından o somun çıkınca o bacağın içindeki sıvıyı bir kaba dökün bu atılacaktır... Dikkatli olun tehlikelidir.

    Boşaltmanın ardından sol hava bacağına geçiyoruz. Ardından bu kapağı elimizle söküp altındaki somunlu yeri yine saat yönünün aksi istikametinde söküyoruz içinde az bir sıvı vardır onu da bir kaba boşaltıyoruz....
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ardından maşamızı ters çeviriyoruz alt bacaklar bize bakacak şekilde. 10'luk lokma daha sağlıklı olur varsa T şeklinde olandan da olur maksat bölge dardır zedelemeyin sağını solunu temiz çalışın, temiz takın sevgili arkadaşlar. Şimdi iki bacağın somunlarını elinize alın onun biri vidadır maşaya yakın ince yuvarlak olan contanız .... Eğer yeni set almışsanız yanında gelmiştir yok almamışsanız ona iyi davranın çünkü tekrar onu takacaksınız.

    O contaya dikkat edin... Bir yüzü dümdüzdür diğer yüzü daha dar olan bir yuvarlak vardır ve kendinden önceki somun varya hani sökütünüz bir kısmı onun içine girecek şekilde takılır o .... İki tarafına dikkatli bakın takarken yanlış takmayın birbirne güzelce geçmelidir 1 mm kadar kalınlıktadır dikkat....

    Şimdi somnları söktünüz mü meydanda mı vidaları parlak parlak .... Maşanız ters pozisyonda şaft borunuz aşağıda bacaklar size bakıyor aşağıdaki resimdeki gibi araya ya bir tahta koyun ya yumuşak bir şey ya da bir somun takın başka bir somun olması daha iyi hafif hafif tık tık vurun ama asla direk bunlara vurmayın bu vidaların kafasını şişirmeyin direk asla ve asla vurmayın ve o parlak uçlar siz vurunca içeri hareket edecektir ve artık iki bacağın sökülmesi için işlem tamamdır....
    [​IMG]

    Şimdi ayırabilirsiniz ama dikkatli olun yavaşça her şeyi kibar kibar yapın.
    [​IMG]

    Sol bacaığın içinde piston vardır hava bacağının. O piston hani başta söktünüz hava sibobunun olduğu yer varya aşağıdan yukarıya doğru çıkar. Yani aşağıda gözüken yeri o yöne yukarı doğru ittirip çıkarıcaksınız.... Sakın aşağıya doğru çekmeyin....

    [​IMG]

    Şimdi elinizde tam dört parça malzeme varya... Bence kilitleme ve hava mekanizmasını kuru bir bezle silin ona balata spreyi falan sürmeyin delikli yapıları var içeri kaçar koyacağımız malzemeyi çözer riske gerek yok diye düşündüm.... Kilitleme ve hava mekanizmasını sadece kuru temiz bezle güzelce temizleyin onlara balata spreyi sürmeyin sevgili arkadaşlar. O mekanizları da sökmeyin gerek yok.

    Altın sarısı kısımlı yer (üst bacak) ile alt bacakların içine basın balata spreyini her yerine iyice temizlensin. Bu işlemi yaparken o kısımlar dikey pozisyonda olsun ki aksın pislik aşağıya işlem bittikten sonra da dik pozisyonda bırakın sonra yine dik pozisyonda temizliğe devam edin. Ardından içine kuru temiz bir bezi kibarca sokun çekin. İçinde sprey kalmasın kupkuru olsun. Üst sol bacak(altın sarısı renkli olanın hava kısmın en altında bir metal contalı kısım vardır bezi bir taraftan sokup diğer taraftan çıkaramazsınız. Onu da sökmek gerek ama bana kalırsa sökmeyin acemisiniz şimdi sekman var orda ona zarar vermeyin bezle temizleyin gitsin. Temizleyin onu bezle güzelce...
    [​IMG]
    [​IMG]

    Şimdi maşamın keçe kısmını nasıl sökeceksiniz ? Aşağıdaki gibi dayayın ve bastırın
    [​IMG]

    Siyah keçenin altında sünger keçeler var onları alın onlara da sapsarı sünger olana kadar balata spreyi sıkın.... Ardından süngerlere zarar vermeden biraz bastırın kirler dökülsün üstünden ama süngerleri ypıratmayın. Ya da set almışsanız yeni seti direk takın. Kısaca süngerleri temizleyin .... Kurumasını bekleyin hemen uçuyor zaten...

    [​IMG]

    Tüm bu malzemelerin temizlenmiş hali
    [​IMG]
    [​IMG]

    Alt bacağa yeni keçelerin contaların takılması
    1. Evvala her noktadan eşit olacak şekilde birazcık zorlamadan takın
    2. Azcık kullanılmış bir elektrik bandını aşağıdaki gibi koyun
    3. İngiliz anahtarının sapını da üstüne koyun
    4. Tatlı tatlı vurun bu her noktadan eşit kuvvet uygulayıp girmesini sağlar

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Siyah contaları ya da keçeleri tamamsa artık sırada ne var... Onun altındaki yuvarlak süngerleri takma zamanı. Takmadan önce o kurumuş süngerleri alıyoruz küçük bir kaba birazcık 10w hidrolik sıvımızdan koyuyoruz içinde bekletip süngerler iyice emdikten sonra o siyah keçelerin altına çıkardığımız yere yerleştiriyoruz... Her şeyi kibarca yapalım ama....

    [​IMG]

    Nereye takacağız diyenler olursa aşağıda keçenin altında yuvarlak bir boşluk resimde görünüyor ....
    [​IMG]

    Ardından Montaja geçmeden siyah keçelerimiz vardı ya hani sadece onun iç taraflarına gres yağ sürüp iyice yediriyoruz abartmayın ama... İyice yedirin yetecek kadar... İlk temas anında onlara değecek malum bunlar orda kalıcak... Aşağıda resimde sağ bacağın üstüne bakın orası gresli hali... Çok koymayın yetecek kadar... Her iki bacağa bu işlemi uygulayın.
    [​IMG]

    Montaja geçiyoruz. Hava bacağının bir adet pistonu var. Onun sadece piston yanakları yiyecek şekilde gresliyoruz. Hepsi o. Yavaşça hava yerine gönderiyoruz... Sivri kısmı aşağıya piston kafası yukarı bakacak şekilde.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ardından o hava pistonun alt bacağından tam çıkarmıyoruz somun kısmını ve maşamızı yine ters çeviriyoruz. Alt bacak sıvısı olan 20 ml 10w fox green ya da motul 10 w koyuyoruz enjektörle...
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ardınan yavaşça alttan pistonumuzu elimizle yavaşça ittiriyoruz ya da bir cisim olucaksa sivri olmasın kibar ittirmeye dikkat edin hiçbir şeyi içerde çizmeyin yamultmayın bir şey olmuyorsa zorlayarak yapmayın. Her şey kibar oluacak.
    İttirince son hal aşağıdaki gibi olacak.
    [​IMG]

    Pula(conta) dikkat edin bul biraz zor geçiyor vida gibi çevire çevire takın direk göndermeyin geçmiyorsa daha iyi hem daha sıkı tutar. Pulun(conta) bir tarafı takacağınız vidaya daha iyi oturur bir tarafı tamamen düzdür. Düz tarafı maşaya bakacak dar ve daha küçük ve çıkıntısı olan vidanın biraz içine giricek gibidir o şekilde takın... Taktık mı ? Son durum şuan aşağıdaki gibi.
    [​IMG]

    Şimdi maşanızı normal konuma alın.
    [​IMG]

    Şimdi hava kısmına 5 ml fox float sıvısı ya da 5 ml 10w fox green ya da 10 w motuldan 5 ml de koyabilirsiniz... İçine 5 ml hangisinden varsa koyun arkadaşlar
    [​IMG]

    Maşanın hava kısmını olduğu sübap somunun sadece dişlerinin olduğu kısmı gresleyin ve takın. Sıkınca deli gibi sıkmayın yavaş yavaş sıkın diş kapmasın ve sonuna geldikten sonra zorlamayın. Baktı sıkmış azcık daha tık yapın bırakın abartılı sıkmayın kesinlikle...
    [​IMG]

    Maşamızı şişiriyoruz şimdi ... Çok abartmayın ama yani 100 lük maşa ise 100mm de çıksın meydana en azından o kadar hava basın. Kilitlemeyi takıcaz daha işimiz var :)
    [​IMG]

    Şimdi maşamızın kilit mekanizmasına geçiyoruz. Ve kilit mekanizmasının sadece resimdeki işaretli kısmına biraz gres yedirin. Dişlere gelmesin dikkat ya da başka yerine gerek yok ... Sadece resimdeki kısma yedirin.
    [​IMG]

    Ardından bir baştan bir uçtan kibarca çekin uzayabildiği kadar ama zorlamadan rahat açıldığı kadar açın mekanizmayı. Gelsin o halde yuvasına takın malzemeyi... Aşağısından bakın deliğe tam denk geldiğinde mekanizmanın somunu, o zaman mekanizmanın kafasından hafifçe ittirin.
    [​IMG]

    Şimdi somunu takın buraya yağ koymayın diş kapabilir... Çok hafif vida zaten.Sıkın ama ölümüne değil sıkıldıysa zorlamayın daha.Tork anahtarları ile sıkıcaklar internette yazıyor bulabilirsiniz arkadaşlar.Hatırlamıyorum şimdi :)
    [​IMG]

    Şimdi benim maşama fox 155 ml gönder diyor... 20 ml enjentörler 7 kere ve 1 kere de 15 ml gönderdim. İsteyen direk ölçebiliyorsa öyle gönderebilir ama yeter ki istenilen kadar gönderin ne fazla ne eksik. Resimdeki gibi kilitleme kafasının arasından gönderin 10w green fox sıvısından ya da 10w motul fork hidrolikten.

    [​IMG]

    Şimdi işin zor kısmına geldik. Şimdi bu mekanizmanın içine bu sıvıdan girmesi için mekanizmayı dikey yönde aşağı yukarı yaparak vıck vıck diye ses duyucaz onu bir 20 defa zarar vermeden yapıyoruz tatlı tatlı nüfus etsin sıvı her yere içinde varsa biraz hava çıksın mekanizmadan... Sonra kilit mekanizmasının başta söktüğümüz mavi aparatını tamamen monte etmeden takın kilitlemeye çalışın yönünü bulup ilk başta sürekli boşa tur atıyor ardından bir yerde duruyor. Sonra tak kilitlendiği ve boşa dönmediği anda aşağıya bir bastırın mekanizmanın kafasını.Zor gidiyor gibi hissedeceksiniz hatta hiç gitmiyor gibi. Ardından çalışır konuma alın o mekanizma kafasını güzelce son bir kaç kere daha aşağı yukarı aşağı yukarı yaparak iyice yemesini sağlayın sıvıyı.
    [​IMG]

    Şimdi kapatmadan ne yapıyoruz. ? Kilit mekanizma somunun sadece dişlerinin olduğu yere gres sürüyoruz. Hepsi bu kadar... Şimdi tatlı sert şekilde diş kaptırmadan maşamızı kapatıyoruz. Lokma anahatrı ingiliz ne varsa artık ama çizmeden zedelemeden kibarca. Sıkılma anına geldiniz sertliği hissettiniz ya azcık daha 1 tık kadar daha sıkın yeter. Zorlamayın ...

    *** Eeee artık güle güle kulllanın. Ben fox float sıvısı almadım ya da fox 10 w sıvısını da almadım. 1 lt motosiklet için olan 10w motul fork hidroliği aldım içinde zaten anti-friction özelliği var ... Yani hem 10w akışkanlık var hem korozyona dayanıklı yani fox floata gerek kalmıyor. Yabancı mtb siteleri falanda okudum adam motosikletin motor yağını kullanmış onla bile çalışmış... Para sizin arkadaşlar fikir sizin... Ama ekonomik ve çalışıyorsa motul bana mantıklı geldi. Şuan maşam çalışıyor gayet iyi... Seçimi size bıraktım.

    Fox 32 mm siyah keçeler süngerler ve alt vida contaları 62 tl
    Fox 240 ml green tükenmiş ama Türkiye fiyatı 60 tl
    Fox 240 ml ya da yanlış olmasın 1 lt tam emin değilim 60 tl

    Servise Direk Giderse 200 tl civarı para isteniyor.

    Benim gariban 10w motul fork hidroliğim tüm motosiklet marketlerde 1 lt fiyatı 52 tl. Gres 10 tl , balata spreyi 15 tl sanırsam. Ve siz bu bakımı bu ürünlerle eğer keçeler bozulmamışsa 6 ayda bir yapabilirsiniz en az 5 -6 kereden üç senelik bakım eder tahminime göre...

    Toplam 6 adet bakım çıkarır eğer keçeler contalar süngerler sağlamsa. Sağlam değilse sadece 60 tl lik conta setine para verilir hesaplayalım.

    Setsiz bakım adeti toplam 6 tane oluyor elimizdeki ürün fiyatı : 52 + 10 + 15 = 77 tl eder.... 6 adet 77 tl ise bir adet bakım : 77/6 = 12,8 tl ye bakım yapmış oldum.

    Birde sıfır conta seti alırsanız üstüne 62 + bir adet bakım (12,8) = 74,8 tl eder

    Bunu hazırlamamın birinci nedeni bisikletforum camiasına böyle bir paylaşım güzel olurdu ve öğrenmek isteyen arkadaşlarıma yardımcı olmaktı. Yaklaşık 6 saat mi ne oldu hala bitmedi :)

    İkinci nedeni servisteki adam bana 10w green fox hidroliğinden vermedi. Bütün dünyayı da araştırdım herkes buna benzer sıkıntılar çekiyormuş bu şekilde çözülüyormuş. Bende Türkiyede İstanbulda bunu elinde bulundurana sinirlendim. Serviste var veremem diyor parasını vericem diyorum olmaz diyor. Sitenizde tükenmiş diyorum o zaman maşayı gönder diyor. Böyle gıcık adamlara para yedirieceğinize aslan gibi bakım yapılıyor... Gördüğünüz üzere....

    Arkadaşlar kusura bakmayın yazı uzun oldu. Artık yanlış ya da eksik yazmışsam siz düzeltin beni. Ben 6 saatte hazırladım bu yazıyı. Umarım herkese faydalı olur....
     
  2. ulaş kaya

    ulaş kaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Detaylı anlatım ve emekleriniz için teşekkürler Emre bey.
     
  3. Eren Korkmaz

    Eren Korkmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Giresun
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Olay budur. Emeğinize sağlık ve çok teşekkürler. Bundan iyisi olamazdı herhalde :)
     
    Emre Nakipoğlu bunu beğendi.
  4. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    teşekkür ederim... foto çekmesi bitirdi beni :)
     
  5. Yusuf !!WOW!!

    Yusuf !!WOW!! #EAEGS

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    15 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    1.178
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Yusuf
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Gün gelir lazım olur. Elinize sağlık
     
  6. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sağol kardeşim...
     
  7. Atilla G.

    Atilla G. Fırtına Getiren

    Kayıt:
    13 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.812
    Beğeniler:
    4.246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Elinize sağlık, böyle teknik bilgilere ihtiyacı olacak olan arkadaşlarımız için çok faydası olacaktır. Teşekkür ederiz.
     
  8. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ben aslında forum yöneticisine sabit konu yapabilir misiniz diye sordum. Çünkü bende aynı sıkıntıyı çekiyorum. Böyle yazılar oluyor kaçırıyoruz. Teşekkür ederim beğenmişseniz... Saygılar sevgiler.
     
  9. Atilla G.

    Atilla G. Fırtına Getiren

    Kayıt:
    13 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.812
    Beğeniler:
    4.246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
  10. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
  11. Uğur Sabuncu

    Uğur Sabuncu Forum Demirbaşı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    322
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Uğur Sabuncu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Eline sağlık.
     
  12. mtmecax

    mtmecax Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    16 Mart 2015
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    mt
    Seviye:
    Çok özenli ve başarılı bir bakım yazısı olmuş.
     
  13. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Teşekkür ederim ...
     
  14. Muhittin Cihan

    Muhittin Cihan Kıdemli Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    21 Ocak 2014
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Elinize sağlık..Peki yaylı maşada yumuşaklık ayarı bozulduysa ne yapmalı?
    Maşam çok yumuşak..
     
  15. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yaylı maşanında içinde hidrolik oluyor diye biliyorum. Ama prensipte yaylar yüke mağruz kalıp boyu kısalmışsa artık yeni yaylarını bulabilirseniz onunla değiştirmeniz gerekiyor olabilir.... O nedenle genel bakım yapılsa da veriminiz düşük olacaktır. Yaptığınız bakıma değmeyebilir. Benim tavsiyem yeni maşa yönünde...
     
  16. ozansefer

    ozansefer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    196
    Şehir:
    Antalya-Kemer
    Seviye:
    Elinize emeğinize sağlık. Paylaşımız ve detaylı anlatımlarınız için çok teşekkür ederim.
     
  17. ülgenyurt

    ülgenyurt ...

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    12 Ocak 2016
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ülgen
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    zevkle okududum güzel bi çalıma olmuş.
     
  18. Mustafa MISTIK

    Mustafa MISTIK Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    66
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mustafa
    Seviye:
    Emre Bey elinize sağlık, ben web sayfası olarak kaydettim. Ne olur ne olmaz silinir diye :)
    Güzel çalışma teşekkürler.
     
    Emre Nakipoğlu bunu beğendi.
  19. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    teşekkürler @Mustafa MISTIK paralarımızı boş yere kan emicilere kaptırmamak için yaptım bu çalışmayı...
     
    Mustafa MISTIK bunu beğendi.
  20. Akif Yılmaz

    Akif Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Aralık 2012
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    32mm contayı elektrik bandıyla itme fikri hoşuma gitti. Elimle itiyordum, fox'un conta yerleştime parçasını alacaktım. Boşuna para vermemiş oldum. Teşekkürler.
     
    Emre Nakipoğlu bunu beğendi.