Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fox 2008 32 Vanilla

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Erhan Doğaner tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    arkadaşlar merhaba. fox maşalar içinde 32 ve 36 lık seçenekleri bulunan 140mm travelli bir maşa var. low speed compression lockout ve rebound özellikleri taşıyan bu maşanın 2009 uyla 2008 i arasında fark sistem olarak yok (tek fark biri 9mm diğeri 15mm qr kullanıyor olması) ancak fox un sitesinde bu maşanın yaylı (coil spring) bir maşa olduğunu öğrendim. Fox un 9-10 maşası içinde adı 40 olan birde DH maşası var (yayı titanyummuş) bunun dışında yani bu 3 model dışında fox un başka yaylı modeli yok.
    SORU 1 : peki havalı amortisör ile yaylı amortisör arasında ne gibi farklar vardır? biri iyi diğeri kötü diyebilirmiyiz? avantaj ve dezavantajları nelerdir?

    SORU 2:fox un bu yaylı maşasını kullanan veya çevresinde kullanan varmı? foxun diğer maşalarının verdiği performansın aynısını verebilir mi? güvenerek alınabiliecek bir ürünmüdür yoksa FOX sadece havalı sistemlerde çok iyi diye bir düşünce hiç oldu mu?

    sorularımı geniş çaplı yanıtlarsanız çok sevinirim... özellikle kullanan arkadaşımız varsa yorumlarını lütfen yazsın.
     
    N.Erdem TUGRAHAN bunu beğendi.
  2. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    teşekkürler... yani sonuç olarak ben yaylı alırsam pişman olmam değil mi? ağırlık sorun değil sadece performans istiyorum ve yaylı ile havalı arasında 320 lira oynuyor. benim dediğim maşa 140mm...
    fox un kalitesinden şüphem yok ancak bazı duyumlar aldım yaylılarda geri tepme çok sert oluyormuş düşürebiliyormuş diye, birazcık tereddüt ettim o yüzden... birde yaylıların daha yumuşak ve hissettirmez olduklarını duydum... ne dersin?
    bu arada hiç aramızda vanilla kullanan var mı arkadaşlar?
     
  3. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Halil zaten gerekenleri yazmış, ben yaylı olan maşaların şok emme karakteristiğinden pek hoşlanmıyorum, genelde fazla hassas olmaları pek hoşuma gitmiyor. Havalılar ise geniş ayar olanakları ile ve daha kararlı çalışmaları ile herzaman favorimdir, ülkemizde yay değişim seçeneklerinin de daha zor olacağından hareketle havalı tercihi daha akıllıca olabilir.
    Fox markası için diyecek bir şey yok büyük bir dünya markası, Halil in dediği gibi pek fazla ucuz maşası yok, Rockshox fiyat performans açısından biraz daha önde kanımca.
    Hakan Yazman
     
  4. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    anlıyorumda sanırım bu konuyu açıklığa kavuşturmak için bir kullanan bulsak ona sorsak süper olucak.:)
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bu arada Forum saati düzenlendigi icin benim bahti kara mesajim sonlara kalmis :)

    Hakan Abi, senin mesajin konunun acilimindan sonraki ilk mesaj olarak göründügünden, senin mesajina benim mesajimi alinti olarak ekliyorum. Ileride bakacak arkadaslarin kafasi karismasin :)
     
  6. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    olay şu: borca girip bir vanilla maşa almayı düşünüyorum ama korkuyorum. ne yapacağımı bilemedim... bişey kaybetmek istemiyorum performans adına... sizce ne yapmalıyım?
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    edoganer, öncelikle sunu belirtelim. Fox'un orta seviye amortisörü yoktur. Ürettigi bütün amortisörleri, en üst seviyede performans versinler diye üretir, arada lock out, low speed comp. gibi özellikler de kullanici talepleri dogrultusunda gelistirilmis teknolojilerdir. Kimisi en ufak detayi düsünmek ister, kimisi de bi rebound olsun da kafami dinleyeyim yeter bana der... Bunu bir belirtmis olalim.

    Yayli mi havali mi sorusuna cevap icin bir kac yönden incelemek gerekir amortisörleri. Öncelikle, agirlik önemli mi? Agirlik önemliyse tek secenek havali amortisörler. Düsünsene, celik (veya titanyum vs) yerine hava var!

    Sirf bu sebeple Rock Shox Boxxer World Cup'i havali üretiyor, isteyene yayli versiyonu da var.

    Havali amortisörlerin bence en büyük avantaji, ayar kolayligi. Kullanici agirligina göre hava basincini ayarlayip istedigin gibi kullanabiliyorsun. Istediginde fazla havayla sert, istediginde az havayla daha yumusak bir amortisör elde edebiliyorsun. Ama yayli amortisörlerde 5 veya 10'ar kg'lik sinirlamalar ile farkli sertlikte yaylar var, her kullanici kendi yayini satin almak zorunda. Bu arada belirtelim, yanlis hatirlamiyorsam bazi Fox modellerinde farkli agirlikta sürücüler icin olan yaylar kutudan cikiyordu, bunu satici abilerimiz daha iyi yanitlayacaklardir.

    Yayli amortisörün ise bakimi daha kolay, cünkü havali amortisörler kadar hassas olan contalari, ic mekanizmasi vs yok. Hava kacirma derdi hic yok ve kimi arkadaslarin söyledigine göre yüksek mesafeli amortisörlerde yayli olanlar havalilara göre daha iyi tepki veriyormus, daha iyi calisiyormus.


    Forum saati düzenlemesi nedeniyle, mesaj degisikligi ile ilgili aciklama;


    Forum saati düzenlendigi icin benim bahti kara mesajim sonlara kalmis :)

    edoganer, senin mesajin konunun acilimindan sonraki ilk mesaj olarak göründügünden, senin mesajina benim mesajimi alinti olarak ekliyorum. Ileride bakacak arkadaslarin kafasi karismasin :)
     
  8. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    olay şu: borca girip bir vanilla maşa almayı düşünüyorum ama korkuyorum. ne yapacağımı bilemedim... bişey kaybetmek istemiyorum performans adına... sizce ne yapmalıyım?
     
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Eger agirlik problem degilse, 320 lira daha uygun fiyatla alinabilecek bir masa. Sonucta bi amortisörü kullanan bir dünya insan var. Ayrica o yaylilarin düsürebilecek kadar sert teptigini söyleyen arkadaslar ya rebound ayarlarini dogru yapmamislar ya da cok alt seviyede bir yayli amortisör kullanmislar demektir ;)
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  10. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    o halde fox un kalitesini başka maşalarla kıyaslamayıp vanilla yı almak iyi bir seçenek...:) zaten bütün sıkıntı buradan çıkıyor. bende rst omega sl maşa vardı. hem aşırı sert hemde soğukta donardı soğuk dediğimde 10 derece falan... o yüzden yaylı maşalara karşı biraz tereddütüm var. fox un sitesinde bu maşa için hem XC hem AM hemde DH yapılabilir yazıyor. float da ise sadece XC ve AM yazıyor. buradan çıkarım yaparak bu maşanın daha dayanıklı ve daha sağlam daha iyi bir performansı olduğunu çıkarablir miyiz?
    iki bacağı var bu maşanın. birinde yay var ama diğerinde ne var?
     
  11. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    FR (DH yazmiyor, FR yaziyor) yapilabilir demesi, biraz da yayli olmasindan kaynaklaniyor. Ama tabi 140'lik bir masayla yapilabilecek FR'de bir yere kadar ;). Daha dayanikli denir mi? Dogru kullanildiginda bu iki masaya da hic birsey olmaz.

    RST donuyor diye gidip Fox da donar mi demek? Bunu okumamis sayiyorum kendimi :). RST, Rock Shox ve SR Suntour'un alt model masalari elastomerlidir. Elastomer, plastigimsi ama esnek bir maddedir. Soguk havalarsa elastikligini kaybeder, masalar da kimildamaz hale gelir. Fox masalarinda elastomer kullanmiyor.

    Diger bacagin icinde bu arada lock out mekanizmasi vs gibi yagli sistemler var. Eger servis dökümanlarini indirirsen, masanin ic yapi semalarina ulasabilirsin.
     
    d.berkay bunu beğendi.
  12. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ya çok kötü bişey oldu... istanbul distribütörü 32 vanilla rlc nin ellerinde kalmadığını söyledi... şimdi çaresiz ikinci el bakıcam. float 1050 dolarmış bu arada (RC2'si)
    çevresinde olupda satmayı düşünen lütfen bana söylesin...
    edoganer@hotmail.com
     
  13. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    arkadaşlar fox un amerika fabrikasından aldığım mesaj... ingilizcesi olanlar okuyabilir...

    Suspension that uses springs instead of air is always plusher but it is heavier and changing spring rates involves disassembling the fork slightly.

    Air forks are not as plush as spring forks and require more maintenance but they are lighter and easy to adjust for a rider’s weight with just a high pressure air pump.



    These are the pro’s & con’s for each fork so you will have to determine what would suit you best or what you prefer and make you choice off this information.



    Joey Avila

    Bicycle CSR/Aftermarket Sales

    Fox Racing Shox

    310 Anna St.

    Watsonville, Ca 95076

    1-800-369-7469 xt 4801

    www.foxracingshox.com
     
  14. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Olmayanlar icin de minik bir ceviri yapalim;

     
    Emrah Pektaş ve d.berkay bunu beğendi.
  15. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ve bende sürücü rahatlığını düşünerek 32 van da karar kıldım... bakalım memnun kalacak mıyız...:)
     
  16. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Erdoğaner arkadaşım benim şu an ki kararsızlığımı geçen sene yaşamışsın. :)
    Ben de Tora-Pike-Recon bakarken Fox 32 Vanilla'yı görüp aşık oldum. :eek: :eek: :eek:

    Şu an bu maşayı aldın mu bilmiyorum ama merak ettiğim bir şey var. Kilitleme özelliğini sadece 140mm mesafedeyken mi yapabiliyoruz; yoksa daha alçak bir konumda da kilitleme yapılabiliyor mu?

    Geçenlerde İstanbul'a gitmiş; bu maşayı bulamamıştım. Araştırmaya devam. Çok acelem yok.

    Bir de "PLUSH" : "RAHAT" ' dan çok, hassaslık anlamında kullanılıyor diye biliyorum.
     
  17. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Aldım, yarın elime geçecek. Testten sonra yorum ekleyeceğim. :)
     
  18. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İlk izlenimlerim:

    Geri tepme hızı ayarı çok geniş, ister düz yay gibi ister çok yavaş...

    Kilitleme sadece 140'da yapılıyor bu arada. Bunun dışında kilitin açılacağı şiddet ayarlanabiliyor. Sen sert ayarda neredeyse hiç esnemezken. En düşükte yayı sertleşmiş bir maşa gibi davranıyor. Orta seviyeler uzun yolda çok uygun, ayakta tırmanmalarda maşa güç kaybettirmezken sert çukurlarda da darbeyi güzel emiyor.

    Low speed compression : Yani maşanın kapanma hızı ayar seçeneğinin etkisini maşayı elle hızla kapatmaya çalışınca pek farkedemedim ama arazide farkedecektir. Henüz hızlı ve uzun bir arazi sürüşü yapmadım. Bu haftasonu onu da deneyeceğim.