Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fixed Gear zincir seçimi?

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında oekizler tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. oekizler

    oekizler Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Greenwich,CT
    Seviye:
    Fixed kullanan arkadaslara, hangi zinciri kullandiklarini sorabilir miyim ?
    Son 1 ayda KMC nin 1/8 'Z Chain' 'i iki kere kirdim ve ikincisinde cok ciddi bir kazanin esiginden dondum. Paraya kiyip Izumi, HKK gibi Keirin onaylilara mi yonelsem ne yapsam ?
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Yaklaşık olarak 1 yıldır KMC-410 kullanmaktayım...

    Herhangi bir , Kırılma , Yerinden çıkma , Uzama gibi durumlarla karşılaşmadım.

    Şuda varki fren mekanizması olmayan bir bisiklet sahibiyim.

    Zincirin neden yada nasıl kırıldığını , çıktığını vs. yazarsanız daha net cevap verebilirim...
     
  3. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Zincir hattınız düz mü?
     
  4. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    İlginç! KMC zincirin dışında hangi komponentleri kullanıyorsunuz?
    Aynakol,Arka dişli, Arka göbek gibi... Zincirinizi nasıl geriyorsunuz? Gergi mi? Dropout vidalarıyla mı? İkiside mi?
     
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Dropout 'lar paralel'dir - O yüzden gergi kullanma ihtiyacı duymuyorum.

    Formula marka Flip-Flop bir göbeğe sahibim (120'lik) Sadece fixed tarafını kullanıyorum diğer tarafı söktüm ayrı konu.

    44 - 16 dişli oranım var , 170'lik tek yaprak bir aynakol kullanıyorum.

    Selçuk bey hangi açıdan ilginç olduğunu düşündünüz...
     
  6. oekizler

    oekizler Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Greenwich,CT
    Seviye:
    Ben de arkada 17T Dura Ace Cog , Phil Wood gobek, onde ise 48 den 51T ye gectim. Vites oranlarimi yukselttigimden beri zincirde kirilma problemi yasiyorum. Yeni aynakol dislisinde balans problemi de yok gibi gorunuyor.
     
  7. outoftune

    outoftune Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Nisan 2008
    Mesajlar:
    447
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    http://cgi.ebay.com/Track-Bike-Fixed-Gear-Pista-single-speed-Blue-Chain_W0QQitemZ150318569101QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item150318569101&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50


    bu benimki
     
  8. outoftune

    outoftune Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Nisan 2008
    Mesajlar:
    447
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    vites mi
    ben anlamadim galiba
     
  9. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Açıkcası dişli sayısı çok çeşitli kullanılabilir.

    Aydın 'ın dediği gibi zincir yolu düzmüdür diye bi bakmak gerekir , birde şu var. fixed bisikletlerde zincir gerginliğini iyi ayarlamak gerekir.
    Yani çok gergin olması yannıştır mesela yada çok bol , zincir yerinden çıkabilir yüksek salınımlarda.

    Hafif bi boşluk barındırmalı zincir fazla yüklenmelerde emmesi için.
     
    oekizler bunu beğendi.
  10. oekizler

    oekizler Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Greenwich,CT
    Seviye:
    Zincir yolu (chain line) oldukca duzgun, Gerginligi de son 1 yildir kullandigim sekilde ayarliyorum. Bulundugum bolgede son 1 aydir kar ve soguk hakim. Yaglama ve bakim icin de fazla zamanim olmadi acikcasi. Az once dikkatlice baktim ve zincirin ic bolgelerinde ufak paslanmalar dikkatimi cekti. Neden bu olsa gerek diye dusunuyorum.
     
  11. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Paslanma konusu iyi haber değil evet.

    Zincir kırıldığında kırılma yerinide incelemek gerekir, Kırılma noktasına bakarakta fikir yürütülebilir diye düşünüyorum.
     
  12. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Vallahi konu başlığı açan arkadaşın sorununu ilginç buldum....
    alıntı yapmayınca biraz karıştı galiba...
    bu arada sorunun çözümü için ilk tespit yapılmış...
    slm
     
  13. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    KMC zinciri bir ayda iki kez kırmak için aklıma iki sebep geliyor;

    1. Zincir gerginliği
    2. Arka dişli / ayna dişli çizgisi

    Zincir gerginliğini tarif etmek biraz zor. Üst tarafa dokunduğunda biraz serbestlik hissetmen gerekiyor. Çok gergin olmamalı. Alt taraf üste göre daha düz bir çizgiye sahip olmalı.

    Resim bir fikir verir umarım:

    [​IMG]

    Ön arka dişli hizasını en iyi jant göbeği-arka dişli merkezi ve aynakol göbeği ile ayna dişli merkezini ölçerek bulabilirsin. Milimetrik olarak aynı olmaları lazım. Arka aks boşluğu 120mm olan kadrolarda genellikle 42mm, 130'luklarda ise 45mm oluyor. Kasetli rubleyi dönüştürdüğünüz ve 2/3'lü aynalı kol kullanılan çözümlerde farklı ölçüler de çıkabiliyor...
     
  14. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    [​IMG]
     
    Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  15. Mehmet Keten

    Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    10 yıldır bisiklet kullanıyorum hep kmc zincir kullandım ama hiç koptuğunu görmedim veya en azından ben koparmadım :) zincir dışında diğer aktarma organlarıyla ilgili bir sorun olabilir gibime geliyor.
     
  16. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    10 Yıldır fixie mi kullanıyorsunuz?
     
  17. Mehmet Keten

    Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    hayır ama 10 yıldır kmc zincir kullandım koptuğunu görmedim bende demek istemiştim.
     
  18. Utku Basar

    Utku Basar Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2010
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    zincir ve dişli boyutları aynı mı (1/8 vs 3/32), belki ondandır.
     
  19. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Zinciri koparmak kolay değil, bence zinciri takarken hata yapılmış olabilir, bakla pimini doğru oturtturmadıysan bu olabilir. Burada ciddi bir beceri söz konusu !

    Pas falan problem değil, al mazotu yıka temizle, bandır yağa, bekle biraz ve sil fazlalık yağı tamamdır.
     
  20. Onur Onursal

    Onur Onursal Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Vitesli bisikletlerde dişlilere uygulanan döndürme kuvveti (diğer adıyla tork) -vites kullanılmasıyla alakalı olarak- tek vitesli bisikletlere göre çok daha azdır.

    Fixed bisikletlerdeki kalkarken de yüksek hızlarda da büyük dişli oranına sahip tek bir vitesi kullanıyoruz. Vites düşürme şansımız olmadığı dişlilerimize çok daha fazla kuvvet uyguluyoruz. Kullandığımız zincirin ömrü de buna bağlı olarak azalıyor ve kırılabiliyor. Aynı yıpranmışlıkta ve henüz kopmamış zinciri vitesli bir bisiklette daha uzun süreler kullanabiliriz belki ama fixed de bi yerden patlak veriyor demek ki. Yükselttiğiniz vites oranıyla zincirin daha sık kopmaya başlaması da yine bu fikri destekleyen bir durum. Tabi vitesli bisiklet kullananların hiç zincir kopması yaşamamsı da yine uygulanan döndürme kuvveti farklarıyla alakalı bence.

    Aslında dişlerdeki et kalınlığı biraz daha fazla olabilse ve zincirdeki baklalar daha geniş olsa, zincir baklalarına uygulanan baskı, baskı uygulanan alanın genişlemesiyle azalır diye düşünüyorum.

    Bu anlattığım gibi dişli ve zincirleri video izlerken gördüm, forumda da linkleri vardı ama sanırım Türkiye'de olmayan bir zincir (daha çok kayış gibi bişeydi benim gördüğüm) ve dişli seti.

    Bunun yerine -ben rastlamadım gerçi ama- et kalınlığı daha fazla olan dişliler bulabilirsek daha açık baklalı zincirlerle kullanımı daha sağlıklı olur gibi geliyor.

    Bendeki fixed'i yaparken normal kalınlıkta ayna ve geniş baklalı zincir kullandık. Daha bile çabuk yıpranacağını düşünüyordum ama şimdilik bişey olmadı. Gerçi henüz 150 km. olmadı ama zincirden başka herşey (orta göbek, arka jant akoru, nerden geldiğini anlayamadığım bir ses) sinyal veriyor.

    Benim teknik sorunlarımı da aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz :)
    Fixed'im hızlı yıpranıyor