Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fixed Gear hakkında

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında R.HarunYeniçeri tarafından paylaşıldı.

  1. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Merhabalar.

    Şuan mtb kullanıyorum ama fotoğraflarını gördükçe fixed gear bisikletlerde ilgimi çekmeye başladı, sadeliğiyle biçok kişininde ilgisini çektiğinden eminim.

    Benim öğrenmek istediğimse modern bir fixed bisiklet tahmini kaç liraya mal olur. Modernden kastım nostalji olmaması, daha keskin hatları olması olabilir.

    Bunun haricinde fixed bisikletlerde kullanılan kadrolar hangileridir, jantlar göbekler vs.. Fixed bisikletler kontra olmak zorunda mıdır?

    Merakımı dindirecek her bilgi için şimdiden teşekkürler.

    Sorduğum sorular haricinde Fixed Gear hakkında eksiler artılar şeklinde veya Fixed nedir sorusuna cevap olacak anlatımların faydası olacağını düşünüyorum zira forumda fixed adına sadece projeler ve resimler bulabildim eğer hakkıyla aradıysam.

    Saygılar.
     
  2. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Harun selam,
    Fixed gear işi baştan sona içine girildi mi çıkılamayacak bir denklem gibidir. Retrosu bütçe bir yana parça arttırdığı gibi uyum sorunlarıda duruma göre yaşatmaktadır, modernde ise bu janttan tut parçauyumu, renk kombinasyonu ile başlamakta ve devam etmektedir. Bu işin tahminisi demişsin ama bu tamamen sana kalmış bir şey gibi bir klasik cevapta eminim ki tatminkar bir cevap olmayacaktır. Sonuçta bir aerospoke jant alayim dersin fiyat fırlar, bull horn gidon kullanayim dersin farklı olur. Kısacası bisikletin üzerinde yer vereceğin her komponent fiyat aralığını ciddi oranda değişikliğe uğratacaktır. İşin özü bu bisiklet 300'e de mâl olabilir 3000'e de. İşimi görecek kadar olsunu pek yoktur tamamen zevkler renkler belirleyici unsurdur burada. Fixed Gearlar için kadro konusuna gelince en makbbul olanı pist kadroları olmakla beraber kadro kulakçığı paralelliği bakımından uygun olan her kadro işini görmeye yetecektir. Kontra konusa gelince bu bisikletlerin dişli sistemi için kontra demek pek doğru olmazamaevet tamamen gücü dişliden direkt göbeğe, tekere aktaran sabit kitli bir sistem kesinlikle olmak durumundadır. (sabit olmayan kaset tek dişlileri single speed olarak arayabilir araştırabilirsinde. Bu sistemde fixed gearlara oranla daha kolay ve sıradandır. )
    Eksi, artı kısımlarına gelince, eksileri sadece daha fazla özveri gerektirmeleri ile gelen uzun fren mesafesi diyebilirim. Sonuçta çok daha fazla güç ve dikkat gerektirir. Artısı ise tamamen senin karakterini yansıtan, estetik ve eşsiz oluşlarıdır. Son olarak bir dipnot fixed gear br bisikletten sonra eminim ki başka bir bisikleti kullanmak istemezsiniz.
     
    Enes Düzgören ve R.HarunYeniçeri bunu beğendi.
  3. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim Sayın Dogukanaksu,

    Soruların tamamı neredeyse cevap buldu sayenizde. Tam anlamıyla kontra diyemeyeceğimiz o fren sistemi gözümü korkutsa da yine söylediğiniz gibi özgün olması ilgi çekici. Ben bu iş üzerine uzun süre kafa yorucam sanırım. Single speed de gözüme hoş gelmekte, sonuçta onuda fixed gibi kendi isteklerimizle toplayıp, (bu söyliyeceğim yanlış olabilir.) fren sistemiyle donattığımız da single olacaktır sanırım.

    Tekrar teşekkür ederim cevapladığınız için, son olarak fixed veya single bisikletler için kadro veya çeşitli komponent alabileceğim online satış siteleri varsa eğer linklerini istiyorum sizden. Fiyat ve çeşit araştırması için.

    Saygılar.
     
  4. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Beni Fixed Gear a yönlendiren bisiklet budur ayrıca, forumda ki bir konuda gözüme çarptı ve o an bitti :)


    [​IMG][/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
     
  5. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Tekrar merhaba,

    Fixed bir bisiklete karşı olan isteğim hat safha da, youtube da "fixed gear" aramasında çıkan videoları günde 3 er kez izlemeden uyuyamaz hale geldim.:7:
    Bu konu hakkında biraz soru biriktirdim. Cevapları "şu şekilde halledilebilir" den ziyade "şu şekilde halledilebilir ama bence hoş olmaz" olmasını tercih ederim.

    -Arka çatal açıklığının maksimum bir değeri var mı? 8' li ruble barındıran bir bisiklette tek bir yaprak kaldığında görüntüsü nasıl olur?

    -Tahminimce parça bulma zorluğunun başında arka göbek geliyor, hazır fixed uyumlu jant bulunur mu, illa ki bulduğumuz tek göbeğe jant ördürmek zorunda mıyız?

    -Fixed bisiklette kadro boyunun önemi nedir? Hesaplama tablolarında 56-58 cm kadro boyuna karşılık geliyorum ama 53 cm bir kadro ne kadar uygun dur?

    -İkinci el parçalara bakınırken "NOS" diye bir şey okudum fixed gear bisikletler le ilgilibir tabir mi?

    -Yurt içinde fixed parçaların satışını yapan dükkanlar veya online satan site var mı?

    -"Çok soru sorma ucundan tut gerisi gelir" mi?

    Birde şu aerospoke jantlar neden o kadar pahalı? :boese157:
     
  6. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    Aerospoke amerikada yasayan bir vatandas gozuyle bakarsak pahali degil aslinda 300 dolar. Burada 300 liraya o kalitede bir sey bulmaniz neredeyse imkansiz. Ayrica aerospoke lar bir hayli iyidir hakkini veriyorlar.

    Eger klasik bir kadroya sahipseniz arka catal acikliginiz en fazla 130 mm olacaktir normal sekizli sistem bir gobekle fixie yapamazsiniz cunku gobek free hub olacaktir. Eski tip kaset gobek olarak kullanirsaniz buda zincir yolunun duzlugu konusunda sikinti yaratabilir. Forumda satilan miche gobek seti fiyati makul alinabilir istediginiz janta orebilirsiniz. En guzel uyumu yakalamak icim arka catal araligini olcup o uzunlukta bir gobek almaniz gerecektir.

    Cadde bisiklette var birseyler, delta da getirmis bir fixie ugrasmak istemiyorsaniz bnce guzel bisiklet. Boy sorun olmaz sele borusu ile halledilebilir sonucta yarismayacaksiniz yada track bisikleti yapmacaksiniz. Nos yanlis bilmiyorsam sifir kullanilmamis urun anlamindadir.

    Kesinlikle sahip olunmasi gereken bir bisiklet turu. Sizinde dediginiz gibi cok soru sormayin ucundan bir tutun gerisi emin olun geliyor:)
     
    R.HarunYeniçeri bunu beğendi.
  7. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Teşekkür ederim.

    Bianchi Champion kadroya takılı kaldım peşinden koşuyorum yakaladığımda başlar süreç, klasik kadroları sevemedim nedense.
    Kadronun bir uyumluluk sorunu olur mu sizce?

    Tek tek toplamayı hayal etmek bile heyecanlandırıyor insanı ben parçalar elime geçmeye başlayınca nasıl olucak merak ediyorum,
    Kullanmadan daha bu kadar sempati duymak normal mi?
     
  8. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Önce aerospoke, tri-spoke çemberler ile başlamak istiyorum açıkcası olağanın dışı olduğundan insanlara hoş geldiğini düşünmekteyim, bunun yanı sıra karbon kompozit malzemelerden üretilmiş olmaları ile beraberinde göbek tercihi kısmıda ortadan kalkıyor. (kemik jant diye tabir ettiğimiz jantların büyüklerinden farksız ve fazla rijit buluyorum). Arka çatal mesafesine gelince elbette bu bir track kadro olmadıkça 120-130mm arası olma ihtimali çok çok yüksek olacaktır. NOS ibaresine gelince bunlar ürünler için kategorilendirmedeki kısaltmalardır. NOS = New Old Stock(Eski Yeni Stok), NIB = New In Box (Yeni kutusunda) gibi.
     
    R.HarunYeniçeri bunu beğendi.
  9. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Bu mesajı yazdığımda daha şöyle örülmüş bir jant görmemiştim:
    [​IMG]

    Artık favorim bu. :)

    Bunun dışında Burak Koçak' ın yardımıyla aklımdaki kadrodan vazgeçtim. :) Drop out uyumsuzluğu yüzünden.

    Gördüğüm kadarıyla yavaş akıyor ama bu işler, yanlış yerde değilim diye avutuyorum kendimi:)
     
  10. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Yukarıdaki düz örüm arka janttaki kuvvete gelmez, sadece ön jant için atlama zıplamasız özenli ve düzgün yolda kullanım ile verim alınabilir, ki zaten yol bisikletini o kadar baştan toplayan kişilerinde hor kullanacağını düşünmem.
     
  11. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Sonuç olarak olağan olanın dışına çıktığımızda mukavemet azalıyor...
    Gerçi ekstrem hareketleri yapabilecek bir yeteneğim yok ama uzun ömürlülük düşünülünce düz örülmüş jantta sadece planda kalıcak sanırım.