Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

fixed gear bisikletler hakkında merak ettiğim şey

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında baran efe boratav tarafından paylaşıldı.

  1. baran efe boratav

    baran efe boratav Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Ocak 2011
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İSTANBUL/KOZYATAĞI
    Seviye:
    Arkdaşalar videolarda bu fixed bisikletleri hareketler yapıyorlar bunnyhop veseayre bunun hakkında bilgimi varmı bu bisikletler hareket için mi yoksa normal şehir bisileti falan tarzındamı kullanılıyor cevap yazarsanınz seviinirim

    bisikletli günler dilerim
     
  2. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Merhabalar, bu tamamen ne amaçla toplandığına bağlıdır. Hareket için toplanan bisikletin dişli kombinasyonu, gidon formatı farklı olur, pist için, hız ve şehir içi kullanım için olanı farklı olur. Daha doğrusu fixed gearlar tamamiyle kişinin kendisine özel, tarz ve karakterine sahip bisikletlerdir.
     
    SametAksuoğlu ve baran efe boratav bunu beğendi.
  3. baran efe boratav

    baran efe boratav Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Ocak 2011
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İSTANBUL/KOZYATAĞI
    Seviye:
    teşekkürler peki türkiyede bu makinalarla hareket yapan varmı
     
  4. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Forumdan Halil (Uygun) yapıyor ya da yapabiliyor diyebilirim. Şahsen kendim ne giriştim ne de denedim, sadece dönüşlerde gidon dönüş istikametine çevirmeden arka tekeri (göbeği,dişliyi artık neyse :)) onu kitleyerek keyfe keder dönüşler yaparak kullanıyorum o kadar onun dışında tamamen hız ve keyif için kullanmaktayım.
     
    baran efe boratav bunu beğendi.
  5. baran efe boratav

    baran efe boratav Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Ocak 2011
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İSTANBUL/KOZYATAĞI
    Seviye:
    kaç kg oluyor bu tür bisikletler peki
     
  6. Dorukhan Barış Çamlık

    Dorukhan Barış Çamlık Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Londra
    Seviye:
    ortalama 3-6 kg arası değişiyor...
     
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    3 mü? Yapmayın lütfen... Fixie, single speed bisikletler çok çok ekstrem bir şey olmadığı sürece 6.5kg altında olmaları pek mümkün değildir. Genel olarakta ağırlıkları komponent türüne, malzeme yapısına ve kalitesine göre değişmektedir. Ortalama bir fixie, ortalamadan kastım genel kullanımda 9-10kg civarı olup bu skalayı genişletmekte gerekirse minimum 6 maksimumda 11 hatta 12kg'lara çıkabilir. Şuan bende bile minimum 8 maksimum 11kg olan fixie'm var.
     
  8. SametAksuoğlu

    SametAksuoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2005
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    hareket için dişli kombinasyonu ve gidon seçimi nasıl olmalı?

    vucudu öne atıp tekeri kitleyince lastik erimiyor mu, erimiyorsa bu nasıl fizik kanunudur, aynı kanun yol bisikletinde de geçerli o zaman, kendimi öne verip, arka freni kökleyeyim, kaya kaya gitsin bizim yol bisikleti de ? acab bu fixi cilerin seçtiği lastikler çok mu kaliteli?
     
  9. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Hareket için arka dişli sayısı arttırılıp, ön ayna dişli sayısı da azaltılırsa hareket için bisiklet daha atik olacaktır. Aynı şekilde gidon da duruma göre 360 derece dönebilecek şekilde kısa bir boyun ile desteklenmelidir. Pist içinse tam tersi olmalıdır, uzun boyun, nitto b123 gidon ya da cinelli tarzı pista gidonlar olmalı, arka dişli sayısı az, ön ayna dişli sayısı fazla olmalıdır.

    Lastik kitleme ve erime konusuna gelince elbette ne olursa olsun bir erime durumu, aşınma söz konusu olacaktır fakat ağırlık sele kısmından aşağı arka lastik üzerine değilde öne doğru olacağından yükün arka lastik üzerinde olmaması ile normale oranla çok daha az etkide olacaktır. Yol bisikletleri ile arka lastiği kitlemede normal olması gereken fren bacakları ile olamayacağından dolayı fixielerde ki etki olmayacaktır.
     
  10. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Eğer arka tekeri çok sık kilitliyorsanız, dişli oranlarına daha da dikkat etmeniz gerek. Dikkat edilmesi gereken nokta ise ayna/ruble oranı.. Ayna diş sayısı rublenin katı olmamalı; yani 48/12, 45/15, 42/14 gibi oranlardan kesinlikle kaçınmak lazım. Bu gibi oranlarda arka lastik sürekli aynı nokta üzerinde kayacaktır.
    40/12, 49/14 gibi buçuklu katlarda ise (49=14x3.5) lastik sürekli iki nokta üzerinde kayıyor.. Bu da tercih edilmemesi gereken bir durum.
    Keza 42/18, 40/15'te üç nokta vs diye gider...
     
    Kadir Baykara, mask ve Doğukan Aksu bunu beğendi.
  11. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Arka tekeri çok fazla kilitliyorsanız dişli oranlarına dikkate etmek gerek! 48/12, 45/15, 42/14 gibi aynanın rublenin tam katı olduğu dişli oranlarından kesinlikle kaçınmak lazım. Aksi takdirde lastiğin sürekli tek noktası aşınır. 49/14 gibi buçuklu oranlar ise (49=14x3.5) ikinci derece kötü; bunlarda da sadece iki nokta aşınır.. Keza 42/18, 40/15'te üç nokta vs diye gider...
     
  12. SametAksuoğlu

    SametAksuoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2005
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sırf bu vücudu öne atıp lastiği kitleme muhabbeti yüzünden fixi toplama arefesindeyim. arka dişiliyi 18'li aldım. öne 48 düşünüyordum .

    benim derdim trafik içinde belli bir hıza ulaşıp ama önüme engel çıktığında da bisikleti kaydırarak drift tarzında kavis vererek bisikleti kaydırmak, ve dolayısıyla önümdeki engelin yanından geçip gitmek.

    tabi bu ha deyince olacak şey değil, ama uğraşıp bi hal çaresini bulacağım.

    bu durumda, lastiğinde minimum erimesi adına 18lik rubleye kaçlık aynakol almam lazım?
     
  13. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    48 cok kotu degil ama cok iyi de sayılmaz; bu kombinasyonla lastiğin 3 noktası aşınacak. 46 veya 50 ayna çok daha iyi olur ;)
     
  14. Dorukhan Barış Çamlık

    Dorukhan Barış Çamlık Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Londra
    Seviye:
    hocam benim arkadaşımın fixed gear ı ortalama 4.5 kg gösteriyor bisikletin üstünde nerdeyse hiçbirşey yok, fren vs. ağırlığı da tekerleklerinden kaynaklanıyor hareket yaptığı için ama genel olarak o civarlarda diye biliyordum. ama sayenizde yeni bişey öğrenmiş oldum :)