Fitness mi cross mu?

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında serdargecu tarafından paylaşıldı.

  1. serdargecu

    serdargecu Ghost Speedline 7500

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    İstanbul, Maltepe
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Merhaba Dostlar,

    MTB'den şehir bisikletine geçmek istiyorum, araştırırken şehir bisikletlerinin de fitness ve cross olarak ikiye ayrıldığını gördüm. Anladığım kadarı ile fitnes yol bisikletine, cross ise MTB'ye yakın konumlanmış.

    2 yapraklı aynakolu olan fitness şehir bisikletleri ilgimi aslında daha çok çekti ama bir-iki günlük 100-200 km turlarda performansları, özellikle yokuş çıkmak, nasıl olur bilemedim.

    Tura yılda bir iki çıkan daha çok sahilde ve şehir içinde asfaltta kullanan birisi için hangisi daha iyi olur?
    bu bisikletlerle ilgili özellikle fitness olanlar için dezavantaj ve avantajlarını paylaşacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

    Ghost Speedline 7500, Ghost Panamao X 6, ve Merida Speeder T3D ilgilendiğim modeller

    Sevgiler, Saygılar
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  2. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.825
    Beğeniler:
    7.732
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    MERİDA SPEEDER
    CUBE SL ROAD
    TREK F.X
    SCOTT SUB
    SCOTT METRİX
    SPECİALİZED SİRRUS
    FUJİ ABSOLUTE
    CANYON ROADLİTE AL
    CORRATEC SHAPE PRO
    LAPİERRE URBAN
    GHOST SPEEDLİNE
    CANNONDALE QUİCK
    FOCUS PLANET
    GİANT DEFY
    BMC ALPENCHALLENGE
    ORBEA CARPE
    PİNARELLO TREVİSO
    BOARDMAN HYBRİD
    EDDY MERCK X
    FELT V SERİES
    WİLİER ASOLO
    KOGA ROADCHAMP
    MARİN FAİRFAX
    RİDLEY TEMPO X MEN
    Yukarda bazılarının adını zikrettiğim Fitnes bisiklet özel bir türdür. Yol bisikletine bir çok özelliği bakımından yaklaşmışken MTB nin de sağlam genetik özelliklerini üzerinde barındırır. Birkaç günlük turlar, günübirlik uzun turlar, şehiriçi kullanım, ekstrem olmayan uzun turlar, çok bozuk olmayan asfalt dışı turlarda fitnes biçilmiş kaftandır. Fitnes bisikletler yol komponentleri kullanabildiği gibi Mtb setleride kullanabilmektedir. Mtb yarışlarında tırmanışlarda 34 aynakol 32 ruble oranını kullanan yarışmacıları gördükten sonra fitnesdan korkma derim.
     
    1dost, Veysel A., serdargecu ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  3. serdargecu

    serdargecu Ghost Speedline 7500

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    İstanbul, Maltepe
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Üstat, çok teşekkürler, peki Ghost Bisiklet : CROSS : Speedline 7500 20V için ne diyorsun, bu fiyata komponentleri en yüksek olan model bu ayrıca tasarımı en çok hoşuma giden de bu oldu? 2 yaprak çok zorlarsa aynakolu değiştiririm diye düşünüyordum ama gerek kalmaz inşallah..
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  4. Nefer Seti

    Nefer Seti Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2012
    Mesajlar:
    151
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    GAZIANTEP
    Adı:
    Ömer Çakmak
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bence de fitness tipi olanı seçin , Cross denilen tipin MTB çok farkı yok bence
     
  5. Halil Barış Çaldıran

    Halil Barış Çaldıran Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2014
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Söke /Aydın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    adı üzerinde fitness için kullanmayacaksanız cross bisikletler daha ağır olmasına rağmen çok daha konforlu sürüş sağlar özellikle arada sırada caddeden çıkmayı köy yolları ve stabilize yoları arşınlamayı düşünüyorsanız.. kısa zamanda yoğun egzersiz amacıyla bisiklet seçecekseniz daha yüksek hız daha çok cadde ağırlıklı rotalarınız varsa fitness tercih ediniz :)
     
    mariokaldato ve 1dost bunu beğendi.
  6. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.795
    Beğeniler:
    8.824
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bahsettiğiniz bisikletin donanımı güzel aynakol ve ruble, yarış bisikletlerinde kullanılanlardan.
    Yokuşlarda biraz zorlanabilirsiniz. Aslında ben olsam o paraya yol bisikleti alırdım hem de güzel bir model alınır o paraya.
     
    serdargecu bunu beğendi.
  7. Hüseyin Külcüoğlu

    Hüseyin Külcüoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    882
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    mariokaldato ve serdargecu bunu beğendi.
  8. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.825
    Beğeniler:
    7.732
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    SPEEDLINE_7500.png


    Teknik Özellikler
    KadroSpeedline Alloy DB
    MaşaGHOST CS Rigid
    GidonGHOST Low Rizer light 660 mm 31.8 mm
    Gidon BoğazıGHOST Light AS 29 31.8 mm
    Sele BorusuGHOST SL SP 717 31.6 mm
    SeleSelle Italia X1
    Krank TakımıShimano 565 Compact 50/34 / 11-28
    Arka DeğiştiriciShimano Ultegra 10-Speed
    Arka GöbekShimano XT
    Ön GöbekShimano XT
    Ön DeğiştiriciShimano Ultegra
    Vites KoluShimano SL 780 Flat
    FrenShimano Deore Disc 180 / 160 mm
    LastikSchwalbe Kojak
    JantAlex TD 17
    Ağırlık10.7 kg
    Fiyat1212 €
    MODEL VE KADRO BOYUREACHSTACKHEAD TUBE ANGLESEAT TUBE ANGLECHAIN STAYSHEAD TUBE LENGTHWHEELBASE
    GHOST SPEEDLİNE 51 CM41558070.5734401751085
    Şu bisikletten bahsediyorsun sanırım. Güzel bir velespite benziyor. Üzerindeki ekipman oldukça kaliteli. 1200 eyro fiyatta, bu kaliteye göre normal. Ama bu bisiklet, F/P bisikleti de değil. 51 cm kadro boyuna göre geometriyi incelediğimizde yol bisikletine yakın duruyor. Maşa biraz ilginç geldi Cannondale bad boy serisindeki faty maşalara benziyor. Bisikletin, üzerindeki ekipman ile biraz daha hafif olmasını -9.5-10 kg gibi-beklerdim. Aynakol 50/34 oranı ile kurtarır yalnız ruble 11/32 olmalıydı. Bagaj başlıkları ve 32 delik jantı ile tura hazır ful alü bir bisiklet. Lastikler kojak slick lastikler; kullandığımdan biliyorum yolu güzel kavrıyor. Yuvarlanma direnci düşük yumuşak kauçuklu lastikler. Ben beğendim. Güzel.
    Diğer fitneslarla karşılaştırdığımda fiyatına 7, komponentlerine 9, geometrisine 8, kalitesine 8, fonksiyonluğuna 7, ağırlığına 7 puan veriyorum.
     
    serdargecu bunu beğendi.
  9. serdargecu

    serdargecu Ghost Speedline 7500

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    İstanbul, Maltepe
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Deneyip bakmak sonra almak en iyisi galiba, bugün yakınlardaki yerlerde denemek istiyorum aslında, var mı arkadaşlar GHOST için İstanbul Anadolu yakasında tavsiye edeceğiniz Bisikletçi?
     
  10. Hüseyin Külcüoğlu

    Hüseyin Külcüoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    882
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Satış noktaları bunlar, ama hangisini tavsiye edersin dersen bu konuda yardımcı olamam çünkü hiçbirini tanımıyorum.
    Ghost Bisiklet : Satış Noktaları
     
  11. serdar k

    serdar k Bize her yer 61

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    14 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    ghost cross 1100 üm var. Şu an bisiklet alsam yol bisikleti alırım, ha alamaz isem kesinlikle fitness alırım.

    Speedliine 7500 çok güzel bir bisiklet yakından kendisine dokunmuşluğum var
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  12. serdargecu

    serdargecu Ghost Speedline 7500

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    İstanbul, Maltepe
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    @serdar k

    eyvallah, motivasyonum her geçen dakika artıyor.. :)
     
    serdar k bunu beğendi.
  13. serdar k

    serdar k Bize her yer 61

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    14 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Ya bak şöyle bir daha var, fitness in gidon ve lastiklerini değiştirerek bisikleti yol bisikletine benzetme durumun daha olası. Cross ta bu iş zor. Fitness in açıları yol bisikletine daha yakınmış. Ben cross bisikletime rijit bir Maşa Alıp gidonuda drop bar yapmak lastik ve jantlarını değiştirmek istedim kısa bir araştırmadan sonra vazgeçtim bu işten.
     
    serdargecu bunu beğendi.
  14. serdargecu

    serdargecu Ghost Speedline 7500

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    İstanbul, Maltepe
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    @Hüseyin Külcüoğlu

    satılan yerleri genelde ben de biliyorum ama ne yazık ki bisiketçilerin çoğu ilgisiz, alakasız tipler, genelde tamircilikten gelen satış becerileri pek olmayan arkadaşlar, sakın yanlış anlaşılmasın kötü bişey demiyorum ama satış olayı başka bişey.. insan 2-3 bin TL harcarken biraz ilgi bekliyor sadece. Bu yüzden çok ilgili bir yer arıyorum açıkcası.
     
  15. Hüseyin Külcüoğlu

    Hüseyin Külcüoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    882
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    @serdargecu

    Bu konuda yardımcı olacak arkadaşları bekliyoruz konuya..Ya da ayrı bir konu aç görüşleri al.
     
  16. Deniz A

    Deniz A Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Ekim 2014
    Mesajlar:
    725
    Beğeniler:
    1.172
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    YDA
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Hocam selamlar
    Son 2 senede 3 bisiklet denemiş biri olarak tecrübelerimi paylaşayım.
    İlk önce merida crossway 100
    Kullandığım en rahat bisikletlerden birdir. Açılı gidon boğazı orta kalınlık lastikleri ve akıcılığı gayet hoştu. Fakat dağ bisikletinden çok farkı var mı derseniz bence çokta yok. Doğru daha rahat daha aıkıcı daha hafif ama dağ bisikletinden hafif, genel anlamda ağır.

    İkincisi salcano xrs 030 tiagra
    Kullandığım en performaslı bisikletti. Hafif ve atak. Kısa sürede hızlanır ve hızını üşürmeden uzun süre koruyabilirsin. Trafikte drop bar ile hamle yapmak çok keyifli idi, fakat drop bar beni zorladı bir türlü alışamadım 700x23 lastikler, mazgallar falan istemedende olsa bisikleti değiştirmeme sebep oldu.

    Son bisikletim ise merida speeder 300.
    Bisiklet gerçekten harika. Cross bisikletlerden hafif ve çok atik. Flat bar olmaması sebebi ile sürüş konforundan öden vermeden kısa sürede yüksek hızlara ulaşabiliyorsun
    Continental sport contact 32 lastikler sayesinde mazgallardan daha rahat geçip daha rahat kaldırım inip çıkabiliyorsun. Ayrıca çoğunlukla düz yolda kullandığım için amörtüsöre hiç ihtiyaç durmadım.
    Fitness tarzı gayet başarılı denemekte fayda var ve kesinlikle öneririm.
    Ama alacaksanız kesinlikle v fren alın, emin olun ekstradan 1 kg bisiklete yüklemeye hiç gerek yok.



     
    Mert E., 1dost, serdargecu ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  17. mehmetali_

    mehmetali_ Yeni Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    10 Şubat 2015
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    antalya
    Adı:
    mehmet ali tat
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Specialized sirus elite versiyonunada bakmanızı tavsiye ederim.
    Benim kullanım tarzımda amortisörlü maşa gereksiz bir ağırlık.
    Tabiki karar sizin.Mutlaka bisikletlerin orjinallerini görüp test etmenizi öneririm.
     
  18. 1dost

    1dost Yazıyor...

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    978
    Beğeniler:
    946
    Şehir:
    40
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Arkadaşlar şu an sedona 410 sahibiyim. Lapierre şu iki modeli dikkatimi çekti muhtemelen alacağım.
    İki model arasında kaldım.
    Bu model fitness olarak geçmekte. Aşağıdaki ise cross. Yukarda @Halil Barış Çaldıran yorumunda şöyle diyor : fitness için kullanmayacaksanız cross bisikletler daha ağır olmasına rağmen çok daha konforlu sürüş sağlar özellikle arada sırada caddeden çıkmayı köy yolları ve stabilize yoları arşınlamayı düşünüyorsanız.. kısa zamanda yoğun egzersiz amacıyla bisiklet seçecekseniz daha yüksek hız daha çok cadde ağırlıklı rotalarınız varsa fitness tercih ediniz.

    Evet aynen bende arada stabilize köy yolları ve eski bozuk asfaltta kullanımlarım olacaktır. Bu iki bisiklet arasında karar vermeme yardımcı olur musunuz?
    SHAPER 300 TP 30V
    [​IMG]

    Özellikler

    Kadro : Shaper Alüminyum 7005
    Maşa : Lapierre Shaper Karbon
    Arka Vites : Shimano Tiagra 4700
    Ön Vites : Shimano Tiagra 4703
    Krank Takımı : Shimano 4703 50x39x30
    Orta Yatak : Shimano BBRS500
    Arka Dişli : Shimano KCSNG500 12-28
    Fren : Shimano R451
    Vites Fren kolları : Shimano Tiagra 4700 / Shimano R550 3×10 Vites
    Çatal Yatağı : Ch – 1″1/8″ Yarı Entegre
    Gidon : Lapierre FB11L Ø: 31.8mm G: 620mm
    Gidon Boğazı : Lapierre Ayarlı AS7AD
    Sele : Selle Royal Shadow Jelli
    Ön Göbek : Shimano Claris 2400
    Arka Göbek : Shimano Claris 2400
    Jant : Mach1 CFX 700C
    Lastikler : Michelin Dynamic Sport 700×28
    Pedal : VP-355T
    Ağırlık : 10.3 Kg
    Fiyatı : € 991


    URBAN SHAPER 400 27V
    [​IMG]

    Özellikler

    Kadro : Urban Shaper V-Fren Alüminyum 7005
    Maşa / Amortisör : Urban Shaper V-Fren Alüminyum 7005
    Arka Vites : Shimano Deore 591
    Ön Vites : Shimano Alivio 4000
    Krank Takımı : Shimano Deore 4010 48x36x26 Muhafazalı
    Orta Yatak : Shimano BB-30
    Arka Dişli : Shimano 3009 11-32
    Fren : Tektro V-Fren 837AL
    Vites kolları : Shimano Altus M370 3×9 Vites
    Çatal Yatağı : Ch- 9283 1″1/8″ Yarı Entegre
    Gidon : Lapierre Mtb-Al 320BT G: 660mm Ø: 31.8mm
    Gidon Boğazı : Lapierre Ayarlı TDS-C268 31.8 U:105mm
    Sele Borusu : Lapierre SP-C212 Ø: 31.6 B: 350mm
    Sele : Selle Royal Shadow Jelli
    Jant : Lapierre Çift Katlı 700C
    Ön Göbek : Shimano Claris 2400
    Arka Göbek : Shimano Claris 2400
    Lastikler : Schwalbe Spicer 700×30
    Pedal : VP-856 Siyah
    Ağırlık : 11,6 Kg
    Fiyatı : € 669
     
  19. çağrı can

    çağrı can Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    400
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Konfor istiyorsanız bu cross ların amortisörleri ile olmaz, karbon maşa ile olur. Ben size trek fx 7.4 tavsiye ederim. Hem yol hem fitness sahibi olarak şunu söyleyim; üçlü aynakol şehiriçi ve turlarda şarttır. 32 den ince lastik tehlikelidir. Fx in akıcılığı ile yol arasında pek bir fark yok, sadece rüzgar direnci sıkıntısı var. Eğer tek bisikletim olacak olsaydı o kesinlikle v fren karbon maşa, üçlü aynakol, düz gidon çamurluklu bir şehir bisikleti(fitness) olurdu.
     
    1dost bunu beğendi.
  20. trabzonlu ozan

    trabzonlu ozan https://speeder2xx.wordpress.com/

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    21 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    192
    Şehir:
    trabzon
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @1dost cross bisiklet diye geçen türler normalde ön amortisörlü modeller oluyor (ör: carraro sportive 200 serisi) burada cross diye (lapierre in türkiye sitesinde bu tabir kullanılmış) geçen bisiklet düz maşalı. yani aslında daha ağır ama daha konforlu diye bahsedilen şey tam olarak bu bisikletlerden biri değil. bunların farkları ne diyecek olursanız biri bildiğimiz fitness tipi, diğer commuter denilen az daha rahat geometrili bisiklet, çok ahım şahım bir farkı yok, yani tiagra (yol serisi) yerine deore (mtb serisi) aktarıcı koyunca, açı ayarlı boğaz koyunca, kaliper fren yerine v fren koyunca çok çok bir fark olmuyor.
     
    1dost bunu beğendi.