Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

FG/SS Üç tekerli konsept

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Selçuk Çilek tarafından paylaşıldı.

  1. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ana düşünce ,pedallar vasıtasıyla aynakol da oluşan torku bisikletin merkezinden arka aksa aktarmaktır.
    -Aynakol,zincir ve arka dişli merkezdedir.
    -Arka göbek arka sol tekerin yekpare parçasıdır.
    -Arka sağ teker sol tekerle birlikte takılan arka göbeğe geçmektedir.
    -Bazı çizgiler görünmesi amaçlanan detayların ortaya çıkması için özellikle tamamlanmamıştır.
    -Profesyonel çizim yapan arkadaşlardan çizimimdeki bazı hatalardan dolayı özür dilerim.

    v.s,v.s....

    Sonuçta bu bir konsept bisikletidir ve çok sayıda eksi ve artısı vardır.

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Selçuk abi çizimler çok güzel olmuş tebrik ederim..
    Ama çizimleri görür görmez aklıma şu soru geldi, arkadaki 2 tekerlek acaba dengede herhangi bir soruna yol açabilir mi? Yani virajlarda sadece tekerin birisi yere değecektir ve arka tekerler ön tekere göre biraz daha yanlarda olduğu için dönüş biraz zorlayıcı olacaktır.. Acaba bu sorunu giderebilmek için yapılabilecek bişey var mıdır? (umarım dediğimi anlatabilmişimdir)
     
    ZekiAlper bunu beğendi.
  3. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ilk bisikletim üç tekerliydi.evimizin bahçesini çevreleyen mozaik sert bir yol vardı ve orada köşeleri dönerken bisikletin arkasını sağdan veya soldan kaldırıp ..ön tekerden pedal basmaya devam ederdim.:)
    andığım bisiklet farklı bir konseptti...
    ama abicim şaka bir yana...yazdığım gibi ...artısı...eksisi ..vardır diye yazdıklarımdan birisine değinmişsin...
    ben sorun olacağını sanmıyorum...çünkü önde ince ve arkada
    daha kalın bir lastikle yol aldığını düşün...ön ve arka teker hattının farklılığı 20-22mm i geçmez...
    sert virajlarda tekerin biri kalkacaktır....kalksın...
    ama iki tekerin arasına sıkışabilecek taşlardan tutunda, arkadan gelen sporcunun daha dikkatle yaklaşmasına ve arka fren sorununa kadar geniş bir alanda eksileri olan ama
    dizlerinizin ve alt bacaklarınızın daha bitişik bir sürüş pozisyonundan tutunda ıslak zeminlerde daha iyi yol tutan bir bisiklete kadar artıları olan konular hakkında soruların gelebileceğide aklıma geldi...
    Ama hiçbir işe yaramasa da ,konseptlerde "farklı" olma geleneğini bozmuyor sanırım...
    slm
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Bi yerde farklı olma geleneğide önemli aslında.

    3 tekerleğe sahip bisikletler ; ve çok büyük bir çoğunluğu ss olmak üzere kopenhag'da oldukça revaşta.

    Özellikle oturuş pozisyonunun rahatlığı ve her türlü hava koşulunda kullanılabilir olmalarıda artıları.

    Tabiki bahsettiğim konsept'teki bisikletler ön 2 , arka 1 teker olarak dizayn edilmiş...

    Ve hepsinin ön bölümündeki 2 tekerlek arasında kullanılma durumlarına göre çeşit çeşit bagajları mevcut.

    Sizin konseptinizden biraz farklı olsalarda paylaşmak istedim...
     
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:

    Selçuk abi aslında senin saydıklarından bir kısmıda aklıma geldi ama ilk olarak bu denge sorununu dile getirmek istedim..Aslında dediğin mantıklı teker açıklığı 20mm civarında olacaktır ve buda çok çok büyük bir sorun yaratmaz herhalde..
    "farklı" fikrini tekrar tebrik ediyorum :)
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  6. Semican Baydur

    Semican Baydur Bisikletkolik

    Kayıt:
    7 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Antalya Merkez Uğraş: Xc
    Seviye:
    Evet katılıyorum sorun oluşturabilir ama bir çözümüde olabilir jantların uçları birleşecek şekilde denkgelirse yani v şeklini alırsa jantlar bir sorun yaratmaz gibime geliyor ama yana kol sorun oluşturabilir.
     
  7. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.906
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Çok güzel bir düşünce sizi bu yaratıcılıgınız ve ilginizden dolayı kutluyorum fakat d.berkay arkadaşımızın dedigine katılıyorum ve üzerinde düşünülmesi gereken bir konu bence...
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  8. baykuş

    baykuş Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2007
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    261
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Farklılık Yaratan Arka Teker Fikrinizi Kutluyorum, Kadro çizgileriniz Harika Tebrikler, Gerçekleştirme Mutluluğunu Yaşamanız Dileğimle
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  9. evelent

    evelent Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    İZMİR
    Seviye:
    bisikletin artıları eksileri neler olur hiç bir fikrim yok ama ilk defa duyuyorum böyle bisikletler olduğunu ve çok etkilendim.. bununla kafa yoran insanlarımızın olması da çok hoşuma gitti ayrıca..
    arka teker de varsın sorun çıkarsın, sıkmayın canınızı :D
    tebrikler...
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  10. cogito74

    cogito74 Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2008
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bir bisiklet ustasında görmüştüm.anadoluda kendinden mucit olan bir usta idi bu. sebebinide pek anlayamamıştım. pedallara çift ayna ile çift zincir takmış. arka tekerde tek idi. yanlış anlamış olabilirim. arka tek tekerin hareketini sağlayan çift zincir var idi.

    sizde belki bu konsepte çift arka teker .birbiri ile sabitlenmiş. çift zincir. iki silindirli motor mantığı uygulayabilirsiniz.
     
  11. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kafa yorup tasarladığınız bir konsepti yoruma açık bir ortamda paylaştığınız için tebrikler. Ben de hazıra konup yorum yapmanın keyfini çıkarayım :)

    (+) Ayaksız ya da bir yere dayamadan ayakta durabilmesi için rüzgarsız, fiziksel etkilerden korunaklı ve düz bir zemin gerekiyor. Bu nedenle pek artı yön diyemem ama gerekli ortam sağlandığında ayakta durabilir.

    Başka pozitif bir nokta bulamadım :(

    (-) En az 750 g ekstra ağırlık.

    (-) Zincir iki tekerin ortasından geçirmek için kadro sele borusunda delik ya da pencere oluşturabilecek benzer bir modifikasyon olmalı.

    (-) Jant çemberini göbeğe sıfır ofset bağlamak janta (tellere ya da karbon malzemeye) müthiş bir yan yük getirecektir. Belki sağ göbekten sol janta, sol göbekten sağ janta bağlantı yapmak gerekebilir.

    (-) Zinciri yandan bağlayacaksanız arka aks mesafesi nedeniyle ayna dişlisini kadro merkezinden (Aks genişliği / 2) kadar açmanız gerekecek, zaten ideal ölçüden geniş olan pedal mesafesi daha da artacaktır.

    (-) Sol dönüşten sağa doğru yatarken havadaki tekerin yere inmesinden kaynaklanan bir sarsıntı olacaktır. Normal bir bisiklet kadar kolay sağa/sola yatmayacaktır.

    (-) Artan sürtünmeden dolayı enerji / hız performansında düşme olacaktır.

    (-) Yatarak dönmelerde teker kaçıklığı nedeniyle lastiklerde az da olsa ekstra aşınma olacaktır. Lastiklerin tek tarafı aşınsa da değiştirmek gerektiğinde adet nedeniyle maliyet yükselecektir.

    (-) Düzlükte giderken yoldaki en ufak eğim farkı, müdahale etme reaksiyonu gösterene kadar bisikletin yere olan dikliğini bozabilir. Bu da ani sağa sola sallanmaya sebep olacaktır.

    (-) İki tekere aynı anda müdahale etmek için en etkin çözüm disk ya da göbekten fren. + Ağırlık.

    Yorumdan çok eleştiri oldu ama böyle bir tasarımı hayal ettikçe kafamda oluşanlar bunlar.
     
  12. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:

    Önemli olan bu topiğe yapılan düşünce eklemesidir...yani katkıdır.
    Olumlu veya olumsuz.

    Detaya geçelim.
    Böyle bir bisikleti kimse yapmadığından ve dolaysıyla kullanım deneyimi eksikliğinden dolayı tüm yazılanlar mevcut öğretilerin (fizik kuralları) bilgileri ışığında yapılmaktadır. Ancak her zaman doğru sandığımız bir kuralın tersine çalışan başka fizik kuralları mevcuttur .

    Zaten bu bisikletin ana fikri mevcut "normal" bisikletlerle ilgili oluşturabileceğimiz olumsuzluklar listasindeki bazı noktaları bertaraf etmek içindir ama doğal olarak başka olumsuzluklar oluşmuştur.

    Ama olumlu noktaların bisikletin sadece durduğu yerde dengede durabileceği noktasıyla kısıtlamamak gerekir.
    Ayna dişlisinin önden ve merkezden tamamen kapalı olması kadroya rüzgar direnci katsayısında (cW) artılar sağlayacaktır. Üçüncü resimde görünen çatal kadro şekli sadece bir kesittir ve kadro göbeği üzerinden geçmektedir ama yan resimde göründüğü gibi kadro orada önde tamamen kapalıdır ve ayna dişlisinin yaklaşık tüm hava girdaplarını ortadan kaldıracaktır.
    Pedal göbeği daha dar olacağından pedallamadan doğan bacakların yarattığı girdaplardada azalma olacaktır. Ayrıca alt bacakların kadroya daha yakın "yapışık" ve dizlerinizinde özlenen bitişik konumda olmalarını kolaylaştıracaktır.
    -Zincir için arkaya oluşturması gereken pencere ile ilgili....bknz.üçüncü resimim...kadronun "çatal " yapısı bunu sağlamaktadır.
    -Yanal yükler ve ofset ile ilgili kaygılar.... bknz.göbek ile ilgili açıklamalarım..
    ben iç içe geçen içi boş ama en azından 17/18mm çapında karbon bir aks
    kastetmiştim....sorun değil...
    -zincir uzunluğu/kadro uzunluğu..bknz.tandem bisikletlerdeki orta zincir uzunluğu.
    -virajlardaki havadaki tekerin düzelince tekrar yere değmesiyle oluşacak sarsıntı ile ilgili.Viraj dışındaki teker "boşta" döndüğünden ,yere indiğinde de
    "sarsıntı" değil ama tutunma artışından dolayı ek bir güç gerekebilir.
    Sağa sola yatma....bence hiç bir sorun yok...arkada üzerinde durduğunuz alan o kadar az ki... virajdaki beden dengesinin hareketiyle yani refleksiyle virajlara rahat yatacaktır...
    -artan sürtünmeden dolayı enerji artışı ve hız kaybıyla ilgili....bu teorik olarak doğru ama pratikte ünlü teker yapımcıların (zipp/hed) son 2 yılda jant enlerinde 20mm den 23mm den çıkmaları ile doğrudan çelişiyor.
    artan sürtünme pedal torkunun zemine daha iyi aktarılmasını ve artan lastik süspansiyon alanıda daha konforlu bir sürüş sağlayacaktır.
    -Düzlükteki eğim farkı ve sağa sola sallanma...benim 2.35 kalınlığında lastikleri olan bir bisikletim var....böyle durumlarda lastik bir yerden tutunma sağlıyor....
    sorun olmaz....
    -Frenle ilgili sorunları bende yazmıştım ve bu görüşüne katılıyorum....
    -ekstra ağırlıkla ilgili görüşlerinde olumsuz noktalardan biridir.

    Özetle: Mevcut "normal" bisikletlerde neden asimetrik jant tasarımları,asimetrik göbek tasarımları ve sağ/sol farklı tel ve tel örme tasarımlarına başvurulduğunu ,neden daha çok arka tekerin akordunun bozulduğunu da sorgularsak böyle bir konseptin temel düşünce oluşumunuda daha iyi anlarız.
    slm