Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fethiye - Bodrum Bİsiklet Turu Ekim 2012

Konu, 'Şehirlerarası Gezi ve Tur Makaleleri-Fotoğrafları' kısmında Mehmet Ali ÜLKÜ tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet Ali ÜLKÜ

    Mehmet Ali ÜLKÜ Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    FETHİYE – BODRUM BİSİKLET TURU


    Aslında bu turun temelleri 2010 yılında yaptığımız Tekirdağ – Çanakkale – Gökçeada turunda atıldı. Üç kşi bu turu planladık. Malum bisiklet turunda zaman sıkıntınız varsa, örneğin 1 hafta gibi bir sürede yapmak zorundasanız ya güzergahınızı çok kısa tutacaksınız ya da diğer araçlardan da yardım alacaksınız. Aksi takdirde çevreyi verimli dolaşamazsınız. Biz hem zamanımızın sınırlı olması sebebiyle hem de daha fazla yer görebilme amacıyla turumuzu biraz da diğer araçlarla çeşitlendirdik. Planlamayı ana rotalarda ve kısa şehir içi turlarda bisiklet, bir yerleşim alanındaki birden fazla uzak noktalarda bulunan gezilebilecek tarihi ve turistik alanları araba, tekne v.b. araçlarla planladık. Konaklamayı ise 2 gece otel, 5 gece çadır olarak düşündük.


    Hazırlık


    Bazı insanlar doğaçlama yapmayı sever.” Rüzgar nereden eserse oraya giderim” diye düşünür. Maalesef böyle bir tur planlıyorsanız mutlaka bir program yapmanız gerekiyor. Çünkü bisikletle gidiyorsunuz. Arkanızda 25 kg. yük. Yanlış yola sapmak gibi bir lüksünüz yok. Heryere çadırda kuramazsınız. Heran yardım alamazsınız. Elinizde bir programınız olsun, rüzgar zaten size uyar.

    İhtiyaçlarımız doğrultusunda konaklama için çadır ve uyku tulumu, bisiklet yedek parça ekipmanları ve takım aletleri, bisiklete uygun kıyafetler, aydınlatma cihazları gibi gerekebilecek bir ihtiyaç listesi oluşturduk. Haberleşme için telsiz, elektronik cihazlar için alternatif şarj ve yedek piller, ilkyardım çantası ve köpek kovucu. Ne zaman ihtiyaç duyabileceğinizi tahmin bile edemezsiniz.

    1. Gün İstanbul - Fethiye


    İstanbul dan sabah uçakla hereketle Dalaman Havalimanı na geldik. Bisikletleri uçağa alabilmeniz için bir takım kurallar mevcut. Demonte halde ya bir kutu ya da bir çanta içinde lastik havaları inik bir şekilde paketlemeniz gerekiyor. Birtakım ambalaj malzemeleriyle bunu yapabilirsiniz. Türk Hava Yolları yurtiçi uçuşlarında bagaj limitleri dahilinde tutuyor. Diğer hava yolları kilo başına 3-5 TL arasında her ne olursa olsun bisiklet için ekstra para talep ediyor.

    Havalimanında bizi bekleyen kiralık aracımızla birlikte önce Fethiye Merkez, Saklıkent, Thlos antik kenti, Yaka Köyü, Ölüdeniz, Kırdak Koyu, Kelebekler Vadisi ve Faralya Köyü ne gittik. Ölüdeniz de denize girip günün yorgunluğunu atık.Fethiye deki bu yolculuğumuzu bir güne sığdırdık. Toplam 220 km. yaptık. Yazının başında da belirttiğim gibi bu rotadaki yerleri biskletle doyasıya gezmek istiyorsanız Fethiye bölgesine 3-4 gün ayırmanız gerekiyor. Bizim bu kadar vaktimiz olmadığı için Fethiye ve Datça bölgelerini kiralık araçla gezmeyi tercih ettik.
    Kiralık aracımızı teslim ettikten sonra bisiklerimizi monte edip eşyalarımızı yüklendik. Gece karanlıkta 30 km uzaklıktaki Katraancı Koyu na pedal bastık. Rotamız dahilinde bulunan bu koya vardığımız da saat 23:00 gibiydi. Kamping Alanına çadır kurduk. Çaylarımızı içitkten sonra dinlenmeye çekildik. Küçük bir not; uçağa yanıcı ve patlayıcı madde olduğundan hiçbir şekilde kamp tüpü alınmıyor. 2 gün önceden kamp tüplerimizi kargoya verdik. Fethiye deki kargo şirketinin ilgili şubesinden teslim aldık.

    2.Gün Fethiye – Sarıgerme


    Bölge çok engebeli. Bizim yaptığımız rotada ciddi olarak tahmini 40% rampaya sahip. Deniz seviyesine iniyorsunuz, sonra yükseliyorsunuz. Tur sürekli bu şekilde devam ediyor. Haliyle çok da yorucu geciyor. Zira sabah kalkıp eşyalarımızı yükledik. Kahvaltımızı eder etmez yola çıktık. Katrancı koyundan çıkıp ana yola çıkabilmeniz için 3,5 km lik ciddi bir rampa tırmanıyorsunuz. Bir sonraki rotamız Sarıgerme deki belediyeye ait kamping alanı. Göcek te verdiğimiz yemek molasından sonra Göcek tüneline doğru devam ettik. Daha önceden bu yolda bu tünel yoktu. Yaklaşık 1600 metreye tırmanıp aynı yolu iniyordunuz. Şimdi bu yolu bypass eden 900 m uzunluğunda tünel yapılmış. Yayanın ve bisikletlinin girmesinin tamamen yasak olduğu bu tünelden geçiş yaptık. Paralı olan bu tünelde gişeler Dalaman tarafında. Yani bizim çıkış yaptığımız noktada. O yüzden şansımız yaver gitti. Görevlilierden özür dileyerek geçiş yaptık. Aksi yönde giriş yapsaydık muhtemelen izin vermezlerdi. Tünelden Sarıgerme sapağında doğru inanılmaz güzel ve keyifli bir yol var. Ancak Sarıgerme ye gelmemize 10 km. kala ciddi bir yağmur yağmaya başladı. Yağmur ve akşam olması nedeniyle tadilatta olan Dalaman Park Otel inin bahçesinde bulunan üstü kapalı etrafı açık otoparkına Otel yöneticisi Sevil Hanım dan izin alarak çadır kurduk. Akşam yemeğimiz ton balıklı makarna. 53 km. lik 2 günümüzüde bitirdik.

    3.Gün Sarıgerme – Sultaniye – Hamitköy


    Sevil Hanım ın sabah bize hazırlamış olduğu kahvaltımizi ettikten sonra Dalyan a doğru pedal bastık. Mengerler Köyü üzerinden ülkemizin gerçekten eşsiz doğa güzelliğine sahip Dalyan a ulaştık. Yolda yediğimiz narların lezzeti bambaşkaydı. Bölgedeki havadaki Çamların, nar ve diğer meyve ağaçlarının ve okalüptüs ağaçlarının kokusu enfesti. Dalyan da kiraladığımız tekneye yüklediğimiz bisikletlerimizle beraber sazlıkların arasından geçerek önce İztuzu plajına gittik. Denize girdik. Sonrasında aynı tekneyle antik Kaunos şehrine devam ettik. Dalyan nehrinde ilerlerken bölgenin meşhur mavi yengecinin tadına baktık. Caretta Caretta ları görme şansına eriştik. Antik şehri dolaştıktan sonra Çamur banyosu ve ardından Horozlar iskelesine ayak bastık. Dalyan ı en güzel, en hızlı ve verimli dolaşabilmenin yolu küçük sazlık tekneler. Karayoluyla İztuzu plaşına gidebilirsiniz. Ancak Kaunos ve kaplıcalar için nehri tekneyle geçmeniz şart. Zira nehrin hiçbir noktasında köprü yok.

    Horozlar iskelesinden yaklaşık 8 km gittikten sonra Sultaniye Köyü ne vardık. Havanın kararması, açlık ve yorgunluk bizi burada kamp yapmaya itti. Planımız Hamitköy dü. Ancak yaklaşık bir 20 km daha gidecek gücü kendimizde bulamadık. Sultaniye Köyü nde küçük bir kamping alanı var. Bir adette pansiyon var. Biz pansiyonun bahçesine çadır kurduk. Karnımızı pansiyonun menüsündeki yemeklerle doyurduktan sonra çadırlarımıza geçtik. Günün sonunda km saatim 45 i gösteriyordu.


    4. Gün Sultaniye – Hamitköy – Marmaris


    Sultaniye Köyünden Hamitköy e kadar Köyceğiz gölünün inanılmaz manzarası eşliğinde 20 km kadar bisiklet sürdük. Manzara gerçekten inanılmaz. Bölgenin manyetik alan olmasındanmıdır yoksa bir göz yanılsamısımıdır bilmem ama rampa aşağı giderken pedal basmak zorunda olmak kadar komik bir şey yoktur herhalde. Biz bunu çok yaşadık. Bölgeyi incelemek lazım.

    Hamitköy de kahvehane de yaptığımız kahvaltıdan sonra Döğüşbelen üzerinden Marmaris e giden ana yola çıktık. 55 km kadar D400 karayolunda bisiklet sürdük. Bu yolda bizi çok zorlayan 4 adet rampa var. 1. si anayola çıkar çıkmaz. Bir sonraki 10 km. sonra. Diğeri Gökova körfezini geçtikten hemen sonra. Finali ise Marmaris e gelmeden hemen önce yaşıyorsunuz. Toplam da bu güzergahta 17 km. gibi bir rampa çıkıyorsunuz. Ancak çıkışlar kadar inişler de var. Gözünüzü korkutmak istemem.

    Sabah 07:30 başladığımız bisiklet yolculuğumuzu akşam 22:30 gibi bitirdik. Hedefimiz Hisarönü ydü. Yorgunluk ve saatin çok geç olması bizi B planımız olan Marmaris te otelde konaklamaya itti. Gün sonunda yaptığımız yol 93 km.

    5 Gün Marmaris – Datça


    Sabah kalktığımızda çok kötü bir havayla karşılaştık. Fırtına yağmur fena bastırdı. Marmaris – Datça arası yaklaşık 75 km. zamanında yetişebilmemiz için sabah erken yola çıkmamız lazım. Malüm bir süre otelde kaldık. Datça ya ulaşmanın yollarını ararken Otogar a gittik. Bir taksiyle anlaştık. Saat i 14:00 yaptık. Fırtına ve yağmurun hafiflemesini fırsat bilip madem araçla Datça ya gidiyoruz, Marmaris in içini, İçmeler ve Hisarönü nü bisikletle dolaşmaya karar verdik. 43 km lik yüksüz bir sürüş sonrasında Datça ya gidebilmek için Otogar a geldik.

    Bisikletleri demonte ettikten sonra araca yükledik. Bir buçuk saatlik yolculuğun sonunda akşam saat 20:00 sularında kamp yapacağımız yere ulaştık. Daha sonraki bisiklet turlarına ışık tutabilmesi amacıyla yol hakkında bilgi vereyim. Yolda çok ciddi 10 adet rampa saydım. Yolun yaklaşık 30 km lik kısmı rampadan oluşuyor. Sığınabilecek ne bir benzin istasyonu nede bir dinlenme tesisi var. O yüzden hazırlıklı gitmek lazım. Gece çadırda konakladık.

    6. Gün Datça – Datça

    Sabah kahvaltıdan sonra kiraladığımız araçla Datça yı dolaşmaya başadık. Eski Datça Evleri, Antik Şehirlerin belki de en güzel manzarasına sahip Knidos, Eşsiz güzelliğiyle Palamutbükü, Hayıt bükü, Ovacık ve Kızıl bükler, Adaburnu Gebekum, Cennet koyu adını bilmediğimiz nice güzel yerler. Datça ya gitmişken bal ve badem almadan gelmek olmaz. Bizde bu kervana katıldık. Reşadiye Köyü yakınlarındaki Olive Farm ın eşsiz lezzetteki ürünlerinide denemenizi tavsiye ederim. Akşam ilçe merkezini ve çevresini bisikletle dolaştık. Araçla yaptığımız yol 240 km., Bisikletle yaptımız yol 20 km.

    7. Gün Datça – Bodrum


    Sabah eşyalarımızı toplar toplamaz Datça Körmen Limanı na pedal bastık. Yaklaşık 15 km. lik bu yolun sonunda Bodrum a hareket etmek üzere Feribot a bindik. Bir buçuk saatlik yolun sonunda Bodrum a ulaştık. Bodrum dan Gümbet e kadar 5 km lik bir yolculukla konaklayacağımız otele ulaştık. İlk işim bir yapı markete gidip bisikletleri ambalajlamak için malzeme almak oldu. Akşam ına ise İstanbul dan gelen arkadaşlarımızla birlikte Gümüşlük e balığımızı yemeğe gittik.

    8. Gün Bodrum – İstanbul


    Ertesi sabah Yalıçitlik mevkiine gidip denize girdik. Daha sonra Bodrum merkezi dolaşıp otele döndük. Eşyalarmızın büyük kısmını İstanbul dan gelen arkadaşımızın arabasına yükleyip, yanımıza sadece bisikletlerimizi ve sırt çantalarımızı alıp İstanbul a gidebilmek için Bodrum – Milas Havalimanı na doğru hareket ettik.


    GEZİ NOTLARI:

    Tur Programı için tıklayınız

    Tur Resimleri için tıklayınız

    BikeriderTR sayfasını beğenmeniz için tıklayınız

    Konaklama; 5 çadır 2 otel.

    Ulaşım; Bisiklet, Uçak, Araba, Sazlık Tekne, Feribot

    Yol; 535 km araç, 304 km bisiklet.
     
  2. Hakan güngör

    Hakan güngör Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2012
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    düzce
    Seviye:
    Çok güzel bir gezi olmuş. Tur boyunca bisikletleriniz ve diğer ekipmanınız nasıl bir sınav verdiler acaba?
     
  3. Mehmet Ali ÜLKÜ

    Mehmet Ali ÜLKÜ Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Teşekkür ederim. Bu bisikletlerle ve ekipmanlarla yaptığımız 2. şehirler arası tur. Hiç bir sıkıntı çıkarmadı. Biraz titizlik olduğu için en ufak bir ekipmanı alırken bile araştırma yaptık.
     
  4. miraculous

    miraculous Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2007
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Midland, TX
    Seviye:
    Güzel bir rotada pedal basmışsınız. Tşk ler.
     
  5. Mehmet Ali ÜLKÜ

    Mehmet Ali ÜLKÜ Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bisiklete gönül vermiş herkese tavsiye edebileceğim bir rota..
     
  6. Göksun Özkirişçi

    Göksun Özkirişçi Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.162
    Beğeniler:
    1.075
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    çok güzel bir tur gerçekleştirmişsiniz.
    ayaklarınıza sağlık...
     
    Mehmet Ali ÜLKÜ bunu beğendi.
  7. Mehmet Ali ÜLKÜ

    Mehmet Ali ÜLKÜ Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Teşekkür ederim.
     
  8. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.385
    Beğeniler:
    6.416
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Tur için bagajımı yoksa romörkümü tercih ettiniz. Tercih sebebinizi de yazarsanız bilgilendirmiş olursunuz
     
  9. Mehmet Ali ÜLKÜ

    Mehmet Ali ÜLKÜ Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Tur için bagajı tercih ettik. Uzun bir süre römorkuda araştırdım. İkisininde artıları eksileri var. Biz üç kişiydik. Bazı ortak kullanabileceğimiz ekipman, eşya v.s. gibi şeyleri bölüştük. Diğer taraftan manevra kabiliyeti ve dengeli bir sürüş için bagaj bize daha kullanışlı geldi.

    Ancak fazla eşyanız varsa römork daha mantıklı. 40 kg. kadar eşya alan modelleri var. Ters çevirip masa olarak bile kullanabileceğiniz modeller de var. Dezavantajı manevra yaparken ve rampa çıkarken yaşıyorsunuz.

    Şunu da unutmamak gerekir ki uzun yola çıkarken 100 gr. lık bir eşyayı bile hesaplamak gerekir. Zira ne kadar az ağırlıkla giderseniz o kadar rahat edersiniz.