Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

fd-m 952 yardım

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında rahmankarataş tarafından paylaşıldı.

  1. rahmankarataş

    rahmankarataş Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.049
    Beğeniler:
    748
    Şehir:
    greek and tr
    Seviye:
    selam
    fd-m 952 göbekdenbaglandılı xtr ön attırıcının
    calışma sistemi hakkında kadrodan baglandılı
    attırıcılarla arasındakı fark nedir
    bir de esneme olayı normalmi
    yorum yazarsanız sevinirim
    selamlar

    [​IMG]
     
  2. Hakan Kayisligil

    Hakan Kayisligil Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2004
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    198
    Şehir:
    Istanbul Kadıköy Ataşehir
    Seviye:
    952'nin klasik kadroya bağlı olanı kullanıyorum gayet memnunum,
    satın alırken resimdeki gibi ayna kol yatağına bağlı (karbon ayaklı) modelide vardı, önermediler gerekçe esnama oluyormuş,
    bence tartışılır.
    Fakat şunu belirteyim her iki modelinde zincirin içinden geçtiği kanal paralel itkili olsun diye menteşeli,kullananlar zamanla bu menteşenin boşluk yapabildiğinden bahsettiler.
    Ben 1500km'dir kullanıyorum, bu menteşeler boşluk yapmadı ve mükemmel çalışıyor.

    Hakan KAYIŞLIGİL
     
  3. rahmankarataş

    rahmankarataş Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.049
    Beğeniler:
    748
    Şehir:
    greek and tr
    Seviye:
    teşekkürler
    evet esneme olayı var
    ama ennemenin vites degişimine
    büyük bir etkisi var
    bakalım kullanacagim
    yanlız oldukca hafif:eek:
    görüşmek üzere
    selamlar...
     
  4. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Rahman bu tip viteslerin bazılarında plaka üzerinde bir delik vardır ve bu deliğin karşılığı ya kadroda bir vida yeri vardır ya da özel bir kelepçeyle kadroya bağlantı yapılır..Resimde o delikte sende bir vida var.. O vida (ve delik) aynı zamanda vitese aç ayarı yaptırır..Plaka vidalanmazsa vites değişimi sırasında feci esner..
     
  5. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Pek populer değil bu tür ön vitesler ben de nerdeyse pratik kullanımda hiç görmedim kullanan, eskiden ağırlıkları incelediğimde klasik olanından biraz daha ağır olduğunu müşahade etmiştim.

    Ön vites değiştirme sırasında vitese binen yanan yüklerin ciddiyetini düşünürsek dizaynı açısından esneme kaçınılmaz.
    Genel olarak değişik durması yanında pek fazla avantajı yok bu tür ön attırıcıların görüşüme göre...
     
  6. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Haklısın Hakan.
    Bunu Shimano serri üretim firmaları için yaptı biraz da .. Ön vites ayarı en uzun zaman alan montaj unsuru. Yüksekliği, açısı kritik.. Seri üretim bisikletlerde çok büyük zaman kazancı sağladı ama yine de pek tutulmadı dediğin gibi..