Farklı bir jant secimi icin fikir yardimi

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
Hüseyin bey,
ben size cevap vereyim o zaman :)

Öncelikle seramik tercihinizi sadece uzun ömürlü olsun diye yapıyorsanız yanılıyor olabilirsiniz. Elimdeki Dt240s göbeklere taktığım orijinal DT seramik rulmanlarla şu aralar fazlaca sevişiyorum. Toz topraktan felaket etkileniyorlar. Kaymak gibi rulman yapacağız diye adam gibi sızdırmazlık contaları kullanmıyorlar ve sonuç hüsran. Ayrıca seramik bilyalı olarak elimde Campagnolo Shamal Ultra UST ler var. Sizin düşündüğünüz Bullet UST lerin karbon göbekleri var. Klasik cup/cone tasarımını ben çok beğeniyorum ve bunlarla hiç bir sıkıntı yaşamadım. Toz topraktan daha az etkileniyorlar ve eğer bakımlarını düzenli yaparsanız rulman olayı hikaye oluyor yanında. Ama illa rulman derseniz bari çelik olsun. Campy. seramik CULT teknolojini kullanmadım. Ama okuduğum kadarıyla cup/cone gibi değil de sanki rulmanmış gibi göründüler bana. Eğer öyleyse UST olan model daha hesaplı olmasının yanı sıra daha da iyi olabilir..

Jantlara gelelim. Sevgili İhtiyar yukarıda güzel açıklamış. Ful karbon jantların kırılmalarının en büyük nedeni, papuç sürtünmesinden kaynaklanan ısı problemi. Yalnız teknoloji de bir taraftan gelişiyor sürekli. Fren yüzeylerinde farklı malzemeler mesela "basalt" kullananlar var. Yeni modellerin daha iyi olacağı şüphesiz ama iş clincher oldu mu dengeler değişiyor. Tubularda sorun yok ama clincherın yüzeyini o kadar etli yapamıyorsunuz. Aluminyum fren yüzeyli "lamine" jantlar nispeten eski bir teknoloji ama clincher larda halen en güvenli durak olduklarını düşünüyorum. Aslında bakarsanız üreticilerin de şu ısı problemi için bu modellerden vazgeçmetiğini zannediyorum. Mesela koskoca Zipp firması 2013 yılında halen 1800 gr. lık jant seti üretiyor (bknz Zipp 60)

Şimdi konu konuyu açarken 25mm olayını es geçmeyelim derim. Yani "U shape" yeni tip clincher kasnaklar.. Bu olayın öncüsü Zipp idi ve kısa süre içinde çok tutuldu. Bu kasnaklar ciddi bir aero dinamik artı sunuyorlar. Malesef Bullet lerin de tasarımları böyle değil.
Sonuç olarak, aero özelliği çok güçlü bir set arıyorsanız biraz daha paraya kıyıp Zipp 404 firecrest olmadı yeni Zipp 60 ları tercih etmek yerinde olabilir. Mavic tarafında da benzeri ürünler var. Hatta 25 mm lik Gigantex üretimi çok güzel uzakdoğu ürünleri bile var.
3-5 watt ın hesabı olmaz sağlam ve güvenilir bişeyler olsun derseniz seramik veya çelik bilyalı Bullet UST leri öneririm. Arka jantın G3 pattern dizilimini çok sevmiyorsanız bu setin muadili, yine 1500 küsür gr. lara, Fulcrum Red Wind XLR ler var.
 
Scudo

Hüseyin ŞAHİN

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2009
Mesaj
623
Tepki
231
Yaş
50
Şehir
Kocaeli
İsim
Hüseyin ŞAHİN
Bisiklet
Scott
Güney bey selamlar ilk olarak ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim..
Aslında sorumun cevabını biliyorum :) Ama takdir edersiniz ki herkez son noktayı koyarken illa ki destek ister :) Sizin tecrübelerinizi ve açıklamalarınız mantıklı bulduğum için kendim paylaşım yapmak istedim..

Ben iki işte birden çalışıyorum.. birincisi büyük bir holdingde genelde AR-GE işlerine ağırlık veren ve rulmanlar üzerine büyük tecrübesi olan birisiyim.. INA, SKF, FAG gibi büyük rulman firmalarının inanılmaz çeşitteki rulmanlarının her yönden test etme şansına sahip oldum.. özellikle seramik rulmanlar ile çok çalışıyoruz.. 30 kg ağırlığında bir çelik bir merdanenin, 22,000 devirde aylarca çalıştığını ve balansının hiç bozulmadığına seramik rulmanlar sayesinde şahit oldum.. Yani kısacası, bir çok arkadaşın tahminin tam tersine; SERAMIK RULMANLAR YUK VE DEVIR ARTTIKCA, SURTUNME VE DOLAYISI ILE ISILARI AZ OLDUGUNDAN COK AMA COK DAHA AZ SURTUNME KATSAYISINA VE UZUN OMRE SAHIP OLUYORLAR..

Ikinci işim yarışlara otomobil ve motorsiklet hazırlamaktır.. dolayısı ile kaliteli seramik rulmanlar ile çok çalışıyorum.. Bu konuda da aynı sonuca ulaşıyoruz.?.?. Seramik göbekli jantların takıldığı motorsikletler, sanki 5-10 hp güç artışı olmuşcasına daha iyi gidiyorlar..

Yine yabancı bir forumda okuduğum tecrübeler üzerine.. DT 240 göbekler genel kullanım amacı, ağırlıklı olarak MTB tarzı olduğundan, sızdırmazlığı çok iyi değildir açıklamaları var iken DT190 ve özellikle DT180 modellerinin sızdırmazlığının mükemmel düzeyde olduğundan bahsediliyor.. Ama tabi ki DT 180 göbek takımının indirimli fiyatları bile avrupada 750 Euro civarındalar :)

Kullandığınız jantları bende çok beğeniyorum.. Shamal ultra jantlar standartında USB=Ultra Smooth Bearing denilen dizme seramik tane bilyalıdır.. Aynı Fulcrum Racing ZERO da da vardır.. zaten ufak bir araştırma yaparsanız Fulcrum firmasının aslında Campagnolo nun olduğunu görürsünüz :)

Yine sizin bahsettiğiniz Fulcrum Red Wind XLR jantlar benim almak istediğim Campagnolo Bullet 50 Ultra ile bire bir aynı ikiz kardeşlerdir :)

Fakat takıntı yaptığım ve kesinlikle olsun dediğim bazı specleri bir araya getirdiğimde ortaya sadece iki jant modeli çıkıyor..
(link)
(link)

Bu iki jant modeli ağırlık olarak birebir aynılar ve fiyat olarak aralarında ciddi fark var..
Artı Campagnolo, Fast Forwarda göre daha yüksek profili olmasına rağmen aynı ağırlıkta..
Artı fren ve vites setim Campagnolo Super Record 11 olduğundan Bullet 50 Ultra CULT bana daha mantıklı geliyor.. hem takım olması açısında hemde campagnolo uzun ömrüyle ünlenmiş bir firmadır..

(link)
Bu jantın liste fiyatı 1499 Euro ve en ucuz 1099 Euro ya bulmuştum.. Fakat faceden bir arkadaş sağolsun bu linki gönderdi 1059 Euro ve kargosu sadece 9 Euro :)
Campagnolo rotor için son bir tane demişler, her an patlatabilirim :)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Konuya baktım, mesajların tek tek okumadan çıkamadım. Belki böyle göbeklere, jantlara ihtiyacım olmayacak (hoş, okudukça akıl gidiyor baştan ya neyse :)) ama sırf tecrübe paylaşımı için bile okunur ve arşivlenir. Teşekkür ediyorum ve devamını bekliyorum.
 

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
Hüseyin bey,

aslında malzeme olarak seramiğin çelikten daha kötü olduğunu söylemiyorum. Dediğiniz gibi sürtünme katsayısı düştükçe yıpranma hızı da o kadar yavaş olacaktır şüphesiz. Zaten ben de sıf bu nedenden ötürü seramik rulman seti almıştım. Benim gördüğüm sıkıntı (ve forumlardan okuduklarım) seramik rulmanların sızdırmazlıklarının yeterince iyi olmamasından kaynaklı. Aradan toz toprak girdi mi malzemenin ne olduğunun çok bir önemi kalmıyor. Mesela net de BB90 ayna göbeğindeki ses sıkıntılarını araştırırsanız karşınıza çoğunlukla seramik rulman kaynaklı problemler çıkıyor. Burada yine aynı sorun söz konusu. Zayıf sızdırmazlık ve neticesinde çabuk eskiyen ve ses yapan seramik rulmanlar. Özellikle bu bölgede çeliklere geçen çok tanıdığım insan var. Yalnız gördüğüm kadarıyla siz konuya oldukça vakıfsınız. Eminim ki adam gibi yalıtılmış seramik rulmanlar da vardır. Böylesini bulabilirseniz tabi ki tercih edilebilir.

Evet Campagnolo ve Fulcrum kardeş firmalar. Fakat aynı özelliklere sahip Fulcrum'ların biraz daha pahalı satılmasına pek anlam veremiyorum. Bu konuda sizin bir fikriniz var ise duymayı isterim.
DT göbekli FF ler ilgi çekici görünüyor ama her ikisini de kullandığım için biliyorum Campy.nin göbek sistemi de çok başarılı. Bu konuda tercihinizi daha çok komponent ve renk uyumuna göre yapmak bence de mantıklı. Son linkteki Bullet Ultra CULT'un fiyatı fena değil ama dikkat edin %19 vat dahil değil. Bu nedenle size Starbike'ı önerebilirim. Orada görünen fiyatlar vergi dahil oluyor. Sepete ekleyip EU dışı adres gösterdiğinizde fiyat %19 iniyor.

(link)

burada CULT versiyonu 1149 Euro görünüyor. Türkiye'yi seçince fiyat 965'e düşüyor. Sizin verdiğiniz linkten biraz daha hesaplı. Ayrıca Starbike'ın güvenilir bir firma olduğunu düşünüyorum. Birkaç kez oradan alışveriş yaptım. Gönderi vs. her türlü konuda taleplerinize hayır demiyorlar.
 

Hüseyin ŞAHİN

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2009
Mesaj
623
Tepki
231
Yaş
50
Şehir
Kocaeli
İsim
Hüseyin ŞAHİN
Bisiklet
Scott
Evet ilk olarak, hangi rulman seti olursa olsun, dediğiniz gibi kesinlikle sızdırmazlığının çok iyi olması gerekiyor.. çünki temizlik ve yağlama rulman ömrüne etki eden en önemli iki kriter.. zaten yağlaması ve temizliği iyi ise; işte o zaman devreye malzeme kalitesi giriyor..

3-5 sene öncesine kadar iyi yalıtılmışları sürtünmeleri çoktu ve dolayısı ilede sürtünmesi az olanların ise toz tutma kapasiteleri zayıftı ama günümü tekolojisinde, neredeyse 0 sürtünme ile çok iyi toz yalıtımı sağlayabiliyorlar..

Campagnolo ve Fulcrum firmaların aynı olduğu halde, farklı fiyatları satılmaları tamamen şirket politikasıdır.. bunun örneklerini, bosch-siemens, beko-arçelik, peugeot-citroen gibi firmalarda da sürekli görüyoruz dostum..

Evet aynen bahsettiğiniz gibi DT-FF ve Campagnolo arasındaki farkı artık bana sadece fiyat ve görsellik olarak tercih sebebi olmaya başladı ve görsellik olarak ise Bullet 50 ultra nın bright label versiyonu çok hoşuma gidiyor..

Ürünleri almak konusunda, fazla bir seçeneğim yok.. ben linkleri Hollanda da yaşayan yakın bir dostuma gönderiyorum.. Kendisi Hollanda ya kendi evine istiyor.. Oradan da yine yakın bir arkadaşım olan TIR şöförü dostum Hollanda dan alıp bana getiriyor.. Tabi ki bu iş bir kereye mahsus sadece drem machine için yardım istedim ve beni kırmadılar.. Bütün hepsi tamam iş bir tek jant setine kaldı ama dediğim gibi, Hollanda da yaşayan dostum VAT sız almaya çalışıyor eğer becerebilirse iş bitmiş demektir :)