Güney Tuncer
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 21 Temmuz 2008
- Mesaj
- 1.710
- Tepki
- 2.838
- Şehir
- Ankara
- Bisiklet
- Giant
Hüseyin bey,
ben size cevap vereyim o zaman
Öncelikle seramik tercihinizi sadece uzun ömürlü olsun diye yapıyorsanız yanılıyor olabilirsiniz. Elimdeki Dt240s göbeklere taktığım orijinal DT seramik rulmanlarla şu aralar fazlaca sevişiyorum. Toz topraktan felaket etkileniyorlar. Kaymak gibi rulman yapacağız diye adam gibi sızdırmazlık contaları kullanmıyorlar ve sonuç hüsran. Ayrıca seramik bilyalı olarak elimde Campagnolo Shamal Ultra UST ler var. Sizin düşündüğünüz Bullet UST lerin karbon göbekleri var. Klasik cup/cone tasarımını ben çok beğeniyorum ve bunlarla hiç bir sıkıntı yaşamadım. Toz topraktan daha az etkileniyorlar ve eğer bakımlarını düzenli yaparsanız rulman olayı hikaye oluyor yanında. Ama illa rulman derseniz bari çelik olsun. Campy. seramik CULT teknolojini kullanmadım. Ama okuduğum kadarıyla cup/cone gibi değil de sanki rulmanmış gibi göründüler bana. Eğer öyleyse UST olan model daha hesaplı olmasının yanı sıra daha da iyi olabilir..
Jantlara gelelim. Sevgili İhtiyar yukarıda güzel açıklamış. Ful karbon jantların kırılmalarının en büyük nedeni, papuç sürtünmesinden kaynaklanan ısı problemi. Yalnız teknoloji de bir taraftan gelişiyor sürekli. Fren yüzeylerinde farklı malzemeler mesela "basalt" kullananlar var. Yeni modellerin daha iyi olacağı şüphesiz ama iş clincher oldu mu dengeler değişiyor. Tubularda sorun yok ama clincherın yüzeyini o kadar etli yapamıyorsunuz. Aluminyum fren yüzeyli "lamine" jantlar nispeten eski bir teknoloji ama clincher larda halen en güvenli durak olduklarını düşünüyorum. Aslında bakarsanız üreticilerin de şu ısı problemi için bu modellerden vazgeçmetiğini zannediyorum. Mesela koskoca Zipp firması 2013 yılında halen 1800 gr. lık jant seti üretiyor (bknz Zipp 60)
Şimdi konu konuyu açarken 25mm olayını es geçmeyelim derim. Yani "U shape" yeni tip clincher kasnaklar.. Bu olayın öncüsü Zipp idi ve kısa süre içinde çok tutuldu. Bu kasnaklar ciddi bir aero dinamik artı sunuyorlar. Malesef Bullet lerin de tasarımları böyle değil.
Sonuç olarak, aero özelliği çok güçlü bir set arıyorsanız biraz daha paraya kıyıp Zipp 404 firecrest olmadı yeni Zipp 60 ları tercih etmek yerinde olabilir. Mavic tarafında da benzeri ürünler var. Hatta 25 mm lik Gigantex üretimi çok güzel uzakdoğu ürünleri bile var.
3-5 watt ın hesabı olmaz sağlam ve güvenilir bişeyler olsun derseniz seramik veya çelik bilyalı Bullet UST leri öneririm. Arka jantın G3 pattern dizilimini çok sevmiyorsanız bu setin muadili, yine 1500 küsür gr. lara, Fulcrum Red Wind XLR ler var.
ben size cevap vereyim o zaman
Öncelikle seramik tercihinizi sadece uzun ömürlü olsun diye yapıyorsanız yanılıyor olabilirsiniz. Elimdeki Dt240s göbeklere taktığım orijinal DT seramik rulmanlarla şu aralar fazlaca sevişiyorum. Toz topraktan felaket etkileniyorlar. Kaymak gibi rulman yapacağız diye adam gibi sızdırmazlık contaları kullanmıyorlar ve sonuç hüsran. Ayrıca seramik bilyalı olarak elimde Campagnolo Shamal Ultra UST ler var. Sizin düşündüğünüz Bullet UST lerin karbon göbekleri var. Klasik cup/cone tasarımını ben çok beğeniyorum ve bunlarla hiç bir sıkıntı yaşamadım. Toz topraktan daha az etkileniyorlar ve eğer bakımlarını düzenli yaparsanız rulman olayı hikaye oluyor yanında. Ama illa rulman derseniz bari çelik olsun. Campy. seramik CULT teknolojini kullanmadım. Ama okuduğum kadarıyla cup/cone gibi değil de sanki rulmanmış gibi göründüler bana. Eğer öyleyse UST olan model daha hesaplı olmasının yanı sıra daha da iyi olabilir..
Jantlara gelelim. Sevgili İhtiyar yukarıda güzel açıklamış. Ful karbon jantların kırılmalarının en büyük nedeni, papuç sürtünmesinden kaynaklanan ısı problemi. Yalnız teknoloji de bir taraftan gelişiyor sürekli. Fren yüzeylerinde farklı malzemeler mesela "basalt" kullananlar var. Yeni modellerin daha iyi olacağı şüphesiz ama iş clincher oldu mu dengeler değişiyor. Tubularda sorun yok ama clincherın yüzeyini o kadar etli yapamıyorsunuz. Aluminyum fren yüzeyli "lamine" jantlar nispeten eski bir teknoloji ama clincher larda halen en güvenli durak olduklarını düşünüyorum. Aslında bakarsanız üreticilerin de şu ısı problemi için bu modellerden vazgeçmetiğini zannediyorum. Mesela koskoca Zipp firması 2013 yılında halen 1800 gr. lık jant seti üretiyor (bknz Zipp 60)
Şimdi konu konuyu açarken 25mm olayını es geçmeyelim derim. Yani "U shape" yeni tip clincher kasnaklar.. Bu olayın öncüsü Zipp idi ve kısa süre içinde çok tutuldu. Bu kasnaklar ciddi bir aero dinamik artı sunuyorlar. Malesef Bullet lerin de tasarımları böyle değil.
Sonuç olarak, aero özelliği çok güçlü bir set arıyorsanız biraz daha paraya kıyıp Zipp 404 firecrest olmadı yeni Zipp 60 ları tercih etmek yerinde olabilir. Mavic tarafında da benzeri ürünler var. Hatta 25 mm lik Gigantex üretimi çok güzel uzakdoğu ürünleri bile var.
3-5 watt ın hesabı olmaz sağlam ve güvenilir bişeyler olsun derseniz seramik veya çelik bilyalı Bullet UST leri öneririm. Arka jantın G3 pattern dizilimini çok sevmiyorsanız bu setin muadili, yine 1500 küsür gr. lara, Fulcrum Red Wind XLR ler var.