Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Farklı bir jant secimi icin fikir yardimi

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Hüseyin ŞAHİN tarafından paylaşıldı.

  1. Hüseyin ŞAHİN

    Hüseyin ŞAHİN Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Hüseyin ŞAHİN
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Selam arkadaşlar.. iyi bir yol bisikleti için iyi bir jant seçmeye uğraşıyorum..
    İstediğim specler doğrultusunda, çok uzun zamandır bu işi araştırıyorum..

    1-Arka göbek campagnolo 11 uyumlu olacak..
    2-Jant çemberleri karbon dahi olsa, fren pabuçlarının bastığı yüzey aluminyum olacak..
    3-İç ve dış lastik kullanımı için çember clincher tipi olacak.. (Tubular olmayacak)
    4-Akarının ve ömrünün uzun olması için rulmanlar seramik olacak..
    5-Tabi ki bu kadar para harcanacak bir jantında 1500 gram seviyelerinde kalması gerekiyor..

    Kullanacağım fren vites seti campagnolo süper record 11 olduğundan yine campagnolo markası bana cazip geliyor ve yukarıdaki speclere uyan bir tek model çıkıyor..
    Campagnolo Bullet 50 Ultra CULT

    http://www.campagnolo.com/jsp/en/wheelsdetail/item_bulletUltra_catid_9.jsp
    ama bu modelinde opsiyon seçenekleri var..
    Campagnolo Bullet 50 Ultra (Standart dizme tane bilyalı model)
    Campagnolo Bullet 50 Ultra USB (Dizme seramik bilyalı model)
    Campagnolo Bullet 50 Ultra CULT (3 parçalı sökülebilir Seramik Rulmanlı model)
    http://www.youtube.com/watch?v=v6LWbqzvZSs C.U.L.T Rulman gerçekten işi sonu :)

    Liste fiyatı 1499 Euro olduğu halde 2012 model elde kalmışları daha uygun verebiliyorlar..
    http://www.bike24.com/p230627.html 1149 Euro
    http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/Campagnolo-Bullet-Ultra-50 1099 Euro



    İkinci seçenek aslında Benim hayalimdir..
    Piyasadaki en üst seviye seramik rulmanlı göbek seti ile yine piyasada en kaliteli el yapımı karbon çemberi birleştirmektir..
    İçimizden bir kısmımız mutlaka biliyordur..
    Hollanda el yapımı bir jant markası Fast Forward
    http://www.youtube.com/watch?v=Fy3BVyhrBj4

    Seçtiğim model ise yine yukarıda sepeklerime uyan tek model..
    http://www.ffwdshop.com/rims/carbon-alloy-clincher/F4R-c-Rim 400 Euro x 2 = 800 Euro

    Istediğim göbek seti DT Swiss 180 Carbon Ceramic dir..
    http://www.dtswiss.com/Components/Hubs-Road/180-carbon-ceramic 650 Euro
    http://www.dtswiss.com/Components/Hubs-Road/180-carbon-ceramic-en 360 Euro

    Fakat piyasada yine 2012 model elde kalmışları çok daha uygun alabiliyoruz..
    http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=35226;page=1;menu=1000,4,32;mid=69;pgc=0
    DT swiss 180 Rear = 650 Euro (%24) = 490 Euro
    http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=35151;page=1;menu=1000,4,32;mid=69;pgc=0
    DT swiss 180 Front = 360 Euro (%19) = 290 Euro

    http://www.bike24.com/1.php?content...;page=1;menu=1000,4,301;mid=0;pgc=0;orderby=2
    DT Swiss Pro Lock 2 mm nipples Black (0,20 Eurox44adet)=9 Euro
    http://www.bike24.com/1.php?content...;page=3;menu=1000,4,301;mid=0;pgc=0;orderby=2
    DT Swiss Aero Speed 2,3mm Balck Spokes (1,70 Eurox44 Adet = 75 Euro)

    Bu jant seti 2052 Euro ya mal oluyor ve 1600 gram geliyor..
    Hayalimdeki bu jant setini zaten Fast Forward firması toplamış..
    Parça parça alırsan 2052 Euro ya mal olacak jantı adam zaten 1800 Euro ya satıyor..
    F4R-C with DT Swiss 180 Hubs
    http://www.ffwdwheels.com/products/wheels/road-carbon-alloy-clincher/f4r-c-dt180
    http://www.ffwdshop.com/FFWD Carbon Wheels/road-carbon-alloy-clincher/F4R-c-DT180
    1580 gram = 1800 Euro = 2300 usd

    Fakat uzun araştırmalar sonucu bu setinde indirimlerilerine ulaştım..
    http://www.wiggle.co.uk/fast-forward-f4r-carbon-n-clincher-wheelset-dt180-ceramic/
    1516 Sterlin (%20)=1212 sterlin (England)
    http://www.cyclesupply.nl/webwinkel/wielen/race-draad/ffwd-f4r-c-wielset-dt-swiss-180/
    1800 Euro (%20) = 1440 Euro (Nedherland)


    BU KADAR ACIKLAMADAN SONRA SORUM ŞUDUR;
    SİZ OLSANIZ HANGİSİNİ SEÇERDİNİZ.?.?.
    AMA LUTFEN TEKNIK BIR AÇIKLAMA EŞLİĞİNDE OLSUN.
     
  2. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Huseyin bir ayi geckindir cok kafa patlatiyorsun farkindayim.Bu ise bu konuyla inşallah son verelim alalim su jantlari :)

    teknik aciklama isi kalmamis hepsi cok ust seviye jantlar.Zaten bu jantlarin hepsini kullanip ta yorum yapabilecek cok insan oldugunu zannetmiyorum.İhtiyar abi insallah konuyu okur vakit ayirir.

    Ben seni taniyan kullanim seklini bilen ve bir amacinin da hafiflik oldugunu bildigimden,seramik rulmanin set fiyatina nasil etki ettigini konusmalarimizdan anladigimdan,rulmanli janta gectigimden beri dizme bilyali hasretimin gitmediginden :) hem dizme olsun hem seramik olsun diyerekten camagnolonun ustunlugune inanaraktan campagnolo dizme seramik bilyali seti oneriyor konuyu terk edip takibe basliyorum :)
     
    Hüseyin ŞAHİN bunu beğendi.
  3. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Selam,
    Derinlik ne kadar olacak? F4R hayalim dediginize gore cok derin bir profil istemiyorsunuz. Ben olsam F4R on F5R arka cember alirdim ,aero miller ve DT 180 veya Chris King R45 gobekler ile ozel ordururdum bu size 1500 gr'in biraz altinda bir agirlik verir ve fiat olarak daha pahalliya cikar. Ben R45 gobek kullanirdim nede olsa bisikletin rengi ile eslestirme imkaani veriyor Chris King'in renk secenekleri .Ayrica R45 gobek 180 ve 240'in arasinda cok iyi bir performans veriyor.Ozel orme ile ugrasamam derseniz F4R-C D180 buradaki en iyi secim. Aslinda karbon profil isterseniz ENVE'yi tek gecerim ama secim sizin.
     
    Hüseyin ŞAHİN bunu beğendi.
  4. Hüseyin ŞAHİN

    Hüseyin ŞAHİN Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Hüseyin ŞAHİN
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    özgür bey ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim.. Full karbon istememin sebebi şudur.. Clincher tipi dediğimiz, dış lastiğin, çember içine basan yüzeyleride carbon olduğundan, bir kaç forumda güçlü frenlemelerde clincher kulaklarının kırıldığını okudum ve bir kere midem bulandı o işten :) ayrıca clincher bölgesinin aluminyum olması hem frenlemeyi güçlendiriyor hemde özel pabuç arama derdinden kurtarıyor..
    Bir forumdada şunu okumuştum.. yüksek hızlarda seyir esnasında yanaktan yarılmalarda, jant direk asfalta temas ettiğinden full karbonlar böyle bir durumda hurda haline dönüşüyor..
    Bu sebeple dış piyasada alloy/carbon clincher rims denilen tipi tercih ediyorum..
     
    Ozzgurr bunu beğendi.
  5. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Benim yasadigim yerlerde yollarin % 95'i beton oldugu ve yollarda catlak,cukur vs olmadigi icin bircok arkadasim karbon tubular kullaniyor hic sorunsuz, tabii Turkiyenin yollari farkli. Ayrica gorunus olarak da profilin karbon olmasi beni estetik olarak cekiyor.Hafif, clincher,karbon olarak Easton EC 90larinda cok guzel versiyonlari var hemde bu aralar cok iyi fiata gidiyor, asagidaki linke bir goz atin isterseniz;
    http://www.nashbar.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10052&categoryId=204262&langId=-1&storeId=10053&utm_source=Nashbar&utm_medium=email&utm_content=130806Tu&utm_campaign=FavoritesHero&cm_mmc=Email-_-Nashbar-_-130806Tu-_-FavoritesHero&cm_em=ozgurozayvar@yahoo.com
    Eger digerlerinden farkli bir jant isterseniz, TDF'de kullanilan American Classic Argent Tubeless da cok saglam ve oldukca hafif set,1372 gr, seramik gobek ve titanyum QR ile yaklasik $ 1,800.00 olan bu set gercekten iyi, tubulara yakin performans veriyor:
    http://www.amclassic.com/en/products/road-wheels/argent-road-tubeless"]http://www.amclassic.com/en/products/road-wheels/argent-road-tubeless[/URL]
     
  6. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    güzel konu ama bana seneye lazım malum bütçe :)
     
  7. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    bu arada benim kafama taktığım model Aeolus 5 D3 Clincher, tabi Türkiye'de bir muhattap olması seçimimde en büyük etkenlerden biri oldu. bu arada full karbon çemberlerin frenlemede patlaması pabuçların yanlış yere basması ve yanlış pabuç kullanımı olabilir yani montaj hatası, daha bugün bi arkadaşımın başına gelmiş :/
     
    Ozzgurr bunu beğendi.
  8. Hüseyin ŞAHİN

    Hüseyin ŞAHİN Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Hüseyin ŞAHİN
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Evet özgür bey gerçekten nashbar firmasının fiyatları çok uygunmuş ama biliyorsunuz Türkiyede gümrük sıkıntısı var.. takılırsa hem pahalıya geliyor hemde çok uğraştırıyor..

    American Classic de gerçekten kaliteli bir jant modeli ama Campagnolo Bulletin 50 ultra nın yanında biraz sönük kalıyor :)

    Ama ilgilenmeniz ve linkler göndermeniz gerçekten çok hoş :)
     
  9. Hüseyin ŞAHİN

    Hüseyin ŞAHİN Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Hüseyin ŞAHİN
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Evet yücel bey.. dediğiniz gibi bende bu jant yanağı patlama işini çok duydum ve okudum malesef :(
    özellikle dururken frene güçlü bastığınızda oluyormuş, zaten mantıklısı bu çünki ;
    giderken pabuç tek noktaya değil heryere ortak güçlü basıyor ama durma esnasında pabuç tek bir noktaya basıyor..
    ve bu olayları duydukça kesinlikle full karbon almam diyorum :)
     
  10. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Selam Yucel,
    Bontrager'de guzel ama senin Pinarello'nun ustunde dusununce BANA uyumlu gelmiyor, Bontrager 30 kusur senelik sirket ama Trek aldiktan sonra Bontrager'i baska marka bisikletlerde gorunce biraz yadirgiyorum, buna sadece kisisel bir saplanti diyebilirim.Onceden Aeolus lar HED gobek kullaniyordu, oradan aklima HED Jet Stinger 4FR geldi buda cok guzel tubular set, ayrica belki duymussundur TDF'de bazi yariscilar baska jant sponsoru baska olmasina HED Jet Stinger kullanip ustune kendi sponsorlarinin yapistirmalarini koydugu soyleniyor son birkac senedir.
     
    Hüseyin ŞAHİN bunu beğendi.
  11. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Karbon jantlarin yarilip patlamasi cok asiri isinma sonucu, icindeki epoksid malzemenin erime kivamina gelmesi dolayisiyladir. Bu isinma sadece cok uzun inislerde asiri fren kullanma sonucu olusur. Malumunuz, karbon yanaklar cok düz degil ve fren papuclarida cok sert oldugu icin hafif metal yanaklara kiyasla daha fazla kuvvet uygulamak gerekir.
    Eger cok yokus cikilip inilmiyorsa Full Carbon jantlarin hic bir sakincasi yoktur.
     
    Hüseyin ŞAHİN bunu beğendi.
  12. Hüseyin ŞAHİN

    Hüseyin ŞAHİN Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Hüseyin ŞAHİN
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sırf bu yokus inne riski icin bile, full carbonu dusunmem :)
     
  13. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    evet Özgür, aslında bende Trek ile ilişkisinden dolayı bontrager seti bisikletime yakıştıramıyorum ama malum Türkiye'de seçenek çok az :/ full karbon bulabildiklerimde tubular oluyor genelde..
    bu arada benim bildiğim kadarıyla HED jant işinde gayet köklü bir firma ve Bontrager'a fason üretim yapıyordu veya halen yapıyor sanırım. garantili alışveriş imkanım olsa herhalde hed, corima veya fast forward olurdu diye düşünüyorum ancak ben Hüseyin bey gibi düşünmeyip mutlaka full karbon çember alırım sanırım.
     
  14. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    bu arada 2 set jant setimiz olursa (tırmanış ve düz yol için) daha kullanışlı ve uzun ömürlü olur gibime geliyor. ama bütçe ve fiyatlar malum :/
     
  15. Hüseyin ŞAHİN

    Hüseyin ŞAHİN Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Hüseyin ŞAHİN
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Arkadaşlar bu ikisinden birini tercih edeceğim, bildiğinizi artı ve eksileri varsa, lütfen paylaşın :)

    WH12 BUUCFRU campagnolo bullet 50 ultra usb
    http://www.bike-discount.de/shop/a1...-usb-bright-label-laufradsatz-campagnolo.html 1420 Euro (%35) = 929 Euro

    WH12 BUUCFRC campagnolo bullet 50 ultra cult
    http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/Campagnolo-Bullet-Ultra-50 1099 Euro

    Campagnolo Bullet 50 Ultra = Standart çelik rulman bilyaları + Standart çelik iç ve dış rulman bilezikleri
    Campagnolo Bullet 50 Ultra USB = SERAMIK rulman bilyaları + Standart çelik iç ve dış rulman bilezikleri
    Campagnolo Bullet 50 Ultra CULT = SERAMIK rulman bilyaları + Seramik kaplı çelik iç ve dış rulman bilezikleri
     
  16. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yüksek profil jantlarla tecrübeniz var mı?
    50 mm jantlar yan rüzgarda sizi ciddi şekilde sallayacaktır. Yanınızdan bir kamyon hızlı geçtiğinde kontrolünüz iyi değilse kendinizi yerde bulabilirsiniz. Zipp 404 kullanan 2 kişi tanıyorum, ikisi de yan rüzgarda bildikleri bütün duaları okuyorlar.
    Göbekler içinse performans açısından herhangi bir fark olmadığını söylemem lazım, yani klasik demir bilyalı sistemin sürtünmeden tükettiği güç 0.1 watt civarında. Seramik rulman hiç güç tüketmese 0.1 watt kazancınız olur. Devede kulak kalıyor yani.
    Seramik rulman muhtemelen demirden daha uzun ömürlüdür ama iki gönek de Campagnolo, yani çok çok uzun kilometreler dayanır iki göbek de.
    Saygılar..
     
  17. Hüseyin ŞAHİN

    Hüseyin ŞAHİN Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Hüseyin ŞAHİN
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Efe kardeşim.. senin yüksek profil jantlar ile ve seramik göbekler ile ne kadar tecrüben var gerçekten merak ettim.. açıkcası yazdıkların bana pek mantıklı gelmedi.. (tartışma için değil sadece fikrimi beyan ediyorum ) neden dersen eğer ; Yüksek profilli jantlar ile yanıdan kamyon geçse kendini yerde bulabilirsin tabiri bana biraz abartı geldi :)

    Ayrıca seramik rulman ile çelik bilyalı rılmanların arasındaki farkı sadece 0,1 watt olarak değerlendirmende garip geldi bunca campagnolo mühendisi yıllarca bu işin AR-GE sini yapıyorlar ve ortaya bir ürün çıkardıktan sonra videolu tanıtımları tamamen abartıdan mı ibaret yani.?.
    Video nun 0: 51 inci saniyesinde çelik rulmanları 3,84 watt enerji tükettiği ve Seramik rulmanların ise 0,43 watt tükettiği ve 1:00 inci dakikadaki grafiğe dayanarak seramik rulmanları 9 kat daha az sürtünmeye sahip olduğundan bahsediyor..

    http://www.youtube.com/watch?v=v6LWbqzvZSs
     
    yucel gulesenoglu bunu beğendi.
  18. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Seramik rulmanda sayıları karıştırmışım. Ama yine de dediğim geçerli, aradaki fark 3.41 watt. 300 watt ile çevirdiğinizi düşünürsek yaklaşık %1.1 fark yaratıyor.

    Aero jantlarin yan profili daha büyük olduğundan rüzgara kuvvet uygulayacak daha çok alan tanıyorlar, bu nedenle ani rüzgar değişimleri bisikleti ciddi ölçüde sallıyor. Yanınızdan kamyon geçtiğinde kamyonun yarattığı hava akımı nedeniyle kendinizi yerde bulabilirsiniz diyorum. Benim 18 mm alu jantlarla bile tehlikeli oluyor, 50 mm'lik yelken gibi jantlarla nasıl bir etkisi olur düşünemiyorum.

    Bu arada ne seramik rulmanla ne de aero jantlarla tecrübem yok. Tecrübe lafını "bisikleti aero jantlara rağmen kontrol altında tutabilir misiniz?" anlamında kullandım, "siz aero janttan da seramik rulmandan da anlamazsınız" diye değil.
     
  19. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    "Bearing power loss (in watt)" demiş ve standart bilyalı sistem için 3,84w, Cult için 0,43w değerleri verilmiş. Her pedal turunda iki sistem aradaki fark kadar (3,5w) bir kazanımdan söz edilmiş. İyi güzel ama pedala uyguladığımız toplam gücü neden söylemiyorsun? Pedalı kaç watt güç ile çeviriyorsunda 3,5w fark görüyorsun onu da bilelim. Ben aradaki farkın % kaç olduğunu merak ediyorum. Pedal başına bilmem kaç watt kazanım toplam uygulanan gücü vermiyorsan beni ilgilendirmiyor, ben buradan arada % olarak pek ciddi bir fark olmadığı için göz boyamaya yönelik reklam yaptığın sonucunu çıkarırım. Misal pedalı 500w ile çevirirken 3,5w daha az kayıp oluyorsa ve arada ciddi fiyat farkı varsa seramik rulmanın sende kalsın, ben almayayım. Sonuçta milisaniyelerin hesabını yapan bir yarışçı değilim.

    Şu boşta çevirildiğinde 10dk dönme olayı da beni ilgilendirmiyor. Üzerinde yük var iken ne yaptığı önemli.
     
    yusuf tunçer bunu beğendi.
  20. Hüseyin ŞAHİN

    Hüseyin ŞAHİN Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Hüseyin ŞAHİN
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    yorumlarınız çok güzel beyler harikasınız :)
    ama ben hala ilk soruma cevap alamadım :)