Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

farklı 2 lastik sıkıntı olur mu ?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında alperK tarafından paylaşıldı.

  1. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arkaya raceking 2.2 taksam öne rubena 1.90 yol lastiği taksam sıkıntı olur mu ?lastik sıkıntım yok farklılık için
     
  2. Mert S.

    Mert S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    351
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    genelde öne kalın arkaya ince takılır


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    alperK bunu beğendi.
  3. Orhanalkaya

    Orhanalkaya Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    858
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    Macaristan-Kayseri-İzmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    hiç sıkıntı olmaz araba olsa yalpalanma yapabilir ama bisiklette yalpalanıcak bir kuvvet oluşturmuyor çünkü 2 teker
     
    alperK bunu beğendi.
  4. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    313
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    algılarınızdan dolayı sıkıntı yaşayabilirsiniz bence, yani raceking'in kaymayacağı bir duruma göre hareket ettiğinizde diğer lastik kayabilir vs.
     
    alperK bunu beğendi.
  5. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar:mlk:

    arka tekere fazla yük bindiği için race yi arkaya takarım diye düşünmüştüm
     
  6. Mert S.

    Mert S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    351
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    aslinda biri dişli biri dişsiz lastik o yüzden daha önce deneyen varsa onların yorumunu almalısınız. ama dağ bisikletlerinde yuvarlanma direnci ni düsürmek icin arkaya daha ince lastik takılabiliyor. çünkü asıl yol tutuşunu, arazide dengeyi sağlayan ön lastiktir.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    denicem artık olmazsa değiştirir tek tip kullanırım
     
  8. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Aslina bakarsaniz kullanilis yerine göre öne ve arkaya farkli lastik takmak gerekir, pek cok yarsici da kosula göre bunu böyle uygular. En azindan ön ve arkanin basinclari farklidir. Sadece bu farkli lastiklerin dogru secilmesi gerekir. Ama özel bir amaciniz yoksa, ne takarsaniz takin, zaten belirli bir amaciniz yok! :) :) ( S. Demirel gibi laf oldu, kusura bakmayin1)
     
    MehmetAliB. ve Bilal Demir bunu beğendi.
  9. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Lance Armstrong yarışlarda arkaya 25, öne 23 lastik kullanıyormuş.
    Benim Lost Lagoon'da önde 35, arkada 38 lastik var. Herhangi bir sorun yok. Hatta daha güzel ivmeleniyor. Motosikletlerde de daha iyi hızlanma ve tabiri caizse yolu yarma için öne daha ince lastik takılır. Tabi onlarda yüksek bir güç arka tekerden iletildiği için arka geniş ve büyük oluyor.
    bu benim canavarın internetten bulduğum resmi:
    [​IMG]
    Yalnız dikkat etmek lazım. Lastik genişlikleri arasındaki fark yüksek olmamalı. Farklı basınç isteyen lastikler 60-80 takılmamalı...
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  10. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Konunun ayrıntısını, avantajını dezavantajını pek bilmiyorum ama Trek bazı 2014 29" bisikletlerinde ön lastiği 2.20 arka lastiği 2.0 olarak kullanıyor bir bildikleri olmalı..
     
  11. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Kabaca,dilim döndüğünce anlatayım.

    Ön lastik kayarsa kurtuluşun çok zor, düşersin. Akra lastik kayarsa toparlaması kolay.

    Güç arka teker vasıtasıyla yere iletildiği için aradaki sürtüne kuvveti, verim için çok önemli.
    Lastiğin genişliği, hamur sertliği ve yüzeyinin diş/pürüzlülük yapısı öne çıkıyor.
    Tırnaklı,geniş tabanlı lastik daha fazla sürtünme kaybı yaşacatacaktır yani.

    Buna göre tercih yapıyor yapanlar ;) Yanlışım varsa düzeltilebilir =)
     
  12. gökhangenel

    gökhangenel Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2013
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    .
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    genel prensipte ön tekerin daha fazla yol tutması gerekir. yol bisikletlerinde daha ince lastik daha iyi yola yapışır temas alanı / basınç azaldığı için. Bu da yol bisikletlerinde önde daha ince lastik kullanımına olanak sağlayabilir. Arazi, çim koşullarında işler tersine döner (lastik ile yüzey arasında yuvarlanan, hareket eden parçalar olduğu için daha geniş ve dişli lastik daha iyi yol tutar) ve önde daha kalın lastikler kullanılabilir. Yani kullanım alanlarına göre değişir. Sonuç: yolda ön daha ince olabilir arazide de arka.
    Bir de desenli lastiklerde desen tanımı var ki o biraz farklı bir uzmanlık gerektiriyor.
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  13. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    arkadaşlar dağ bisikletlerinde durum ne bilmiyorum ama yanlış bilgi veriyorsunuz sanki.
    örnek link verir misiniz?
    ön lastik fizik kanunlarına göre daha geniş olmamalıdır. güç aktarımı, yükün arkaya fazla binmesi, rüzgarı ve yolu yarma... gibi nedenlerden ötürü motosiklet, şehir-tur bisikletleri ve yol bisikletlerinde arka geniş takılabiliyor. ön değil. örneklerine önceki mesajımdan bakabilirsiniz
     
  14. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/mountain/cross_country/x_caliber_29/x_caliber_7/#
    Details kısmından ön lastiğin 2.20 arka lastiğin 2.0 olduğunu görebilirsiniz. Trek'in bir bildiği vardır deyip susarım. :)
     
    MehmetAliB. ve ihtiyar bunu beğendi.
  15. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    önde raceking 2.2 var ,arkada da 1.90 yol lastiği var ,5 km felan sürdüm gayet iyi geldi
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  16. Mert S.

    Mert S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    351
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Öncelikle kendiniz de araştırabilirsiniz, ilk başta ben de garipsemiştim. Fakat arazi kullanımı ve yol kullanımı farklı oluyor. Arazide ön tekerin önemi çok daha fazla

    kaynak : http://sheldonbrown.com/tyres.html

    Yani Sheldown Brown abimiz diyor ki; Hafiflik ön plandaysa, ön tekere binen yük az olduğundan ön teker daha ince olabilir. Sürüş konforu ve yol tutuşu önemliyse Arkayı daha kalın kullanmanın avantajlı olduğunu, kalın lastiği daha düşük basınçta kullanabileceğimizden özellikle dönüşlerde yol tutuşunun artacağını belirtmiş. ve öndeki kalın lastiğin titreşimleri daha fazla emdiğini söylüyor. Ben de önceki mesajımda yazmıştım yuvarlanma direncini düşürmek için yapıyolar diye, bu yazıda da belirtilmiş, arka tekere daha fazla yük bindiğinden daha ince, daha düz lastik kullanımı yuvarlanma direncini azaltıyor. Bi de demiş ki ön teker kayarsa işiniz zor :) ama arka kaysa en kötü yürürsünüz.

    NOT: tamamını çevirmeye üşendim biraz yarım yamalak oldu, affola.
     
    MehmetAliB. ve ihtiyar bunu beğendi.
  17. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    %80 yol %20 arazi benim kullanımım
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  18. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    teşekkürle arkadaşlar.
    sayenizde dağ bisikletleri hakkında yeni bir şey öğrendim:in: