Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fakir Adam'ın yeni projesi (bizi bilen bilir) :)

Konu, 'Kendin Yap' kısmında Orhan57 tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Orhan57

    Orhan57 Aktif Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    29 Aralık 2014
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    177
    Şehir:
    Konya ve istanbul
    Adı:
    Orhan Yıldırım
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Fakir adam yeniden sizlerle, bildiğiniz üzre üniversite için istanbuldan konyaya geldim, burda bisikletsiz duramayınca 27,5 jantlı bir sedona borla 820 almıştım, sonra bir tur esnasında mobilet yarışlarına rastladım, meğer pek meşhurmuş konyanın mobiletçileri, adanadan urfadan buraya yarış seyretmeye gelenler var müthiş bir bahis ortamı dönüyor, motorlar standartta 49 cc. ancak modifiye imkanları ve yedek parçaların bolluğu sebebyile bunlar 70 80 100 cc. ve daha üzerlerine çıkaranlar var, sonuç olarak daha fazla sürat tabiki...
    derken derken bende takip etmeye seyretmeye başladım, hayatımda hiç motor kullanmamıştım ödünç verdiler bir mobilet kullandım. AMAN YARABBİM!!!! beni benden aldı, bambaşka bir zevk :) delirdim arkadaş. Kafam attı bende yapıcam dedim. Sedonayı sattım yarı parasıyla bir mobilet aldım, ancak bu motor 120 kg ve standart bir bloga sahip, yani sadece 50 cc. ve vitessiz olduğu için çok aheste hareket ediyor, konyadan olan arkadaşlar bilir sille barajının etrafında bir mtb parkuru var, sedonayla oraya bikaç kez gitmiştim ve full süspansiyonlu bir bisikletin daha iyi olacağı kanaatindeydim. şimdi internetten farklı projelere bakıyordum ki kafada ampul yandı aga :) istanbulda bıraktığım 18 kg civarı amatör bir full sp mtb bisikeltim var, ağırlıgından dolayı kullanmıyordum, onu 28 nisanda konyaya kargoluyorum ve elimdeki bu 50 cc lik vitessiz mobilet motorunu aynakol miline yapacağım aparatla ona takacağım sonuç olarak;
    120 kg yerine 45 kg. ağırlıgında bir motosiklet ;) hemde 24 vitesli...
    şuan en çok saate 75 km sürat yapıyor, proje tamamlanınca ne olacağını hep beraber göreceğiz.
    PEDAL ÇEVİRMENİN EN AKILLICA DAVRANIŞ OLDUĞUNU BİLİYORUM.
    Ama vesikalı yarim filminde söylenen bir replikte olduğu gibi; Delikanlılıkta insan her bir şeyi görmeli, her bir delikten geçmeli...
     
  2. mehmet ulaş

    mehmet ulaş Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    1.173
    Beğeniler:
    620
    Şehir:
    İstanbul Çengelköy
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Bunun yarışlaını izledim kimse kask takmıyor.Lütfen bu kurala uyun o aletle ciddi süratlaere ulaşılabilir.
     
    Orhan57 bunu beğendi.
  3. Orhan57

    Orhan57 Aktif Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    29 Aralık 2014
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    177
    Şehir:
    Konya ve istanbul
    Adı:
    Orhan Yıldırım
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    aynen kask ceket pantolon filan hiçbir güvenlik önlemi yok, yarış esnasında alınan pozisyon da çok doğru bir pozisyon değil, kasklı bir kafanın her ne olursa olsun çıplak bir kafadan daha aerodinamik olduğunu öğretcez burda hepsine :) hem maksadım yarışlara katılmak değil, sille barajının ordaki arazi parkuru var mtb için oraya girmek istiyorum.
     
  4. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Kadroya motoru nasil baglayacaksiniz? Sarsinti ve motorun gucu ile saglikli bir baglanti olacak mi? Kaldi ki bisiklet kadrosu uzerinde motorun cikintilari - korumasi nasil olacak. Isınacak motor ve egsoz pedal cevirebileceginiz, olasi bir yatma veya kaza esnasinda sizi yaralamayacak yapida kalacak mi?
    Bence riskli ve tehliklei bir spor. Mobilet yarislari benim gencligimde de yapilirdi yasadigim yerde ve mobilet zaten kendi bunyesinde dengesiz hiz icin tasarlanmamis bir aractir. Amaci basit ulasim ve yuk tasima olarak belirlenmistir. Cok dayanikli olmayan, dengeli ve aerodinamik olmayan bir tasarimdir.
    Elbette keyif ve risk sizin bol sans ;)
     
  5. Antecurs

    Antecurs the dark side is always with you

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Kurtköy/İstanbul
    Adı:
    Halil TAŞ
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Peki depo, akü gibi yan aparatları nereye koyacaksınız? o 50cc'lik motoru bisiklete taktığınızda zincir motorun ürettiği gücü taşıyabilecek mi? Hadi monte ettiniz ve çalıştırdınız bisiklet frenleri ile bu elde ettiğiniz yeni moto-bisikleti durdurabileceğinizi düşünüyor musunuz? Normalde o mopedler 40-65km arası hız yapar. Sizin düşündüğünüz ağırlığı düşürüp hızı arttırmak. yani 65 km üzeri hızlar söz konusu bisiklet lastiği bu hızları karşılayabilecek mi? Ola ki bir viraja girdiniz. Bisiklet dönüşü mü? Motosiklet dönüşü mü olacak? :)

    Düşünce iyi ama pratikte oldukça tehlikeli bir araç ortaya çıkar gibi geliyor bana.
     
  6. Orhan57

    Orhan57 Aktif Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    29 Aralık 2014
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    177
    Şehir:
    Konya ve istanbul
    Adı:
    Orhan Yıldırım
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bisikeltin şasesi demirden olduğu içi (dediğim gib amatör bir fs) ve benim elimde azbuçuk kaynak makinesini kullanabildiği için çeşitli kesme biçme işlerini gayet güzel halledebilirim, bisikletin üst-orta borusu motosikletin kadrosundakiyle aynı kalınlıkta, bu sayede depoyu araya ince bir keçe koyup üste koyabilirm rahat rahat. BU MOTORLARDA AKÜ OLMAZ MOTORA İLK HAREKETİ İTEREK VERİRSİNİZ. Ateşleme ilk aldığında siz bağlantıyı kesene dek çalışmaya devam eder. ısınacak motorun yanında pedal çeviren ayaklar olmayacak çünki aynadan pedalları ayıracağım ve aynanın karşısında kalan tarafa tek yaprak bir dişli koyacağım, motordan gelen kuvvet ayna milinden sağ taraftaki 3 yaprak dişliye geçecek, böylelikle vites kontrolünde olacaktır, bu sayede zincire çok ağırlık binmeyecektir, hepsinden haricen ağırlık merkezi aletin alt kısmına ineceği için stabilize daha yüksek olacaktır. bisikletin üzerindeki lastikler rubena scylla marka ve bence gayet etli lastikler motosikletin lastiğini aratmaycak nitelikte. fren konusunda da ağırlıktan olan avantajımız devam ediyor. yapıcaz görücez :)

    Motor motosikletin üzerindeyken de kadroya sadece kalın ve sarsıntıyı önleyen bir yay ile havada asılı konumda duruyor, bisikletin kadrosuna yalnızca bir yay askısı kaynatıcam.

    Konyalı mobilet jokeyleri resimleri - Haber - Foto Galeri | Sayfa 1
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  7. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    @Orhan57
    yol yakınken vazgeç bu sevdadan
    ciddi bir riske atıyorsun kendini hem de çok ciddi...
     
  8. Orhan57

    Orhan57 Aktif Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    29 Aralık 2014
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    177
    Şehir:
    Konya ve istanbul
    Adı:
    Orhan Yıldırım
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @emre önen vazgeçersem bir sayfa geriden yaşarım hayatı, bugün istediğim yarın olsun diye çalışıyorum. toprak yolda o bisikletin arka lastiğini bir sağa bir sola pati pati yatıracağım, imkanlar kısıtlı ama, istediğim gibi yaşayacağım, 21 yaşındayım, evvelallah çakı gibiyim, elimden hiçbirşey kurtulamaz. :harika:;):krsn::krsn::krsn::krsn::tskler::krnz:
     
  9. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    @Orhan57
    20 li yaşlar böyle bir şey olsa gerek
    :)
     
    Yusuf Ziya Aktaş ve Orhan57 bunu beğendi.
  10. Mehmet Tuğrul CANBAŞ

    Mehmet Tuğrul CANBAŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    259
    Beğeniler:
    350
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Orhan57

    Montajını yapacağınız motorun hareketini terse çevirecek bir aparat kullanmanız gerekecektir bu durumda. Aksi halde "GERİ GERİ HIZ REKORU" kırmanız mümkündür :)
     
  11. Yıldıray55

    Yıldıray55 Artiz mi ? Ne artizi! Artiz ne arar la forum da...

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    18 Eylül 2014
    Mesajlar:
    185
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    Samsun
    Adı:
    Yıldıray YILDIZ
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    İşteeee işte canım Türkiyeme böyle kafalar lazım, böyle zıpkın gibi gençler üreten, çalışan leblebiden leblebi tozu yapan geçler lazım helal bee yürrü bee kim tutar seni...
     
  12. jaks39

    jaks39 Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    18 Mart 2015
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ilker
    Seviye:
    Girişimci olmak güzeldir tebrik ederim seni , beynindeki fırtınalar hiç bitmesin.Fakat yapacağın aletin stabil bir şekilde yol alabilmesi için şuankinden çoook daha fazla mühendisliğe ihtiyacı var.
     
  13. no_name

    no_name Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2006
    Mesajlar:
    281
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    sivas
    Adı:
    mesut
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Kardeşim git salcano nun 2/3bin liraya olan cross motorlarından al en azından en fazla kolu bacağı kırarsın ama bu projem dediğin en hafif tabirle komedi de ölüm tehliken dahi olur...
    O motor bloğu ve orijinal olmayan kaynakla 70 km yi boşver 50 km de dahi kadro kırılıp vücuduna saplansa arazi de kan kaybından kuyruğu titretirsin maazallah illa ki motor merakln varsa hint malı bajaj Var fiyayı sıfır 3000 lira bunu al eşşek niyetine bin birşey olmaz
     
    JustASimpleNub ve jaks39 bunu beğendi.
  14. obezkirpi

    obezkirpi Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    491
    Beğeniler:
    430
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Oytun
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    doğal seleksiyon
     
  15. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    "Ve Orhan ölmek için elinden geleni yapıyordu."
     
  16. Ahmet Faruk Eğit

    Ahmet Faruk Eğit Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    550
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Valla zevk sizin para sizin. Vazgeç, birşey olur, çok tehlikeli vs demeyeceğim. Isterseniz ölün, umrumda degil ama lütfen bu forumda böyle konular paylaşmayın.

    Her yaş kesiminden kullanıcı profili mevcut forumda. Kötü örnek olacağınızı da düşünerek, konu acmadan iki kere düşünmek gerekir.
     
    Gökay GÜl ve I am the Uptown R. bunu beğendi.
  17. serkan akta

    serkan akta Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
  18. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    20 yaşındayım uzay mekiği yapacam isterse patlasın heheyt

    kan damarda durmuyor filan diyip övmüşler bi de akıl da mı durmuyor hey allahım.
     
  19. Ozan Cansel

    Ozan Cansel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    284
    Şehir:
    Ankara-Bursa
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Yapmasan senin için daha iyi olur. Ama illaki yapıcam diyorsan düşüncelerim; 24. vitese geçersen 200ü görebilirsin :) Benim basit tur bisikletimle 50-60'ı %100 eforla pedal çevirerek görebiliyorum, maks 110-120 rpm çeviriyorumdur o kadar olduğuna da düşünmüyorum. Motorla rölantide bunun 4 - 5 katı deviri elde edersin ki bu ölüm demek :) Eğer varsa daha düşük güçte bir motor alabiliyorsan onu al. Bir diğer konuysa vitesler sandığın gibi çalışmıyıcak, arkadaki rubleyi kompile söküp tek bir dişli takmalısın, zinciri de kuvvetlendirmen lazım falan derkeeeen zaten bi mobilet yapmış oluyosun, o yüzden boşver bu işi mobilet sürmek istiyosan mobilet al, zaten ucuz da birşey
     
  20. serkan akta

    serkan akta Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    MotorBicycle1041.jpg