Fabian Cancellara'dan TT antrenmanı için 11 öneri

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Serkan Mıstınoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.827
    Beğeniler:
    11.528
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Bu 11 madde gerçekten onun maddeleri mi bilmiyorum ama, CyclingWeekly böyle demiş :)
    Orijinal Link, yazının sonunda olacak.

    WATSON_00004704-074-630x448.jpg
    2016 olimpiyatlarında altın madalyaya giderken Cancellara...


    Hazırlık
    Sadece yarıştan 24 saat öncesi önemli değildir, asıl önemli olan yarıştan 1 hafta öncesidir. Karbonhidrat ve kaliteli yiyecekler tüketmelisiniz, rahatlamalısınız ve yarış için hazır hissetmelisiniz. Kısa ve veya uzun bir yarış olması fark etmez, bu her ikisi için de geçerli.

    Antrenman ve Yarış
    Antrenmanı planlanan güç değerlerinde yapmalıyım evet ama ben bunu kendimi o gün nasıl hissettiğime göre de ayarlıyorum. Bir antrenmanda, yarıştaki güce asla erişemezsiniz. Yarıştaki maksimum gücünüzle antrenmandaki maksimum gücünüz farklıdır.

    Küçük ve Sağlam Adımlarla İlerleyin
    Seviyem ne kadar yüksekse antrenmanda o kadar heyecanlanırım. TT bisikletteki ilk gün korkunçtur. İkinci,üçüncü,dördüncü,beşinci günler daha farklıdır çünkü aero pozisyona alışırsınız, daha önce gitmediğiniz farklı bir hızda gitmeye alışırsınız. Bunları yaptıkça daha iyi olursunuz. Tabiki 55 km/h hızla uzun süre gidebiliyorsanız bu harikadır! :ckskc:

    Hedef Belirleyin
    Bazen antrenmanlar zor ve acı verici olabilir. Zamana karşı (TT) antrenmanlarındaki asıl problem de budur, kendimizi motive etmek. Kendinizi hiçbir şeyin imkansız olmadığına inandırın. Önemli olan, belirlediğiniz hedefinize doğru ilerlerken hissettiğiniz başarma arzusudur.

    Kendinizden Emin Olun
    Antrenmandan sonra verilerinize bakarken kendinize güvenin, ümitsizliğe kapılmayın. Profesyonel atletler için durum tabiki daha farklıdır. Fakat bazen amatörler bizden daha hırslı oluyorlar!

    Ekipman da Önemlidir
    İyi malzemelere ihtiyacınız var. Bisiklet,jantlar,kask ve mayoya. Zamana karşı (TT) sadece güç ve performansla alakalı değildir, ekipmanla da alakalıdır.

    Temponuzu Bulun
    5 dakika boyunca sabit güç veya sabit nabızda sürün. Daha sonra 3 dakikalık ara verin (recovery - aktif dinlenme - tempoyu düşürerek sürmeye devam etmek) Daha sonra tekrar sabit güç veya sabit nabızda 5 ya da 10 dakika daha sürün. Bu 10 dakikada üretebileceğiniz maksimum gücü(Threshold) üretmek zorunda değilsiniz. Sadece kendinize göre belirli-sabit güç seviyeleri belirleyin (kendinizi tanıyın). Eğer sabit güç veya nabız işini halledemezseniz TT sizin için çile haline gelecektir.

    Temponuza Bağlı Kalın
    Tanıdığım çok sayıdan insan ortak bir problemden yakınıyor: Tempolarını koruyamamak. Gitmeleri gerekenden hızlı giderek yoruluyorlar ve daha sonra da tempoları olması gerekenin de altına düşüyor. Örneğin hafif bir yokuşta kendilerini çok fazla yoruyorlar ve yokuştan sonra güçten düşüyorlar, sonraki düzlükte nasıl (hangi güçte) gitmeleri gerektiğini kestiremiyorlar.

    Gereğinden Fazla Isınmayın
    Çoğu sporcunun, rollerin üzerinden gereğinden fazla kaldığını düşünüyorum. Yarış öncesi çok uzun süre ısınıyorlar ve yarıştan önce kendilerini yormuş oluyorlar, benim düşüncem bu.

    Numaranızı Mayoyu Giydikten Sonra Yapıştırın
    Çoğu zaman ben henüz rollerin üzerinde ısınırken takım görevlileri yarış numaramı mayoma iğneler. Fakat mayo (skinsuit) zaten giymesi zor bir şey ve bir de üzerinde numara olunca numara darmadağın oluyor. Önce mayomu giyip, daha sonra numaramı takıyorum.

    Uyanın
    Sır, uyanmaktadır. Kısa bir duş alın. Bazen antrenmandan dönünce yatağa öylesine uzanmak gelir içimizden. Antrenman sonrası en iyi dinlenme uyumak, yani hiçbir şey yapmamaktır. :) Fakat biraz pilav, bir parça çikolata, biraz maden suyu bulabilirseniz vücudunuz kendine daha iyi gelir.

    Fabian Cancellara’s top 11 time trial tips - Cycling Weekly

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     
  2. hasanalparslang

    hasanalparslang Kıdemli Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    16 Eylül 2015
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Alparslan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    başlığı görüp konuya bakmadan yazarı tahmin etmek, el classico :)
     
  3. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.818
    Beğeniler:
    3.837
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Büyüksün Spartaküs:krsn: :D