Evde tamir bakım için gerekli aletler

Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
315
Tepki
45
Şehir
Levent
Bisiklet
Kron
Merhaba,

Arkadaşlar dışarıda bisiklet tamiri çok pahalı oluyor maalesef. Deneme yanılma, internetten araştırma ve öğrenene kadar bir kaç yanlış olacak ama herşeyi kendim yapmak istiyorum.

Bunun için bir liste çıkarsak alet edavat. Ne kadar tutar acaba orta kalite bir şey? Gidipte İzeltaş tavsiye etmediğiniz sürece sorun yok. Ehehe.. :) Ruble sökmeden, pedal sıkmaya kadar.

Daha önce bilgisayarla da maceram böyle başladı. Artık sürekli para bayılmaktan bıkmıştım. Araştırarak, deneme yanılma ile en sonunda kendi işimi kendim görür oldum. :)

Ör: Bir parça 20 TL diyelim bunun işçiliği bile 10-15 lira tutuyor. Hem kendim de uğraşmayı severim. Kendim alır takarım.
 
Scudo

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Bu tarz alana yönelik açıkcası İzeltaş'ın el aleti ürettiğini duymadım, orta hazne, aynakol çektirme, fren teli keskisi gibi özel aletler için de hatta üretmiyor diye biliyorum. Bir şey daha var orta kalite diye de kendini şartlandırma yeri geliyor kalitesiz malzeme senin için önemli olan komponenti bozuyor, diş kapmasına ve hatta bozmasına sebep oluyor. Acele etme, teker teker al gerekirse ama iyisini al.
 
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
315
Tepki
45
Şehir
Levent
Bisiklet
Kron
Evet aslında haklısınız. Hem satacağım zaman da pek fazla değer kaybetmez kaliteli ürün. Peki sizce ne kadar tutar ortalama tüm hepsi? Dediğiniz gibi mantıklı olanı tek tek almak. Zaten daha 800 km anca yaptım. Tutupta ön göbeği sökmeye çalışmam daha.. Parça parça kablo kesim pensesine kadar alayım. :)
 

tarık akman

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2011
Mesaj
253
Tepki
54
Şehir
Kocaeli/Derince
Hallowtech + aynakol kapak anahtarı = 30
kaset dişli seti = 50
alyen çakı (yıldız + düz dahil) = 10
zincir kesme aleti = 10
kurbağacık
2li levye =5



yeterli olur heralde. yama da bulunduğunuz bisikletçilerden 40lı 50 li şekilde alırsanız 2-3 lira bir şey de o tutar.
 

Umut Kılınç

Daimi Üye
Kayıt
13 Eylül 2012
Mesaj
305
Tepki
76
Şehir
Kadıköy/İstanbul
O linkini verdiğin set işini görür.Ama sana tavsiyem seti alırsan bir tanede sele altı al yama setini ve levyeleri oraya koy lağzım olur.
 
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
315
Tepki
45
Şehir
Levent
Bisiklet
Kron
Teşekkürler arkadaşlar. Evet aslında yama seti +2 adet yedek iç lastik, 3'lü zefal plastik levye, zincir anahtarım var. Dediğim gibi bakım aşamasında diğer parçalara da ihtiyacım olacak yukarıda arkadaşın yazdığı gibi. 5 liralık alyen aldım ama gerçekten çok kalitesiz olduğu için çok fazla aşınıyor ve aşınma esnasında bisikletin üzerindeki alyen vidalara da zarar veriyor. Yalama yapıyor. En ucuz orta kalite alyen ise 20-30 lira yahu.. Super-B markası.

Mesela şu an 750 km civarı yaptım. Yarın vites ve fren tellerini değiştirmeyi deneyeceğim. Az çok vites telini hallederim ama hidrolik fren hakkında bilgisi olan var mı? Kırmızı gres aldım çok ince şekilde tellere süreceğim. Sonra içerisini temizleyeceğim öyle fazla sökmeden. Sonra toparlayamam falan. :) Vites ayarı için de oynama yapacağım.

Arkadaşlar mesela arka 4. viteste diyelim. Vidalarla oynama yaparak ayarlıyoruz. Sonra 5. vitese alıyoruz tekrar oynuyoruz vidalarla. Sonra 6. vitese, sonra 7. vitese. Yani her vitesle işimiz bitince öbür vitese atınca vidalarla tekrar mı oynuyoruz? Arkadaşlar Delta'nın şu ürünü gerçekten dikkatimi çekti. Delta bildiğim kadarıyla adi ürün üretecek firma değil ama sizin de fikrinizi alayım. Gidip yarın soracağım bu ürünleri. Ayrıca linke bakıpta ne eksik bilgilendirirseniz sevinirim. Sizce bu set alınır mı? Eksik olan ürünler nedir mesela set içerisinde.
 

Cömert

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Şubat 2012
Mesaj
634
Tepki
2.617
Şehir
İstanbul
Size ekipman tavsiyesi yapmayacağım. yanlız dikkatimi çeken konuda bir soru sormak isterim. Cevap yazarsanızda sevinirim.

Tüm ekipmanı topladınız diyelimki. Bu ayarları yapmayı biliyormusunuz. ? Mesela bir akort anahtarı aldınız. ve diyelimki birde akort sehpası edindiniz veya kendiniz yaptınız Jantlarınızı nasıl ayarlamayı düşünüyorsunuz. ? Planınız nedir. ?


Bu vesile ile moderasyona , forumda ayrı bir bölüme bu ayarların nasıl yapılacağını gösteren amatör video seçeneğinin açılması önerimi yinelemiş olayım.
 
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
315
Tepki
45
Şehir
Levent
Bisiklet
Kron
Cömert abi kesinlikle haklısınız. Zaten kafamda biraz düşündüm.. Yani alacağım ama bu parçaların hangisi işime yarayacak? Hangi parçaları söküp takmaya hakimim? Mesela bir arkadaş Youtube'a video koymuş. Arka rublenin sökümü hakkında. Zaten bir kaç sefer bisikletçide de gördüm. Bunu yapabilirim ama mesela yapamadığım konularda ise pek fazla acele etmeyeceğim. Sizin verdiğiniz örnekteki gibi jant akoru zor bir işlem. Yani tecrübe gerektiriyor. Setin içerisinde baktım da alacağım bir kaç malzeme zaten var. Böyle daha ucuza gelir diye düşündüm aslında. Aslında sizin de tavsiye ettiğiniz gibi forumda böyle bir bölüm açılsa çok iyi olur. Benim gibi acemi arkadaşlar da az çok bilgi sahibi olur. Sizin gibi bir kaç arkadaşta bu konuda tavsiyede bulunmuş. Arada forumda dolaşırken görüyorum.
 

Cömert

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Şubat 2012
Mesaj
634
Tepki
2.617
Şehir
İstanbul
Asıl can alıcı noktada bu zaten. Donanıma binlerce lira döktükten sonra , gözümüzden sakındığımız bisikletlerimizi kasap ustalarıa emanet etmek, ne kadar akıl kar'ı. Hadi merkezi yerlerde usta beğenmiyoruz. Ya yaşadığı yerde servis bile olmayan ne yapsın. ?

Donanım alırken gösterilen titizliği, neden bakım ve ayar öğrenmek için göstermeyiz. ? ( İtiraf ediyorum tembelim ben) akort sehpası ve akort anahtarı ile akort tellerinin sıkıldığını anlamak için dahi olmaya gerek yok ancak buradaki hassas konu ne kadar sıkılması gerektiği. ? bu ve bunun gibi ayarlar usta seyrederek olmuyor. Ayarın nerden yapıdığını görüyoruz ama ne kadar sıkılacağını bunu belirlemek için gerekli ipuçlarını bilemiyoruz.

Forumda DIY ( Do it your self) gibi bir bölüm açılarak , Gerek bisikletle ilgili el yapımı ekipmanın imalatına ve gereksede ayarlamalar yapılırken dikkat edilmesi gereken ince püf noktalarını anlatan videoların olmasının tüm amatör kullanıcıların, bakımlarını ve onarımlarını , kendi kendine yapabilmesi için çok yardımcı olacağı tartışılmaz bir gerçektir.

Bu işten anlayanlar bir cep telefonuyla bile belki görüntü kalitesi kötü ancak bir o kadarda faydalı bilgiler paylaşabilirler. Sen neden yapmıyorsun diyebilirsiniz. Konu motorsiklet olsaydı 3 gün susmadan video çekeyim.Ancak konu bisikjlet ve benim bisikletim, bana rağmen bozulmadığı için pek teknik servise veya ayara gerek duymadım. Sağını solunu pek kurcalamadığım için fazlaca tecrübemde açıkcası yok. Mevcut bilgiyle, kimseyi yanlış yönlendirmek istemem.
 
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
315
Tepki
45
Şehir
Levent
Bisiklet
Kron
Teşekkür ederim. Kesinlikle haklısınız.

Mesela sizin bir konuda paylaştığınız link aklıma geldi.

(link) / Bu linki paylaşmıştınız.

Linkte mesela arka rublenin sökümünü gösteriyor. Bu videoyu izleyen bir kişinin kolayca rubleyi sökebileceğini düşünüyorum. Gerçekten çok işe yarıyor bu tür videolar. Eminim ki forumda bir çok arkadaş var yardımcı olabilecek. Aslında o tür bir bölüm açılsa forum adına da yararlı olur. Üye sayısı da artar diye düşünüyorum. Videoları inceliyorum da vites tellerinin değişim videosu bile var. Linkte toplamda 16 video var. Arka bagajın takımını bile gösteriyor. Çok yararlı oluyor bu tür videolar. :)
 

tunckuyel

Daimi Üye
Kayıt
17 Temmuz 2007
Mesaj
201
Tepki
83
Şehir
ankara
Merhabalar, konu hakkındaki kendimin ve yakın bir arkadaşımın görüşünü aktarayım. İnternette herşeyin videosu var genel olarak nelerin hassas olduğunu işleri batırabileceğinizi de söylüyorlar. Çok basit ingilizce bilgisi yeterli bunun için. Ben gidip decathlon'dan tamir seti aldım iki kişi paşa paşa kullanıyoruz. Bisiklet üzerinde bişey yapmadan önce 3 4 tane farklı video izleyin bazı pdf dosyalar var aratınca direk karşınıza çıkan onları indirin bir göz atın sonra direk girişin. Bu korkaklık nedeniyle bisiklet firmaları sadece köpüklü yıkama için bizden 80tl almaya kalkabiliyorlar. İşinizi kendiniz yapabiliyor olmak inanın her zaman en güvenli yoldur. Çünkü ince göbek anahtarını dükkanında bulundurmayan bisiklet satıcıları var. :D

Benim bu konuda yaptığım şeyler şunlar. Km saatsiz gezmiyorum ve total odo kısmını takip ediyorum. Bilgisayarda da bir dosya tutuyorum başında KM bilgisi yazan; sorunları ve yapılan ayar-bakımları buraya yazıyorum. Aynı araba gibi kmsi geldiğinde yapmam gereken bakımı yapılması gereken yere yapıyorum. Kafam rahat.

Delta'daki tamir seti de bu arada gayet yeterliydi. Park tool ne yazık ki amerika'da bile bisiklet fiyatında, fena pahalı. Yine de tamir aletlerini almadan önce bir ebay amerika'dan falan kontrol edin bazen çok daha ucuz fiyatlara bulunabiliyor.
 
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
315
Tepki
45
Şehir
Levent
Bisiklet
Kron
Bu ürün mü hocam? Nasıl, tavsiye eder misiniz? Delta'nın ürünü de biraz tuzlu gibi. B'twin kalitesi hakkında neler söyleyebilirsiniz? Sanırım Decathlon üretiyor. Öyle duymuştum. Baya yoruldum. Zinciri söktüm, makaraları falan söktüm arka artırıcının.. Vites ayarı bozuldu ama maalesef. Çünkü pim elimde kaldı zincirin bu yüzden geri takmakta zorlandım. Çok adi kalitede üründü zaten zincir aparatı. Sonra zinciri arka artırıcıya nasıl dolayacağım falan baya uğraştırdı ama pırıl pırıl oldu. Baya çamur, toz toprak çıktı makaradan. Arkadaşlar bir şey soracağım. Arka artırıcının makarasını vida dönmeyecek, gevşek kalmayacak şekilde sıkınca makara kilitleniyor. Daha doğrusu zor dönüyor. Gevşek bırakınca düzeliyor ama bu şekilde vidayı sıkmamış oluyorum.
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Fırat iki gündür yazmayayım yazmayayım diyorum dayanamadım yazıyorum.takım avadanlık alınca her şey bitiyor mu zannediyorsun yada 2 video 5 fotoğraf inceleyince yada forumda sorduğun zaman yazılan mesajları okuyunca.Bazı noktalar vardır tarifi anlatımı görselliği yoktur akort ayarını öğrenmek için 3-4 ay bisikletçide oturdum yani gidip 5 liraya akort anahtarı alıp eve dönüp ayar yapmadım.

Şimdi sana böyle sert yazmamın nedeni olan konuya geleyim zincirin pimini zincir aparatının kötülüğünden değil zincir baklasını çıkarmayı bilmediğinden düşürdün ve geri nasıl taktığın da meçhul o şüpheli mil tam sen rampa çıkarken ayağa kalktığında kopsa ve ayak kaval kemiğin pedalın üstüne çarpsa üstüne bisiklet ile birlikte devrilsen sorumlusu videoyu hazırlayanlar,fotoğrafı paylaşanlar ve nasıl yapılır sorularına cevap verenlerde mi acaba yoksa sende mi.bazı kısımların bakımları ayarları kesinlikle tecrübe ve beceri ister takım avadanlık sahibi olmak ile yapılamaz .

Fazla üstüne gitmek istemiyorum ama sana abi tavsiyesi acele etme, her aklına gelen soruyu forumda konu başlığı yapma.Önce bir okuyup araştırmaya başla yavaş yavaş öğren ondan sonra zaten soracağın tüm başlıklara cevabı kendin veriyor olacaksın.Şimdi biliyorum anında cevabı yapıştıracaksın üstüne pek çok garip soru daha soracaksın ama kusura bakma sana verilecek tek abi tavsiyem bu kadar.
 
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
315
Tepki
45
Şehir
Levent
Bisiklet
Kron
Teşekkürler. Kesinlikle, bir bisikletçinin yaptığı kadar olamaz zaten. Akort ayarı hiç düşünmüyorum hele sehpa alıp. Zincir pimini buradaki bisikletçiye kontrol ettirdim. İşte benim tek güçlük çektiğim yön de burada düzgün bisikletçi yok. Hani Kron, Scott, Sedona, Giant bu tür 500 TL ve üzeri tip bisikletlere bakan bisikletçi yok. Ellerinde bunlara göre parça da yok zaten. Kendim öğreneyim diyorum ama tecrübem olmadığı için zorluk çekiyorum tabii ki. Dediğiniz gibi zamanla. Konuları araştırıyorum ama burada pratik yapabileceğim, öğrenebileceğim bir yer de yok maalesef. Zamanla oturtacağım İnşallah herşeyi. Herşeyi 1 haftaya sığdıramam zaten.
 
Kayıt
11 Temmuz 2013
Mesaj
374
Tepki
254
Şehir
adana
Bisiklet
Salcano
@Ferhat Köse bir süredir bir atölye kurma telaşında iken bu konuya rastladım ki benim merak ettiğim şeyler buradaymış. Söylediklerinize kısmen katılıyorum. Örneğin eşimin bisikletinde arka vites kolu ile ilgili bir problem yaşadım. Vites kolu yerine gelmiyordu. Bu konu ile ilgili forumda onca aramaya rağmen, servis dahil birkaç tane bisikletçiye götürmeme rağmen sorun çözülemedi. Hatta bazı bisikletçiler üretim hatası olduğunu bile söyledi. Dün akşam ya herru ya merru diyerek daldım arka vitese. Bu konudaki (link) Ender ALICIOĞLU'nun müthiş anlatımı sayesinde arka vites telini ve vites kolunu da söktüm.

Baktım sadece telin kadroya bağlandığı yerde kabloda bir eziklik var ki etki edecek bir durum değil. Sonra (Bu sonra az uz bir sonra değil 1 saate yakın) vites kolunu geri taktım ki telin gerginliğini kontrol edeceğim aklımca. Vites kolunu takarken diğer bisikletin vites kolunun ne kadar sıkıldığını kontrol edeyim dedim. Zira tork anahtarım yok. (Henüz almadım, yaklaşık 700.TL oldukça pahalı) Vidanın çok da sıkı olmadığını görünce sorunlu vites kolunu da aynı şekilde gevşetip sıkarak sorunun buradan kaynaklandığını buldum ve şu anda ön aktarıcıya sürten zincir hariç sorun kalmadı.

Şimdi Adana'da bakmadığı bisiklet kalmamış, bu işten çok iyi para kazanan ve aklınıza gelebilecek bir çok markanın servisi olan bir bisikletçinin bile çözemediği bu sorun deneme yanılma yöntemiyle benim gibi bir acemi tarafından çözüldüyse bizim amatör olarak yapabileceğimiz şeyleri de bu denli sınırlamak doğru değil. Ustayım demiyorum, el becerisi konusunda mükemmel de değilim ama eline hasbelkader bir anahtar yapışmış, şans eseri bisikletçi sıfatı kazanmış niyeti bozuklardan daha iyi yapacağımdan da eminim. Zaman alabilir, çok pahalıya mal olabilir ancak yapılamayacak şey de değil.

Bence asıl sorun yukarıda verdiğim linkteki gibi paylaşımların olmamasında. Bu forumda kendi bakımlarını kendisi yapan ve benim diyen ustaya taş çıkartanların sayısının azımsanmayacak kadar çok olduğundan eminim. Keşke arkadaşlar forumun amacına yönelik bir şekilde biraz zahmet edip Ender ALICIOĞLU Bey'in yaptığını yapsa da herkes istifade etse. İnanıyorum ki çözülmeyecek sorun kalmadığı gibi zevkle kullandığımız bisikletlerimiz çok daha kıymetli hale gelecektir. Netice itibariyle, usta anasından usta olarak doğmadığına ve bu iş için üstün bir yetenek gerekmediğine sadece zamana ve ekipmana ihtiyaç olduğuna göre bisikletle ilgili üstesinden gelinemeyecek bir iş yok.
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Alp bey benim o mesajda asıl anlatmak istediğim şeyi kaçırmışsınız diye düşünüyorum.O mesajı yazarken ki asıl amaç bazı noktalar vardır yeterli doygunluğa ulaşmadan yapılmaması gerekir .nedeni ise maddi hasardan ziyade sağlık problemi yaratabileceği içindir. Yoksa kimseye bu tip yönlendirme zaten yapmam açsın dağıtsın toplamaya çalışsın bir şekilde öğrenecektir yada yenisini almak zorunda kalacaktır kişinin cebinden başka hiçbir şeye zararı olmaz ki sizin başınıza gelen vites sorunuda böyle birşey. Lakin ön teker göbek baıkımıdır akort ayarıdır zincir baklasıdır hidrolik fren arızalarıdır furş takımı olaylarıdı gibi bazı hassas noktalar vardır ki yapılacak ufak bir hata yada eksik yüzünden bisiklet kullanıcısı yaralanabilir veya olmadık sakatlıklar çıkabilir.Bu iki durum arasındaki ince çizgiye dikkat etmek gerekir.Olmadık bir inişte kilitlenen ön teker göbeği veya kopan bir ön jant teli bisiklet üzerindeki insanı hangi hızda gidiliyorsa aynı hız ve kilo çarpımı oranda bisikletin üzerinden atar.Yine yukarıda bahsettiğim yanlış takılan bir zincir pimi olmadık bir yerde kopar ise birden boşa düşen ayak ve kaval kemiği pedal darbesiyle ciddi yuvarlanmalara sebep olabilir.

Örnek gösterdiğiniz linkteki konu benzeri ona yakın konu açtım ben bu forumda .O tip bir konu açmak ciddi emek istiyor on dakikada yapacağınız bir bakımı yada ayarı fotoğraflayarak yapmak yarım saat bu fotoğrafları image sitesinde yükleyip tek tek yazmak bir saat yaklaşık süre tutuyor .Ben tüm anlattıgım konularda hassas kısımlara dikkat çekmeye çalışıyorum kimisi anlıyor kimisi anlamıyor yaparım diyip yapıyor yada yaptıgını zannediyor. ben insanlarda zeka türüleri olduğuna inanan biriyim her insan her konudan anlar diye birşey yok .En yakın örneğim kendi büyük kızım 17 yaşında girdiği her sınavdan Türkiye genelinde yüzde 1-1.5 arasına girmesine rağmen kagıda çizeceğiniz düz bir çizgi üzerinden makas ile kes deseniz kesinlikle makası kaydırır düz kesemez ama kaç senedir tüm sınavlarda matematik ful çıkarır yani el becerisi bana göre hiç yok matematik zekasının çok fazla olmasına karşılık.

Bazı insanlar da tamirci doğar. evde izlediğimiz televziyonu sırf meraktan açıp baskı devresini kırdığımda 15 yaşındaydım :) yaklaşık 10 yaşından beri takım tutarım birşeyler açar tamir ederim bu uğurda teknik liseye gittim elektronik okudum yine bu uğurda yıllardır arabamın tüm bakımlarını kendim yaparım ve bu tamir merakı üst düzey savaş uçağı bakımcılığına kadar gitti.yaklaşık 5 senedir bisiklet üzerine yoğunlaştım ve çıkan her konuyu her arızayı takip ediyorum. shımano ,sr suntour ,mavic sram gibi markaların internet üzerindeki tüm manuellerini(bakım el kitabı) sürekli okurum .her sene yeni çıkan modelleri araştırırım .Sırf denemek için aldığım onlarca donanım veya parça var sadece deneyip gözlemleyip geri sattım.Kıssadan hisse bazı şeyler farklı boyutta yaşanabiliyor.

Sizin konunuza da gelecek olursak tabiki vites ayarıdır ufak bakımlardır donanım değişiklikleridir kişinin kendisinin yapması kadar doğal olanı yoktur çok da zor değillerdir kısa sürede öğrenilir.Son söz olarak yine ekliyorum hayati önem taşıyan bazı noktalar vardır ki bir kısmını yukarıda yazdım belirli bir doygunluğa ulaşmadan yapılması denenmesi ciddi anlamda sakıncalıdır bu ayrımı yapabiliyor isek gerisi çok da önemli değil.
 
Kayıt
11 Temmuz 2013
Mesaj
374
Tepki
254
Şehir
adana
Bisiklet
Salcano
Ferhat Bey, kastettiğinizi gayet iyi anladım. Benim kastettiğim de aynı şey. Şöyleki: Sizin bahsettiğiniz hassas noktalarda bile üç kuruşa tamah eden bisiklet ustası ! nın insafınıza bırakıyorsunuz kendinizi. Adana Kozan'da oturuyorum ve bisikletimi servise Mersin'e götürüyorum. Bunun nedeni sadece Adana'dakilerin beceriksizliği değil, kötü niyetleri. Size eski lastiği kakalamaya çalışan adama nasıl bisiklet emanet edersiniz söyler misiniz? Değil göbek vidasını gidondaki zilin vidasını sıktırmam ben o adama artık. Yaptığı hatanın arkasında zerre kadar durmayacak usta bozuntusunun eline bakacağıma inisiyatif alıp takla da atacaksam kendi hatamla atmayı tercih ederim. Belki farkındasınızdır, ki 3 ayda midemi bulandıran onca şey oldu ki. Bunun üzerine evimin odalarından birini bu işe ayırdım. Şimdi yapabiliyor muyum yapamıyor muyum deneyerek öğreneceğim, ama daha evvel de belirttiğim gibi resim yap denince Cin Ali'den daha iyisini çizemeyen benim için tek çözüm bu. Yoksa ben de biliyorum gidip başında bekleyip güvenebileceğim bir insana başlı başına risklerle dolu bir spor ve seyahat aracı olan bisikletimi ve canımı emanet etmeyi. Paylaşımlar konusunda gelince, sakın kimseyi suçladığım sonucu çıkmasın. Zira kimseye böyle bir sorumluluk yüklenemez, forum admin ve yöneticilerine de dahil. Ancak sanki bu konuda biraz doktorların hastaları ile görüşmelerinde kullandıkları literatür dolayısıyla hastanın ablak ablak doktora bakması olayına benziyor durum. (Bunu videolar için söylüyorum)
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Size şöyle bir örnek vereyim bundan bir kaç sene önce mtb bisiklet kullanıyorken bisiklete bir xtr ön aktarıcı takıp tek tek bisiklet ile Eskişehirdeki tüm mahalle bisikletçilerine gidip ön vites ayarı yaptırdım :) bir kısmı para aldı bir kısmı almadı amaç zaten vites ayarı değildi hangi ustanın takım tutuşu nasıl yada kim ne kadar anlıyor öğrenebildiğim kadarıyla öğrenmek maksatlı idi.O gün yaklaşık 10-20 dükkan gezdim konuşulanları başıma gelenleri anlatmaya kalksam roman olur :)

Çıkan sonuç gariptir hiç ummadıgınız mahalle arası dükkanda bile çok kaliteli ustalar çıkabiliyor umudunuzu kaybetmeyin derim .Benim bu usta arayışındaki amacım olurda içinden çıkamayacağım birşey olursa (o zamanlar akort ayarımı kendim yapamıyordum) başvuracağım ustayı tesbit edebilmekti.Kimsenin ummadığı bir yerde yaşı gayet genç ama eli çok yetenekli birisiyle tanıştım ve yaklaşık 2 sene tüm boş vakitlerimi yanında geçirdim.O benden çok şey öğrendi bende ondan. ikimizde birbirimize çalıştık diyebiliriz benim de araştırarak öğrendiklerimi uygulamalı çalışma mekanım olmuş oldu çünkü herşey yazıldıgı veya izlendiği gibi olmayabiliyor.Hala bu forumda sürekli soru sorup fikir tartışmasında bulunduğum abilerim, kardeşlerim var ne kadar çok deneyim o kadar çok bilgi. bir insanın herşeyi deneyerek öğrenmesi çok zor bazı durumları mecbur güvendiğiniz insanlar ile paslaşmanız gerekiyor.

Son örneğimi de ilk ön vites ayarı için vereyim 3 lü aynakolda hiçbir şekilde sürtme olmasın diye kendi başıma yaptığım ilk ön vites ayarım yaklaşık 5 saat sürmüştü :) (şimdi 1 dakikayı geçmiyor sıfır taksam bile) hiç unutmam bisikleti ağaca ip ile asmış altına sandalye çekmiş aktarıcının yerini her türlü denemiş tel gerginliğini her konumda değiştirmiş o kadar çok şey karıştırmıştım ki ama 5 saat bir daha hiç olmadı o gün çok şey öğrenildi sök tak sök tak yaparken.o gün uğraşırken aklımda kalanlar bugün herhangi bir arkadaşımın abi kaç kişiye gösterdim olmadı altı üstü bir vites ayarı dedikleri olaylarda başıma geliyor ve kısa sürede çözüm üretiyoruz çok şükür.

Epey bir arkadaşım kardeşim pek çok bakımını bana getiriyor o yüzden çok fazla bisiklet inceleme fırsatım oluyor.Bu bakımlarda veya incelediğim bisikletlerin bazılarında ülke genelinde ün yapmış firmalarda ayarı yada bakımı yapılmış bazı bisikletlerde öyle büyük hatalar görüyorum ki yazmaya kalksam olay olur.Aynı ustanın çok iyi yaptığı başka bir şeyi de görebiliyorum yani ustanın da günü gününe tutmayabiliyor artık kafası mı karışık o gün kötü gününe mi denk gelmiş yada sizin bisikletinize önem mi vermemiş çelişkili bir durum.

Sizinde dediğiniz gibi en güzeli insanın kendisinin yapmasıdır.Bizlerde zaten bu düşünceler ile binlerce lira takım avadanlığa verdik.Evimizin bir odasını bisiklete ayırdık.Her arızayı takip ediyoruz başıma hiç gelmeyecek arızaların bile sonuçlarını takip ediyorum.Biraz ilgi biraz merak biraz el yatkınlığı ile yapılamayacak iş yok sadece ince nüansları kaçırmamak ve hayati önem taşıyan noktaları en azından ilk seferde bir bilen ile beraber yapmak çok faydalı olacaktır.Forumların bu konuda faydası olduğu kadar zararları da çoktur çünkü her isteyen veya her bilgi düzeyinde insan yorum yazabiliyor ve konu hakkında bilginiz çok değil ise her yazılanı doğru kabul edebiliyorsunuz. buda bazen insanları yanlışlara yönlendiriyor.ben elimden geldiğince bu tip durumlara müdehale etmeye çalışıyorum ama görebildiklerim var kaçırdıklarım var herşeye yetişmek mümkün değil.
 
Kayıt
11 Temmuz 2013
Mesaj
374
Tepki
254
Şehir
adana
Bisiklet
Salcano
Valla, yeniler değil ama eski otomobillerin elektrik aksamı hariç neredeyse her tamirini yapabilirim. Hatta sanayiden telefon açıp "abi şanzımanda şöyle bir problem var, n'apabiliriz? " diyen usta bile var. Gel gelelim dün 2.5 saat boyunca ön vitesi bir türlü ayarlayamadım. Yani söylediklerinizde tabi ki haklısınız. Sizin hikayeniz bize cesaret vermeli - ki hakikaten örnek alınması gerek - ve siz de bizi bu konuda cesaretlendirmelisiniz. Bu konuda da sorumluluk almak istememeniz çok doğal zira biri çıkıp söylediklerinizi yanlış uygulayıp ters giden bir durumun müsebbibi olarak gösterebilir. Benim sizden duymak istediğim şey, bu son paylaşımınızda bahsettiklerinizdi. Yani cesaret kırmak yerine cesaretlendirmek. Umarım sizin gibi bir usta olabilirim. Mecburiyet beni mucit mi edecek zaman gösterecek. Kıymetli yorumlar için tekrar teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Zaten arkadaşlara umut vermek istemeseydim o konuları açmazdım .profilimden açtıgım konulara bakarsanız pek çok bisiklet bakımı ve ayarları ile ilgili anlatım konularının oldugunu göreceksiniz.Bu konuları bir takım zahmetlere girerek bir kişi bile faydalansa yeter amacıyla açıyorum vaktim oldukçada açmaya devam edeceğim.Bisiklet dünyadaki en basit araçtır anlaşılmayacak hiçbir inceliği yoktur biraz merak biraz bilgi ve el becerisi ile üzerine biraz da emek harcanınca yapılamayacak şey yok.

Sizde 2.5 saat uğraşmışsınız ben 5 saat uğraşmıştım :) pro turlarda adam arabanın camından sarkıp bisiklet 50-60 km hızla giderken yapıyor :) kendi anlattığım vites ayarı konusunda ön vites ayarındaki en hassas noktanın aktarıcının yeri olduğunu belirttim aktarıcı doğru konumlandırılmadı ise alemi cihan olsa ayar tam verimli olmaz.uygun aktarıcı uygun sistemde ve doğru konumlandırılacak gerisi zaten rayına oturuyor.bir iki senedir topladıgım bisikletlerde ön ve arka aktarıcıyı zincir takmadan göz ile ayarlıyorum zinciri taktıktan sonra cuk oturdugunu görünce daha bir mutlu oluyorum :) bu duruma Mehmet levent ile bisikletforum topla gel kampanyasında topladıgımız hediye verilen bisiklette de gerçekleşti Mehmet çok şaşırmıştı :) eminim sizde bu heves ile bir gün benzer uygulamalar yapacaksınız .Zaten belirli noktadan sonra ufak tefek arızalara bakmak istemiyorsunuz özellikle kimsenin yapamadıklarını getirin diyorsunuz çevrenizdekilere.Boş vakitlerinizde de shımanonun teknik sayfasını okumanızı öneririm özellikle oradaki dikkat çekilen ince nüanslar çoğu bisiklet ustasının bilmedikleri ve dikkat etmedikleri inceliklerdir.Takımları aldınız gerisi sabır ve zamana kaldı belki bir kaç aya konular anlatmaya bile başlarsınız.

İyi forumlar.