Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ev Yapımı Cyclocross Dönüşümü Detaylı İçerik...

Konu, 'Cyclocross' kısmında Gökhan Kuş tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan Kuş

    Gökhan Kuş Çavuş

    Kayıt:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İstanbul/Kağıthane
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bu bisiklet benim 2 yıl önce işe gidip gelmek için aldığım bir hobi bisikletiydi. çok ahım şahım bir bisiklet diyemem fakat size şunu söyleyebilirim salcanonun ürettiği en sağlam kadro ve aksama sahip diyebilirim. Bu bisikleti ilk aldığımda city bike tarzı tasarlanmış bir bisikletti. Benim aklımda bu bisiklet bu kadar sağlam olduğuna göre şehirlerarası da gider konusu bir lamba yaktı ve bunu tur bisikleti olarak tekrar yapılandırmaya karar verdim. Çamurluklardan göbeklerin rulmanlı olarak değiştirilmesi, kelebek gidon, zırhlı lastikler ve daha fazlası. Bu şekilde düzenleyerek bir sürü yer gezdim ve bisiklet 2 yıl içerisinde 2 kere teker patlaması dışında tık demedi. Zincir koruma plastiği ise gözüme sağlam gelmediği için onu kalıp kullanarak aynısının metalini atölyede kendim yaptım. Sıfır sıkıntı :) Her neyse bu bisikletin 1 yıl içerisindeki değişimi bu kadar.

    Gelelim Cyclocross projeme. Cyclocrosslar yol yarış ölçüleri ile yakınlık gösteren fakat çeşitli farklılıkları olan bir bisiklet. En belirgin özellikleri ise kadronun yol-yarış bisikletlerinden daha sağlam olması, oturuş pozisyonu farklılığı, dropbar darlığı, fren ve vites tellerinin kadronun üst bölümünden geçmesi, çoğunluğunun mekanik disk frenden oluşması veya Canti lever (eski stil) fren sistemi kullanılması, çoğunluğunu mtb aksamının oluşturması. Yani kısaca Cyclocross için araziye girebilen yol-yarış bisikleti diyebiliriz :) Dipnot: Cyclocross yol-yarış bisikletleri kadar seri değildir. Bunun sebebi ise aradaki 1-2 kg. lık farktır. Fakat kondisyonlu bir sporcu o ağırlığı mükemmel bir şekilde avantaja çevirebilir. Çoğunluğun mekanik disk olmasının sebebi ise arazide hidrolik diske nazaran daha sağlam olmasıdır. Benim kullandığım bisiklet Salcano İstanbul M modelinin 2014 versiyonu.

    Değişimler;

    Gidon ve gidon boğazı 1.1/8 ölçü( Burada ciddi bir problem yaşadım, çünkü bu kadronun bağlantı bölümü biraz yüksekti ve vidalı furç takımı vardı, çevirmek zorunda kaldım. Neco furç takımı yaptık. Öneririm ses yapmaz ;) Amortisörlü maşa iptal edilerek yerine 800gr ağırlığında düz maşa takıldı. eskisi 3 kg kadar vardı :)

    Vites takımı komple Microshift 3x8 ile değiştirildi. Bu vites takımını kullanma sebebim Sram sistemine en yakın vites takımı olması, aynakol 50-39-30 olması, arka rublenin 11-28 olması ve shimano'nun şu andaki üretimleri gibi çin malı olmaması :)

    Zincir değiştirilerek 8 li zincir uyumu sağlandı ve kısa olan zincir yerini daha uzun olanına bıraktı.

    Eskiden jantlar örümcek sarım denilen bazı markaların da kullandığı saçma sapan bir tel örümüne sahipti. Bu tel örümünde aralarda geniş boşluklar olduğu için devamlı akort kaçırmakta ve jant sağlamlığı düşmektedir. ön, arka ve orta göbekler rulmanlı ile değiştirilerek sürtünme katsayısı azaltıldı.

    Bisikletin üzerinden arka bagaj,çamurluklar,zincir koruma, ayarlı gidon boğazı,tüm vites takımı,park ayaklığı ve değişimle uyum sağlamayan her türlü komponent sökülerek iptal edildi. Başlangıçta 16.5 kg olan bisiklet 10.5 kg'a indirilerek serilik kazandırıldı. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar.

    Aklınıza takılan sorular olursa sormaktan çekinmeyin.
     

    Ekli Dosyalar:

    H.T, Hayrettin, kaskreis ve 39 kişi daha bunu beğendi.
    Son düzenleme: 7 Nisan 2016
  2. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    detaylı anlatım için teşekkürler, parça alış-verişlerini nerelerden yaptınız?
     
    Gökhan Kuş bunu beğendi.
  3. Gökhan Kuş

    Gökhan Kuş Çavuş

    Kayıt:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İstanbul/Kağıthane
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Çoğunlukla 2.el'den aradım. Aklımda vites takımını zaten sabitlemiştim.
    Sti kollar,arka ruble, arka ve ön attırıcı, aynakol takım olarak bir arkadaş set değiştirmiş ondan aldım. Bakımsız ve çok kötü durumlardaydılar. Hepsini gördüğünüz üzere teker teker işledim. Furç takımı neco piyasadan, zincir sram 8 li piyasadan, gidon boğazı gosen 1.1/8 için muhtemelen germany. Bizim osman abi var eminönünde enteresan ürünler olabiliyor elinde. lastikler yol için cst 700x35, jantlar da piyasa ama sağlam. düz maşa kron aluminyum disk uyumlu maşa. frenler baradine, pedallar welgo SPD + normal kullanım. Göbekler shimano rulmanlı sistem.
    Yapmak isteyince hepsi karşınıza diziliyor ;)
     
    Son düzenleme: 7 Nisan 2016
  4. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.886
    Beğeniler:
    9.303
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Emeginize saglik birseyler yapmaya calismissinizda ben tam olarak ne yaptiginizi anlayamadim.
    Baslik cyclocross ama ben cyclocross bisikleti göremedim, yol bisikleti gidonu takilmis bir bisiklet var ama yol bisikleti de degil.
    Yapmak isteyince karsimiza diziliyor demissiniz ama karsimiza dizilen bir sey de yok.
    Sizden ricam amacina uygun olmasada bisikleti neye benzetmek istediniz? Biraz aciklarsaniz memnun oluruz.
     
    Dethagorf, mariokaldato ve Tolga Çelebi bunu beğendi.
  5. Gökhan Kuş

    Gökhan Kuş Çavuş

    Kayıt:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İstanbul/Kağıthane
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Selamlar öncelikle emeğe karşı göstermiş olduğunuz anlayışsızlık için teşekkürler. Detaylı açıklamaları yazımda okuyabilirsiniz. Tüm detaylar orada mevcuttur. Bisiklet ölçü ve geometri olarak bire bir cyclocross olmuştur. Test etmek isterseniz hergün 17:00 dan sonra İstanbul avrupa yakasında bisikleti görebilirsiniz. Karşınıza dizilen detaylarında listesi ektedir. Bisikletin son halide şu şekildedir. Şu anda üzerinde 700x35 yol lastikleri mevcuttur. Arazi için cyclocross lastikleri de mevcuttur onlarda continental cyclocross'tur.
     

    Ekli Dosyalar:

  6. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    elinize saglik cok emek etmissiniz . bisiklet cok guzel olmus eminim eski haline gore surus tarzida cok degismistir . bisiklet geometrisinin kitabini yazmamis olsamda , bisikletin cyclocross acilarina sahip olmadigini gorebiliyorum . tabiki onemli olan sizin keyif almaniz . bende iki vitesli retro bisikletimi yol bisikleti gibi kullaniyorum :)
     
    hogutmen, mariokaldato ve Gökhan Kuş bunu beğendi.
  7. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.652
    Beğeniler:
    3.892
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Kendi kullandığınız kadro,vites seti vs. dışında geri kalan tüm parçaları adeta "gömmüşsünüz."

    Ha bu arada Çin'de üretim yapmayan kaç marka kaldı acaba ? Shimano'ya laf etmişsiniz de.

    Birde gerçekten kadronun cyclocross geometrisinde mi olduğunu düşünüyorsunuz ? Dağ bisikleti kadrosu gibi..
     
  8. Gökhan Kuş

    Gökhan Kuş Çavuş

    Kayıt:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İstanbul/Kağıthane
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yani bu bir tasarım bisiklet illaki net bir geometriye sahip olmasada inanın en yakını budur. Diğer markalara gömmedim, yanlış anlamayın sadece kalite testi yaptım. Çoğu marka çinde üretilse de ben daha kaliteli olan eski parçalar kullanmayı tercih ettim. Ayrıca kadro mtb değil, bir tur bisikletine aittir. Ünlü markalar saçma sapan tasarımlar yapıp 7000 tl'den satınca geometrik oluyor, biz ölçüp biçince mi geometrik olmuyor, tam anlayamadım açıkçası. Diğer açıklamamda da yazdığım üzere bisikleti bu işten daha iyi anlayan arkadaşlar İstanbul avrupa yakasında 17:00 dan sonra test edebilirler. Kusurları yokmu illaki var, ama burada ciddi bir emek var arkadaşlar, bunu yabana atmayın lütfen. Yurtdışında adam garajında saçma salak tasarımlar yapıp1 milyon like alırken bizdeki bu karalama neden ? Neden önce destek yok, hep köstek olunuyor.:kötü:
     
  9. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.652
    Beğeniler:
    3.892
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Yargılarınız çok "kesin( size göre ) ve dediğim dedik " biçimdeydi o yüzden böyle bir yazı yazma gereği duydum. Denemeye gerek yok,siz kendiniz rahatsanız. Sadece yazılarınızda yukarda bahsettiklerim ve " peşin hüküm " sezdiğim için rahatsız oldum ve bunları yazdım.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  10. Gökhan Kuş

    Gökhan Kuş Çavuş

    Kayıt:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İstanbul/Kağıthane
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Anlıyorum fakat ben daha çok konu üzerinde belirttiğim parçaları araştırmanızı ve teknik üzerine sorular yöneltmenizi beklerdim. Direk bombardıman olunca garip bir durum oldu :) Sonuç olarak ben bu tasarımı tek tekerlekli de yapabilir ve rahat bir geometri olduğunu iddaa edebilirdim. Herşeyine zaman ayırarak bir uğraşı ile yapılıp ortaya çıkan bir bisiklet olunca üzülüyor insan. Bi ara sizde buna benzer bir durumla karşılaşırsanız söylemek istediklerimi daha net anlayabilirsiniz. Bu arada herkes bu tasarımı beğensin, çok övülsün ve hayretler içerisinde kalınsın gibi bir derdim yok yanlış anlamayın sakın. Türkiye'de hiç bir emeğin hak ettiği yerde olmaması insanı biraz üzüyor o kadar ;) İyi veya kötü yorumlarla herkese teşekkürler. İlgilenmeniz bile önemli benim için...
     
  11. Ömer Murat

    Ömer Murat Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2016
    Mesajlar:
    2.163
    Beğeniler:
    6.093
    Şehir:
    Antalya - İstanbul
    Seviye:
    Merhabalar,

    bence sorun öncelikle kullandığınız "jargonla" ilgili, ilk bakışta "profesyonel" bir dönüşümmüş gibi algılanan konu içerikte başka bir şeye dönüşüyor, yani anlayacağınız konu başlığından itibaren son mesajınıza kadar bir dolu sorunlu cümle kurup duruyorsunuz. Niyetinizle ilgili bir sıkıntı yok, belli ki bisikletinize çok emek vermiş ve onu çok sevmişsiniz, ister ona cyclocross dersiniz, ister fat bike, bu sizin tercihiniz ama bu sadece "sizce" böyle. Bizler başka bir şeyler düşünmekte özgürüz müsaadenizle.

    Diye not düştükten sonra soru soranlara ya da eleştiri yapanlara tepkiniz sakil duruyor, saygılarımla.

    Not 1: Çok uğraşmışsınız emeğinize sağlık.

    Not 2: Kısıtlı olanaklarınızla "kalite testi" yapamazsınız, yaptığınız şey olsa olsa fiyat/performans kıyaslaması olabilir.

    Not 3: Özellikle bu son mesajınızdan sonra bu notu eklemeye karar verdim, konu başlığı yaptığınız işin övgü alması gerektiği kanısıyla açılmış gibi oldu şimdi!

    Not 4: Müsaadenizle kendi fikrimi de belirteyim; bu kadro için bu kadar emek harcanmalı mıydı bunu sorgulamak lazım kanımca.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  12. Gökhan Kuş

    Gökhan Kuş Çavuş

    Kayıt:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İstanbul/Kağıthane
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @ÖmerMurat sizi çok iyi anlıyorum :) Olumsuz bile olsa konu ile ilgilenmeniz zaten bu işte bir uğraşı olduğunu gösteriyor. Ben bunu yapabildim. Varsa yaptığınız bir şeyler bizde görüp taktir etmek isteriz ;)

    Kısıtlı olanak derken bu malzemeleri test ederken her kaliteden malzemeyi yan yana getirme imkanım oldu :) yani kısıtlı bir durumum yoktu, bi yanlış anlaşılma olmasın allaha şükür sebil durumumuz var ve sevenimiz çok ;). Kişilere verdiğim sakil gördüğünüz cevaplara gelince cevaba göre cevap sunma gereği duydum. Yoksa konuyu karalamadan yorum yazan arkadaşlara da detaylı olarak ve net kalem kalem açıklamalar yaptım. Burada dünyanın parasını dökmeden cyclocross nasıl yapılır insanlara yardımcı olmak adına birşeyler paylaştım. Bu kadro üzerine çalışmam da belirttiğim gibi çok sağlam olması, ölçülerin bire bir olmasa da uyum sağlaması ve benim için bu bisikletin güzel olması.
     
    Engin er., hogutmen ve Eroseros bunu beğendi.
    Son düzenleme: 7 Nisan 2016
  13. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.886
    Beğeniler:
    9.303
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Öncelikle beni yanlis anlamissiniz, ben sizin emeginize saygisizlik etmedim aksine emeginize saglik demistim ve yine diyorum emeginize saglik.
    Ölcü ve geometri olarak bire bir demissiniz, size sunu söyleye bilirimki bu bisikletin geometrisi ve ölcüsü kesinlikle bire bir degil hatta yakini bile degil.
    Teste gelince, siz rahat ediyorsaniz teste gerek yok.

    Yurtdisinda kim garajinda sacma salak tasarimlar yapiyor diye de meraketmedim degil, bizlere baskalarini karalarke bir de link versenizde görsek.
    Ben bu forumda cok arkadas gördüm, türkiyede güzel ve iyi tarasarim yaparak cok begeniler ve güzel yorumlar alan ama yapdiklari tasarimin hakkinida vermislerdi.

    Bence su son cümlenizden sonra düsüncem sadece like istiyorsunuz gibi geldi bana.
    Birde bu linki görünce neden iki konu actiginizi cok merak ettim dogrusu.
    Cyclocross yapımı :)

    Saygilarimla
     
    mariokaldato bunu beğendi.
    Son düzenleme: 7 Nisan 2016
  14. Ömer Murat

    Ömer Murat Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2016
    Mesajlar:
    2.163
    Beğeniler:
    6.093
    Şehir:
    Antalya - İstanbul
    Seviye:
    @Gökhan Kuş

    Merhabalar,


    birincisi; ilk mesajıma bir daha bakarsanız, ne kadar uğraştığınız ve verdiğiniz emekle ilgili görüşümü net olarak görebilirsiniz, hatta birkaç defa, bir kere daha not düşeyim buraya da emeğinize sağlık, çok emek vermişsiniz. (Yani sadece konu ile ilgileniyor olmam göstermiyor burada bir uğraş olduğunu, direkt birebir benim ağzımdan duyuyorsunuz, boş bir argüman.)

    İkincisi; burada tartıştığımız konu sizin "yaptığınızı iddia ettiğiniz" şey, benim yaptıklarım veya yapmadıklarım değil. Tabii ki öyle bir "iddia"yla ortaya çıkarsam onu da tartışırız ve yapacağınız eleştiri başım gözüm üstüne, takdir edersiniz veya etmezsiniz bu tamamen kendi özgür iradenizle ilgili bir durum.

    Üçüncüsü; çok açık belirttim niyetinizle ilgili bir sıkıntım yok; başlık mesela "Ev Yapımı Cyclocross" veya söylediğiniz gibi "Dünyanın Parasını Dökmeden Cyclocross Nasıl Yapılır" gibi bir şeyler olsaydı konuya bakışım farklı olabilirdi, hatta sempatik bile olabilirdi, hafif nükteli, ironik bir başlıkla. Ancak başlıktan sonra konuya baktığımda asıl rahatsız eden şey sizin tavrınız ve inatla hala devam ediyorsunuz buna bence.

    Müsaadenizle belirteyim; konuyu karalama gibi bir derdim yok, sadece eleştiriye kapalı olduğunuzu ve "ben yaptım oldu" havasında olduğunuzu anlatmak istemiştim ancak sizin şu an bunu pekiştirdiğinizi söylemek istiyorum.

    İlk mesajımda da belirtmiştim bisikletinizi çok sevmişsiniz buna hiç kuşku yok, ve ona ne isimle sesleneceğiniz tamamen size kalmış ama bırakın da müsaadenizle biz de kendi fikrimizi beyan edelim, saygılar.

    İroni yaptığınızı değil de gerçekten anladığınızı ummuştum oysa! Kısmet!
     
    mariokaldato ve Murat Cömez bunu beğendi.
  15. Gökhan Kuş

    Gökhan Kuş Çavuş

    Kayıt:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İstanbul/Kağıthane
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Konu başlığını tekrar düzenledim arkadaşlar, derdim beğeni almak değil, yoruma açığım elbette fakat beni üzen bazı yazılar var örneğin " Murat Çömez arkadaşımızın şu yazısı Emeginize saglik birseyler yapmaya calismissinizda ben tam olarak ne yaptiginizi anlayamadim.
    Baslik cyclocross ama ben cyclocross bisikleti göremedim, yol bisikleti gidonu takilmis bir bisiklet var ama yol bisikleti de degil.
    Yapmak isteyince karsimiza diziliyor demissiniz ama karsimiza dizilen bir sey de yok.
    Sizden ricam amacina uygun olmasada bisikleti neye benzetmek istediniz? " ve sizin eleştiri yapanlara tepkiniz sakil duruyor, saygılarımla.Kısıtlı olanaklarınızla "kalite testi" yapamazsınız, yaptığınız şey olsa olsa fiyat/performans kıyaslaması olabilir.Özellikle bu son mesajınızdan sonra bu notu eklemeye karar verdim, konu başlığı yaptığınız işin övgü alması gerektiği kanısıyla açılmış gibi oldu şimdi! Neyse arkadaşlar, olayımız insanlara yardımcı olmak bence sizde öyle yapın. Mutlu olursunuz. Dünyayı olumsuz tepkilemek kurtarmaz ;)
     
  16. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Bu forum boyle işte profesyoneller ve amatörler bir arada ve aralarında sürekli bir sürtüşme mevcut . bisiklet hakkinda bilgi sahibi olmak ahlak kuralı değil , sonuç olarak bir çoğumuz bu alan hakkında yeni yetme bile değiliz .
    Yaptiginiz is amatorler icin gercekten sahane bir donusum vay be helal olsun denilebilecek cinsten . bisiklet 6 kg hafiflemis bir kere daha ne olsun :) tabi bu ise cok bilenler bakincada tam zitti bir sonuç goruyorlar . neyse kimseyi tanimam etmem , yaşımda küçük denebilir fakat gorusumu belirtmek isterim
    Amator tayfa biraz daha mutevazi , pro tayfada biraz daha hoşgörülü olabilir. Burada rekabet etmiyoruz sonuçta , insanlar mutlu olabilmek icin bu isle ugrasiyorlar .
     
  17. mariokaldato

    mariokaldato Özlem, Yün don ve epılpay

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    1 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    3.702
    Beğeniler:
    8.167
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Raşit Cumhur Çakın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Merhaba ;
    Calismaniz kendi emeginizi barindirdigiindan kiymetli bence.
    Ama buna kendi kanaatinizi ve bilginizi ortaya koyarak kesin ve net tanimlamalar koymaniz ve israr etmeniz bence gereksiz. Profesyonel bir tasatimci bu bisikleti gorup fikrini beyan etse inanin kalbiinizi kiracak cumleler kurardi
    Tabi hakaret etmezdi? Bu.is bi muhendislik ve tasarim isi kisaca.
     
    Yuppata, Tolga Çelebi ve Ömer Murat bunu beğendi.
  18. Gökhan Kuş

    Gökhan Kuş Çavuş

    Kayıt:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İstanbul/Kağıthane
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @furkan.zaman Aynen öyle kardeşim ağzına sağlık, burada bunları anlatırken beğeni almak veya dikkat çekmek benim cebime para koymuyor. Maksat bu konu hakkında aklına birşeyler takılanlara az da olsa bilgi vermek. Yani bilgileri yarıştırmıyorum burada. Ben gayet mütevazi bir şekilde yaklaşmaya çalıştım fakat cevaplar saldırı şeklinde olunca cephe almak zorunda kalıyorsun :) yoksa harcanan emeğe yazık oluyor. Konuyu başlığını da düzelttim. Bir iddaam yok artık :) Kim ne yazarsa yazabilir rahat rahat :D

    @mariokaldato Evet doğrusunuz, profesyonel bir tasarımcı bu tasarımı görseydi belki olumsuz yorum yapabilirdi elbette, fakat dediğiniz üzere karalama veya üstü kapalı hakaret etmezdi ;) Belki oturup destek çıkardı, yardımcı olurdu, eksiklerimi anlatır, bizi ışığıyla aydınlatırdı ;)
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  19. mariokaldato

    mariokaldato Özlem, Yün don ve epılpay

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    1 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    3.702
    Beğeniler:
    8.167
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Raşit Cumhur Çakın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Evet aynen dostum
    Sozlerimi yanlis anlama gercekten bu tasarim isi cok fazla muhendislik ve bilim dali iceren bi konu
    Ben onu kast ettim
    Bana gore bisiklet kadrosu 4 tane borunun bbirine kaynak edilmesiydi kendi fikrimce ama blgisizligim boyle dusunduruyordu. Arastirinca isin yüzü derinlesip kafa yoracak hale geliyor
     
    Gökhan Kuş bunu beğendi.
    Son düzenleme: 7 Nisan 2016
  20. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.886
    Beğeniler:
    9.303
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Benim aklima bir sey takildi ve bilgi almak istiyorum. Cyclocrossda uzunbacakli v fren nasil bir performans sagliyor.
    Yanlis anlamayin, ben cyclocrosslari sadece Canti lever, kisa bacak v frenlerele, mekanik disk frenlerele ve azda olsa hd frenlerle taniyorum.

    Birde su cümlenize takildim "Cyclocross yol-yarış bisikletleri kadar seri değildir. Bunun sebebi ise aradaki 1-2 kg"
    Benim tanidigim 8kg yol bisikletleri var ve 8kg den asagi cyclocrosslarda var bu durumda da simdi cyclocrossun daha az agirligi oldugu icin yoldan daha serimi mi oluyor?
    Bilgi verebilirseniz memnun oluruz.
     
    mariokaldato bunu beğendi.