Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Etkili bir far yapmak için yardım ..

Konu, 'Elektrik - Elektronik' kısmında Şafak Başlar tarafından paylaşıldı.

  1. Şafak Başlar

    Şafak Başlar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2011
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    fenix marka fenerim var. İki kalem pille 205 lümen. Aydınlatması güzel de, pilleri çabuk bitiyor. Yarım saat sonra güç yarıya düşüyor. Sonrasındaki 15-20 dk içinde de tamamen bitiyor. Pil sayısını çoğaltarak aydınlatma süresini artırabilir miyim? Bir şekilde harici bir pil haznesi yapıp fenere bağlamaya çalışıcam. Uğraşmaya değer mi?
     
  2. ilker çelikcan

    ilker çelikcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    aydın / izmir
    Seviye:
    Elektronikçi değilim, çok da anlamam. Ama gene de fikrimi söyleyeyim;

    Pilleri paralel bağlayarak süre uzatılabilir.
    Daha büyük kapasiteli bir pil elde etmiş olursunuz.
    Ama lede ya da devreye zarar verme ihtimali de var.
    Şöyle ki,
    Bir ihtimal, iki pilin verebileceği akım sınırlı olduğundan, ledi ya da sürücü devreyi yüksek akımdan korumak için bir önlem almamışlardır.
    Ve pillerin maksimum akımını ve devredeki direncini de hesaba katarak lede ya da devreye giden akımı ayarlamışlardır.
    Siz paralel pil bağlayınca devredeki direnç düşer, pilin maksimum akımı da artar.
    Yani feneriniz daha fazla güç çekmeye başlar.
    Sonuçta daha güçlü ya da bozuk bir feneriniz olabilir.

    Tabi bu sadece kendi akıl yürütmem.
    Gerçekten bu işlerden anlayan biri yorumlarsa ne kadar doğru olduğunu öğreniriz.
     
    Şafak Başlar bunu beğendi.
  3. ThePoorWanderer

    ThePoorWanderer Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2006
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Benim için de farlar çok önemli. Çünkü tecrübeyle sabittir ki, iyi bir fara sahip olduğunuz zaman trafikte arabalar daha çok saygı duyuyor; hatta bazen yol bile veriyorlar. Sanırım motorsiklete benzetiyorlar.

    Size kullandığım farlarla ilgili bilgi vereyim. 2 tane bisikletim var o yüzden çeşitli farlarım var.

    birincisi şu. http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000NOO3SS/ref=oh_details_o02_s00_i07
    [​IMG]
    Güzel bir aydınlatması var. Mavi xenon ışığa benziyor. Ayrıca yanıp sönen flaşörü var ve çok etkili. Flaşörü açarsanız yolda gerçekten çok dikkat çekiyor. Ayrıca abartı zannetmeyin ama bunun ışığı 500m ilerideki tabelaları bile parlatıyor. Ayrıca, kaliteli bir işçiliği var. Ve olaki birileri hediye etmek isterse, çok güzel bir kap içinde geliyor. Dolma kalem kaplarına benzer şekilde. 70 saat sürekli yanabiliyor. Bunu alırsanız içindeki pilleri hemen değiştirmekte fayda var. Çin malı adi piller. Ama fiyatı biraz pahalı gelebilir. 19pound.

    ikinci kullandığım far cateye hl-el500/530 http://www.amazon.com/Cateye-HL-EL530-LED-Bicycle-Headlight/dp/B000R5NR8K/ref=cm_cr_pr_product_top
    [​IMG] fiyatı 45 dolar civarı. 90 saat çalışma süresi ve 1500 mumışığı gücünde. çok etkili bir far. aynı zamanda dayanıklı. bir kaç defa asfalta düşürdüm birşey olmadı. 2-3 kişi grup halinde giderken ben grubun arkasına geçtiğim zaman bu far, diğer bisikletlerin farlarını bastırıyor :) Hatta espiri olarak, siz farları kapatın boşa enerji harcamayın. benimki tüm gruba yeter diyorum :) AYRICA BELİRTEYİM, CATEYE IN ÜRETTİĞİ EN GÜÇLÜ FARDIR.

    üçüncü kullandığım far ise http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003TBOJ36/ref=oh_details_o02_s00_i00
    [​IMG]
    fiyatı diğer farlara göre çok daha ucuz ama işini iyi yapıyor. mavi xenon benzeri bir aydınlatma sağlıyor. küçük ama etkili. fiyatı 7pound. monte ettikten sonra sağa sola dönmesine yapabiliyorsunuz.

    bu üç farı da monte etmesi ve çıkarması çok kolay. tornavida vs gerekmiyor. monte ettikten sonra çıkarması veya tekrar yerine geri koyması 1sn. yani çok pratik.

    bir de arka far tavsiye edeyim. http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001Q8IOAI/ref=oh_details_o03_s00_i00
    [​IMG]
    12 pound. biraz dandik gibi duruyor. led kapağı aldığım ilk gün çıktı. sonra bantla yapıştırdım ama yine de çok etkili bir arka far. 13pound civarı fiyatı var. pilleri içinde geliyor. bisikletin arkasına kolayca monte edebiliyorsunuz. çıkartması da çok kolay. ayrıca kancaya benzer bir aparatı daha var. onu kullanırsanız da çantaya vs kolayca takıp çıkartabiliyorsunuz. 6-7 farklı modu var. bir de isterseniz dikey, isterseniz yatay şekilde monte edebiliyorsunuz.

    burada yazdıklarım halen kullandıklarım. o yüzden tecrübeyle sabittir. yurtiçinden hiç far almadım. sürekli yurtdışından alıyorum.
     
    Şafak Başlar bunu beğendi.
  4. Cömert

    Cömert Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2012
    Mesajlar:
    375
    Beğeniler:
    742
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    paralel pil bağlamak yerine , Pillerinizin toplam akım değerine sahip ve mah değeri yüksek şarj edilebilir mini bir akü kullanmak daha mantıklı olur.
     
    Şafak Başlar bunu beğendi.
  5. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Amperi yüksek şarjlı piller sorununuzu çözecektir
     
    Şafak Başlar bunu beğendi.
  6. Şafak Başlar

    Şafak Başlar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2011
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
  7. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Öncelikle çok bilinen bir yanlış anlaşılmayı düzeltelim. Normalden yüksek amperde enerji kaynağı kullanmak ne türde olursa olsun bütün alıcılara(Led, tv, radyo...) zarar verir. Bir alıcı 100mA'de çalışıyorsa ona 100mA'lik enerji kaynağı gereklidir, fazlası zarar verir; azı performansını düşürür.

    Uğraşmaya değer mi? sorusuna gelirsek evet, değer. İlk önce yapmanız gereken ledlerin kaç amper akım çektiğini bulmak, bunun için avometre şart, kafadan değer yazmak olmaz. Akım değerini bulduktan sonra, normal pillerin kaç volt olduğunun bulmalıyız bunun için de avometre gerek. Bütün değerler bulunduktan sonra sıra aynı değerlerde yeni güç kaynağını tasarlamaya geliyor. İster pille ister akü ile.
     
    Şafak Başlar bunu beğendi.