Eser Sevinç
Eskiden buralar dutluktu
- Kayıt
- 5 Nisan 2011
- Mesaj
- 2.017
- Tepki
- 3.079
- Şehir
- Ankara - Eskişehir
- İsim
- Eser Sevinç
- Başlangıç
- 1986—87
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Konuyla ilgili olarak Eskişehir Büyükşehir Belediyesinin web sitesinden bilgi edinme hakkımı kullanarak bir mail gönderdim. Cevaben bana şu mail ulaştı.
Sayın Eser SEVİNÇ
Başvurunuz konuyla ilgili birim yetkililerimize iletilmiştir.
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak, bisikleti ulaşım aracı olarak gören
sizlerin bisiklet kullanımı konusundaki duyarlılığınızı ve kararlılığınızı
takdirle karşıladığımızı bilmenizi isteriz. Zira bizler de bisikletin ulaşımda
daha geniş yer edinebilmesi için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Göndermiş
olduğunuz, maile cevap verirken de güvenli bisikletle bütünleşik ulaşım
konusundaki anlayışımızı ve çalışmalarımızı sizinle paylaşmak isteriz.
Türkiye’de yapılaşma konusunda çarpık gelişmeler ne yazık ki; tüm
şehirlerde olduğu gibi Eskişehir’de de ulaşım sorunlarını beraberinde
getirdi. Yıllar içinde , yenilenmeyen imar planlarıyla birlikte yükselen
büyük binaların, dar ve düzensiz sokak yapılarının içerisinde trafik sıkışıp
kaldı. Dünyada yatırımların sanayi endüstrisi ve karayolları ulaşım alt
yapısı üzerine yönelmesiyle birlikte artan araç sayısı, bütün şehirlerde
olduğu gibi Eskişehir’de de ulaşımı içinden çıkılmaz bir hale sürükledi.
Şehir, dar cadde ve sokakların taşımakta zorlandığı bir ulaşım ağına teslim
oldu.
1999 yılında Büyükşehir Belediye Başkanımız Yılmaz Büyükerşen’in göreve
gelmesiyle şehrin insanlar için olduğu gerçeği temel ilke edinilerek; araçlar
yerine yolcuların hareket özgürlüğünü sağlamayı amaçlayan bir ulaşım sistemi
tasarlandı. Türkiye’de ilk kez bir şehir için Ulaşım Master Planı
yaptırılarak ulaşım sorunlarına çözümler geliştirilmeye başlandı. Ulaşım
Master Planı hafif raylı sistem ve bisiklet yollarının da yapılmasını
içermekteydi. Şehir merkezinde bir omurga niteliğinde tasarlanan Hafif Raylı
Sistemde hedef, hafif raylı sistem ile yaya ulaşımına öncelik verilerek,
diğer araçlar ile bütünleşmesi ve şehir içinde toplu ulaşım sağlanmasıydı. Bu
kapsamda otobüs, minibüs, taksi ve dolmuş güzergâhlarının tramvay aktarma
noktalarında sonlandırılması, dolayısıyla şehir merkezine girmelerini önleyici
bir güzergâh belirlemesi yapıldı. Ayrıca, güzergâhta, mahalle yoğunluklarının
yanı sıra, Eskişehir’in en önemli dinamikleri arasında yer alan iki
üniversitesinin birleştirilmesi, otogar, hastaneler, kamu hizmet alanları,
Anadolu’nun Kültür ve Sanat Başkenti halini alan E.B.B. Kültür ve Sanat
Merkezi’nde sanatsal etkinliklere erişim gibi; şehirlinin temel hizmetlere
ulaşabilmesi göz önünde bulunduruldu.
Sıra, sürdürülebilir ulaşım stratejisi dâhilinde, Eskişehir’in yaşam
geleneğinde eskiden beri var olan bisikletin ulaşımda yeniden yer almasına
gelmişti. Eskişehir, sahip olduğu düz yapısıyla, bisiklet kullanımına çok
uygun olmasına rağmen, kent merkezinde bisiklet altyapısı henüz yaygın olarak
mevcut değildi. Bisiklet kullanımı oldukça yaygın olmasına karşın
bisikletliler araç yoğunluğu arasında nereye ait olduklarını tam olarak
bilmeden güvensiz bir biçimde ulaşımlarını sağlamaya çalışmaktalar.
Bisikletliler, kent merkezinde tramvay hattını, kaldırımları, araç yollarını
kullanarak bisiklet kullanmaya devam etmektedirler. Bu da zaman zaman kendi
can güvenliklerini tehdit eder bir hal alarak; bisikletlilerin kazalarda zarar
görmesine neden olduğu gibi, araç ve yayaları zora sokacak bir duruma da yol
açabiliyor.
Gerek yayaların güvenliği gerekse bisikletlilerin ve diğer lastik tekerli
araçların güvenli bir şekilde yol paylaşımı ise belediyelerin ve Emniyet
Müdürlüğü Trafik Şube’nin sorumluluğu altında gerçekleştirdiği düzenlemelerle
mümkün olabilmektedir. Sizlerin de şikayetinin kaynağını oluşturan uygulama
15. 11. 1993 tarih ve 1993/17 sayılı İl Trafik Komisyonu kararıyla İki Eylül
cad., K. Mahmut Pehlivan cad. Şair Fuzuli, Sivrihisar ve Cengiz Topel
caddeleri bisiklet kullanımına yasaklanmasıyla orataya çıkmıştır. UKOME bu
caddelere ek olarak 2004 yılında 12-2 sayılı kararıyla tramvay
güzergahındaki tüm cadde ve sokakların ayrıca park yasağı getirilen cadde ve
sokakların bisiklet sürücülerine yasaklanmasının kabulüne karar vermiştir.
Aslındada tüm dünyada hatta bisiklet kullanımının en yaygın olduğu ülkelere de
bakıldığında bisiklet kullanım yasağının olduğu görülmektedir. Özellikle yaya
bölgeleri ya da araç trafiğinin yoğun olduğu ve bisiklet yollarının
düzenlenmesine olanak vermeyen caddelerde bisiklet yasağı olduğu
görülmektedir. Ancak biz Büyükşehir Belediyesi olarak yasaklanan cadde ve
yolların yerine alternatif olarak ulaşımın kesintisiz sağlanabileceği yollar
için çalışmalarımız sürdürmekteyiz. Buradan sizin ile bu konudaki
çalışmalarımızı bu vesileyle paylaşmak isteriz.
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak, örnek yaya kaldırımı düzenlemesi
sırasında bisiklet kullanıcılarının da talepleri ve 2002 ‘de hazırlanan Ulaşım
Master planı doğrultusunda bu konudaki çalışmalara yön verildi. İlk aşama
olarak, Atatürk Bulvarında yaklaşık 6 km’lik(gidiş ve geliş olarak) örnek bir
çalışma ile bisiklet yolu yapımı tamamlandı ve bisiklet kullanıcılarının
hizmetine sunuldu. Yine bu kapsamda, yeni yapılacak hafif raylı sistem
çalışmaları sırasında yapılacak düzenlemeler arasında bisiklet yolları yapımı
da tasarlandı. Ayrıca yol kaldırım ve tretuvar yenileme çalışmaları kapsamında
yapılan ihaleye bisiklet yolları yapımı da dahil edildi. Bu kapsamda Ulus
Caddesi’nde de bisiklet yolu yapılmıştır.
Bu çalışmaların dışında, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak, Embarq
Sürdürülebilir Ulaşım Merkezi ile Eskişehir’de hayata geçirilecek bisiklet
yolları ile ilgili sürdürülen işbirliği çalışması ile Bisikletle Bütünleşik
Ulaşım Planlaması Çalıştayı gerçekleştirildi. Çalıştay öncesi Eskişehir’de
39 noktada 729 bisiklet kullanıcısı ile yapılan anket çalışması sonuçları
Çalıştayda değerlendirildi. Çalıştay’a katılan sivil toplum üniversiteleri,
odalar, üniversiteler ile yapılan anketlerle belirlenen güzergahlar masaya
yatırıldı Bu konudaki çalışmalar yurt dışından gelen uzman kişi ve kuruluşlar
ile değerlendirildi. Bisiklet kullanımın yoğun olduğu şehirlerde inceleme
gezileri yapıldı.
Tüm bu çalışmalar doğrultusunda Atatürk Bulvarı’nda yer alan mevcut bisiklet
yollarını Anadolu Üniversitesi’ne bağlayacak 14 km’lik bir bisiklet yolu
projesi hazırlandı. Sizlere müjde olarak bu projenin çok kısa bir süre içinde
yapımına başlayacağımızı duyurmak isteriz. Bu güzergah dışında yenilen
yollarda yapacağımız çalışmalarla artacak güvenli bisiklet yollarıyla bisiklet
ulaşımının Eskişehir’de daha da yaygınlaşacağını umut ediyoruz.
Bisikletin en sağlıklı, en çevreci, trafikte kapladığı yer yönünden en
avantajlı araç olduğu bilinciyle bir ulaşım aracı olarak kullanımını
Büyükşehir Belediyesi olarak kesinlikle desteklediğimizi bilmenizi isteriz.
Ancak şunu da bilmenizi isteriz ki; bizim için önemli olan şehirde herkesin
birbirinin hakkına saygılı olarak en güvenli ve sağlıklı bir biçimde
ulaşımının sağlanmasıdır.
Bilgilerinize,saygılarımızla.
Sayın Eser SEVİNÇ
Başvurunuz konuyla ilgili birim yetkililerimize iletilmiştir.
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak, bisikleti ulaşım aracı olarak gören
sizlerin bisiklet kullanımı konusundaki duyarlılığınızı ve kararlılığınızı
takdirle karşıladığımızı bilmenizi isteriz. Zira bizler de bisikletin ulaşımda
daha geniş yer edinebilmesi için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Göndermiş
olduğunuz, maile cevap verirken de güvenli bisikletle bütünleşik ulaşım
konusundaki anlayışımızı ve çalışmalarımızı sizinle paylaşmak isteriz.
Türkiye’de yapılaşma konusunda çarpık gelişmeler ne yazık ki; tüm
şehirlerde olduğu gibi Eskişehir’de de ulaşım sorunlarını beraberinde
getirdi. Yıllar içinde , yenilenmeyen imar planlarıyla birlikte yükselen
büyük binaların, dar ve düzensiz sokak yapılarının içerisinde trafik sıkışıp
kaldı. Dünyada yatırımların sanayi endüstrisi ve karayolları ulaşım alt
yapısı üzerine yönelmesiyle birlikte artan araç sayısı, bütün şehirlerde
olduğu gibi Eskişehir’de de ulaşımı içinden çıkılmaz bir hale sürükledi.
Şehir, dar cadde ve sokakların taşımakta zorlandığı bir ulaşım ağına teslim
oldu.
1999 yılında Büyükşehir Belediye Başkanımız Yılmaz Büyükerşen’in göreve
gelmesiyle şehrin insanlar için olduğu gerçeği temel ilke edinilerek; araçlar
yerine yolcuların hareket özgürlüğünü sağlamayı amaçlayan bir ulaşım sistemi
tasarlandı. Türkiye’de ilk kez bir şehir için Ulaşım Master Planı
yaptırılarak ulaşım sorunlarına çözümler geliştirilmeye başlandı. Ulaşım
Master Planı hafif raylı sistem ve bisiklet yollarının da yapılmasını
içermekteydi. Şehir merkezinde bir omurga niteliğinde tasarlanan Hafif Raylı
Sistemde hedef, hafif raylı sistem ile yaya ulaşımına öncelik verilerek,
diğer araçlar ile bütünleşmesi ve şehir içinde toplu ulaşım sağlanmasıydı. Bu
kapsamda otobüs, minibüs, taksi ve dolmuş güzergâhlarının tramvay aktarma
noktalarında sonlandırılması, dolayısıyla şehir merkezine girmelerini önleyici
bir güzergâh belirlemesi yapıldı. Ayrıca, güzergâhta, mahalle yoğunluklarının
yanı sıra, Eskişehir’in en önemli dinamikleri arasında yer alan iki
üniversitesinin birleştirilmesi, otogar, hastaneler, kamu hizmet alanları,
Anadolu’nun Kültür ve Sanat Başkenti halini alan E.B.B. Kültür ve Sanat
Merkezi’nde sanatsal etkinliklere erişim gibi; şehirlinin temel hizmetlere
ulaşabilmesi göz önünde bulunduruldu.
Sıra, sürdürülebilir ulaşım stratejisi dâhilinde, Eskişehir’in yaşam
geleneğinde eskiden beri var olan bisikletin ulaşımda yeniden yer almasına
gelmişti. Eskişehir, sahip olduğu düz yapısıyla, bisiklet kullanımına çok
uygun olmasına rağmen, kent merkezinde bisiklet altyapısı henüz yaygın olarak
mevcut değildi. Bisiklet kullanımı oldukça yaygın olmasına karşın
bisikletliler araç yoğunluğu arasında nereye ait olduklarını tam olarak
bilmeden güvensiz bir biçimde ulaşımlarını sağlamaya çalışmaktalar.
Bisikletliler, kent merkezinde tramvay hattını, kaldırımları, araç yollarını
kullanarak bisiklet kullanmaya devam etmektedirler. Bu da zaman zaman kendi
can güvenliklerini tehdit eder bir hal alarak; bisikletlilerin kazalarda zarar
görmesine neden olduğu gibi, araç ve yayaları zora sokacak bir duruma da yol
açabiliyor.
Gerek yayaların güvenliği gerekse bisikletlilerin ve diğer lastik tekerli
araçların güvenli bir şekilde yol paylaşımı ise belediyelerin ve Emniyet
Müdürlüğü Trafik Şube’nin sorumluluğu altında gerçekleştirdiği düzenlemelerle
mümkün olabilmektedir. Sizlerin de şikayetinin kaynağını oluşturan uygulama
15. 11. 1993 tarih ve 1993/17 sayılı İl Trafik Komisyonu kararıyla İki Eylül
cad., K. Mahmut Pehlivan cad. Şair Fuzuli, Sivrihisar ve Cengiz Topel
caddeleri bisiklet kullanımına yasaklanmasıyla orataya çıkmıştır. UKOME bu
caddelere ek olarak 2004 yılında 12-2 sayılı kararıyla tramvay
güzergahındaki tüm cadde ve sokakların ayrıca park yasağı getirilen cadde ve
sokakların bisiklet sürücülerine yasaklanmasının kabulüne karar vermiştir.
Aslındada tüm dünyada hatta bisiklet kullanımının en yaygın olduğu ülkelere de
bakıldığında bisiklet kullanım yasağının olduğu görülmektedir. Özellikle yaya
bölgeleri ya da araç trafiğinin yoğun olduğu ve bisiklet yollarının
düzenlenmesine olanak vermeyen caddelerde bisiklet yasağı olduğu
görülmektedir. Ancak biz Büyükşehir Belediyesi olarak yasaklanan cadde ve
yolların yerine alternatif olarak ulaşımın kesintisiz sağlanabileceği yollar
için çalışmalarımız sürdürmekteyiz. Buradan sizin ile bu konudaki
çalışmalarımızı bu vesileyle paylaşmak isteriz.
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak, örnek yaya kaldırımı düzenlemesi
sırasında bisiklet kullanıcılarının da talepleri ve 2002 ‘de hazırlanan Ulaşım
Master planı doğrultusunda bu konudaki çalışmalara yön verildi. İlk aşama
olarak, Atatürk Bulvarında yaklaşık 6 km’lik(gidiş ve geliş olarak) örnek bir
çalışma ile bisiklet yolu yapımı tamamlandı ve bisiklet kullanıcılarının
hizmetine sunuldu. Yine bu kapsamda, yeni yapılacak hafif raylı sistem
çalışmaları sırasında yapılacak düzenlemeler arasında bisiklet yolları yapımı
da tasarlandı. Ayrıca yol kaldırım ve tretuvar yenileme çalışmaları kapsamında
yapılan ihaleye bisiklet yolları yapımı da dahil edildi. Bu kapsamda Ulus
Caddesi’nde de bisiklet yolu yapılmıştır.
Bu çalışmaların dışında, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak, Embarq
Sürdürülebilir Ulaşım Merkezi ile Eskişehir’de hayata geçirilecek bisiklet
yolları ile ilgili sürdürülen işbirliği çalışması ile Bisikletle Bütünleşik
Ulaşım Planlaması Çalıştayı gerçekleştirildi. Çalıştay öncesi Eskişehir’de
39 noktada 729 bisiklet kullanıcısı ile yapılan anket çalışması sonuçları
Çalıştayda değerlendirildi. Çalıştay’a katılan sivil toplum üniversiteleri,
odalar, üniversiteler ile yapılan anketlerle belirlenen güzergahlar masaya
yatırıldı Bu konudaki çalışmalar yurt dışından gelen uzman kişi ve kuruluşlar
ile değerlendirildi. Bisiklet kullanımın yoğun olduğu şehirlerde inceleme
gezileri yapıldı.
Tüm bu çalışmalar doğrultusunda Atatürk Bulvarı’nda yer alan mevcut bisiklet
yollarını Anadolu Üniversitesi’ne bağlayacak 14 km’lik bir bisiklet yolu
projesi hazırlandı. Sizlere müjde olarak bu projenin çok kısa bir süre içinde
yapımına başlayacağımızı duyurmak isteriz. Bu güzergah dışında yenilen
yollarda yapacağımız çalışmalarla artacak güvenli bisiklet yollarıyla bisiklet
ulaşımının Eskişehir’de daha da yaygınlaşacağını umut ediyoruz.
Bisikletin en sağlıklı, en çevreci, trafikte kapladığı yer yönünden en
avantajlı araç olduğu bilinciyle bir ulaşım aracı olarak kullanımını
Büyükşehir Belediyesi olarak kesinlikle desteklediğimizi bilmenizi isteriz.
Ancak şunu da bilmenizi isteriz ki; bizim için önemli olan şehirde herkesin
birbirinin hakkına saygılı olarak en güvenli ve sağlıklı bir biçimde
ulaşımının sağlanmasıdır.
Bilgilerinize,saygılarımızla.