Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Eskişehirdeki Bisiklet Yasağı Üzerine

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında Eser Sevinç tarafından paylaşıldı.

  1. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.586
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Konuyla ilgili olarak Eskişehir Büyükşehir Belediyesinin web sitesinden bilgi edinme hakkımı kullanarak bir mail gönderdim. Cevaben bana şu mail ulaştı.

    Sayın Eser SEVİNÇ
    Başvurunuz konuyla ilgili birim yetkililerimize iletilmiştir.
    Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak, bisikleti ulaşım aracı olarak gören
    sizlerin bisiklet kullanımı konusundaki duyarlılığınızı ve kararlılığınızı
    takdirle karşıladığımızı bilmenizi isteriz. Zira bizler de bisikletin ulaşımda
    daha geniş yer edinebilmesi için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Göndermiş
    olduğunuz, maile cevap verirken de güvenli bisikletle bütünleşik ulaşım
    konusundaki anlayışımızı ve çalışmalarımızı sizinle paylaşmak isteriz.
    Türkiye’de yapılaşma konusunda çarpık gelişmeler ne yazık ki; tüm
    şehirlerde olduğu gibi Eskişehir’de de ulaşım sorunlarını beraberinde
    getirdi. Yıllar içinde , yenilenmeyen imar planlarıyla birlikte yükselen
    büyük binaların, dar ve düzensiz sokak yapılarının içerisinde trafik sıkışıp
    kaldı. Dünyada yatırımların sanayi endüstrisi ve karayolları ulaşım alt
    yapısı üzerine yönelmesiyle birlikte artan araç sayısı, bütün şehirlerde
    olduğu gibi Eskişehir’de de ulaşımı içinden çıkılmaz bir hale sürükledi.
    Şehir, dar cadde ve sokakların taşımakta zorlandığı bir ulaşım ağına teslim
    oldu.
    1999 yılında Büyükşehir Belediye Başkanımız Yılmaz Büyükerşen’in göreve
    gelmesiyle şehrin insanlar için olduğu gerçeği temel ilke edinilerek; araçlar
    yerine yolcuların hareket özgürlüğünü sağlamayı amaçlayan bir ulaşım sistemi
    tasarlandı. Türkiye’de ilk kez bir şehir için Ulaşım Master Planı
    yaptırılarak ulaşım sorunlarına çözümler geliştirilmeye başlandı. Ulaşım
    Master Planı hafif raylı sistem ve bisiklet yollarının da yapılmasını
    içermekteydi. Şehir merkezinde bir omurga niteliğinde tasarlanan Hafif Raylı
    Sistemde hedef, hafif raylı sistem ile yaya ulaşımına öncelik verilerek,
    diğer araçlar ile bütünleşmesi ve şehir içinde toplu ulaşım sağlanmasıydı. Bu
    kapsamda otobüs, minibüs, taksi ve dolmuş güzergâhlarının tramvay aktarma
    noktalarında sonlandırılması, dolayısıyla şehir merkezine girmelerini önleyici
    bir güzergâh belirlemesi yapıldı. Ayrıca, güzergâhta, mahalle yoğunluklarının
    yanı sıra, Eskişehir’in en önemli dinamikleri arasında yer alan iki
    üniversitesinin birleştirilmesi, otogar, hastaneler, kamu hizmet alanları,
    Anadolu’nun Kültür ve Sanat Başkenti halini alan E.B.B. Kültür ve Sanat
    Merkezi’nde sanatsal etkinliklere erişim gibi; şehirlinin temel hizmetlere
    ulaşabilmesi göz önünde bulunduruldu.
    Sıra, sürdürülebilir ulaşım stratejisi dâhilinde, Eskişehir’in yaşam
    geleneğinde eskiden beri var olan bisikletin ulaşımda yeniden yer almasına
    gelmişti. Eskişehir, sahip olduğu düz yapısıyla, bisiklet kullanımına çok
    uygun olmasına rağmen, kent merkezinde bisiklet altyapısı henüz yaygın olarak
    mevcut değildi. Bisiklet kullanımı oldukça yaygın olmasına karşın
    bisikletliler araç yoğunluğu arasında nereye ait olduklarını tam olarak
    bilmeden güvensiz bir biçimde ulaşımlarını sağlamaya çalışmaktalar.
    Bisikletliler, kent merkezinde tramvay hattını, kaldırımları, araç yollarını
    kullanarak bisiklet kullanmaya devam etmektedirler. Bu da zaman zaman kendi
    can güvenliklerini tehdit eder bir hal alarak; bisikletlilerin kazalarda zarar
    görmesine neden olduğu gibi, araç ve yayaları zora sokacak bir duruma da yol
    açabiliyor.
    Gerek yayaların güvenliği gerekse bisikletlilerin ve diğer lastik tekerli
    araçların güvenli bir şekilde yol paylaşımı ise belediyelerin ve Emniyet
    Müdürlüğü Trafik Şube’nin sorumluluğu altında gerçekleştirdiği düzenlemelerle
    mümkün olabilmektedir. Sizlerin de şikayetinin kaynağını oluşturan uygulama
    15. 11. 1993 tarih ve 1993/17 sayılı İl Trafik Komisyonu kararıyla İki Eylül
    cad., K. Mahmut Pehlivan cad. Şair Fuzuli, Sivrihisar ve Cengiz Topel
    caddeleri bisiklet kullanımına yasaklanmasıyla orataya çıkmıştır. UKOME bu
    caddelere ek olarak 2004 yılında 12-2 sayılı kararıyla tramvay
    güzergahındaki tüm cadde ve sokakların ayrıca park yasağı getirilen cadde ve
    sokakların bisiklet sürücülerine yasaklanmasının kabulüne karar vermiştir.
    Aslındada tüm dünyada hatta bisiklet kullanımının en yaygın olduğu ülkelere de
    bakıldığında bisiklet kullanım yasağının olduğu görülmektedir. Özellikle yaya
    bölgeleri ya da araç trafiğinin yoğun olduğu ve bisiklet yollarının
    düzenlenmesine olanak vermeyen caddelerde bisiklet yasağı olduğu
    görülmektedir. Ancak biz Büyükşehir Belediyesi olarak yasaklanan cadde ve
    yolların yerine alternatif olarak ulaşımın kesintisiz sağlanabileceği yollar
    için çalışmalarımız sürdürmekteyiz. Buradan sizin ile bu konudaki
    çalışmalarımızı bu vesileyle paylaşmak isteriz.
    Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak, örnek yaya kaldırımı düzenlemesi
    sırasında bisiklet kullanıcılarının da talepleri ve 2002 ‘de hazırlanan Ulaşım
    Master planı doğrultusunda bu konudaki çalışmalara yön verildi. İlk aşama
    olarak, Atatürk Bulvarında yaklaşık 6 km’lik(gidiş ve geliş olarak) örnek bir
    çalışma ile bisiklet yolu yapımı tamamlandı ve bisiklet kullanıcılarının
    hizmetine sunuldu. Yine bu kapsamda, yeni yapılacak hafif raylı sistem
    çalışmaları sırasında yapılacak düzenlemeler arasında bisiklet yolları yapımı
    da tasarlandı. Ayrıca yol kaldırım ve tretuvar yenileme çalışmaları kapsamında
    yapılan ihaleye bisiklet yolları yapımı da dahil edildi. Bu kapsamda Ulus
    Caddesi’nde de bisiklet yolu yapılmıştır.
    Bu çalışmaların dışında, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak, Embarq
    Sürdürülebilir Ulaşım Merkezi ile Eskişehir’de hayata geçirilecek bisiklet
    yolları ile ilgili sürdürülen işbirliği çalışması ile Bisikletle Bütünleşik
    Ulaşım Planlaması Çalıştayı gerçekleştirildi. Çalıştay öncesi Eskişehir’de
    39 noktada 729 bisiklet kullanıcısı ile yapılan anket çalışması sonuçları
    Çalıştayda değerlendirildi. Çalıştay’a katılan sivil toplum üniversiteleri,
    odalar, üniversiteler ile yapılan anketlerle belirlenen güzergahlar masaya
    yatırıldı Bu konudaki çalışmalar yurt dışından gelen uzman kişi ve kuruluşlar
    ile değerlendirildi. Bisiklet kullanımın yoğun olduğu şehirlerde inceleme
    gezileri yapıldı.
    Tüm bu çalışmalar doğrultusunda Atatürk Bulvarı’nda yer alan mevcut bisiklet
    yollarını Anadolu Üniversitesi’ne bağlayacak 14 km’lik bir bisiklet yolu
    projesi hazırlandı. Sizlere müjde olarak bu projenin çok kısa bir süre içinde
    yapımına başlayacağımızı duyurmak isteriz. Bu güzergah dışında yenilen
    yollarda yapacağımız çalışmalarla artacak güvenli bisiklet yollarıyla bisiklet
    ulaşımının Eskişehir’de daha da yaygınlaşacağını umut ediyoruz.
    Bisikletin en sağlıklı, en çevreci, trafikte kapladığı yer yönünden en
    avantajlı araç olduğu bilinciyle bir ulaşım aracı olarak kullanımını
    Büyükşehir Belediyesi olarak kesinlikle desteklediğimizi bilmenizi isteriz.
    Ancak şunu da bilmenizi isteriz ki; bizim için önemli olan şehirde herkesin
    birbirinin hakkına saygılı olarak en güvenli ve sağlıklı bir biçimde
    ulaşımının sağlanmasıdır.
    Bilgilerinize,saygılarımızla.
     
    ömer korkmaz bunu beğendi.
  2. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Ben hiç bir Avrupa şehrince bisiklet yasağı görmedim. Bir sürü laf salatası.
     
    muratcodek bunu beğendi.
  3. kaanduro

    kaanduro Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Istanbul, Atasehir
    Seviye:
    Bu cevabı yazan "önemli şahsiyet" acaba Avrupaya gidip görmüş mü ki işkembeden sallıyor oralarda da yasak diye. Yahu her yerde "gerçek" bisiklet yolları bütün şehirlerde istediğin yerden alıp bırakabileceğin kiralama noktaları vs. bisiklet kullanımını özendirmek için belediyeler canla başla çalışıyorlar.
    Gitsinler önce adam gibi trafiği yoluna soksunlar da sonra bisikleti yasaklasınlar. İstanbulda yaşamama rağmen çok sinirlendim bu saçmasapan yasaklar insanı çileden çıkartıyor
     
  4. muratcodek

    muratcodek Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    31 Aralık 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    Eskişehir,İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    hemde ne salata.. evim yenibağlarda. gidebilmek için 40 takla atıyorum hergün ceza yemeyeyim diye. bütün yollar yasak mecbur yasaları ihlal ediyoruz. tamam bir anda hersey halledilemez biz sihirli değnekle dokunulsun hersey cok guzel olsun demıyoruz ama bisikleti yasaklamak kimi koruyacak? insanlar için tramvay yolu güzergahındaki arabalar daha tehlikeli çünkü tramvaydan mı korunalım arabadan mı kafa karısıyor ve kazalar oluyor. bu mantıga göre asıl araç trafiğinin kaldırılması lazım o güzergahtan. saçmalığın daniskası.!
     
  5. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Dünyada nerede bisiklet yasağı olduğunu sormak lazım.
     
  6. ömer korkmaz

    ömer korkmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Kasım 2011
    Mesajlar:
    769
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    Eskişehir - Ankara
    Seviye:
    Açıklama ilginç. Gerekçe ondan da ilginç.Aslında yoruma bile gerek yok. Yanlış kullanan bisikletli arkadaşlara ceza yazmak yerine, kuralllara uyan , kendisine ve trafikteki diğer araçlara saygılı olan bisikletlilerede ceza kesiliyor. Yanlışı düzeltmek yerine tamamen yasaklamak kolaya kaçmak bir anlamda da. Kim uğraşacak kaskı olmayan, ışığı olmayan kaldırımda bisiklet süren bisikletliler ile. Avrupa demişken Hollanda da Roterdam şehrinin göbeğinde bisiklete ön ışığı yok diye ceza kesildiğine şahit olmuştum.Bilginize. ama yasaklandığını hiç görmedim.
     
  7. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.756
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Tüm motorlu ve motorsuz araçların girmesinin yasak olduğu en az bir yol, hat veya şerit vardır. Trafik kurallarının ve insan güvenliğinin olmazsa olmazıdır ve bu yasaklar dünyanın tüm gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerinde vardır. Nasıl otobana bisikletin girmesi yasaksa, trafiğin yoğun ve kaza riskinin yüksek olduğu bazı noktalara da bisikletin girişi yasaklanabilir. Bunda gocunulacak birşey yok. Yayaların da bu şekilde girmesinin yasak olduğu yerler çoğunlukta. Önemli olan neden yasak olduğunu anlamaktır. Yasak olan noktalara da kafayı takmayıp, daha rahat bir şekilde yol alabileceğimiz bisiklet yollarının inşası için yetkili merciileri sürekli taciz etmemiz gerekmektedir. Bu güzelim bisiklet yolları arttıkça yasak olan üç beş nokta zaten unutulup gider ve kendimize yeni güzergâhlar belirlemekten yorulmayız...
     
  8. aertan

    aertan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2012
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ali ertan noyan
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    arkadaşlar,
    keşke fotoğraflarını cekseydim ama bilemedim. yaz tatili için gittiğim amerika long island new york ta da bisiklete binme fırsatım oldu. bisiklet yollarının mukemmelligini ve insanların saygısını hiç söylemiyorum, tahmin ettiğiniz gibi.
    3 yerine bisikletle gittik ve gezdik, southampton, sag harbor, ve riverhead; bu üçünde de ana cadde diyebileceğimiz (bence çarşı) yayanin ve aracın bol olduğu, iki tarafı restoran ve mağazalarla dolu yerinde bisiklete binmek yasaktı. ilk gittiğimiz sag harbor da polis uyardı, ki sonra tabelayı da gördük. southampton ve riverhead girişlerinde zaten tabela dikkatimizi çekti.
     
  9. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.586
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yasak olur olmaz değil, bazı yerler vardır ki araçlara, yayalara, bisikletlilere veya hepsine yasaklanmış olabilir. Bizim kızdığımız nokta, şehrin bir ucundan diğer ucuna yasağı ihlal etmeden gidemiyorsun, yasak olmayan yol yok, illa ki yasaklanmış bir yoldan geçmek zorundasın. Böyle saçmalık olmaz, bu ne demek oluyor, resmen bisikletle ulaşımın olmadığı bir şehir demek.
    Yasaklar daha önceki yıllarda da vardı, ama cezai işlem uygulanmıyordu, duyduğum kadarıyla Eskişehirdeki bazı bisiklet gurupları polislerle problem yaşamışlar ve cezalar o olaylardan sonra kesilmeye başlanmış.
    Her ne kadar tasvip etmediğin bir durum olsa da, bu yasakların ucu bir noktada hepimize dokunacaktı. Madem böyle bir adım atıldı desteklemek lazım, başlangıcı ne olursa olsun.
     
  10. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Bu sıkıntıyı en iyi, o şehirde yaşayan bilebilir tabi.

    Yine de belediyenin uzun ve açıklayıcı yanıtını oldukça samimi buldum. Yani herhangi bir çözüm içermiyor ancak yine de çözüm üretimine açık bir iyi niyet barındırdığını; olası çözümsüzlüğün kötü niyetten değil yalnızca yöntemsizlikten kaynaklandığını düşünüyorum. Ve zaman içinde çözüleceğine inanıyorum.

    Gezip gördüğüm kadarıyla Eskişehir ve Antalya belediyeleri bu konulara yaklaşımda oldukça açık fikirli. İzmir ve Çanakkale belediyeleri gibi despot ve kapalı değiller.

    Umarım Eskişehir'in bu somut sıkıntısı yakın zamanda çözülür...
     
  11. kefallica

    kefallica Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    Esenler/İstanbul
    Seviye:
    haberleri okurken böyle çok enteresan şeyler görünce okuyunca aklıma hep Türkiye geliyor...neden acaba diyorum ama nedenleri belli.. :)
     
  12. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    4-5 sene önce de benzer cevaplar veriyorlardı maillere... Demek ki fazla bir değişim yok düşünce ve uygulama çelişkisi arasında.
     
  13. Elif Gökalp

    Elif Gökalp Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2012
    Mesajlar:
    109
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ee avrupada da yasaklanıyor madem, avrupada bisiklet yoluna giren yayalara ve yaya yollarına giren bisikletlilere ceza kesiliyor, biz türkiyede bisiklet yolunda giden yayalardan neden küfür yiyoruz laf söylediğimizde üstümüze yürüyorlar kesseler ya ceza. çok kısıtlı olan bisiklet yoluna park edilen araçlara neden ceza kesilmiyor araçları çekilmiyor. madem kurallar bu kadar önemli sinyal vermeden dönüş yapan araçları neden kimse görmüyor, üst geçidin yanından karşıdan karşıya geçmekte çok normal zaten; bisiklet neden insanlara bu kadar çok batıyor onu bilmek lazım.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  14. Mustafa.S

    Mustafa.S Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    11 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ya 20 ağustostan önce her gün hamamyolunda bisikletle gezerdim akşamları, şimdi yakalanırsak 72 TL ceza ilkinde, devam ederse bisiklete el koyulacakmış of çok üzüldüm :(
     
  15. tunckuyel

    tunckuyel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    86
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    demek istemişler ki bizi düzgün kullanan ile tehlike yaratan bisiklet kullanıcıları arasındaki farkları bulmak çok yoruyor. O nedenle polisimizi ve kendimizi yormamak adına Türkiye'de defalarca uygulamaya konulan bir şaheseri biz de model aldık. Adı da "yasah gardaşım" uygulaması. Bu şekilde biz hiç yorulmayacağız polisimiz de rahatına bakabilecek.

    Yasaklamadan önce alternatifini kullanıma açmışlar mı bu arada tam bilemiyorum ama açmadılarsa gerçekten salatadan başka birşey değil o kadar yazı

    Yahu doğru yerden bahsediliyorsa orası gayet geniş bir yer... "ayıramadın mı 2 metre bisiklete" diye sormak lazım. Yada alın bisikletleri protesto toplantısı yapın her hafta
     
  16. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Eskişehir'i A'dan Z'ye bisiklet yolu yapıldıktan sonra trafiğin çok yoğun olduğu bölgeler yasaklanabilir ama her cadde ,sokak.mahalde bisiklet yolu yapılmadan,yarım yamalak çok kısa mesafeli 14-15 km gibi yollar yapılarak bu gibi yasaklarda olmaz diyorum.Tranvay yolu raylı olduğu için sadece bisiklet için değil,arabaların geçmesi içinde yasak mı acaba? Tranvay yol ray geçen güzergahın metrobüs gibi güvenlik için bariyer şeridiyle önlem alınarak buradanda geçişlerin olması lazım.Yurtdışı tecrübesi olanların bu konu hakkındaki yorumlarını merak ediyorum.
     
  17. Elif Gökalp

    Elif Gökalp Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2012
    Mesajlar:
    109
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bisiklet yolu yapılmadan yasaklamanın saçmalığına değinilmiş ama varsayalım her yere bisiklet yolu yapıldı sanıyor musunuz ki yayalardan bisikletliler o yolları kullanabilecek, o zamanda yayalara ceza kesilecek mi hatta 2. cezada ayakkabılarına da el koyulsun çok etkileyici bir ceza olur.
    avrupada bisiklet kullanımını yaygınlaştırmaya yönelik çalışmalar yapılırken bizim güzel ülkemizde bisikleti nasıl sileriz bunların aklından çalışmaları yapıyorlar ama yemezler.
     
  18. arda22

    arda22 Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2008
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    edirne
    Seviye:
    karayolu kanununa göre yaptıkları yasak değil mi?