Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Eskiciden bisiklet almak?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Barış Canbolat tarafından paylaşıldı.

  1. Barış Canbolat

    Barış Canbolat Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar. Geçengün bi eskicinin içerisinde bisiklet gördüm. Yarış bisikletiydi ve ahım şahım birşey değildi yani. Eski olan ince çatılı bisiklerdendi ve yarış bisikleti gidonu yoktu ama ince lastikliydi. Eski birşey olduğu için çalıntı olduğunu düşünmüyorum yani. Alsam çalıntı olsa başım belaya girer mi? Çünkü haram mal sevmem ve ağlayanın malı gülene yar olmaz.

    Ayrıca alsam bile en az 100-150 lira masraf edicem gibi görünüyor. Aynakolu - vitesi- frenleri - fren balatalarını değiştirip güzel bir renge boyayacağım.

    Ama asıl soru : Alsam çalıntı olsa başım belaya girer mi?- Oradan aldığımı ispat edebilir miyim?
     
  2. Emre Sertkaya

    Emre Sertkaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2012
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    eskıcı kaca satıyor
     
  3. Barış Canbolat

    Barış Canbolat Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    fiyatını bilmiyorum hemşo sormadım yani.
     
  4. Barış Canbolat

    Barış Canbolat Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Fiyatını bilmiyorum hemşo sormadım fakat çok bişey olacağını sanmam
     
  5. Emre Sertkaya

    Emre Sertkaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2012
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Çalıntı olup olmadıgını bılemem . Eger cok eskıyse kadronun ıcınde curumeler olabılır ona dıkkat et . Forumda daha once bısıkletcıden bısıkletı alıp sonradan calıntı dıye kısının elınden alınmıs felan fılan arap sacı gıbı olay olmusdu . Senin alacagın bısıklet onun kadar temiz ve pahalı degıldır bir sorun cıkacagını sanmıyorum ama işte çalıntı olup olmadıgını bılemeyız , sahıbı eskıcıye satmıs da olabılır .
     
  6. Barış Canbolat

    Barış Canbolat Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Adana
    Seviye:

    peki yarın felan gidip bakacağım adam çok düşük fiyat çekerse almam yüksek çekersede almam. Çatıyı inceleyip kontrol edeceğim çürük felan var mı diye. Ayrıca eski tip bisikleti sürerken kırılmaz değil mi adana içinde? :)
     
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Yüksek olsa almazsın, düşük olsa almazsın, çalıntı olabilir mi, kırılır mı?
    Şimdi bunca şeyden sonra burada ne diyelim sana? Uygun olabilmesi, alınabilir olması için kriterin ne ki? ya da madem bu kadar tereddütlerin var satıcıdan dükkan tarzı bir eskiciyse ibraz edebileceğin fiş/fatura alırsın ya da olmadı şu şu bisikleti "Barış Canbolat" isimli şahsa şu tarihte şu fiyata satmıştım diye imzalı bir kağıt alırsın. Neticede ihaleye girmeyeceksin, tereddüt'ün var ise ya bu şekilde dediğimi karşılıklı anlaşaraktan yaparsınız ya da almazsın olur biter.
     
    niyazi akarken bunu beğendi.
  8. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Sahibinden.com daki bisikletleri inceleyin ona göre kıyaslama yaparsınız. Birde çürük konusunda sele borusunu sökerek kontrol edebilirsiniz en kolay çürüyen yerler sele borusunun orası ve maşanın bağlantı noktasıdır.
     
  9. Barış Canbolat

    Barış Canbolat Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Adana
    Seviye:

    teşekkür ederim bakacağım
     
  10. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Eger dediginiz gibi eski ise sayet bence bodrumda kalan kullanilmayan bisikletler olabilir. Insanlar hem yer kaplamasi hemde 3-5 kurus alayim diye verme ihtimalleri var. Bizim burda cok eskici dukkani var. Her musait oldugumda gider baksrim eski klasiklerden var mi diye ama hic rastlamadim. Eger dukkan eskici dukkani olup sattigi bisikletler pahali ve yeni ise daha cok kusku duymak lazim diye dusunuyorum.
     
  11. ramazanedis

    ramazanedis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    istanbul-(sultanbeyli)
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    piyasasını öğren eğer masraflarla birlikte aynı fiyata geliyorsa al zaten o bisiklet çalıntı olması olasığı az eğer eski bisikletse körmükten veya borumdan çıkarılmış hurdacıya verilmiş bir bisiklettir
     
  12. niyazi akarken

    niyazi akarken Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    sakarya
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    hurdacıda diyorsun eski diyorsun.. 100 tl civarı diyorsun... şimdiye kadar ne duydum ne gördüm eski bisikleti için karakola gidip şikayet edeni vede peşine düşeni... kaldı ki eski olduğu için faturası falanda yoktur yani ispat etmesi zor bir durum. ayrıca hem yazmışsın çalıntı olabilir istemem diye hemde normal bi fiyat olursa alırım diye.. karar ver tutarlı ol sen o bisikleti uygun verirse alacaksın çalıntı olsada olmasada.. bizede burda edebiyat yapma lütfen...
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  13. Barış Canbolat

    Barış Canbolat Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    edebiyat yapma söz konusu bile değildir niyazi hocam.


    Ayrıca arkadaşlar dün akşam eskiciye bisikleti almak için gittiğimde satılmış olduğunu gördüm. Arayış içerisindeyim yani.
     
  14. Barış Canbolat

    Barış Canbolat Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Ayrıca ben şöyle yapmak istiyordum

    Bisikleti eskiciden alacam-güzelce boyayacam. Yaklaşık 40 lira tutuyor.

    Bütün frenleri-aynakolu-pedalı-vitesleri- vites arttırıcıyı (ön-arka) yı yani herşeyi shimano yapmak istiyordum. Öyle daha mı masraflı olur?

    yoksa bu hazır bir bisiklet mi almalıyım? Ama genelde hazır bisikletlerin vitesleri - aynakolu felan kaliteli olmuyor
     
  15. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    parça parça toplamak daha masraflı. ayrıca eski yani belki klasik denebilecek tarzda bir bisiklet alıp yeni parçalar takmak bana cazip gelmiyor. bisikletin eski havası bozuluyor. aynı ozamanki parçanın sıfırını bulmak lazım oda külfetli bir iş. bende tavsiyem ya temiz eski bişey alıp bakımlarını yaptırıp binin. yada az para daha koyun sııfır bişey alın.
     
  16. Emre Sertkaya

    Emre Sertkaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2012
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    çok kaliteli parcalar almazsan 200- 250 lıra masraf gıder bence . Birde bısıkletın fıyatını eklersın . Ama frenler vitesler felan kalıtelı ust sevıye alırsan para fazla gıder , onun yerıne sıfır ya da 2. el temiz bir şey daha iyi olur gibi .

    Bu arada boyayı hangı marka alacaksın ? bende bodrumda duran bısıkletımı boyayım dıyorum da . 2 liraya da sprey boya var 10 lirayada . Forumdan bır arkadas 10 lıralık felan bir sprey kullandıgını belirtmis fotolarda da kalıtelı gozukuyordu .