Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Eski kadrolara STI

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında hakano tarafından paylaşıldı.

  1. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Selam,

    Eski tip mandalli sistem kullanilan kadrolara STI uygulanabilir mi? Bildiginiz ornekler var mi?
     
  2. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.177
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Evet.
    Mandalların takıldığı kadro üzerindeki her iki civata yuvasına birer kablo stop'u takılıyor; ve tellerin kumandası bu sayede STI kollara geçiyor. Bu stopları sanırım her bisikletçide bulabilirsin.
     
  3. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Tesekkurler. Eger kadro kulakcigi konusunda da bir sorun cikmazsa benim 25 senelik emektari da belki Tiagra'ya terfi ettirebilirim.
     
  4. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.177
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bisiklet nedir?
     
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Bende yakalşık 20 yaşındaki Columbus'umu yukarıda bahsetiden stopperlar ile sti sisteme çevirdim.. Şu an tiagra set ile kullanıyorum ve gayet memnunum..
    Dediğiniz parçadan Sds bisiklette mevcuttu hatırladığım kadayırla.. Şimdiden kolay gelsin..
     
    hakano bunu beğendi.
  6. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Hala diri sayilabilecek bir Peugeot.
     
  7. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Selam,

    Kazasiz surusler dilerim. Birkac soru geliyor aklima: STI'ye donusturme islemi sirasinda sorun cikti mi? Soz gelimi orta mil uzunlugu, alt baglanti borusunun altindan giden vites tellerinin gobek altinda donusunu saglayan kanalli parca, vs gibi konularda veya aklima gelmeyen baska yerlerde kes-kucult-yapistir turu tadilata gerek kaldi mi yok hersey yerli yerine oturuyor mu?
     
  8. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Vallahi benim bisikletimde en ufak bir sorun çıkmadı.. O bahsettiğiniz kanallı parça sanıyorumki Stopperlarla beraber satılıyor veya ayrıca da bulunabiliyor.. Orta göbekte de herhangi bir sorun yaşamadım yeni nesil içi boş tipteki ortagöbek gayet güzel yerleşti kadroma :)
     
    hakano bunu beğendi.
  9. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Aslinda niyetim Peugeot'yu evde antreman bisikleti olarak Tacx'e baglamak ve bu arada STI aliskanligini kaybetmemek icin vites donusumunu de yapmakti. Hala boyle bir fikir var. Ama orijinalligi bozmamak icin baska bir celik kadro da bakiyorum. Yakinlarda okudugum iki makale Peugeot'yla yillar once yaptigim surusler isiginda celik kadrolara bakisimi tamamen degistirdi. Karbondan daha "canli" oldugunu kendi tecrubelerimle teyit edebiliyorum. Aranizda "celik" kelimesini bisiklet terminolojisinde asagilayici anlamda kullananlar varsa bunda piyasanin karbonu ittirmesinin buyuk rol oynadigini dusunuyorum. Tabii bu mesele baska basliklarin konusu.
     
    Burçak Erbil bunu beğendi.
  10. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.177
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bana kalırsa bisikletin orjinalliğini bozmayın derim; ben de trainer üzerinde kadrodan vites kullanıyorum, hatta index'li bile değil :D Ama hissederek vites değiştirmenin zevki başka.. STI'ın en büyük artısı ayaktayken vites değiştirebilmek, ama o da trainer'da çok gerekli olan birşey değil.
    Zaten trainer için en güzel seçim iyi bir çelik kadro olur; sağlamlığı sebebiyle.. Çelik deyince genelde bizim ülkede çocukken marketten alınan bisikletler hatırlandığından burun kıvırılıyor, columbus'un ne olduğunu çok az kişi biliyor.. Ama yurtdışında en prestijli, kişiye özel üretim, elyapımı bisikletlerin çoğu hala çelikten yapılıyor.
     
  11. yusuf samet yaraş

    yusuf samet yaraş Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    istanbul-koç üniversitesi
    Seviye:
    bence çok haklısın zaten ne demişler " steel is real" :D
     
    hakano bunu beğendi.
  12. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Yeterince bozuk yollarda karbon kadrolu bisikletlerin surusu cekilmez hale getirebildiklerine iliskin bir makale okudum yakinlarda. Datca-Marmaris arasinda yaptigim kisa yolculuklarda edindigim izlenim bu makaleyi dogruluyordu. Karbon iyi yollari daha iyi, kotu yollari daha kotu hale getiriyor. 25 sene once celik kadrolu Peugeot'yla yaptigim yolculuklarda bu tur bir rahatsizlik hissetmedigimi hatirliyorum. Onun icin su aralar eski veya yeni celik yol kadrosu ariyorum, hem yolda hem de trainer uzerinde kullanmak icin. Bakalim bir Steelman bulabilecek miyim?