Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Eski Defterleri Açalım: Bisiklet Ağırlığı Ne Kadar Önemli?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında T.Varol tarafından paylaşıldı.

  1. T.Varol

    T.Varol Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Arkadaşlar forumda daha önce işlenmiş olmasına rağmen net cevap bulamadım. Bir bisikletin hafif olması ne kadar önemlidir? Tabi ki bu soru kapsamına yarışları dahil etmiyorum. Günlük kullanım, antrenmanlar için konuşuyorum.

    *Bisikleti birkaç gram hafifletmek için akıtılan onca paraya değer mi?
    *Forumda çoğu arkadaşın amortisör, disk fren gibi parçalara,bisiklete ağırlık vereceği nedeniyle karşı olduğunu gördüm. Bu parçaların vereceği 1-2 kg ekstra ağırlığın bize kaybı ne kadar olur ki amortisör konforunu geri çevirelim?( şehir bisikletleri için konuşuyorum)
    *Asıl önemli olan kişinin kendi kilosu değil midir? 100 kg lik biriyle 70 kg lik birisini düşünürsek örneğin; bisikletlerin 2-3 kg lık farkı yerine kişilerin arasındaki bu kilo farkı değil midir önemli olan? Yani hafif bisiklet diye ısrarcı olmak yerine kilo vermeye çalışsak?
    *Madem bisikleti hafif istiyoruz o zaman bagaj, yük vs. niye? Su bile almayalım yanımıza ki 1 litre su 1 kg eder. Yani demek istediğim yanımıza aldığımız bagajla zaten bisikletlerin arasındaki ağırlık farkını önemsiz hale getirmiyor muyuz?
    *Sizin için bir bisiklet (türüne göre ayrı olarak) en fazla ne ağırlıkta olmalıdır?
     
  2. oğuz d.

    oğuz d. Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İst.
    Seviye:
    50-100 gram hafifletmenin hissedilir bir performans artışı yaratacağı yok.
    Önemli olan tekerlek, maşa vs. hareketli parçaları hafifletmek. İnce dişsiz teker, hafif ve amortisörsüz bir maşa bulunan bisikletin, amortisörlü maşası ve kalın dişli tekeri olan bir bisiklete nazaran manevra kaabiliyeti daha yüksek oluyor. Hem daha da hızlı sürüş sağlıyor. (Asfalt yolda tabi...)

    Kaymak gibi asfalt yolda bisiklet sürülecekse ön ve arka amortisör gereksiz. Hem ağırlık yapmasından hem de esnemesinden ötürü hızı düşürüyor. Özellikle selenin üstünde oturarak yokuş yukarı çıkışlar işkenceye dönüşüyor.
    Yol biraz ya da bayağı bozuksa en mantıklısı kilitlenebilir ön amortisörlü maşa, sabit yani arka amortisörü bulunmayan bir kadro ve gelen darbelerin bizi daha az rahatsız etmesi açısından yaylı sele en iyi çözüm olacaktır diye düşünüyorum.
    Kendi kilomuzu azaltmak ve bacak kaslarımızı güçlendirmek tabiki de performansı artırır. Mümkünse hem bisikleti hem de kendimizi hafifletmeliyiz.
    Tahminimce 1 kg hafifletmek bisikleti düz yolda 1 km/s hızlandırıyor. Yani toplam ağırlıkları hız ile orantılayınca benim için öyle bir sonuç çıkmıştı... Pratikte ne oluyor çok bilmiyorum.
    Bisikletin hafif olması yokuş yukarı çıkışları daha rahat hale getirebilir sanırım.
    Onun haricinde bisiklet hafifleyecek diye binlerce lirayı saçmanın bir mantığı yok bence.
     
  3. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Yazdığınız gibi çok tartışılan bir konu. Kullanım tarzı( mesela yol/yarış-xc), belli amaçlar, beklentiler içinde en kısa ve öz şekilde şöyle bir ifadeye varabiliriz; '' bisikletin de, bisikletçinin de hafif olması iyidir ''.

    Burada kullanım tarzı, amaçlar, beklentiler ve pek çok faktör etkendir. Bisikletin hafifliğine şöyle bir örnek verebiliriz; aynı bisikletçinin 20 kiloluk bisikletle aynı yokuşu tırmanmasıyla, 11 kiloluk bir bisikletle tırmanması arasında ciddi fark olacaktır.

    Yine aynı yokuşta; çok iyi, profesyonel bir bisikletçinin 20 kiloluk bisikletle yokuşu tırmanması ile bisiklete yeni başlamış, hatta fazla kilolu ve çok sigara içen birinin 22 kiloluk bisikletle yokuşu tırmanmasını kıyaslamaya kalksak sonuç ortadadır.

    Ama down hill yapan bir bisikletçi için kurallar istekler, beklentiler yine değişecektir; sele çok alçaktadır mesela; ağırlık arkadadır; maşanın esneme mesafesi ve gidon yüksektir ve ağırlığın avantaja dönüştüğü anlar vardır.

    Bir de olayın şöyle bir bakış açısı var; http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=1313

    Selamlar
     
  4. sfkvural

    sfkvural Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhabalar.

    1) (değermi?) Bence değmez. Ama bir bisiklet yarışçısı olsaydım, değeceğini bilirdim.
    2) (amortisör disk fren) Açıkçası bu komponentler ekstra ağırlıkla birlikte bisikletin ağırlık merkezini de değiştirmektedir. Ben bu yüzden amortisör tercih etmedim. Pabuçlu frenlerin tamir ve bakımı daha kolay. Her iki komponentinde olmadığı bir bisiklet elbetteki daha hafif olacaktır.
    3) (kişinin kendi kilosu) Bu konuda akif güzel cevaplamış bende bir eklenti yapmak isterim. 70 kg ya da 100 kg olan her iki kişi de daha hızlı gitmek isteyebilirler. 100 kg olan birinin hafif bisiklet sürememesi saçma olur. Üstelik Potansiyel ve Kinetik Enerji hesaplarına bakarsak da 100 kg luk kişi rampaları çıkarken daha yavaş olsa da inerken daha hızlı olacağı da kesindir.
    4) (bagaj meselesi) Şehir tur bisikletiyle de yola çıkabilirsiniz. Yol bisikleti ile de. Örneğin benim şehir bisikletiyle turlarım ortalama 30 km gidiş dönüş. Fakat matara ya bile ihtiyacım yok. Çünkü şaşal su var heryerde.
    5) (türüne göre ağırlık) burda bize göre değilde üreticilerin belirlediği standartlar var. Ağırlık azaldıkça fiyatlar artıyor. Bence en ağır bisiklet 10 kg olacak 10 yıl sonra.

    Dilerim aydınlatıcı olmuştur.
    İyi forumlar.
     
  5. T.Varol

    T.Varol Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Değerli görüşleriniz için teşekkürler