Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Eski bisikletimi dağıtıp yeniden toplamakı istiyorum hangi parçalara ihtiyacım olur?

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında Murat.K tarafından paylaşıldı.

  1. Murat.K

    Murat.K Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2012
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    129
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    10 günlük araştırmacı bisikletçi olarak, bakıp bakıp ne alacağıma bir türlü karar veremeyince aklıma bu yöntem geldi.

    Sadece kadroyu bırakıp herşeyi baştan toplamak istiyorum.
    Nelere ihtiyacım olacak, parça parça liste olursa çok iyi olur.
    Maksat herşey aynı marka ve seri olsun, uğraş olsun
    90'lı yıllardaki gençlik bisikletim Castello Terminator'u aynı filmindeki gibi küllerinden doğurmuş olurum hem :)

    Teşekkürler
     
  2. Doğa Can Yaman

    Doğa Can Yaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2011
    Mesajlar:
    247
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    dünya
    Bisiklet:
    Cesur
    Seviye:
    Vites-Fren parçaları, gidon, lastikler, jantlar başlıcaları.
     
  3. Murat.K

    Murat.K Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2012
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    129
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Özellikle gidon takımını kafamda canlandıramıyorum, nelere ihtiyacım olacak?
    Gidon ile kadronun alın borusu içinden nasıl bir bağlantı geçiyor, furş mu sağlıyor döndürme görevini?
     
  4. Doğa Can Yaman

    Doğa Can Yaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2011
    Mesajlar:
    247
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    dünya
    Bisiklet:
    Cesur
    Seviye:
    Evet furş takımı, maşa ve gidon boğazını da değiştirebilirsiniz. Google' dan aratırsanız bu parçaları kafanızda canlanır sanırım.
     
  5. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Eski bisikletinizin fotoğrafını koyarsanız nelere ihtiyacınızın olduğunu söyleyebiliriz.
     
  6. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Şimdi tam olarak hangi parçanın sağlam hangi parçanın bozuk olduğunu bilemeyiz.

    Siz bir işleme başlayın,zaten hepsi yavaş yavaş çıkar.

    Ayrıca ucuz parça konusunda da yardımcı olurum.
     
  7. Murat.K

    Murat.K Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2012
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    129
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Cumartesi günü yazlıktan gidip alıcam o vakit fotoğrafları eklerim.

    Gidon grubunda listeyi yapmaya çalışıyorum, sanırım bileşenler şunlar:
    Gidon (bar) - Boğaz (stem) - Furş (headset) - Elcik (grips)
    Marka olarakta Ritchey düşündüm.

    Ancak öne doğru eğilerek değilde daha dik bir sürüş istediğim için , Richey'in 30 derece açılı sabit boğaz'ı ile, ayarlanabilir açılı (45 dereceye kadar) boğazı var. Bir de Bontrager'de 40 derece sabit açılı bir boğaz buldum.
    Sizce hangi marka ve modeli tercih etmek daha uygun olur ?

    Ayrıca furş-headset 3 tip oluyormuş, yine hangisi daha doğru seçim olur?
    http://www.ritcheylogic.com/dyn_category.php?k=98481

    Teşekkürler
     
  8. ömer korkmaz

    ömer korkmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Kasım 2011
    Mesajlar:
    769
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    Eskişehir - Ankara
    Seviye:
    Bir çok parçayı yeniden alırsan bisikleti yeniden toplamak için. pahalıya maal olabilir. Aynı işlemleri bende yaptım ama sırf zevk olsun zaman geçsin diye yapmıştım. şimdiden kolay gelsin. Yakında resimleri paylaşırım.
     
  9. Murat.K

    Murat.K Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2012
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    129
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Aklımda yürüyen için 2012 Deore set var, fren,vites,göbekler..
    Zincir'den ruble'sine kadar herşey aynı seri olsun diye bir takıntı oluştu :)

    Ülkemizde baktım da eski seriler var. Set halinde ebayde satılıyor,belki daha hesaplı olabilir ozaman?
     
  10. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    her grubu ayrı seriden yapabilirsin, hatta her bir grubu farklı serilerden bile oluşturabilirsin. çoğu parçanın bütün ölçüleri evrensel standartlarda olduğu için markası-modeli farketmeksizin birbirine uyar. en basidinden; tekerlek göbeği, jant telleri, çemberler, iç-dış veya tubeless lastikler ayrı ayrı markaların ayrı ayrı modelleri olabilir. sadece göbek ve çemberlerin delik sayısının aynı olması gerekiyor o kadar, başka bir kısıtın yok bu konuda. aynı şekilde furş yatağı, boğaz, gidon, elcikler, fren-vites kolları da ayrı ayrı markalardan olabilir.

    benim şimdiye kadar gördüğüm tek sıkıntı, aktarma sisteminde oluyor. aynı markanın farklı serilerinden aynakol ve kaset dişli seçtiğinde, ikisine birden uyan zincir bulmak zor. bunun dışında arka aktarıcı ile kaset dişli de aynı seriden olmadıkları zaman uyumlu çalışamıyorlar, ama bunlar birbirine uyumlu olduğu sürece, her türlü vites koluyla sorunsuz çalışabiliyorlar. kısacası, kilit noktalarda uyum yakalandıktan sonra diğer parçaları istediğin gibi seçme özgürlüğüne sahipsin.

    sen en iyisi aktarma ve vites sistemlerini olduğu gibi aynı seriden seç, diğer parçaları ise hiç set olayına girmeden, en çok hoşuna gidenleri teker teker toplayarak oluştur bisikletini. hem böyle araştıra araştıra, belli bir emek ve mesai harcadığın zaman ortaya çıkan bisikleti sürmenin keyfi de apayrı oluyor ;)

    bu arada maddi açıdan bir sıkıntın olmadığına göre, kadroyu da yenileyebilirsin. hatta aklına yatarsa, şimdiki bisikletini hiç dağıtmadan ihtiyaç sahibi birine hibe edebilir ya da piyasasından düşük bir ücret karşılığında satabilirsin. bir yandan da tamamen sıfır parçalarla, yepyeni bir bisiklet toplarsın :) sana kalmış...
     
  11. Murat.K

    Murat.K Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2012
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    129
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Eski bisikletim gerçekten eski olduğu için o haliyle birine vermek olmaz..

    Bu arada maşa uyum konusunda tereddütlerim oluştu araştırdıkça..Belli bir yaşın üzerindeki bisikletlerde furş yatağı 1" oluyormuş ama artık yenilerin ölçüsü farklıymış gibilerinden..
     
  12. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    ben eski bisikletin castello terminator olduğunu yeni farkettim :D

    hocam hayallerini yıkmak gibi olmasın ama; çelik kadro devri modern bisikletçiler için kapandı artık. 2012 model setlerin hiçbiri çelik kadroya uymaz, sadece ucuz yan sanayi komponentler bulursun ki onların da kalitesi malum. hafif alaşımlı, oversize bir kadro alacaksın, başka yolu yok...
     
    Murat.K bunu beğendi.
  13. Murat.K

    Murat.K Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2012
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    129
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Hmm bu yorum iyi oldu, hiç boşuna uğraşmayayım o zaman.
    Zaten şu aralar Trek 4900 Disc yada Trek 6000 arasında gitgel yaşıyorum, hoş 15 gün oldu bisiklet dünyasını araştırmaya başlayalı ve hergün yeni şeyler öğrenince kararım değişiyor.
    Trek'in yanına diğer markalarda bisiklet koyamıyorum, bir Scott var araştıracağım..
     
    Ahmet Can Yakışır bunu beğendi.
  14. burhan çetin

    burhan çetin Forum Bağımlısı

    Yaş:
    47
    Kayıt:
    23 Haziran 2011
    Mesajlar:
    647
    Beğeniler:
    873
    Şehir:
    BALIKESİR
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Aynı sıkıntıyı bende yaşadım.Çelik kadrolu bir bisikletim vardı,yeni nesil malzemeleri uyduramadım.

    1.sebep DİZAYN FARKI:Yeni nesil tip malzemeler daha pratik ve fonksiyonel tasarlanıyor.Örneğin eski nesil maşaların şaft borusu vidalıdır,yeni tiplerde yoktur.

    2.sebep ÖLÇÜ FARKI:Yeni nesil bisikletler genelde aluminyum kullanıldığından malzemenin dayanıklı olması için daha büyük ölçülerde üretilmesi gerekiyor.En basit örnekle çelik kadroların sele borusu 25,4 mm iken alumimyum borular 30 mm'nin üzerinde,ayrıca ön vitesi kadroya bağlayan kelepçenin çapı daha büyük,arka vitesin gövdeye bağlanış şekli farklı(kadro kulağı gerekiyor)bunun gibi birçok örnek verilebilir.

    Bence de yeni nesil bir bisiklet almalısınız.Zaten düşündüğünüz şekilde bir yenileme mümkün olsa bile iyi bir bisiklet parasına denk gelir.Kolay gelsin.