Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Epicon x2 maşa hava ayarı?

Konu, 'Bisiklet ve Donanım Ağırlıkları' kısmında A. Harun tarafından paylaşıldı.

  1. A. Harun

    A. Harun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Harun
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Epicon x2 maşa için kullanma kılavuzundan bir resim aldım. 63 kg birisi için nasıl ayar yapmam gerek. Yardımlarınızı bekliyorum.

    [​IMG]
     
  2. melih parlak

    melih parlak Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Meraba süspansiyon sertliğini resimlerde bahsettiği şekilde sag ayarına göre göre yapmalısınız... sag dediğimiz kavram bisikletin üzerine ekipmanlarımız ile çıktığımızda süspansiyon iç bacağının % kaçının dış bacak içerisine girdiği anlamına gelir bu da sertliği belirleyen ana unsurdur. Coil yani yaylı maşalarda preload butonunu çevirerek sertliği ayarlarken havalı maşalarda süspansiyon pompası ile uygun havayı basarak sertliği ayarlarız. Burada da yazdığı gibi maşanızı sert istiyorsanız % 15, yumuşak istiyorsanız % 20 veya bu değerlerin arasında bir sag ayarlamanız gerekiyor. Yapmanız gereken bisiklet kaskınız ve sürerken taşıdığınız çanta vb. giyinip tıpkı bisiklet sürmeye gidecek gibi hazırlanmanız. sonrasında süspansiyon üzerinde bulunan plastik halkayı en aşağı indirin ve bir duvardan yardım alarak yavaşça bisikletinizin üzerine çıkın bisikletinizin üzerinde sürüş konumunuzu alın ve tekrar yavaşça bisikletten inin. Ani hareketler süspansiyonunuzun gömülüp yanlış sag değeri vermesine sebep olur. Eğer süspansiyonunuz 100 mm ve % 20 sag istiyorsanız halkanın süspansiyon bacağından 20 mm yukarıda durması gerekir 3. Resimdeki gibi... tablodan süspansiyon mm'nize ve istediğiniz sertliğe göre kaç mm sag gerekli öğrenebilirsiniz... eğer istediğiniz sag değerini süspansiyonunuz vermiyor ise hava ayarı yapmanız gerekiyor demektir... eğer sag değeri yüksek yani süspansiyon fazla gömülüyor ise hava basmalı sert ise hava almalısınız... her seferde 5 psi basınç değiştirerek uygun basıncı bulun... eğer süspansiyon üzerinde plastik halka yok ise bir arkadaştan rica edin siz sürüş konumunda süspansiyonunuz kaç mm geliyor cetvelle ölçsün ve süspansiyon yaylanma mesafenizden çıkarın sonucun yaylanma mesafenizin % kaçı olduğu sag değerini verir. Yaylı süspansiyonlarda ise yumuşak ise preload butonunu + yönde sert ise - yönde çevirerek uygun sag ayarını bulabilirsiniz. Unutmayın doğru süspansiyon ayarı sürüş kalitenizde devasa değişim sağlar şimdiden kolay gelsin :harika:
     
  3. A. Harun

    A. Harun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Harun
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Çok teşekkür ediyorum uzun uza yazmışsınız. 70 psi kadar hava bastım ve iç bacak 10 cmye yakın bir ölçüye geldi. Yazdığınız şekilde tüm ekimanlarla yavaşça binip indiğimde lastik 2 cm gibi yukarıda kaldı. Bu ölçü doğru mudur acaba? Birde daha yumuşak bir sürüş için biraz daha hava alsam maşaya zarar verir miyim? Çok saolun tekrardan.
     
    melih parlak bunu beğendi.
  4. melih parlak

    melih parlak Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Rica ederim abi yazdıktan sonra endişelendim uzun mu oldu acaba diye rahatlattın şimdi :D xc sürüşü için % 20 uygun bir sag değeri ki siz de bu değeri uygulamışsınız.. enduro disiplininde bu değer % 25 hatta downhillde % 33e kadar çıkabiliyor ancak bu süspansiyonların travel mesafesi de yüksek 160-200 mm gibi... % 25e kadar çıkarmada sag değerini 100 mm'lik bir süspansiyonda sorun olmaz uygulayabilirsiniz gayet de arazide özellikle konforlu sürüşü oluyor ancak pedal basarken bobbing dediğimiz süspansiyon yaylanması da artar sag değerini artırdığımızda bu da yere aktardığımız kuvveti düşürür süspansiyonu kilitlemediğimiz zamanlarda bunu da unutmamak gerek ;)
     
    A. Harun bunu beğendi.
  5. Uğur Can S.

    Uğur Can S. 13. Gezegen

    Kayıt:
    28 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    347
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul-Kütahya
    Adı:
    Uğur Can Saraçoğlu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @melih parlak bey konuya el.atmis elinize sağlık güzel anlatmışsınız. Arkadaşa ek.bilgi olarak söylemek istedim hali hazırda elimde x1 masa mevcut geçenlerde travel mesafesinde bakmak ve aynı zamanda keçeleri felan temizlemek için masayı acmıştım. 4 kademe travel mesafesi var x1 için. Sistemleri aynı olmalı x2 içinde 140 mm ye kadar ayarlamak mümkün olmalı. 140 ı pek sağlıklı bulmasamda (kadrodan kaynaklı) 120 mm 100 mm ye göre bence daha konforlu bir sürüş veriyor biraz denedim :) sizde vaktiniz ve imkanınız varsa deneme yapabilirsiniz
     
    A. Harun ve melih parlak bunu beğendi.
  6. A. Harun

    A. Harun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Harun
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Çok saolun yardımlar için. 120 mm için biraz daha hava basmam mı gerek?
     
  7. melih parlak

    melih parlak Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet epicon x2 x1 travel mesafesi ayarlamanın kolaylığıyla da ünlü bir süspansiyon travel mesafesini arttırdığımızda hava bölmesi uzadığından tekrar sag ayarı isteyecektir yani hava basacağız zaten süspansiyonumuzu açmadan önce havayı boşaltmalısınız sag ayarını tekrar yapacağız kurtuluş yok :rolleyes: travel arttırdığımızda sag % sini yeni travel mesafesine göre ayarlamayı unutmayın ;) bir de yapacağınız süspansiyonunuzu en iyi gözlemleme yollarından birisi de sürüş öncesi plastik halkayı indirmek ve sürüş sonrası halkanın nerede durduğunu gözlemlemek yani sürüşümüzde süspansiyonumuzun maximum % kaçını kullandık sorusunu sormak eğer sürüşümüz teknik arazide geçiyor ise bu değerin yüksek olmasını isteriz ancak şehir içi kullanımlarda düşük olması avantaj sağlayacaktır... ben örneğin bisikletimi sadece arazide kullandığım için bu değer % 80 ve civarında % 85e kadar çıktığı oluyor bu değerleri teknik sürüş yapıyorsanız sınır olarak belirleyebilirsiniz böylece tekrar ne zaman hava basmanız gerektiğini de bilirsiniz:harika:
     
    A. Harun bunu beğendi.
  8. A. Harun

    A. Harun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Harun
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Şu videodaki gibi bir ayar mı yapmam gerek?
     
  9. melih parlak

    melih parlak Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet videoda gayet açıklayıcı anlatmış travel ayarlamayı forumda da bu aynı konu vardı bulamadım bulursam atayım :)
     
  10. A. Harun

    A. Harun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Harun
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Aynı videodaki gibi yaptım bir sorun yok gibi. Sadece ilk hava bastığımda tık diye bir ses geldi maşadan başka olumsuz bir şey göremedim. 60 psi kadarda hava bastım gayet akıcı oldu ama lastik maşanın sonuna dayanmış zannedersem havayı az bastım.