Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

EPİCOM AİR 140mm limit ayarı

Konu, 'Süspansiyon' kısmında gökhan koc tarafından paylaşıldı.

  1. gökhan koc

    gökhan koc Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2010
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    arkadaşlar gecen aksam oturuken su masayı bi sökim dedim bu nasıl calısıyo diye ve maşayı sökmeyle başladı macera derken ufak bi araştırma ve bu masada 4 konum ayarı oldugunu fark ettim ve masayı 100mm den 140 milimetreye cok ufak bir pim operasyonu ıle deyistirt,m havasınıda bastıktan sonra gidon boynunu kısaltarak son ayarları yaptım bu gun denedım ve inanılmaz bir dirilik ve muhazzam bir yol tutus ve calışmasının oldugunu fark ettim tavsiye ederim havalı masası olanlar ayarlasın derım kullanıcagı alana göre
     
  2. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    eğerki kadronuz 140mm liğe destek vermiyorsa kırılması an meselesi benden de söylemesi sonra size zarar gelir bisikletten çok...
     
  3. mertcan gölge

    mertcan gölge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    aynı şekide gvenc arkadaşıma katılıyorum bu tarz değişiklikler bisiklette fayda sağladığı gibi sorunda yaratabiliyor
     
  4. gökhan koc

    gökhan koc Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2010
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    nasıl bir kırılma anlayamadım hangı noktadan olabilir. ön masa boyu 4 cm gibi bir kalkmada bulundu bosta calışma mesafesı daha ıyı oldu bence denıcez yanı kırılırsada canımız sagolsun ne dıyelım
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Kadronun alın borusuna farklı bir yük bindiği için kadronun kırılması gerçekten an meselesi olabilir. Diğer taraftan bozulan geometri yüzünden yol tutuş, özellikle dik tırmanış ve inişlerde, virajlarda çok düşecektir.

    "Kırılsın canımız sağolsun" demişsiniz ama, kırılırsa canınız o kadar da sağ olmayabilir... Dikkatli olmanızda fayda var.
     
  6. gökhan koc

    gökhan koc Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2010
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    anladım benım boy 1,90 ve agırlık 88 kg normal ayarında fazla cokme yapıyodu ve gıdon altına 6 tane fabrıka pul koymustu bu sevyeyı yaptıktan sonra gıdondan 4 pul cıkardım ve mesafeyı esıtledım yanlız 140mm deyılde 130 daha ıyı olcak dusuncesındeyım ben sasenın kırılmasından zıyade masanın dagılmasından korkuyorum bunu yapma amacımda mıllıparkta dagdan ınme nıyetım daha kontrollu geldı bana ama her fıkre acıgım
     
  7. Mustafa Fatih Tahta

    Mustafa Fatih Tahta Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Atakan DEMİR bunu beğendi.
  8. BULUT ÇELİK

    BULUT ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    istanbul AVCILAR
    Seviye:
    kendi sitesinde videosu olduğuna göre bence sağlıklı çalışır sorun olmaz ama tabi kadroya uyumluluğuda önemli :in:
     
  9. Atakan DEMİR

    Atakan DEMİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Ocak 2008
    Mesajlar:
    403
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbuL
    Seviye:
    10 numara yha hemen 120 yapıcam maşayı :D
     
  10. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Epicon modeli maşanın uyarı kısmına(Warning) bakarsanız ''Do Not Use Extreme Freeride,Downhill '' ( serbest sürüş ve iniş için uygun değildir anlamına gelır) yazdığını görebilirsiniz bu yüzden maşanız garanti dışı kalabilir ve her traveli değiştirlen maşa freeride,downhill maşası değildir.
     
    BULUT ÇELİK bunu beğendi.
  11. BULUT ÇELİK

    BULUT ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    istanbul AVCILAR
    Seviye:
    bende aynı fikirdeyim 140 mm olması sadece büyük kadrolara uyumlu olması için kesinlikle tepe inişi veya serbest sürüş için kullanışlı değil.. kısacası o tarz maşalar kadar yaylanabilir fakat okadar sağlam değil ..:in:
     
  12. Mesut Ferhat Akbaş

    Mesut Ferhat Akbaş Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2006
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    BURSA
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    bende 140 kulannıyorum ve oldukça rahat doğrusu
     
  13. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Rahat olması için traveli yüksek tutmanıza gerek yok bence gidon boğazınızı kısa tutun ve ''V'' gidon kullanın rahatlık istiyorsanız bunu deneyin.Ayrıca 140mm maşa kullanmak istediğinizde 69 derecelik bir maşa açısına sahip bir kadro bulmanız gerekecektir.Maşayı rahatlığınıza göre değil kadronuzun geometrisi olarak tavsiye ettiği maşa açısında tutun yoksa kadronuzda maşanızda garanti dışı kalır.Bunun nedeni genelikle hafif mtb bisikletlerde 71 derecelik bir maşa açısına sahip kadronuz varsayalım; 100mm lik maşa önerir ,siz 71 derecelik maşa açısına sahip bir kadroya 140mm maşa takınca maşada esnemeler artar buda maşanın boğaz keçeleri ve yataklarında boşlukları artırmasına neden olduğu gibi maşanıza sık bakım yapmaya ihitiyaç duyarsınız.Kadroya da zeminden gelen darbeler sonucu gereksiz bir biçimde kadronuzun boğaz kısmında esnemeler oluşacak ve kadronun ömrü 20 yıllıksa atıyorum 10 yıllığa düşeçektir sonuçta alemünyumunda bir metaldir kopma, yırtılma, kısaca yorulma zamanı vardır.