İki kadro çatlatan biri olarak konu ilgimi çekti ve baştan sona okudum. Öncelikle arkadaşıma geçmiş olsun. Bu olaya benzer bazı tecrübelerimi de bu vesileyle anlatmak isterim.
Bu gibi durumlara maruz kalmış veya kalabilecek arkadaşlara, belki yardımcı olabilir. Yol bisikleti kadromda, küçük bir çatlak oluşmuştu. Bu çatlak zamanla ilerledi. İthalatcı firma üreticiye başvurdu ve kadrom çok kısa sürede olmasada, elime ulaştı. hemde bir üst modeli.
Mtb yarışı sonrasında da kodromun çatladıgını fark ettim. Satıcı firma üreticiden talep etti ve kodromu yenisiyle değiştirdiler.
Yurt dışından 2 sene önce Lupine marka ön far getirtmiştim. Çok hoşuma giderek kullandım. Yaz gelince rafa kaldırdım. Kışın tekrar kullanmaya başladıgımda farkettim ki şarzı çok kısa sürede bitiyor. Aldıgım firmaya degil, direk üreticiye yazdım. Bana gelen cevap,pilimi uzun süre kullanmadıgım zamanlarda dolu vaziyet de buzdolabanda muhafaza etmemi söylediler ve ücretsiz yeni pil gönderdiler.
Daha ne deyim. Formamın kolu sökülmüştü (yırtık degil dikiş hatası) yurt dışına yazdım, fotografladım,forma sizde kalsın dediler ve yenisini gönderdiler. Duraace vites kolum, orta dişlinin birinde geçişlerde tutukluk yapıyordu, çiftini de değiştirdiler.Karbon yol bisikleti gidonuma bar takmıştım.Gidon baglantı noktasından çatladı, yurt dışına fotografladım gönderdim. Uzunca bir süre cevap gelmedi tekrar yazdım. Satıcı firma üreticinin konuyla ilgili kendilerine geri dönmediklerini ancak benim magdur olmaman için gidonun yenisini göndereceklerini söylediler ve gönderdilerde Buna benzer örneklerimi cogaltabilirim ancak fazla da uzatmak istemiyorum.
Bunun yanında da Marintek firmasını ithal ettgi avid disk fren seti almıştım. Karbon ön fren kolu çat dedi elimde kaldı. Ürünü aldıgım yere götürdüm ve değişmesini talep ettim. Marintek satıcıya şöyle bir cevap vermiş, '' kullanıcı freni çok sıkmış'' güldüm. Aynı satıcıdan aldıgım sele borusu,arazide binerken,yüklendigim bir esnada odun gibi kırıldı. Ne yazık ki Marintek ithalatı üründü. Telefonla birebir konuşmama karşın değiştirmediler. Üreticiyi direk başvurdum, olayı izah ettim, hemen bana yeni ürünü gönderdiler. Hemde Avrupa bayisi aracılıgı ile. Yazdıklarımdan dolayı Marintek şimdi bana dava açarsa,korkmamı lazım. Bence her tüketicinin alacagı ürünle ilgili olumlu ve olumsuz olayları bilmeye hakkı var.
Benim için aldıgım ürünün kalitesi,fiyatı kadar ürünü aldıgım yerde çok önemlidir. Satıcı firmamın ürünün arkasında duruyor olabilmesi ve üreticiye yaptırım gücünün bulunuyor olması gerekir. Yazıya konu olan kadro, değişsin veya değişmesin, Aktif Pedalın satış yaptıgı malların arkasında durabilecek güçte oldugunu düşünüyorum.