Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Endurance mi? Safkan yol mu? Pinarello Dogma - Orbea Avant Karşılaştırması

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında ToffieBoi tarafından paylaşıldı.

  1. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Grupsetim olmayışı nedeniyle bisikletsiz kaldığım bu dönemde, yokluğu fırsata çevirip 2 bisiklet denemeye karar verdim. Bu sıralar sıkça tartışılan, safkan yol bisikleti mi alalım, yoksa endurance ile biraz daha mı rahat edelim kısmını da güzelce karşılaştırmış oldum. Bu yazıda da direkt ürün incelemesi yerine, 2 tarz arasındaki belirgin farklara odaklanacağım. Gökhan Kutluer'in dengetekeri bloğunda ürünlerle ilgili detaylı incelemeleri mevcut zaten.
    Bu arada, kendi bisikletlerini hiç tereddütsüz verdiği için de kendisine teşekkür ediyorum.

    Konuya geçersek;
    Dogma zaten alanındaki en iyi bisikletlerden birisi. 60.1 kadro, Campagnolo Super Record 80. yıl serisi ve Bullet Ultra 80. yıl serisi jantlar. Avant M30 da endurance alanında oldukça iyi bir kadro. Ekipmanlar daha düşük. Shimano 5800 105 set, 6800 Ultegra aynakol, kendi kullandığım no-name jantlar. Orbea'yı özellikle kendi jantlarım ve aynakolum ile denemek istedim ki, asıl farkların kadrodan kaynaklandığına emin olayım.

    [​IMG][​IMG]

    Farklar ise şöyle;
    Bisikletleri ilk elinize aldığınız zaman gördüğünüz ilk fark ağırlıkları oluyor. Dogma bir kilogram daha hafif Orbea Avant'a göre. Bu fark genel olarak grupset kaynaklı olsa da, kadroların da payı oldukça büyük. Yolda bu ağırlığın dezavantajını nerede görüyorsunuz, daha çok ataklarda. Bisiklet diğer kardeşi kadar istekli olmuyor.
    Tırmanış karakterleri birbirinden daha farklı. Çok daha rijit bir Pinarello, ama karşılığında olması gerektiği kadar rijit bir Orbea var.

    İkinci farklılık ise bisikleti sürmeye başladığınız zaman hissediliyor. Karakteristik olarak çok çok farklı bisikletler. Pinarello çok daha atik, çok daha hızlı hareket eden bir kadro. Uzun, sert inişlerde dansöz gibi kıvrılmak istiyor. Orbea ise buna karşın çok daha stabil. Hareketli değil, ağır başlı. Pinarello kadar hızlı inemiyor yokuşları, ama olduğu hızlarda çok daha fazla güven veriyor size. Çok daha uysal, ağır başlı bir at gibi.

    Tabiri caizse, dananın kuyruğunun koptuğu nokta ise yolların bozduğu yerler. Yollar kalitesi ne zaman düşmeye başlıyor, Pinarello yüksek hızlarda sizi rahatsız etmeye başlıyor, o zaman Orbea'nın öne çıktığını görebiliyorsunuz. Hem açıları nedeniyle daha stabil olan bir kadro, üstüne darbe emiciliği de gelince öne geçmeye başlıyorsunuz. Özellikle hızlı inişlerde, her ne kadar daha stabil bir kadro olsa da daha hızlı inmeye teşvik ediyor sizi. Dar, kalitesiz köy yolları daha keyifli olmaya başlıyor.
    Tekrar belirtmek istiyorum ki; Orbea'yı kendi jantlarım ve lastiklerim ile kullandım. O nedenle farklar kesinlikle kadronun getirdiği farklar.

    Daha sıkmadan sizi, özet geçersek;
    Orbea, güç transferi konusunda Pinarello'nun gerisinde mi? Evet.
    Beni rahatsız edecek kadar mı? Hayır.
    Pinarello rahatlık olarak Orbea'nın gerisinde mi? Evet.
    Beni rahatsız edecek kadar mı? Evet.

    Buradan yola çıkarsak, ben biraz daha yavaş gideceğim ama çok daha rahat edeceğim kadroyu tercih ederim gibi görünüyor. Fakat bazen duygular, mantığın önüne geçiyor bu konularda. Seçim yine size kalmış. Ama bu testten sonra, benim bir sonraki seçimim endurance ailesinden olacak gibi görünüyor :)
     
  2. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yani herhangi bir markanın endurance modeli bozuk yollarda en iyi sayılabilecek performas bisikletinden daha iyi diyebiliriz. Fakat yokuş aşağı inişlerde seramik göbekli olduğunu bildiğim campagnolo jantların da etkisi olduğunu düşünüyorum. Jantları da değiştirme fırsatı olsaydı belki inceleme sürüşü daha bir kontrollü deney haline gelirdi.
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  3. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Bence diyebiliriz. Sonuçta bisiklet ne kadar iyi olursa olsun, onu hareket ettiren biziz. Üzerinde ne kadar dinç, ne kadar zinde hissedersek performans o kadar artıyor. Belki kadro 2 götürüyor bizden, ama bizim daha diri olmamız +4 ekliyor.
    Ama işte herkes bunu istemiyor. Benim sadece yakın çevremde, çok sert bisiklet seven 4-5 arkadaşım var. Lastikleri neredeyse üst limite kadar şişiren, yoldaki en ufak ayrıntıyı bile hissetmek isteyen. Bisikletin ikinci kuralı da, üzerinde mutlu olabilmek. Sürüşünü sevmediğiniz bir bisiklet, bence gereksizdir.

    Seramik göbeklerin etkisi hissediliyor. Doğru. Hızlanmada ve hız korumada özellikle...
    Fakat yukarıda benim bahsettiğim bisikletin karakteri kaynaklı. Hızlanma değil de o hızda nasıl davrandığı. O nedenle jantı değiştirsem bile, bu hissiyat değişmeyecek.
     
  4. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    725
    Beğeniler:
    630
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Cok guzel bir yazi tesekkurler, peki aluminyum Endurance kadrolar hakkindaki gorusunuz nedir?
     
    cihan cambaz ve ToffieBoi bunu beğendi.
  5. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Teşekkür ediyorum.
    Yıllardır inceleme yazısı okuyan biri olarak, yazmak biraz garip geldi. Ne kadar olmuş bilmiyorum ama, beğendiğinize sevindim :)

    Alüminyum endurance konusuna gelirsek eğer; burada malzemenin limitleri devreye giriyor. Karbon kadro gibi orasını esnek burasını rijit yapalım diyemiyorlar alüminyum ile.
    O nedenle, benim düşüncem çok da iyi olmayacakları yönünde. Daha önce kullanmadığım için öyle bir model, birşey diyemiyorum, ama tahminlerim oldukça karamsar bu konuda :)
     
    9magiko bunu beğendi.
  6. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    725
    Beğeniler:
    630
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Masayi karbon yaparak belki biraz mudahale etmis oluyorlar ancak onun da etkisi kisitli kaliyor. Ben halihazirda karbon masali aluminyum bir Enduranca kullaniyorum ancak tamamen karbon bir Endurance kullanmadigim icin farki bilemiyorum, sadece tahmin ediyorum. Ikisini de kullanmis arkadaslar yorum yaparlarsa guzel olur. :in:
     
    cihan cambaz ve ToffieBoi bunu beğendi.
  7. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Aslında maşayı aynı kullanabiliyorlar. Alın borusunun rahatlığa bir katkısı yok, o nedenle ön taraf aynı kabul edilebilir.
    Arka üçgeni daha rijit yapıp, daha esnek bir sele borusu ile dengelenebilir bu. 28mm lastiklerle rahatlık arttırılıp, güzel bir denge sağlanabilir.

    Tabi burada böyle söylemek, yapmaktan çok daha kolay :D
     
    9magiko bunu beğendi.
  8. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Karşılaştırma için teşekkürler Gökhan. Endurance yol bisikletleri hakkında bir değerli kaynakta şurada var:
    Review: 12 of the best 2014 endurance road bikes
    Görüldüğü üzere bu bisikletlerin geometrisi; kısmen daha kısa bir uzanma mesafesi, iki teker arası uzaklığın artması, stack mesafesinin yükselmesiyle daha rahat sürüşe imkan verecek şekilde hazırlanmışlar. Tabi bu değişiklikler kabaca söylersek 1 cm düzeyinde olduğu için bisikletin aslı olan yol bisikleti karakteristiğini değiştirmiyorlar.
    [​IMG]
    Bence daha önemli olan diğer nokta ise endurance makinelerdeki kadro özellikleri. Bilindiği gibi bu tür bisikletlerde bazı bölgelerindeki karbon dizilişi normalden farklı hazırlanıyor. Burada yoldan kaynaklanan etkilerin sürücüye en az şekilde ulaşması hedefleniyor. Karbon dizilimi yanında bazı endurance kadrolarda titreşimi en aza indirmeye yönelik ek özellikler de var. Cannondale'nin Save'si, Trek'in IsoSpeed özelliği gibi. Yoldan kaynaklı yorgunluğun biniciye yansımaması elbetteki daha zinde, daha uzun mesafeli sürüşü beraberinde getiriyor.
    [​IMG]

    Bütün bunlarla beraber 23, 25, 28 ve hatta bazılarında 30 genişlikte lastiklere izin vermesi, cyclocrosslarda olmayan 50/34 - 11/32 gibi geniş aralıklı vites kullanma imkanı sunması gibi avantajlarıyla yol bisikleti isteyipte rahatlıktan da ödün vermek istemeyen benim gibi :) kullanıcılar için öne çıkıyorlar. İyiki varlar.
     
  9. Aydınlıyurt Tuncay

    Aydınlıyurt Tuncay Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2014
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Gökhan Bey,
    Anlatımınız için teşekürler.Benimde almak istediğim bisiklet Canyon Endurace Cf 7.0 Sl / sizin yazdığınız konu üstünüde şahane oldu ...
    O zaman bu bisiklet iyidir diyebiliriz
     
    cihan cambaz ve ToffieBoi bunu beğendi.
  10. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    güzel inceleme olmuş Gökhan, ışık tutar tercih için, eline sağlık...
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  11. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Mehmet Ali arkadaşın verdiği site de çok güzel anlatmış konuyu.
     
    ToffieBoi bunu beğendi.
  12. Gökhan Kutluer

    Gökhan Kutluer Kıdemli Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    24 Haziran 2012
    Mesajlar:
    338
    Beğeniler:
    390
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    İki bisikletin de sahibi olarak bir yorum da ben yazmak istedim.

    Öncelikle, Orbea Avant M30 S modelinin Denge Tekeri sitesindeki detaylı incelemesine buradan bakabilirsiniz.

    Pinarello Dogma 60.1 modelinin kadrosu, oldukça katı ve konforsuz bir kadrodur. Kadronun olayı tamamen agresiflik üzerine kurulmuş diyebilirim. Toros'un da belirttiği gibi güç aktarımı konusunda çok iyi. Öyle ki, henüz bu anlamda beni şaşırtacak veya çok daha iyi olduğunu düşündürtecek başka bir bisiklet ile karşılaşmadım. Denediğim bisikletler arasında Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu'ndaki profesyonel sporculara ait bisikletler olduğunu da belirtmem gerek.

    Orbea Avant ise resmen uzun yollarda dostunuz olmak için tasarlanmış. İstanbul gibi 100 metre düz yolda titremeden gidemeyeceğiniz yollara sahip şehirlerde kullanım için bu tip bisikletler oldukça ideal. Bel, sırt, omuz ağrısı çeken veya kronik bir iskelet ağrısı çeken kişiler için bu tip bisikletler çok uygundur. Yol bisikletine geçmek isteyen ancak duruş pozisyonu dolayısıyla endişelenen kişilere de bu tip Endurance bisikletler önerilebilir. Sevdiğiniz herhangi bir bisiklet markasının yüksek alın borusuna sahip Endurance tipi bisikletlerini denemenizde fayda var.

    Bu aralar işe gidip gelirken sadece Orbea Avant bisikletimi kullanıyorum. Şehir içindeki bozuk yollarda beni üzmüyor. Çok eğilmek durumunda da kalmıyorum ve bu sayede kot, tişört, kazak vb. günlük kıyafetlerle sürerken de hiç rahatsız olmuyorum. Çapraz çantamı takıp yola koyuluyorum. Performans için çıktığımda da uzun yol yapıp geldikten sonra hiçbir yerimde ağrı hissetmiyorum. Aynı yolları Pinarello Dogma 60.1 ile yaptığımda günün sonunda dinlenmeye daha çok ihtiyacım oluyordu. Ancak, bu noktada benim daha önce attan düşüp bir sakatlık geçirmiş olmamın da etkisi olduğunu belirtmem gerek.
     
  13. x-rayted

    x-rayted Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.366
    Beğeniler:
    1.481
    Şehir:
    istanbul, Maltepe
    Adı:
    Cenk K.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben haddim olmayarak bir şey sormak istiyorum. Belki biraz komik de gelebilir ama cevap veren olursa çok sevinirim. Aslında "Türklerin endurance ile imtihanı" diye eğlenceli bir başlık açmayı düşünmüştüm :) ama o başlık çok şey vaat ediyor bense altını doldurabilecek bilgi ve tecrübede değilim :( O yüzden buradan devam etmeyi uygun buldum.
    Çoğunuzdan yaşlı olmama karşın acemi bir bisikletçi ama bir yol bisikleti (bizim zamanımızda dendiği gibi yarış bisikleti) heveslisi olarak kafamı kurcalayan bir şey var. Endurance bisikletlerde sizin belirttiğiniz gibi yüksek alın borusu, yüksek alın borusu açısı ile uzun dingil açıklığı korunarak kısa uzanma mesafesi ile daha rahat etmemiz sağlanıyor. Peki benim sorum şu: bu geometrik yapı biz Türklere uygun mu ? Biz Türkler genelde konstitüsyonel olarak kısa ekstremiteli tipleriz. Yani kollarımız ve bacaklarımız gövdemize göre genel olarak kısa (işte meşhur orta asyada ata binme teorisi) . Yani bize daha uygun bisikletlerin endurance ın aksine uzanma mesafesi daha uzun olan modeller olması gerekmez mi. Yoksa endurance lar aksine zaten daha uzun olan gövdemize daha da kısa uzanma mesafesi vererek rahatlık kazancımızı katlanarak artırır mı ? Bu konuda uzun km ler boyunca tecrübesi olan var mı ? Profesyonel takımlarda sadece Kuzey avrupalı kol ve bacakları uzun gövdesi görece kısa sporcular yok, konstitüyoınu bize yakın da pek çok sporcu var. Onlar nasıl bisikletler tercih ediyor acaba..

    Not: Avruğai tipli kol ve bacakları uzun arkadaşlarımız üstüne alınmasın lütfen :D Ben Canyonun websitesinde iç bacak boyum ile boyumu girince bu oranda hata var diyor :asik::p
     
  14. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Bacak boyu boyuna göre kısa olan kişiler kadro boyu seçerken ne yapmalıdır? Bu mevzuyu üstatlar daha iyi bilirler lakin ben kendi bildiğimce anlatayım.

    Yol bisikleti kadroları ve geometrileri yarışlardaki tecrübeyle yıllar içinde dönüşüm yaşayarak günümüzdeki halini almışlar. Amaç daha hızlı gitmek. Bir diğer amaç ise sporcuya olabildiğince konfor sunabilmek. Şurayı iyi çözünüz: Yol bisikletlerinde reach arttıkça aerodinamik açıdan hız artar konfor düşer. stack arttıkça aerodinamik açıdan hız azalır konfor artar. Doğru orantılı olarak tersinde de tersi durum geçerlidir.
    [​IMG]
    Bacak boyunuz boyunuzdan kısaysa: ''Tablolar genel vücut ölçülerine göre belirlenmiştir. Kişiden kişiye bacak uzunluğu ve kol uzunluğu değişiklik gösterir. En önemli nokta bacak uzunluğudur. Bacaklarınız boyunuzun oranına göre daha kısa kalıyorsa küçük kadro tercih etmenizi öneririz. Yada bacaklarınız boyunuzun oranına göre daha uzunsa büyük kadro tercih etmenizi öneririz'' bu seçimi yapacaksınız. Görüldüğü gibi asıl belirleyici olan bacak boyu. Daha sonra hız veya rahatlık isteğinize göre gidon boğazında ve gidon boğazındaki halkalarda ileri-geri, yukarı-aşağı oynama yapabilirsiniz.

    Benim bacak boyum boyuma göre normal. Boy 178, bacak boyu 81. Şimdiye kadar kullandığım bisikletlerin uzanma mesafesinde hiç sorun yaşamadım. Kullandığım bisikletlerin kadro boyları vücuduma göre olduğu halde reach biraz daha uzun olsaydı diye düşündüm hatta. Daha önce spor geçmişim olduğundan mıdır nedir öne uzanmada hiç sorun yaşamıyorum. Buna rağmen yol bisikleti seçerken aero ya da standart yol bisikleti değil endurance yol bisikleti seçtim. Çünkü rahatlığa daha çok önem veriyorum. Endurance bisikletim gelince de uzanma mesafesini (reach) artırmak için gidon boğazını 1-2 cm ileri alacağım. Hatta belki gidonu aşağı indirerek ön yüksekliğini düşürürüm.
     
  15. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İlkokul öğrencisi seviyesinde olan çizim yeteneğim ile rezil olmak yerine kelimeler ile anlatmayı deneyeceğim, umarım başarılı olabilirim...
    (Kadro boyunun bacak uzunluğuna göre belirlenmiş olduğunu varsayıyorum; küçük kadro, yüksek sele kısa bacaklı birisi için mantıklı değil)

    Bisikletin geometrisinin oluşturduğu bir üçgen var; bu üçgenin köşeleri orta göbek, sele ve gidondan oluşuyor. Bu üçgenin açı ve uzunlukları sürüş geometrisini belirliyor, çünkü vücudunuz sadece bu üç noktada bisiklet ile temas ediyor. Dolayısıyla, zincir çatalının uzunluğu veya alın borusunun açısı sürüş karakteristiğini değiştirse bile sürüş pozisyonuna etkisi yok.

    Sürücünün vücudu ise ilkinin üzerine ikinci bir üçgen oluşturuyor. Bunun köşeleri ise gidon, sele ve omuz eklemi; yani sürücünün sırtı, kolları ve sele gidon arası çizgi bu üçgenin kenarları oluyor (dirsekler kırık olmalı, kollar tam olarak kenar sayılmaz ama öyle kabul edebiliriz). Daha aerodinamik bir sürüş pozisyonu istiyorsanız sürücünün sırtının yatay eksen ile arasındaki açıyı azaltmanız gerek.

    Sizin sorunuza gelirsek; sadece bacaklar kısa ise, yürüttüğünüz mantık doğru, aynı sürüş pozisyonu (sırt açısı) için daha fazla uzanma mesafesi (reach) gerekir ve endurance tipi yol bisikleti kullanmadan da rahat sürüş elde edilebilir.

    Ancak, hem bacaklar hem kollar kısa ise üstteki üçgenin bir kenarını kısaltmış, diğer kenarını uzatmış oluyoruz. Bu durumda gidon yüksekliğini (stack) arttırmak gerekir ki dirsekler sonuna kadar açılmadan gidon tutulabilsin.
     
  16. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Bahsettiğiniz aslında endurance kadro kullanımının daha doğru olduğunu gösteriyor.
    Bu kadroların hemen hemen hepsi'nin alın borusu normalden daha yüksek. Sele borusu ise daha kısa.
    Bacağı kısa olan kullanıcının seleyi daha aşağıda kullanması gerekiyor. Bunu destekliyor kadro.
    Üst gövde uzunluğu normal, fakat kollar kısa. O nedenle gidonun gövdeye daha yakın olması gerekiyor. Bunu da sağlıyor, daha yüksek alın borusu ile :)
     
  17. harun tınas

    harun tınas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    369
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    afyon
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Boyum 183 bacak uzunlugunu ise bacak aramdan olctum 78 cm cikti
    Yani govdem bacaklarima gore baya uzun bacaklatim kisa
    Ben gibileri hangi tip almali
    Aslinda endurance. Bisikletlerin geneli sundugu disli oranlari sayesinde ve 32lik ruble ve 34luk aynakol sayesinde amator bir kullanici icin daha cazip
    Ayrica daha genis lastiklerlede gelmekteler
    Gonlumde yatan endurance bisiklet ama bana olur mu bilemiyorum
     
    cihan cambaz ve x-rayted bunu beğendi.
  18. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.502
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:

    fuji sitesinde söylediğinizin tam tersi öneriliyor, bacak boyunuz normalden kısa ise 1-2 santim daha büyük kadro alınmalıdır diyor
    MELSA | Bisiklet Motosiklet Yedek Parçalar1 San. Tic. Ltd. ^ti.
     
    x-rayted bunu beğendi.
  19. Raşit S

    Raşit S Bisikletkolik

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    3 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.446
    Seviye:
    Mantıken doğrusu bu, bacaklar kısaysa üst uzundur; reach mesafesi uzar.
    Ben de bu sınıfa giriyorum, bacaklarım kısa, yanlışlıkla 52 beden almışım, halbuki internetteki ölçümlere göre 56 L bile kullanabiliyorum.
    Gerçekte de farkediyorum, hub çok önde kalıyor. İlk etapta 130-140 cm lik bir boyun bulmaya çalışacağım.
     
    Fırat Y. ve x-rayted bunu beğendi.
  20. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Büyük boy kadro alınca stack da çok artıyor ama. Gidon olması gerektiğinden daha yükseğe çıkıyor.
    Bu nedenle çok kısa boğaz kullanmak, bunu da negatif açıyla kullanmak gerekiyor. Sele de çok aşağıya iniyor.
    Çok çirkin bir görüntü ortaya çıkıyor...
     
    Mehmet H., MehmetAliB. ve x-rayted bunu beğendi.