Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Endurance bisikletlerinde arka üçgen tasarımı..

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında x-rayted tarafından paylaşıldı.

  1. x-rayted

    x-rayted Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.366
    Beğeniler:
    1.481
    Şehir:
    istanbul, Maltepe
    Adı:
    Cenk K.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bu konu aklıma Merida bisiklet bakarken takıldı. Satıcı arka üçgende seat stay'in sele borusuna biraz aşağıdan bağlanması nedeniyle Meridanın endurance bisikleti Ride'ın hiç tutulmadığını ve büyük oranda gelmeyeceklerini söyledi...Ben de bir kaç modele baktım ama tasarımın neden öyle olduğunu anlamadım. seat stayi neden daha kısa yapıyorlar. Bu konfor mu sağlıyor ama gördüğüm kadarıyla tersi de var..

    Şimdi Endurance bisikletlerinde üst boru biraz eğimli olduğu için arka uçları sele borusuna biraz daha aşağıdan bağlanıyor gibi. Seat stayi daha da aşağıdan bağlamanın mantığı sürücüyü daha da dik oturmaya mı zorluyorlar. Örnek olarak Merida Ride ve Orbea avant net bir şekilde seat stay aşağıdan bağlanıyor ve gerçekten biraz göz tırmalıyor.
    Orbea
    [​IMG]
    Merida
    [​IMG]

    Scott ise solace de buraya güzel bir tasarım oyunu yapmış. Tabii merida kadar aşağıdan bağlanmıyor ama seat stayi sele borusundan devam ettirip üst boruya bağlamış ve arabaların kelebek camı gibi güzel bir kapalı üçgen oluşturmuş.
    [​IMG]


    Cannondale normalde aşağıdan birleşecek seat stayi hafifçe yukarı doğru kıvırarak üst boruya karşılık getirmiş.
    [​IMG]

    Ancak en çok dikkatimi çeken ise Specialized oldu. Specialized da seat stay aslında üst boru birleşim yerinin daha üstüne doğru yöneliyor ancak bir S çizdirerek (zerts) üst boru birleşim yerine karşılık getiriyor.
    [​IMG]

    Merida , scott ve specialized da seat stayler ayrıca ince ..Merida da hem tasarım çirkinliği hem ince seat stay gerçekten itici bir görüntü oluşturuyor.

    Bu tasarım tercihlerinin yol tutuş ve konforda ne avantajı ve dezavantajı var. Değerlendirebilecek olan var mı ?
     
    krmtoprak bunu beğendi.
  2. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kadroların "slope" şeklinde tasarlanmasının ve seatstay boruların bazı modellerde daha alt bir noktadan bağlanmasının ana nedeni, kadro tasarımındaki rijitliğe müdahale etmeden, daha uzun bir sele borusu ile esnekliği arttırmak düşüncesi. Bu şekilde sele borusunda daha fazla esneklik kazanıyorsunuz ve konfor artıyor. Bu slope tasarıma yönelim yol bisikletlerinde aluminyum kullanılmaya başlaması ile ortaya çıkmıştır. Seatstay' deki diğer farklı tasarımlarda benzer amaçlar güdüyor. Örneğin borulara kavis vermek yine esneklik sağlıyor. Specialized in diğer tasarımlardan farkı ise, daha uzun bir sele borusu ve S tasarımının yanında ilave olarak bacaklara bir elastomer eklenmesi. Bacaktaki S kıvrım ana darbeleri emerken, elastomer ise mikro düzeydeki rahatsız edici titreşimleri sönümlemeyi amaçlıyor. Yukarıdaki bisikletler arasında açık ara en başarılı çözüm budur.
     
  3. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.070
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    piarello'nun en son modeli dogma f8 kadrosunda da aynı tasarımı görebilirsiniz.
    [​IMG]
     
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Bu tasarımı kullanan bir diğer marka ise BMC.
    Aero kadroların hemen hemen hepsinde aynı tasarım var.
     
    Ahmet Onur Çakmak bunu beğendi.
  5. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.803
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Yukarıdakilere katılmakla beraber bir iki kelam da ben edeyim. Specialized'in Zertz'ini denemiş ve pek beğenmemiştim. Forumlarda bu konuda benim gibi düşünenlerin olduğunu gördüm. Specialized'de böyle düşündüğünden midir nedir 2015 model Roubaix modellerinin tamamına darbe emicili sele borusunu standart olarak koymuş. Öncekilerde yoktu.

    Cannondale ince sele borusu, Save dediği titreşim emici özelliği ve bükümlü arka çeki borularıyla konfor sağlamış. Yan profilden anlaşılmıyor ama arka çeki boruları ve maşanın alt kısmı bükümlü yapılmış. Rahatlığı konusunda bütün testlerden hemfikir çıkılıyor ki ben de böyle düşünüyorum.

    Merida Ride'nin arka üçgen küçüklüğünden dolayı satılmadığını zannetmiyorum. Mesela ben renk tercihinden dolayı vaz geçmiştim. Kadrosunda enteresan bir konfor özelliği var. Flex dedikleri iki karbon tabaka arasına darbe emici farklı bir tabaka eklemişler. Siz beğendiyseniz neden olmasın? Satıcılara takılmamak lazım. Bütçenize uyan ve gözünüze hoş gelen herhangi bir modeli seçebilirsiniz.
     
    OnurA, YüzSürKoş ve Ahmet Faruk Eğit bunu beğendi.
  6. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.502
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    ben bu uygulamayı daha çok aero kadrolarda görüyorum, konfor amaçlı yapılıyorsa aero kadroda neden uygulanıyor onu anlamadım, ayrıca bence de merida ride çok kötü görünüyor
     
  7. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    313
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    bu bisikletlerin 1-2 seviye üst modelleri paris-roubaix gibi parke taşlı yarışlarda yarışıyor. bilmeyenler için şöyle diyeyim, bizim türkiye'de gidebileceğimiz en bozuk yoldan ÇOK ÇOK ÇOK daha kötü. hepsi bence bizim için fazlasıyla komforlu olacaktır :) hangisi gözümüze güzel geliyorsa ve f/p oranı iyiyse ona yönelmek lazım bence.

    mühendis gözüyle :p , arka üçgenin küçük olması yanal sertliği kuvvetlendiriyor ama seatstay uzunlukları azaldığı için sele borusuna kadar daha az deplasman sağlıyor. bu yüzden üçgen küçülse bile karbonfiberin örümünde ya da şeklinde değişikliğe gitmek zorunda kalıyorlar. bya da cannondale'in de yaptığı gibi 25.4mm gibi (hatta offsetli) sele borusu çapı kullanıyorlar ki daha çok esnesin. bir de bazılarında chainstay de biraz daha uzun olduğu için arkadaki açı biraz küçülüyor, bu da arka üçgen olduğundan daha küçükmüş gibi görmemize neden oluyor olabilir ama bundan pek emin değilim. benim kişisel favorim cannondale bunlar arasında :)
     
  8. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.070
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    Merida ride kullandim gecen sene uzunca bir sure. Simdi safkan yol tarzi sedona 621 var. Aradaki farki soyle acikliyim size. Merida kullanirken gercekten cok cok daha rahat ettim. Hem bozuk yolda titresim sonumlemesi hem oturma acisi o kadar rahatti ki. Simdi kullndigim sedona ise daha agresif. Surus pozisyonu cok rahatsiz degil ama cokta konforlu degil. Surekli tetiktesiniz. Yoldaki titresimleri daha cok hissediyorum. Bence gorunusu de o kadar kotu degil seat stayi biraz asagida olan kadrolarin. Aero kadrolarda seat stayin asagidan baglanmasinin sebebi ise bence wheelbase mesafesini kisaltip daha sprinter bir bisiklet ortaya cikarmak. Zaten aero tasarimlarda arka jant biraz seattube'un icine giriyor genelde. Ornegin venge :)
     
  9. VeyselKobal

    VeyselKobal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    İstanbul - Anadolu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu konudaki değişik örneklerden biri olduğunu düşündüğüm Specialized Diverge hakkında ne düşünüyorsunuz?

    Specialized-Diverge-Comp-Carbon-2015.jpg
    Çok değişik bir bisiklet. Seat stay ve üst boru, sele borusununun olduğu kısmı geçtikten sonra birleşiyor. Aero gibi arka lastik kadroya biraz girinti yapmış, endurance açıları, 35c'ye kadar kullanma imkanı. Tam ortaya karışık :) Roubaix'den daha çok ilgimi çektiği doğrudur :) GT Grade'e kullanım tarzı olarak benziyor gibi, safkan yol değil, gravel bike dediklerinden.

    Hatta yeri gelmişken onu da sorsam :) Bu arkadaşı nasıl yorumlamak gerek?
    2015-GT-Grade-carbon-gravel-road-bike01.jpg
     
  10. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.070
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:

    hepsi aynı mekanik mantığı içeriyor bence, yorum ve dizayn farklılıklarıyla bütün markalar kendi kadrolarına uygulamışlar.
     
    VeyselKobal bunu beğendi.
  11. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yukarıda ilk mesajımda bahsettiğim nedenle tasarım bu şekilde. Temel amaç aynı, sele borusunu mümkün olduğu kadar uzun tutmak ve sele borusunda esnekliği arttırmak.
     
    VeyselKobal bunu beğendi.
  12. ahmtayd

    ahmtayd Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bu konuda beni bilgilendirebilir misiniz ? Endurance ne oluyor acaba ? Ne gibi farklar olur. Kadro açıları agresif gibi deyimler okuyorum bu ne demektir etkisi nedir acaba ?
    Teşekkürler
     
  13. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.803
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Dayanıklılık demek. Bildiğimiz yol bisikletinin daha rahat geometrilisi oluyor. Bazılarının kadrolarında titreşim emicilik için ek özellikler yapılıyor. Uzun yol, Gran fondo sürüşleri ve bozuk yollu yarışlarda bu tarz bisikletleri görebilirsiniz.
    Linki takip edin
    Endurance mi? Safkan yol mu? Pinarello Dogma - Orbea Avant Karşılaştırması - BisikletForum