Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

En uygun römork hangisi. Römork doğru tercih mi

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında mehmetsunu tarafından paylaşıldı.

  1. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.419
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bisiklet için taşıma aparatı olarak römork almaya karar vermiş bulunuyorum. İncelediğim kadarıyla piyasada sadece iki alternatif bulunuyor.:Taşocak firmasının ürettiği mamut trailers (özellikle adventurer modeli) ve Topeak firmasının ürettiği journey trailer.
    Bu konu hakkındaki yazıları okuduğumda bir taşıma aparatı olarak bagajın yanında römorka pek şans tanınmadığını gördüm. Römorkun bazı dezavantajları sözkonusu gibi.
    Fakat siteyi şöyle bir takip ettiğimde özellikle yabancı turcuların tercihinin römorktan yana olduğu görülüyor. Bunların içinde tandem bisiklet kullananlar bile var.
    Sizlerden isteğim fiyatları ve özellikleri aşağı yukarı aynı olan bu iki modelden hangisini tercih etmeliyim. (topeak ın ürettiği monolitik ve daha hafif bir ürün olarak görünsede tercihim yerli bir ürün olan mamuttan yana şekilleniyor-Bisiklet tutkusuna cevap veren yerli firmaları desteklemek adına)
    Bisiklette römork denge sorunu yaratırmı, ağırlık transferi bakımından römork mu, bagaj-heybemi daha avantajlı.
    Römork maşası 40 kg lik ağırlıkları taşımak için yeterli sağlamlıktamı
    Yokuş aşağı sürüşlerde, dönüş ve virajlarda, ani duruşlarda römork tehlike yaratırmı. Bisiklet savrulurmu.
    Römork Bisikletin hızını çok olumsuz etkilermi.
    Özellikle römork kullanan bisiklet dostlarının acil tavsiyelerini bekliyorum.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  2. ayhanakbuga

    ayhanakbuga Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bisikletim Bianchi Alikut; sağlam, yükü uzun yolda sorunsuz taşıyabilecek bagaj bulamadım (disk fren olması dezavantajmış) Bir-iki hafta içinde iki üründen birini almayı düşünüyorum ben de. Yerli olanın (mamut trailers adventurer) taşıma kapasitesi 40 kg, topeak trailers'inki 32 kg.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  3. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Öncelikle, 40 kg. gayet ciddi bir ağırlık. Bunu arkanıza bagaj üstü heybe ile çözebilirsiniz ama yokuş çıkarken yanlış bir hareketinizde, eğer öne fazladan ağırlık yüklememişseniz, bisiklet şaha kalkabilir ve düşmeyle sonuçlanabilir. Gelelim römorka; Eğer üretici 40 kg. ağırlık taşır diyorsa, o römork o ağırlığı taşır. Ancak, imalatta hata yapılmışsa (örneğin kaynak hatası, vs. gibi) sizi yarı yolda bırakabilir. Ancak, günümüz imalat teknolojisinde bu hata oranları çok düşük düzeylerde. Römorkun dezavantajı ise kanaatimce yüksek eğimli inişlerde frenleme konusunda yaşanabilir. Sizin ağırlığınızı bilmiyorum ama, sizi ve bisikletinizi 100 kg., römorku ve içindeki yükü de 50 kg. olarak düşünürsek, İnişlerde frenleriniz 100 değil, 150 kg.'ı durdurmaya çalışacaktır. Onun için daha tedbirli olmanız gerekecektir. İkinci husus ise dönüşlerde artık arkanızda bir de römork olacağı için, bir kamyonla tır arasında nasıl bir dönüş genişliği farkı varsa (buna halk arasında "Genişten alma" deniyor); bisikletle römorklu bisiklet arasında da o şekilde bir dönüş farklılığı olur. Yani, dar bir köşeyi bisikletle kolaylıkla dönebiliyorken, arkanızdaki römorkla denediğinizde, römorku kaldırıma çıkartma suretiyle tüm dengeleri alt-üst edebilirsiniz :) Aklıma gelenler bunlar. Umarım faydası dokunur.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  4. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.419
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Tur maksatlı kullanımlarında römork un oldukça rahat bir kullanım sunacağını düşünüyorum. Uyku tulumu, çadır, kişisel eşyaları heybeye yerleştirme zahmetinden kurtarmak bir yana portatif bir mangal ve semaver taşıma imkanı bile sunabiliyor römorkun bagaj kapasitesi. Elinizin altında bulunması gereken eşyalar için gidon çantasının olması yeter sanırım. Hatta bu römork u şehir içinde bile kullanmak mümkün (pazar alışverişi) sadece kafama takılan devrilme tehlikesi taşıması ve bisikletin dengesini bozması...
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  5. Burak Dolaşkan

    Burak Dolaşkan Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Edirne
    Heybe kullanımında denge sorunu römorka göre daha fazla. Heybe (panniers bag) kullanırken tur sırasında çantalara yükü eşit paylaştıramadığınız zaman daha fazla denge kaybı yaşarsınız. Römorkta ise bisikleti dengede tutmak yerine yükü sadece çekersiniz.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  6. Emrah Pektaş

    Emrah Pektaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Mart 2009
    Mesajlar:
    487
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Geçmişte yaptığım 2 günlük ve bol rampalı bir turda arkadaşlardan birinde römork vardı.Kullanan arkadaşın (İzmir'den Zafer bey'e selamlar) aklımda kalan tek olumsuz düşüncesi bisikletinde ayaklık olmadığından durduğu zaman bisikleti mutlaka sağlam bir yere yaslamak zorunluluğunun oluşu idi.

    Keskin virajlarda ve yokuş aşağı daha dikkatli olmanız gerektiği tartışılmaz ancak 40 kg. yük, heybe vb. bagajlar için çok ciddidir.Bu kadar ağırlığı yokuş yukarı bisiklete yükleyip ilerlemek ve römork yardımıyla çekmek kıyaslanamaz bile.Römorkun en önemli dezavantajı, turunuzun bir kısmında dahi olsa otobüs kullanma şansınızı (otobüsün bagajında bisiklet ile birlikte çok fazla yer kaplayacaktır.) minimuma indirmesidir.Sırf bu yüzden römork almaktan vazgeçtim.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.