En ucuz bisiklet hafifletme yolu

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
298
Arkadaşlar bisiklet hafifletmenin en ucuz yöntemini birçoğumuz merak etmişizdir. Bana göre bunun ucuz yöntemi dış ve iç lastikleri değiştirmekten geçiyor. Bir örnek vermek gerekirse piyasada 876 Ytl ye satılan Sedona sd 761 var. Bu bisikletin dış lastikleri Schwalbe Little Albert. Ağırlığı 950 gr civarında. Bu lastikleri Schwalbe Hurranica ile değiştirdiğimizde ağırlık 560 gr a iniyor. Fiyat 62 Ytl. İki lastik fiyatı 124 Ytl. Ağırlık kazancımız 780 gr. Bu rakam ciddi bir rakam. İç lastikleri Schwalbe AV XXLight İç lastiklerle değiştirdiğimizde ağırlık 160 gr dan 100 gr a kadar iniyor. Fiyat 14 erden 28 Ytl ediyor. Ağırlık kazancımız 120 gr. Toplam masrafımız 124+28 den 152 Ytl. Ağırlık kazancımız 780+120 den 900 gr ediyor. Bisiklet ağırlığı 12,3 kg den 11,4 kg ye düşmüş oluyor.152 Ytl verip bir bisikleti 900 gr kadar hafifletmek milyarlarca para verip ön amortisörü, rubleyi, vites gezdiricilerini, aynakolu değiştirmeden çok daha ucuz bir yöntem oluyor. Aynı şeyi Sedona sd 761 dışındaki bisikletlere de uygulayabilirsiniz.
Bu bilgi bisikletini hafifletmek isteyen arkadaşlara duyrulur.
Hepinize iyi pedaller
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Benim xc1000 in lasikleri irc mythos xc..Bu lastiklerin ağırlığı irc nin kendi web sitesinde bile yazılı değil, hatta adı bile geçmiyor, orada irc mythos xc II ninkiler yazılı. Ağırlığını bilen arkadaşlar varsa iyi olacak..
 

Selim Üsel

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Haziran 2007
Mesaj
1.031
Tepki
1.464
Şehir
BURSA
Güzel bir bilgilendirme, paylaşım için teşekkürler,
Ek olarak nacizane fikrim; diğer pahalı komponentlere haracanan paranın sebebi hafifletmek kadar kullanım kolaylığı ve sağlamlık açısından tercih edilmesi. Bunuda atlamamak lazım.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Schwalbe Hurranica da gerek yok,irc mythos xc II ondan 80 gr daha hafif olduğu gibi ondan daha da ucuz;19€.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Buzgan

Firochromis

Daimi Üye
Kayıt
21 Ekim 2006
Mesaj
306
Tepki
234
Şehir
Bolu
İsim
Fırat Çıngı
Bisiklet
Diğer
Ayrıca hareket halindeki parçaları (tekerlekler, jantlar vs..) hafifletmenin önemi, sabit parçaları (gidon, boğaz vs..) hafifletmekten daha fazla. Örneğin, 1 kiloluk bir sopanın ucuna 5 kiloluk bir taş bağlı olsun. Bunu havada çevirmek, 5 kiloluk sopaya bağlanan 1 kiloluk taşı çevirmekten daha zor olur. İkisinin de tartı üzerindeki ağırlığı 6 kilo, ama 5 kiloluk taşın momentumu 1 kiloluk taştan çok daha fazla. Hem durdurmak hem de harekete geçirmek daha zor olur.
 

cazgır

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Ağustos 2006
Mesaj
424
Tepki
83
Şehir
Kadıköy
Dediğinde çok haklısın fakat yarışlara girip çıkan birisi hafifletmek amacıyla ince ve yanakları zayıf bir dış lastik takarsa bi taşa çarptığı anda yarılır. Bunuda göz önüne almak gerek..;)
 

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
298
@stratus

Irc Mythos kullanınca ağırlık kazancı 1060 gr eder.Masrafımız 93 Ytl ye düşer. Ancak Schwalbe Hurranica nın dış yüzeyi performans için daha uygun, yani yol sürtünmesini daha fazla azaltacak şekilde. Bunu da atlamamak lazım. Yine de bilgilendirme için teşekkür ederim.
 

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
298
@Semih Temiz

Arkadaşlar daha önceki mesajıma bir ilave yapmak istiyorum. Dış lastikleri Schwalbe Kojak ile değiştirirseniz Schwalbe Kojak 295 gr olduğu için ağırlık kazancımız 1310 gram eder. Üstelik bu lastiğin 2 adeti 65 TYL. Bir de iç lastikleri daha önceki mesajımda belirttiğim iç lastiklerle değiştirirseniz 120 gram lık ağırlık kazancı olur. Toplam masraf 93 YTL olur. Toplam ağırlık kazancımız 1430 gram eder. 93 YTL karşılığında bisikleti 12,3 kg den 10,9 kg ye indirmiş oluruz. Üstelik yürüyen sisteme ait parçaları hafiflettiğimiz için daha büyük avantaj sağlarız. Ayrıca Schwalbe Kojak ın dış yüzeyi performans için çok uygun olduğu için bu bize ayrı bir avantaj sağlar.
HEPİNİZE İYİ PEDALLER
 
  • Beğen
Tepkiler: ous osdemir