en iyisi shimano değil mi???

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.518
Şehir
İstanbul
Tabiki bizim gibi yanında mekanizyen taşımayan, yada bakım aralıklarını sürekli kaçıran millet için rulmanlı avantajdır.

işte sorun da burada bakım zamanı geçse bile yataklarına bir zarar gelmeden rulmanları çıkartıp yenilerini takmak daha kolayıma geliyor...
Bakım zamanını kaç kişi takip ediyor bilyalı göbeklerde?
 
Scudo

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
Yazamadan geçemedim; neden shimano XTR göbeklerinde rulman kullanmıyor?
Şunuda hatırlatayım Campagnolo'da ön ve arka göbeklerde rulman kullanmaz ve sanırım bir bildikleri var.

Bunun sebebi bilya çapı. Açık bilya sistemlerde bilya çapları biraz daha büyüktür bu yatakların gücünü arttırır, aşınma sürecini azaltır.
İkinci sebep rulman yataklar kısa sürede bollama gösterme eğilimindedir, daha kötüsü her rulman değiştirdiğinizde bu bollama şansı çoğalır çünkü rulmanı çakıldığı yerden çıkarırken mikron düzeyinde bir sıyırma yapar.

Shimano XTR grubunda hala rulmana geçmedi, çünkü bilya sistemin gerek bakımında gerekse perfonmansda daha üstün ve uzun ömürlü olduğunu kabul ediyor, bencede bu geçerli.

Birçoğumuz şu yanılgıya düşüyorki, rulman yatakları elinizde çevirdiğinizde daha akışkan hissi uyandırması, fakat yük altında işler farklı, işte bu farkıda
campagnolo ve shimano gibi firmaların mühendisliği görebiliyor.

Şunuda unutmamak lazım eğer göbek alacaksanız bunda ihtisaslaşmış firmaları seçin, mesela Shimano, Campagnolo, Chris King etc.

Not: Chris King rulman göbek kullanır fakat ömürsüzdürler.

Dt Swiss jant teli yapardı, yanında göbekde yapmaya başladı, ben olsam DT'den tel, Mavic'dende jant alırım, çünkü bunda ihtisaslar.
Eğer dahada üstün jantlar isterseniz ihtisas firmalar var, mesela Ambrosio, Araya, Nisi gibi, DT Swiss'den daha iyi tel isterseniz Sapim arayın.:D

Bu konu daha öncede tartışılmıştı, ilgilenenlerin dikkatine:(link)
 

kron_xc4000 esk

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesaj
932
Tepki
482
Şehir
ESKİŞEHİR
Jant konusun da mavic in üstüne yok shimanun ise ( aynakol ruble vites kolları fren kolu ) bu parcalarda üstüne yok...
 

bts.elektronik

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Aralık 2007
Mesaj
717
Tepki
777
Şehir
bursa
@Ercan Bayram

yanlız alttaki ortamil yataklama sisteminin icatcısı shimanodur haberin olsun.burdaki bahsettiğin esnemezliği ve akışkanlığı sağlayanda bu sistemdir.benim üstteki yazımdada bahsettiğim aynakol teknolojisinde devrim yaratan sistemde budur.aynakolun kendisi değil.
 

Elman TEMEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ekim 2006
Mesaj
1.285
Tepki
868
@bisikletcanavari

Zaten aynakollardaki esnemezliği uzun turda anlayamazsın.arazi sürüşlerinde ortaya çıkar bu olay,çünkü arazide ani çıkışlar,hızlı ama sert dönüşler,dik ve kısa rampalar veya uzun rampalar ve bu rampalarda kalkışacağın deparlar bunu sana hisettirir.birde tabiki önemli bi faktör sürücü ağırlığı ve uygulanan güç.ben 83 kg vücut ağırlığına sahibim ve ani çıkışlarda güç uygularken lx aynakolun bile esnediğini hisettim.peki bu aynakolu 60 - 70 kg lık bi sürücü zorlasa bunu hisedermi ? sanmıyorum.
o nedenle parçaların verimi,ömrü,çalışması vs tamamiyle sürücüye ve kullanım alanına göre değişir.
xtr göbekleri hafif bir sürücü belkide 10 yıl kullanabilir.fakat olay 80 ve üzeri olduunda bu süre direk yarı yarıya düşer.bu her çekiş ve taşıyıcı aksamda geçerlidir.
mustafa abinin bahsetmiş olduu rulman değişimi esnasındaki yıpranma kesinlikle doru bi olay.
yani arkadaşlar işin kısacası, kullanım amacı,sürücü özellikleri ve kullanım alışkanlıkları parça seçiminde büyük rol oynar.
en iyisi SHİMANO diyemeyiz bu noktada şölen abiye katılıyorum.çünkü her markanın uzmanlaşmış olduu konular var.vs vs vs vs bu tartışma bitmez :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletcanavari

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
@Elman TEMEL
Yazımın 2. satırında söyledikleirnin bi çoğundan bahsetmişim zaten.Ama yine de açıkladığın için teşekkür ederim ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Elman TEMEL

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@gurol

Bende bunu savunuyorum... Adam gibi kullanılan herşeyin ömrü uzun olur ama bu bizler için pek geçerli değil sanırım...
 

XES

Aktif Üye
Kayıt
27 Temmuz 2006
Mesaj
150
Tepki
58
Şehir
Baschkenthe
Ben bu konuda yanal kuvvete dayanım noktasına takıldım. Evet konvansiyonel kapalı rulmanlar yanal kuvvetlere karşı oldukça dayanımsızdır fakat bir bisiklet tekerleğinin göbeğine kolay kolay yanal kuvvet uygulayamazsınız. Virajda yana yatan bisiklet göbeğe yanal kuvvet uygulamaz. Aksine, virajlarda viraj içine yatmak göbek üzerine yanal kuvvet binmemesini sağlar. Bir bisiklette tekerleğe yanal kuvvet uygulanırsa ne olur? Kısaca düşersiniz.

Burada teknik açıklamasını yapmak zor fakat virajda içeri yatan binici dönüş esnasında viraj dışına yere paralel olarak oluşan merkezkaç kuvvetini(aslında kuvvet de değil, merkezkaç etkisi hatta daha doğrusu eylemsizlik etkisi ile oluşan kuvvet) dengeleyecek bir düşey kuvvet uygular. Bu iki eksendeki kuvvet birleştiğinde tekerlek ekseninde tek bir kuvvet meydana getirir. Ve bu kuvvet eksenlerinden biri olması gerekenden büyük olursa binici düşer. Yani fazla yatarsanız içeri düşersiniz, az yatarsanız bisiklet sizi viraj dışına doğru üzerinden atar. Sonuç olarak tekerlek üzerinde oluşan kuvvet tekerlek ekseni ile aynı yönde olur. Yani virajlarda tekerlek göbeğine yanal kuvvet binmez. Viraj alırken yatmayan 3 veya daha fazla tekerleğe sahip araçların dönüş esnasında ciddi biçimde yanal kuvvet altında kalan tekerleklerinde de bu yanal kuvvete rağmen servis kolaylığı ve stabil yapısı sebebiyle kapalı rulman kullanılır.

Bir göbeğe yanal kuvvet binmesi için bisikletin yatık bir vaziyette fakat düz bir çizgide yol alıyor olması ya da tekerleğe yanal bir darbe gelmesi gerekir. Kapalı rulmanların tek zayıf kaldığı nokta bu yanal darbelerdir ki b yanal darbeler büyük oranda lastik, jant çemberi ve teller tarafından emilir.

Shimano'nun açık rulman kullanmaktaki ısrarı marka prestiji kaygısından kaynaklıyor bence. Bu kadar süre "bizimki daha iyi" diye direttikten sonra kapalı rulmana geçmeeri firmanın ar-ge çalışmalarına bir güvensizlik ile sonuçlanabilir. Ben en fazla 2-3 senelik bir vadede Shimano'nun da çaktırmadan ve alıştıra alıştıra kapalı rulman kullanımına kademeli bir geçiş başlatacağı kanısındayım. Tabii bu süre içinde daha iyi bir teknoloji geliştiremezlerse ki bunun için canla başla uğraştıklarından eminim. Bir kaç yıl sonra yeni bir kapalı rulman tarasırımı ile "Bakın, eski sistemimizin artılarını koruyarak kapalı rulman kolaylığı ve akıcılığı bik bik..." diyerek orataya çıkabilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Elman TEMEL

ergin

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Nisan 2007
Mesaj
465
Tepki
61
Şehir
istanbul
arkadaşlarım,abilerim çok teşekkürler o kadar bilgi edindimki,artık kararımı verdim.kararımı vermekte çok yardımcı oldunuz hepinize teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Elman TEMEL

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
@XES

Kısaca şöyle bir örnek vereyim.Eğer bisikletle viraja girdiğinizde jant ön frene sürtüyorsa yanal kuvvet var demektir ;) (Eğer fren pabuçları ile jant yanağı arasında azami açıklık varsa özellikle mavic crossride jant setinde bunu gözlemlemek oldukça kolay olur ;) )