Elit düzeydeki bisiklet sporcularına kuvvet çalışması brim antrenmanı

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında TurgutKafes tarafından paylaşıldı.

?

Daha önce hiç bisiklet spor (yarışçı ) yaptınız mı?

  1. Evet yaptım

  2. Hayır bisikleti spor (yarışçı olarak) yapmadım

  3. Spor yaptım ama bu şekilde bir çalışmam olmadı

  4. Hayır bisikleti spor (yarışçı olarak) yapmadım ama bu tarz çalışmalarım oldu

Sonuçlar ancak oy kullandıktan sonra görülebilir.
  1. TurgutKafes

    TurgutKafes Yeni Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    24 Aralık 2016
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    turgut
    Bisiklet:
    Colnago
    fazlasıyla etkileri fazla zaten kuvvet antremanlarının bisiklet sporunda :)
     
  2. SmtTrlk

    SmtTrlk Yeni Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Kasım 2016
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    Bursa-Kocaeli
    Adı:
    Samet
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Bahadır Gürel 90 kiloyum 3*8 320-350kg leg press yapabiliyorum ama bisiklette sadece yokuş çıkarken az bir fark hissettiriyor bence. az önce başka konuda laktat ve vo2max hakkında yazdıklarınızı okudum. düz yolda da yokuş çıkarken de onlar çok daha önemli sanırım
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  3. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.977
    Beğeniler:
    7.236
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Her çalışmanın farklı katkıları var. Ağırlık çalışmasını bir destek çalışması olarak görmek lazım. Yani VO2max çalışması ana bir çalışmaysa, ağırlık çalışması bir yan çalışmadır. Doğru zamanda yapılmak kaydıyla ikisi de olmalı. Ağırlık çalışması pedala uyguladığımız kuvveti arttırır. Ama yol yarışlarında kuvvet her şey demek değil, çok küçük bir detay. 10-15 saniyelik bir yokuşta kuvvet acayip işe yarar ama 1 dk'lık 2 dk'lık bir yokuşta başka şeylere de ihtiyaç var. Bu nedenle kışın aerobik dayanıklılık çalışmaları yaparken (bisikletle düşük şiddette uzun mesafeler almak, 10-15 km'lik koşular) aynı zamanda kuvvet arttırma çalışmaları da yapmak gerekir (ağırlık çalışmaları) ve bir de bisiklet hakimiyetini arttıran, pedallamayı efektif hale getiren çalışmalar yapmak lazım.
     
    İbrahim A. ve SmtTrlk bunu beğendi.
  4. TurgutKafes

    TurgutKafes Yeni Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    24 Aralık 2016
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    turgut
    Bisiklet:
    Colnago
    kuvvet çalışmalarıın yanında pylometric çalışöalar çabukluk çaışmaları kardüyovasküler sistemi ( vo2max) geliştirecek antremanlarda yapmak gerekiyor . zaten bunları çok iyi bir şekilde yapabilen sporcular . türkiye geneline göre mükemmel bir sporcu . yurtdışındada iyi bir sporcu olabiliyorlar
     
    İbrahim A. ve Bahadır Gürel bunu beğendi.