Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

El Yapımı Hayes Stroker Yağ Değişimi Kiti

Konu, 'Frenler' kısmında Özgür Tunalı tarafından paylaşıldı.

  1. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar.Bir senedir hayes stroker fren seti kullanıyorum.Frenlerimin yağını değiştirmek veya sistemin havasını almak için kendi yaptığım ekonomik bleeding kiti kullanıyorum.Hayes sistemlerde yağ değişimi veya hava alma işlemi diğer markalara göre oldukça kolay.Bu yüzden çok pro bir yağ basma kitine ihtiyaç duymadım ve ekonomik olan kendi kitimi yaptım.Yaptığım kit çok başarılı oldu. Denemek isteyeceklere bir faydası olur diye düşünerek sizlerle paylaşmak istiyorum.

    Orjinal kit
    [​IMG][/URL][/IMG]

    Benim yaptığım kit:)
    [​IMG][/URL][/IMG]


    Gerekli malzemeler:
    1- Yarım metre akvaryum hava hortumu
    2- Şırınga 50-60 ml lik veya daha büyük
    3- Pet şişe
    4- İki adet plastik kelepçe
    5- Bir adet somun
    6- Bir adet araç pompası aparatı (resimde kırmızı plastik parça)

    Şimdi nasıl yapıldığına gelince; Şırınganın ucuna yaklaşık 10-15 cm kesilen hortumu takıyoruz.Yağ kaçmaması için japon yapıştırıcısıyla yapıştırmanızı önerrim.Daha sonra kalipere yağı basarken hortumun ucundan yağ kaçağı olmaması için de yüksük şeklinde bir metal aparat ile sabitlenmesi gerekiyor.Bunun için somun kullandım.Somunun içini içinden hortum geçecek şekilde yuvarlak uçlu eğe ile törpüledim.Hortuma somunu geçirdim.Yağ basma aparatı tamamlandı böylece.
    Diğer parçaya geçelim. Fren kolundan çıkacak eski yağı ve havayı almak için koldaki boşaltım yuvasına girecek şekilde vidalı bir plastik parça bulmamız gerekiyor.Bunu araba pompalarından çıkan plastik aparatın ucuna bir somunla vida dişi açarak çözdüm.Bu aparat yerine içinden yağ geçecek ucu vida gibi olan herhangibir plastik parçada uydurabilirsiniz.Bu parçadan yapamazsanız aşağıdaki orjinal parçadan www.chainrection.com dan alabilirsiniz.Fiyatı 3 -4 euro gibi birşey.
    [​IMG][/URL][/IMG]
    Daha sonra bu parçanın ucuna 15 cm kadar kesilen hortumu yapıştırıyoruz.Diğer ucunuda kapağını deldiğimiz pet şişenin içinden geçiriyoruz.Pet şişeyi de yağ boşaltımı sırasında gidona asmak için plastik kelepçeleri halka şeklinde geçiriyoruz.Bleding kitimiz hazır.Gelelim yağ basımına;

    Hayes strokerlar dot 4 yağı kullanıyor.Ben Motorex'in dot 4 yağını kullanıyorum.Piyasda 250 ml si 16 TL.Piyasadan bulabileceğiniz herhangi bir dot 4 de kullanılabilir.Yanlız bu yağ boya sökücü özelliktedir.Kullanırken bulaşan yerlerden bisiklet için olan yağ sökücü spreyle temizlenmesini öneririm.

    Hayes in yetkilisi yağ basımını bu videoda göstermiş.İzlemenizi yağ basma mantığını anlamanız için şiddetle öneririm.
    http://www.youtube.com/watch?v=KpdTKzgoVGk
    Ben kendi uygulağım şekliyle anlatıyorum:
    Videoda gösterilenleri aynen uygulayınca kollar hava yaptı.:( Benim yöntemi uygularsanız kesin sonuç elde edersiniz.

    Kaliperi rotordan ve kadrodan söküyoruz.Balatalarını çıkarıyoruz.Fren kolunun vidasını gevşetip yere paralel olcak şekildeyken yağ boşaltım vidasını açıyoruz ve yağ boşaltım aparatını takıyoruz.Pet şişeyi gidona asıyoruz.Fren kolunu sonra aşağı bakacak şekilde büküyoruz.Yağ boşaltırken aşabı bakacak konumda kalmalıdır.Videoda da bu şekilde gösteriyor.Boşaltım sırasında havanın fren kolunda kalmaması için bu konumda kalması gerekli.Daha sonra kaliper pistonlarını 10 numara anahtarla eski konumlarına geri titiyoruz seramikten yapıldıkları için sivri tornavidalar zarar verebiliyor.Şırıngaya yağ çekerek hortumun ucunu kaliperdeki yağ basma sübabına takıyoruz.Somunu üzerinden geçirerek yağı basarken kaçak olmamasını sağlıyoruz.Bunu sağlamak çok önemli aksi taktirde başarısız oluruz sistem hava kapar.Sonrasında 6mm anahtarla sübabı açarak şırıngayı çok az geri çekiyoruz bir miktar yağ yavaş yavaş şırınganın hortumuna gelirken vanada ve hortumda kalan hava şırınganın yukarısına çıkmalı.Hava şırınganın üstüne çıkar çıkmaz eski yağla yeni yağ karşılaşınca şırıngaya basmaya başlıyoruz ki eski yağ şırınganın içine girerek yeni yağla karışmasın.Bütün sistemdeki yağ çıkana kadar yağ basıyoruz.Tam ölçüyü bilmiyorum ama 50 ml kadar sistemdeki tüm yağın değişmesi için garanti olur.:) Yağı basarken içerdeki havada dışarı pet şişenin içine akmaya başlıyor.Yağ basma işi bitince kaliperdeki vanayı anahtarla kapıyoruz.Fren kolunu yukarı dik konuma getirip sonrasında tekrar aşağı bakacak şekildeyken bir kez pompalıyoruz böylece kolda kalan bir kaç küçük hava baloncuğuda hortumla dışarı çıkmış oluyor.Burada videodaki gibi fazla pompalamamak gerekli aksi taktirde kolda boşluk olabiliyor.Sonra vanayı açarak çok az daha yağ basıyoruz ve vanayı kapıyoruz.Daha sonra fren kolunu yere paralel şekile getirip yağ boşaltım aparatını çıkarıyoruz.Ve fren kolu yağ boşaltım vidasını hemen sıkıca takıyoruz.Birkaç damla yağ akacaktır.Kaliper pistonlarını tekrar geri itiyoruz.Fren koluna ve kalipere akan yağları temizliyoruz.Temizlemezsek sonrasında boyaya zarar verecektir.Balataları takıp kaliperi tekrar kadroya takıyoruz. Fren kolunu eski pozisyona getiriyoruz.Fren kolunu sıktığımızda biraz boşluk olucak bu durumda.Kolu bir kaç kez pompaladıktan sonra pistonlar ileri gidince bu boşluk kalmıyor.İşlem tamamlandı.

    Bu yöntemi sistemin yağını tamamen değiştirmek içinde,havasını almak içinde kullanabilirsiniz.Ben sadece hava almak yerine daha iyi performans için uzun süre kullanılan bir yağın yenisiyle değişmesini öneririm.Fren bakımını kendi başına yapacak arkadaşlara başarılar dilerim.
     
  2. Görkem Dondemir

    Görkem Dondemir Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    teşekkürler açıklayıcı olmuş :)
     
    Özgür Tunalı bunu beğendi.
  3. Hüsnü Deniz Kalaycı

    Hüsnü Deniz Kalaycı Selçuk Üniversitesi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Hüsnü Deniz Kalaycı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kendi adıma konuşmam gerekirse gerçekten çok faydalı bir paylaşım olmuş, acaba frenleriniz stroker ryde'mı??
     
  4. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Ellerine sağlık Özgürüm çok açıklayıcı ve alternatif bir seçenek sunmuşsun...

    Evet Ryde modeli kullanıyor.
     
    Özgür Tunalı bunu beğendi.
  5. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Kullandığım frenler Stroker Ride ama bu yöntemle diğer Hayes modellerine de yağ basılabilir.
     
  6. İsmail ŞEN

    İsmail ŞEN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Eylül 2008
    Mesajlar:
    528
    Beğeniler:
    435
    Şehir:
    Isparta-Eskişehir
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Çok faydalı bir bilgi olmuş.Ellerinize sağlık :)
     
  7. ömer yayla

    ömer yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    sizi tebrik ediyorum gerçekten cok acıklayıcı bir konu olmuş
     
  8. samet yoruk

    samet yoruk Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2009
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    balıkesir
    Seviye:
    özgür arkadaşım eline, gözüne, emeğine sağlık çook teşekkür ederim bende hayes nine kullanıyorum aynen dediklerini harfiyen uyguladım ve sonuç süper sonunda frenlerim zımba gibi çook şükür.... teşekkürler :)
     
  9. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ne güzel.Başarmana sevindim.:) Bisiklet ne marka model bu arada hayes nine kullandığına göre :rolleyes:


    Burda dikkat edilcek bir nokta var onu atlamışım.Yağ basma bittikten sonra.Yağ boşaltma aparatını çıkartırken hortumun fren kolundan yağ çekmemesine dikkat etmek gerekiyor.Pet şişeyi çıkarıp hortumu aşağı doğru tutarsak koldaki rezervuardan yağ çekebiliyor,rezervuarda hava oluyor bu durumda.Hortumu yukarı doğru tutarsak yağ çekmiyor o sırada da koldaki bağlantısını çözmeliyiz.
     
  10. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    tebrik ederim.
     
  11. Hüsnü Deniz Kalaycı

    Hüsnü Deniz Kalaycı Selçuk Üniversitesi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Hüsnü Deniz Kalaycı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ben yurtdışından alınacak parça yerine kadrolara bagajı monte etmek için kullanılan vidalardan birinin ortasına tornacıda delik açtırdım vida tam oluyor ancak vakit sıkıntısından dolayı daha yağ değiştirmeye fırsatım olmadı bakalım yaparken birde video çekerim belki ;)
     
  12. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Önemli olan bağladığın yerden hava,yağ kaçmaması.Ben uzun ömürlü olsun diye resimdeki plastik vida(fitting) aparatından aldım şimdi onu kullanıyorum. Video olayına gelince bakım yaparken tekbaşıma çekemedim. Yardım almak şart.:)
     
  13. janissary

    janissary Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2007
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,
    Bu forumda neden bir kendin yap bolumu yok. Acaba bisikletle ilgili kendi üretimimiz olan malzemeleri diğer kullanıcılara fikir vermesi acısından sergileyebilecegimiz bir bolum olsa daha iyi olmaz mı? Rica etsem forum yoneticileri bu konuyu dikkate alabilirler mi? mesela ic lastikten kadro koruyucu yapımı veya bu fren yagı degistirme aparatı gibi fikirler gercekten cok guzel ve yaratıcı fikirler. Herkese saygılar..
     
    Özgür Tunalı bunu beğendi.
  14. Cavit Ziya

    Cavit Ziya Misafir

    dostum bravo çok guzel olmus ben de bı benzerını avid juıcy ultımate ıcın yaptım kıtın orjınalı 70 lıra cıvarı ben bı kac mılyona mal etmıstım...
     
  15. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Buda Avid versiyonu.:D Bunu ben yapmadım pinkbikeda görmüştüm.Burda da önemli olan kalipere ve kola giren vida şeklinde içi boş bir boru bulabilmek.İstanbul Perşembe pazarında muhakkak vardır:) Bunu yapan somun ve o ringi iyi düşünmüş somunu sıkarak yağ hava kaçağını önlemiş.
    [​IMG][/URL][/IMG]
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  16. Güncemden

    Güncemden Zamane Gezginlerinin Güncesinden...

    Kayıt:
    30 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    607
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    eline emeğine sağlık çok güzel olmuş
     
  17. mustafa ayvaz

    mustafa ayvaz Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    92
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    kocaeli-gölcük
    Seviye:
    shimano hidrolik disk frenlerin hava alımı ve yağ doldurma işlemide benzermi acaba?
     
  18. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Benziyor onlarada alttan kaliperden şırıngayla yağ basılıyor.Yine onlardada vana sistemi var kaliperde.Kollarda büyük kapak var shimanoda, hayesden farklı olarak.Hava yapmış bir sisteme deneyin sizde bir şey kaybetmezsiniz.
     
  19. Baris Yuce

    Baris Yuce Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Merhaba hocam,
    Hayes Bleeding işlemi ile ilgili yazdıklarını okudum, güzel olmuş eline sağlık. Bana da böyle bir kit lazım ama emin olamıyorum. İçerdeki yağı çıkartmak için yaptığın parçayı anlatır mısın?
    Teşekkür ederim

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk