Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ehliyet almak zorlaştı, başarı oranı %60'lara düştü

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında kemalgur tarafından paylaşıldı.

  1. kemalgur

    kemalgur Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    tokat
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Ehliyet almayı düşünenler, eskiden yüzde 90 olan başarı oranı artık yüzde 60 olmuş dikkatinize...

    Milli Eğitim Bakanlığı’nın ehliyet sınavında yaptığı değişikliğin ardından yüzde 95’lik başarı oranı yüzde 63’e düştü. Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği’nde Milli eğitim Bakanlığı’nca yapılan değişiklikle birlikte ehliyet sınavlarındaki başarı oranlarında düşüş yaşandı. Denetimlerin artırılması ve tüm yurtta eğitimler verilmesinin ardından ehliyet sınavlarındaki yüzde 95’lerdeki başarı oranı yüzde 63’lere indi. Ülke genelindeki düşüşe rağmen Doğu ve Güneydoğu’da oranın değişmediğini belirleyen Bakanlık, bu illeri inceyerek eğitim verdi. Eğitimde kalite Eğitim sonundaki dönüşü kontrol amacıyla bir yıllık sonuçlar karşılaştırıldı.

    Buna göre Doğu ve Güneydoğuda bulunan 23 ilin 2014 yılı Ocak ayında başarı oranı yüzde 82.1 iken bu yıl bu oranın yüzde 71’e düştüğü görüldü. Oransal düşüşün en çok yaşandığı il yüzde 26. 8 ile muş olurken, Muş’u yüzde 25.3 ile Bingöl ve yüzde 24.6 ile Ardahan takip etti. Bu iller arasında sadece adıyaman, Erzincan ve Erzurum’un başarı oranlarında düşüş yaşanmadı. Başarı oranlarının normal seviyelere yaklaşmasıyla ise verilen eğitimlerin ve yapılan denetimlerin kurslarda kalite artırımına katkı sağladığı sonucuna ulaşıldı.

    (milliyet'den alıntı)
     
    aeneskral ve sarkihalindekal bunu beğendi.
  2. sarkihalindekal

    sarkihalindekal Şarkı Halinde Kal!

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    11 Ocak 2015
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    VOLKAN ÖZKURT
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Batı için güzel olmuş daha da düşerse sevinirim. Çünkü birçoğumuz trafikte nasıl hareket edilir bilmiyoruz sürücüler olarak. Tabi eğer düşüşlerin sebebi denetim ve eğitim kalitesinin artmasıysa.
     
    Ghost bunu beğendi.
  3. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    803
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    atı alan üsküdarı geçti misali eskiyede denetim lazım
     
  4. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    646
    Beğeniler:
    908
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    insanlar altlarında giden >1 tonluk kütlelerin nelere kadir olduğundan bihaber. zaten içeride güvendeyim bana bir şey olmaz psikolojisine giriyorlar. operatör olduğunu unutuyor. zaten trafiğin sabırsız psikopatları, şov yaparak mevcut riskleri misli misli katlayanları bol bol var, geri kalanların çoğu da allaha emanet takılıyor.
     
    emrah9700 bunu beğendi.
  5. Batuhan Köksal

    Batuhan Köksal Forum Demirbaşı

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Ben her sinavda hata yapmasa bile bur iki kişiyi bıraktıklarını duydum. Forumlarda herkes aynı konudan şikayetçi. Bilmiyorum doğru mudur. .
     
  6. sergen27

    sergen27 Aktif Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    27 Ocak 2015
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Sergen Bağcı
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Ben daha yeni G sınıfı ehliyet sınavına girdim. 40 kişiden 4 kişi geçti. Baya zor. Derse çok çalıştım pratik yaptım zorladım Allahtan aldım.ilk seferde :),
     
  7. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.345
    Beğeniler:
    6.342
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bence oran fazla bile. Her 100 kişiden 10 u ehliyet alabilsinki bir anlamı olsun. Ülke nüfusundan fazla ehliyet var. Daha kendi kendini bile gütmeye ehliyeti olmayan tiplere (Özgecan olayı) insanların canlarını emanet ediyor daha doğrusu edemiyorlar. Bu memlekette bir üniversitelerin birde ehliyetin bu kadar suyu çıkarılmamıştı. Verilen ehliyetlerinde yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor. İnsanları sağlam bir testten geçireceksin. Memleketin işsizi en son çareyi bir ehliyet alır servis, dolmuş, taksi sürerimde arıyor.
     
    Uğur S., Yusuf Z. Şipal ve Ahmet-E bunu beğendi.
  8. sercankaptan

    sercankaptan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Sercan B.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Sürücü kursu ndayim size söyle söyliyim o kadar yetersiz egitim veriliyor ki anlatamam adam geliyor 600 tl ye anlasiyor kurs parasini 600ktl ye ne kadar eğitim vericek kurs ne öğretecek bir kere kendini kurtarmasi lazim ki ona göre hareket etsin söyle diyim 1 saat direksiyon egitimi 50 tl 12 ders zorunlu 600 yapar sadece direksiyon parasini veriyor dusunurseniz daha bunun teorik dersleri var sürücü kursunda calisanlar var yani anlatmak istediğim almanya da ehliyet almanın fiyati 9 bin euro ve stajyer lik var bizde 600 ver yazil kursa sokaktakileri adam akilli bir daha sinava alsinlar % 60 kesinlikle kalır bunu degistirmedkkleri sürüce bu böyle gider
     
  9. Onur YCL

    Onur YCL “A bicycle ride is a flight from sadness.”

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.278
    Beğeniler:
    2.586
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yayalar ve sürücüler olarak komple ülkenin trafik eğitimine ihtiyacı var. Kusura bakmayın ama bizler; Radar görünce karşıdan gelen sürücüyü selektör yaparak uyarınca bundan haz duyup gururla etrafına anlatan, emniyet kemeri ikaz sesini aparat suretiyle kısmayı marifet bilen, özellikle İstanbul gibi bir metropolde acil haller için ayrılan emniyet şeridini kullanıp bunu kâr sayan, hgs vb. köprü ya da otoban geçişlerinden plakayı kapatarak kaçak geçip, 75 küsür milyon insanın dolaylı olarak hakkını gaspedip, sonra kendinin ufacık bir hakkına halel geldiğinde "kul hakkı" diyerek feryat eden, yaya geçitlerinde yavaşlamak yerine son hız geçip yaya ezen, ( bu örnekleri daha da uzatabilirim ama yeterli olduğunu düşünüyorum ) bir milletiz. İnsanın insana değer verdiği batı ülkelerinde bu olaylar yaşanmıyor. Bunun sebebi, yayasıyla, bisikletlisiyle, motorlu taşıtlarıyla yerleşik bir trafik bilincinin var olması. Bu bilincin, insanlara okul yıllarında, alanında uzman eğitimcilerle aşılanması lazım ki, birbirine saygı duyan, trafik kültürü olan nesiller yetişsin. Aksi halde magandalara, haksızlığa boyun eğmekten başka çare yok.
     
  10. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.032
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Çok güzel özetlemişsiniz. :) +1111
     
    Onur YCL bunu beğendi.
  11. aeneskral

    aeneskral Allah için NAMAZ'a dur ey müslüman!

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    11 Ocak 2015
    Mesajlar:
    697
    Beğeniler:
    1.009
    Şehir:
    Gaziosmanpaşa, İstanbul
    Adı:
    Abdulkadir Enes KIRAL
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    yazılı sınav bir şekilde geçilse de direksiyon sınavı kademeleri baya arttırılmış. yeni yeni uygulamalar getirilmiş. yokuşta dur kalk, iki duba arasına park etme. geri geri iki şerit arasında gitme vs. bence çokta isabetli olmuş.
     
  12. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    ben 1995 yılında aldım. okuma yazma bilen herkesin sadece şıkları okuyarak alabileceği saçmalıkta bir sınavdı. bu bir çözüm değil. evet başarı düştü ama bu sıkılaştırma işlemlerinden evvel ehliyet alan canavarlara ne olacak peki. onlar hala yollarda fink atıyorlar. her ehliyet sahibinin bu sınava 5 yılda bir girmesi ve geçemeyenlerin ehliyetlerinin iptali güzel bir uygulama olur.

    ülkecek ben dahil, ilkyardım bilmiyoruz. motor mekaniğine hakim değiliz ve trafik tabelaları şehir dışında atış hedefi. bu sınavlara 3yılda olmadı 5 yılda bir girmek şart.
     
  13. alierkanimrek

    alierkanimrek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Makasçıları, fren pedalıyla gururu kırılıp, gaz pedalıyla rahatlayan ergenliği aşamamış koca koca adamları tespit edecek bir test var mı?
     
  14. KuzuBoyz

    KuzuBoyz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2015
    Mesajlar:
    392
    Beğeniler:
    799
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ehliyet, araç kullanabilme belgesi değil zaten. Trafiğe aracı ile birlikte uyum sağlayacağı öngörülen insanlara verilen sertifikadır.
     
  15. 4d3m

    4d3m Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    24 Şubat 2015
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Zonguldak
    Adı:
    AdeM
    Seviye:
    Yazılı sınavı gerçekten çok kolay 70 barajının da 80-85'e çej-kilmesi taraftarıyım.
    Bir de şu sınav süresi dolmadan çıkılmaz kuralını değiştirseler iyi olacak. Sınava girdim 10 dakikada çözüm ve işaretleme dahi bitti. Geri kalan 50 dakika kitapçığı zaman geçsin diye tekrar tekrar okumakla geçirebildim. Denetmenlerin sadece teorik derslere değil, pratikte yani direksiyon derslerine girmesinde de fayda olduğunu düşünüyorum
     
  16. Raşit S

    Raşit S Bisikletkolik

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    3 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.446
    Seviye:
    Hiç unutmam, ehliyet sınavında (aslında unuttum sanıyordum bu gereksiz anıları ama konuyu görünce hoopp alt beyinden üst beyine geri geldi) bir vatandaş önde oturuyordu, sınav gözetmeni "sen hiç bişey yazmıyor musun" diye sordu, memleketin hangi bölgesinden olduğunu tahmin ettiğim arkadaş (ırkçı olduğum için uzmanlık alanım) "bana kurstan dediler ki sen git orda otur, bişey yapma biz hallederiz"...Acı acı gülümseyen gözetmeyen bari adını yaz kağıda dedi, okur yazarlığı var mıydı o da şüpheli ya.

    Sanmayın ki bizim sınav kurs murs sistemine eleştiri getireceğim, bilakis ne yapsan faydası yok. Daha üç hafta önce ehliyetimi geri alırken aynen sıfırdan bilgi ve direksiyon sınavına girdim. (ehliyetimi 2 yıllığına nasıl kaybettiğimi, hiç içki içmeyen, bira dahil, sigara vs kullanmayan ben nasıl oluyor da içkili araba kullanmaktan mahkum oldum, bunları başka bir konuda anlatırım, mesela" polis devletinde yaşamanın incelikleri" gibi) ..Ne diyordum, Kazaklar güzel bir sistem kurmuş, sınavı bilgisayarda yapıyor, sen mausla işaretliyorsun ve next diyorsun, 40 soru, anında sonuç. Monitörde bir de kamera var ki, dışarıdan müdahale mümkün değil. İyi de abicim, resimli soruları anladık ta diğer ful metin soruları çözecek kadar ileri Rusca bilmiyorum, ne olacak? "Bana ne" dedi polis, ilk denememde daha 21. soruda ekran kitlendi, 9 hata yapmışım, zaten kaldım, boşuna devam etmiyor program. Polis dedi ki "ileri yaşlarda yeniden sınava giren hiç kimse bu sınavı geçemedi, Rusca bilsen de farketmez, sadece kurstan yeni gelen gençler veya bilgisi henüz tazeler geçebiliyor. Oldu, gözlerim doldu, haftaya mecburen verdim parayı, prison break tarzı bir operasyonla geçtim sınavı.

    Direksiyon da bilgisayarlı, yanında bir polis var ama herşey merkeze bağlı, yaptığın hata oraya gidip sonuç anında önünde. Mekanik araba kullanmakta sorunum olmamasına rağmen garanti olsun diye polise bıraktım, ben sadece debriyaja basıyordum, el freniyle o kontrol etti, zaten sadece birinci viteste gittik, ikiye dahi almadık. Paso muhabbet, enişteleri olduğumu öğrenince daha bi sevindi, gerçi niye Kazak almadın da Rus aldın, var mı ufaktan ırkçılık mırkçılık dedi, yok be abicim, alakası yok, tesadüf deyip geçiştirdim.

    Konunun özü, iş sınavda değil, şoförün anaokulundan beri aldığı eğitimde yatıyor.
    Biz arkadaşlarla aramızda konuşuyoruz, hiç birimiz memlekete gidince araba kullanamıyoruz, olmuyor; 80 km ile en sağdan gidiyorum, kamyon arkadan selektör yapıyor. Burada ben o hızlara yılda bir kaç kez çıkıyorum, hep 50-60-70..
     
  17. Tolga Uşaklı

    Tolga Uşaklı Kıdemli Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    31 Ekim 2009
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    857
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Emniyet'in bir mobil ihbar aplikasyonu var. Android ve iOS için, ben bir aydır onu kullanıyorum.
    Nerde hatalı park, yaya geçidine park etmiş araç veya kural hatası varsa fotoğrafı çekip uygulamadan paylaşıyorum.
    Bir işe yarıyor mu bilemiyorum ama topluma katkı olur belki biraz.
    99'dan beri araba kullanıyorum ben, bana kalırsa öncelikle sabır ve anlayış konusunu çözmemiz lazım, ondan sonra herşey rayına girer.
    Ben en çok yaya geçitlerine takmış durumdayım, daha bu sabah yavaşlayıp karşıya geçecek yayalara yol verdiğim için arkadaki sürücü korna çalmaya başladı, 20 saniye bile sabredemiyoruz.

    İşimiz zor ama ortak akıl ile çözemeyeceğimiz birşey değil bana kalırsa.