Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Egitim Sisteminin Degismesi bir "olasiliktan ibaret olabilir mi"?

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında gugus tarafından paylaşıldı.

  1. gugus

    gugus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2006
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    Turkiye
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba,

    Yeni gundem maddesi olarak bende dahil olmak uzere genc nesil ve ebeveynlerinin dikkatini gercek odak noktasina yonelten; toplumsal ve sosyal boyutlarda sorunlar yasamamiza neden olan egitim sistemi hakkinda yayimlanan bir roportaji sizlerle paylasmak istedim!


    Saygilar

    Dünya Bankası Türkiye Direktörü Andrew Vorkink, Türkiye'nin, Avrupa Birliği (AB) ile bütünleşmek ve istihdamı yükseltmek için stratejik davranması ve eğitim sistemi reformunda hemen harekete geçmesi gerektiğini söyledi.
    İstanbul Ticaret Odası (İTO) Eğitim Komitesi tarafından düzenlenen toplantıda konuşan Vorkink, Türkiye'nin eğitim kültürünün AB'yi yakalamak ve AB'ye üyelik için yeterli olmadığını kaydetti. Türkiye'nin geleceğinin çalışanların eğitimine bağlı olduğunu vurgulayan Vorkink, lise ve üniversite mezunlarının sahip olduğu becerilerle piyasanın ihtiyaç duyduğu beceriler arasında çok büyük farklar bulunduğunu dile getirdi.
    Türkiye'nin önünde bulunan ''zorlu görevleri'' sıralayan Vorkink, okul öncesi eğitimde yüzde 20'lik oranla Endonezya veya Fas gibi ülkelerin gerisinde kaldığını, AB'de ise bu oranın yüzde 80 olduğunu söyledi. Orta öğretim oranında da AB'ye yaklaşılamadığını kaydeden Vorkink, şunları söyledi: ''Son 5 yılda yüzde 1 ilerleme gösterilmiştir. AB'yi yakalamak için 15-20 yıla ihtiyaç vardır. Özellikle doğu illerinde kız öğrencilerin katılımı çok düşük seviyelerdedir. Bu oran acilen artırılmalıdır. Okul sistemi bir avuç öğrenciyi iyi eğitiyor, öğrencilerin çoğunluğunu başarısız kılıyor. Ne meslek okulları iş piyasası ile ilgili hedeflerini gerçekleştirebiliyor ne de genel orta öğretim kurumları eğitim hedeflerini... ÖSS'ye ilk kez girenlerin çok düşük bir kısmı üniversiteye girebiliyor.'' -EĞİTİM SİSTEMİ PİYASANIN İHTİYAÇLARINI KARŞILAMALI- Yüksek öğretim sistemini hem ekonominin hem de öğrencilerin beklentilerini karşılar hale getirmek gerektiğine dikkati çeken Vorkink, çalışanlara yaşam boyu öğrenme imkanı sağlanması, bu konuda işverenlerle ortaklık kurulması gerektiğini söyledi. Vorkink, ''ÖSS demode bir sistemin aracı olarak eğitim sisteminde kaliteyi düşük tutuyor. ÖSS yerine yeni bir sistemle öğrencilerin yeterliliklerinin kapsamlı bir biçimde belirlenmesi gerekiyor'' diye konuştu. Mevcut sistemin öğretmenleri ve öğretmen kalitesini desteklemediğinin altını çizen Dünya Bankası Türkiye Direktörü, okullara daha fazla özerklik sağlanmasının, kaynaklarının artırılıp sonuçlardan sorumlu tutulmasının önemine işaret etti. Türkiye'nin eğitime ayırdığı kaynağın GSMH'deki payının yüksek olduğunu, ancak bunun büyük kısmının özel harcamalara ayrıldığını belirten Andrew Vorkink, şunları kaydetti: ''Her yıl sadece dershanelere ayrılan para devletin eğitime ayırdığı para kadar. Bu paralar ÖSS'ye hazırlanmak için değil öğrencilerin eğitim ehliyetlerini artırmak için kullanılmalı. YÖK ve İmam Hatip Liseleri konusu asıl konulara odaklanmayı engelliyor. Asıl konu eğitimde kalite, eşitlik ve iyileştirme olmalıdır. Türkiye, AB ile bütünleşmek ve istihdamı yükseltmek için stratejik davranmalı, eğitim sistemi reformunda hemen harekete geçmelidir.'' -MURAT YALÇINTAŞ- İTO Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş ise bir ülkenin geleceğinin ancak nitelikli gençlerle kurulabileceğini belirterek, ''Hayat boyu öğrenme devam etmezse geride kalırız. Eğer gençler kalifiye hale gelmezse, ülkenin üretimine katkıda bulunmazsa o gençliğin hiçbir önemi yoktur'' dedi. Türkiye'deki mesleki eğitimin devletin kurduğu okullarda yapıldığını, hizmet ve ürün üreten işyerlerinin mesleki eğitim verme açısından okulların çok ilerisinde olduğunu kaydeden Yalçıntaş, şöyle konuştu:
    ''İş dünyasının ara eleman ihtiyacı, en az ana eleman ihtiyacı kadardır. Maalesef gençlerimiz meslek liselerini çok tercih etmiyor. Tüm liselerdeki gençlerin sadece yüzde 30'u meslek liselerine gidiyor. Bu, çok düşük bir oran. Meslek liselerinde üniversite eğitimine geçişte güçlük yaşanıyor. Bu yüzden de parlak ve iyi öğrenciler buraları tercih etmiyor. Halbuki iyi bir mesleki eğitim almış insan gücü ancak iyi bir teknik eğitim ile mümkündür. Bu anlamda özel sektör ara eleman yetiştirmek için harekete geçmeli. AB müzakere sürecinde en önemli konu eğitim olacaktır ve böylece eğitim sistemimizde nitelik ve niceliğin artacağına inanıyorum.''

    Kaynak..http://www.sanalalan.com/switch.php?...&icerikID=4052
    edıt by..önder
     
  2. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    nerden alıntı yaptığınızı yazarsanız iyi olur.
     
  3. gugus

    gugus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2006
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    Turkiye
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
  4. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    forumumuza başka bir siteden alıntı yaptığınız zaman bunu bildirmek zorunludur ;)
     
    Önder Özdoğan bunu beğendi.