Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

eğik göbek???

Konu, 'Tekerlekler' kısmında omerrrr tarafından paylaşıldı.

  1. omerrrr

    omerrrr Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Selamlar.
    Bir kaç haftadır bisikletimde pedala yüklenirken hafif bi "tık" sesi geliyordu. Orta göbek, pedallar, aynakol falan kontrol ettikten sonra bir sonuca ulaşamayınca arka teker e baktım ve sorunun kaynağını buldum. Arka teker i yokladığımda hafif oynuyordu. Forumdan takip ettiğim kadar arka teker i çıkardım ve göbek te çok hafif bi boşlukla beraber eğiklik sezdim. ! bisikleti hiç uçlarda kullanmadım bu arada.. Yani göbeği döndürünce rublenin karşı tarafındaki mil, conta ( herneyse) biraz eğik dönüyorurdu.?? Şimdi değiştirmem mi gerekiyo?
    Bunun yanında ön tekeri de çıkardım ve şöyle bi baktım boşluk var mı diye. Boşluk yok fakat arka göbeğe göre baya sıkı olduğunu gördüm. Yani dönerken biraz zorlanıyo gibi. Burdaki sorum ise şu ; göbek yağ gibi dönmesi mi lazım??
    Meramımı analatırken uzattıysam affola..Bu teknik konularda yeniyim biraz :)
    Cevaplar için şimdiden teşekkürler ...
     
  2. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Eğrilik olduğunu düşündüğünüz parça göbek mili eğri olabilir.Eğer eğrilik varsa bu sorun sizi aşar ve en yakın bisikletçiye gidip sadece göbek milini değiştirerek (tabi bilyelerin de kontrol edilip yenilenmesi gerekebilir.)sorunu halledersiniz.Eğer eğrilik çapı küçükse büyük ihtimalle bilyelerde ezilme olmamıştır ama hazır açılmışken değiştirilmesi en iyisi olur.Göbek gövdesinde bir bozukluk yoktur umarım.
    İyi günler...
     
    omerrrr bunu beğendi.
  3. omerrrr

    omerrrr Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Göbek milinden kastın quick release mi? Eğer oysa onu da çıkardım onda herhangi bir eğirilik yok.
     
  4. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Hayır QR yi kastetmedim.QR'nin içinden geçtiği delikli milden bahsettim ama o da eğilecek kadar uzunmudur onu bilemem.
     
  5. omerrrr

    omerrrr Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    evet maalesef dediğin mil başı biraz eğri. :)
     
  6. karatren

    karatren Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2007
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    aynı problem bendede vardı hafif hafif sesler geliyordu ve en sonunda şile otobanında arka mil kırıldı yolda kaldım,sonra mili değiştirdim ama bu kezde göbekler gevşiyo surekli tamircim göbeğin değişmesi gerektiğini söyledi bende şimdilik beklemedeyim. Matrixod arkadasımızın dediği gibi iyi bir tamirciye gitmeni tavsiye ederim...
     
    omerrrr bunu beğendi.
  7. karatren

    karatren Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2007
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bu arada konu acılmısken sorayım,kontra somunlarını nasıl sıkabilirim,6lı vidalı sistemim var (tamircinin bilye ve mil değiştirdikten sonra somun ayarını yapamadığını düşünüyorum)
     
  8. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    İzmir'de yaşadığın için dediğim delikli mili bulmakta zorlanmazsın.Eğer göbeği tamamen değiştirmeyi düşünürsen sorunun kökten hallolur, göbek yenilemiş olursun.Yani demek istediğim böyle bir seçeneğin daha var.İstediğini yapmakta özgürsün.Eğer arka göbeği uzun süredir kullanıyorsan ve maliyet sorun olmazsa göbeği değiştir demek geliyor içimden.


     
  9. omerrrr

    omerrrr Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Maalesef işim gereği Siverek'teyim ( Urfa- öğretmen kısmı işte... :))) bu tür parçalara internetten ulaşabilirim. Bugün sorunuma çözüm buldum. Biraz kuşkulu bi şekilde bisikletçiye götürdüm ve çocuk Allahtan usta çıktı.
    Ön arka iki göbeği de temizleyip gresledi eğik mili düzelltti rublenin rulmanını değiştirdi ve bütün bunlar için 2 ytl istedi !!!!!
    Göbekler gayet rahatladı boşluk alındı. Fakat sanki biraz pratiğe ihtiyaçları var gibi. yani hafif çıtırtılar geliyo gibi çok dikkatli dinlersem. Yeni olduklarından mıdır nedir? Birde değiştirdiği ruble rulmanı eskisinden sanki biraz daha sert gibi yada bana öyle geldi.
    Peki bu göbek değiştiğinde cant tellerini tekrar mı monte etmek gerekir ? Sadece mil mi değişiyo internette pek bulamadım sadece mil...
     
  10. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Şu anki kullandığınız rulmanlı göbekler sistem olarak biraz daha pahalıdır.Eğer yeni göbek almayı hala düşünüyorsanız ve rulmanlı olmasını isterseniz maliyet yüksek olur.Düşük maliyetli bir öneride bulunmak gerekirse Shimano Deore göbek önerebilirim.Net üzerinden sadece mil bulamamanız normal...
    Yeni göbek aldığınızda doğal olarak jant telleri o göbeğe örülür.Yani yeniden tak-çıkar işlemi gerekir.Genel olarak bisikletçiler bu işe el emeği 5 lira alırlar.Akort ayarlarınızda yenilenmiş olur.
     
    omerrrr bunu beğendi.
  11. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    göbek komple değişirse tabiki tellerde sökülür ve yeniden yeni göbeğe takılır .ama sadece mil değiştiğinde buna gerek yoktur yanlız mil değiştikten sonra yataklarda iyice kontrol edilmeli,bilyeler kaliteli bir kauçuklu gres yağı ile dizilmeli ve boşluk ayarlarının çok iyi ice ağızlı göbek anahtarları ile yapılması ve iyi kontralanıp sıkılması gerekir.işte işin en önemli noktası budur eger biraz gevşek olursa zamanla boşluk yapar ve yatakları yada mili bozar sıkı olursada yine yatakları yada mili bozar tatlı sıkı olmalıdır .kolay gelsin.
     
    omerrrr bunu beğendi.
  12. omerrrr

    omerrrr Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    merak ettiğim rulman dediğimiz bilya lı sistem daha eski bi sistem değil mi başka nasıl sistemler var ?
     
  13. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Bilyalı (en çok kullanılan sistem)Shimanonun tüm göbekleri bu sistemde üretilir.
    [​IMG]
    Bilyalar açıktır ve elle dizilir.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Rulman sistemi kapalıdır.Bakım periyodu uzundur.Daha akıcıdır.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Çesitli rulmanlar
    [​IMG]
     
  14. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.906
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    ya bende de pedala ani yükle üzerine cıkıp pedal çevirmeye başladıgımda cıtır cıtır diye seslere az da olsa çıkıyor ve beni rahatsız ediyor
    arkadaş benim aynakolu ve pedalları kontrol etti ama bişey bulamadı nedeni acaba ne olabilir acaba arka göbek ten mi, yoksa bbset (ortagöbek)den şüpheleniyorum... yardımcı olursanız sevinirim :) ne yapmam lazım :)?
     
  15. thorin

    thorin Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    merhaba, tam olarak bahsedilen, gırç gırç diye bir ses gelip de arkadaki dişlilerin takım halinde 8 çizmesi mi acaba? bugün ben de hiç zorlamamış olmama rağmen bunu gördüm bisikletimde. sadece asfaltta biniyorum ve alalı daha 1 ay oldu :(