Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Düşük kolesterolün sırrı: Stresi yenmek!

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Selay Yaman tarafından paylaşıldı.

  1. Selay Yaman

    Selay Yaman Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    697
    Beğeniler:
    1.010
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    "Her işin başı sağlık" diyenlerdenseniz, en ufak bir olayda stres katsayınızı yükseltmeyin. Çünkü stres; damarlarınızı sertleştirip, sizi hasta eden kötü kolesterolün en yakın dostudur..

    Kötü (LDL) kolesterolünüzü nasıl düşük tutuyorsunuz? Eğer cevabınız, "Doğru besleniyor ve spor yapıyorum" ise, genel olarak doğru yapıyorsunuz. Ama aynı zamanda bir diğer önemli ayrıntıyı kaçırıyorsunuz demektir: Zihninizi! Stresin sizi ele geçirmesine izin vermeniz; LDL kolesterolünüzün yükselmesi anlamına gelir.

    SIKINTILARIN NEDENİNİ ARAYIN
    Bir araştırmada; insanlara stresli bir bilgisayar görevi verildiğinde, LDL kolesterol seviyelerinin geçici olarak yükseldiği görülmüş. Aynı araştırma sonucunda; sürekli stres altında olanların da üç yıl içinde yüksek düzeyde kötü kolesterole sahip olduğu ortayı çıkmış! Stresi kontrol altına almak için mutasyona uğramış iyi huylu bir çocuğa ya da cennetten gelmiş bir patrona sahip olmanız şart değil. Bunun için şu stratejileri deneyin:
    * Stresin kaynağını belirleyin: Bazı stres kaynaklarını bulmak kolaydır ama gerçekten canınızı sıkan bunlar mı? Örneğin çocuğunuzu azarladığınızda, belki gerçekten onun yaptığı bir şeye tepki göstermiyor da, işte canınızı sıkan bir şeyin acısını çıkartıyor olabilirsiniz. Yani stresle baş edebilmek için, gerçek kaynağını bulun.

    ERTELEMEYİN, ÇÖZMEYE ÇALIŞIN
    * Tersini yapın: Her duygu, bir davranışı kışkırtır. Korktuğumuzda ya da endişelendiğimizde, bazı şeyleri görmezden geliriz. Ama depresyona girdiğimizde ya da üzüldüğümüzde, kendimizi geri çekeriz. Bu da her şeyi kötüleştirir. Ama tersi reaksiyon gösterirseniz, her şey daha iyi olur. Bir şey hakkında endişeleniyor musunuz? Görmezden gelmek yerine çözmeye çalışın. Birine mi kızdınız? Empati kurun. Depresyonda mısınız? Kendinizi eve kapatmaktansa dışarı çıkın.



    Şimdiye odaklanın
    Akıllıca davranmak yani şu ana odaklanmak, stresle başetmenize yardımcı olur. Bunu nasıl yapacaksınız? Her gün vaktinizin bir kısmını nefes almak, vücudunuzu ve duygularınızı dinlemek gibi insanların görmezden geldiği şeylerle ilgilenerek geçireceksiniz...


    Spor ağrısını kahve dindirir
    Ağır bir egzersizden sonra yapılacak en iyi şey nedir? Duş almak mı? Evet. Peki ondan sonra? Bir bardak yağsız sütlü kahve kendinizi iyi hissetmesini sağlayacaktır.

    * Spor yaptıktan sonra kaslarınızda iltihaplanma oluşunca, vücudunuz 'adenosin' denen bir madde salgılamaya başlar. Bu madde iki gün sonra bile ağrı hissetmenize neden olabilir.

    * Kahvenin içindeki kafein, adenosinin salgılamasını durdurur ve bu da ağrılarınızı azaltır. Yeni bir araştırma; kafeinin spor yaparken oluşan kas ağrılarını da azalttığını gösterdi.


    Bitkisel proteinle tansiyon düşüyor
    Protein almak için bazı önemli yolları düşünün. Eğer, cevaplarınız içinde herhangi bir bitkisel ürün yoksa; tansiyonunuzu kontrol altında tutmanın en önemli yollarından birini kaçırıyorsunuz demektir. Çünkü iyi tansiyon değerlerine sahip insanlar, hayvansal protein almıyor...

    * Araştırmacılar, bitkisel proteinin, tansiyonu nasıl düşürdüğünü tam olarak açıklayamıyor. Ama sebzedeki aminoasitlerin bir şekilde hayvansal proteine oranla tansiyona daha iyi geldiğini düşünüyorlar.

    MANTARIN PORSİYONU 5 GRAM
    * Sebzelerde bulunan magnezyum ve diğer yararlı besinler, aminoasitlerle buluşarak, tansiyona karşı duruyor. Ayrıca sebze proteinlerinde doymuş yağ olmayışı, damarların rahatlamasını sağlıyor.

    * Protein açısından zengin sebzelerin başında soya fasulyesi ve barbunya geliyor. İkisinde de bir porsiyon hindi etinden (12 gram) daha fazla protein bulunuyor.

    * Bezelyenin de her porsiyonunda 9 gram protein var. Bezelyeyi, Portobello mantarı, ıspanak (porsiyonu 5 gram), mısır ve brokoli (porsiyonu 4 gram) takip ediyor.
     
  2. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    yazı için teşekkürler ancak lütfen bitkisel protein ile hayvansal proteini miktar açısından karşılaştırmayalım normal hayat süren insanlar için belki!! bitkisel protein yeterli olabilir! ama spor yapanlar için hg olamzsa olmaz ve malesef tek kaynak hayvan.Ama tabi yeterli ve dengeli miktarlarda .Bizler küçükken bir kanalda yıllarca mercimek mucizesi anlatıldı şukadar etten bukadar fazla protein vs .ama sonuçta bitki . süt genellikle kalsiyum kaynağı olarak içilir ama pekmez içeriğinde daha fazla kalsiyum var.Ama dersiniz içindeki şeker kalori ,dedim ya hiç bir besini bir diğeri ile karşılaştırmayalım hepsinin yeri ve işlevi farklı size karşı değil sizin yazınıza sadece bir ek olarak düşünün
    saygılarımla
     
  3. celil.mayaoglu

    celil.mayaoglu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2008
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İstanbul (Sonunda)
    Seviye:
    Çok güzel yazmışsınız ama seçtiğiniz yazı renginiz ve yazı tipiniz çok fazla göz yorucu olduğundan mecburen word dosyama taşıyıp orada rengini ve yazı tipini uyumlu yapıp güzelce okuyarak devam ettim yazınıza; tam işime yarayacak bir doküman olduğunu düşünüyorum, paylaşım için teşekkürler.
     
  4. Selay Yaman

    Selay Yaman Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    697
    Beğeniler:
    1.010
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Beğenmenize sevindim, bu yazı tipi ve rengi benim stilim haline geldi artık.
    Siz nereye taşıyıp okumak isterseniz, öyle yapın.
    Umarım faydalı olmuştur.
    Keyifli forumlar..