Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dürüst Satıcı/Esnaf olabilmek

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında ybayrak tarafından paylaşıldı.

  1. ybayrak

    ybayrak Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2012
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İstanbul-Esenyurt
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Hepimiz bir yerlerden bir ürün alıyoruz.Bazılarını çok güvenerek,inanarak alıyor, bazen satıcının yönlendirmesiyle,şüpheyle alıyoruz veya o an almak zorunda kalıyoruz.
    Satarken garanti v.s. şöyle iyidir,böyle iyidir,göz boyamalar,15 gün içinde iadesi vardır,bozulursa 40 gün içinde yenisi verilir falan ....böyle uzayıp gider.Ama bu garantileri veren firmalar ne kadar büyük veya kurumsal olursa olsun insanları ufak prosedürleri bahane ederek iyi niyetten uzak, genelde hep mağdur ettiği kesindir.Bu sebeple bir ürün alırken iyi bir mağaza-markadan,iyi bir satış danışmanından,iyi bir esnafdan almak kadar şans faktörü de önemlidir.
    5 ay önce ktm marka (ithalatçı ümit bisiklet) bisiklet aldım.1700 tl ye.Zincir kopmuştu yetkili servislerde halledemeyince direk hadımköy deki merkeze gittim bisikletle,neyse sağolsunlar değiştirdiler benide evime kadar bıraktılar.Şimdi pedalın bilyası dağılmış evin yakınındaki servise gittim benden bakım ücreti alıp öyle bakabileceğini söyledi.Hocam bu pedal ve bilyası dağılmış olduğu bal gibi ortada,garantili bi ürün ne parası.hemen orada merkezi aradım, bana dediği aynen şu;
    ''pedalın bilyaları zamanla aşınma yapar ve bilyaların sıkılması gerekiyor sizde sıkmamışsınız buda kullanıcı hatası olduğu için yapacak bir şey yok.
    Bilyalar nasıl sıkılıyor ilk defa sizden duyuyorum,teknik bilgisi olan yetkiliyi verin.Bilyaların dağılması kullanıcı hatası olamaz.
    -yetkili şu an burada değil biz size geri dönüş yapalım.
    Ne zaman geri dönüş yaparsınız gün içinde olurmu?
    -zaman veremem ne zaman ulaşırsak.
    yarın ararmısınız?
    -belli olmaz.
    dalgamı geçiyorsun benimle ,ulaşılması çok zor çok yoğunmu biri vs... 40 tl lik pedal için ben de sizi tüketici hakem heyetine de şikayet edeceğim hemde forumlarda konuyu anlatacağım.
    Bıktım artık bunun gibi işine sadık olmayan esnaflardan,nasıl olsa sattık bizden çıktı diyen zihniyetten.Uğraş dur senin problemin demeye getirenlerden...

    ktm sonbaharın başlarında bisikletliler derneğinin düzenlemiş olduğu boğaz gezisi organizasyonda baklava standları kurdurmuş.Ayrıca orada lastiği patlayan arkadaşlara bisikletlerinin markası neolursa olsun ücretsiz iç lastiklerini komple değiştiriyor.Bende buradan ktm ye diyorumki okadar markana değer veriyorsan millete şov yapacağına ilk önce senden mal alan müşterine sahip çık.
     
  2. Aydın Diricanlı

    Aydın Diricanlı Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.197
    Beğeniler:
    1.876
    Şehir:
    Üsküdar/İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Paylaşım için teşekkürler...Demek ki İlgili firmanın mağazalarına girerken iki kere düşüneceğiz...
     
  3. tolgahansaygili

    tolgahansaygili Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    bu garanti işi anlatılınca bende merakımdan size bir sorayım bisikletin maşası da garantiye giriyor mu _? ben öyle yüksek model bisiklet almadım 419 carraro maşa iki kolu o parlayan yeri ifade etmekte zorlandım ismini bilmeyince.. neyse içten paslanmış bana yağmurda sürmüşsün sen bunu diyerekten arıza sebebini bana yıkmaya çalışıyor peki diğer kolda neden paslanma yok anlamadım üstelik kilitleyincede maşada boşluk vardı bahane gene hazır.. o çukurlara girdiğinde maşaya zarar gelmesin diye öyle diyerek bu da geçiştirildi ... bayilik verilen yerler neden bakmıyor bende anlamıyorum alırken yüzüne gülmeler sonra anlıyor insan sahte gülümsemeleri ilgilenmeleri ...
     
  4. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    genelde bu ürünlerin pedallarını 5 liralık 10 liralık pedal takıyolar cok kısa sürede ses yapıp bozuluyor. bazen şans eseri aynı gün bile bozulabiliyor. pedallarını kullanmadım ama bende mosso aldım yanında verilen pedallar el gücü ile dönmüyor :) 25 30 tl lik daha güvenli ve saglıklı bi pedal alıp muhatap olmak zorunda da kalmayabilirsiniz. diye düşünüyorum. henuz bi sorun yasamadım ama sonradan duyduklarım ümit bisikletin kadro garantisinde dahi böyle başdan savma davrandıgını duydum. belli baslı 2 3 marka ve mağza haricinde cok iyi satış sonrası ilgilenen firma yok gibi. adamlar bisiklet satıcısı olarak. kullanmayanlardan daha çok kümsüyorlar bisikleti.
     
  5. Samet Koç

    Samet Koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Seviye:
    Bisikleti aldıktan sonra bir beklentiye girmiyorum garanti konusunda neden uğraşıp boşa vakit harcayayım kendimi sinir strese sokayım? Kadroya bişey olmadığı sürece peşinden koşmam. Bana böyle cevap verirlerse sakin kalamam olay çıkar.
     
  6. Can_517

    Can_517 Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2007
    Mesajlar:
    142
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bu satış sonrası işler genellikle böyledir. Muhtemel ktm sersisine yapılan iş başı para ödemiyordur oda acısını senden çıkartıyor.