Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dura Ace c50 akıcılığı neden böyle?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Selami53 tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.207
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Merhaba arkadaslar resimde gorulen
    Fulcrum racing s3 jant setini kullaniyordum,jantlar 1790 gram agirliginda sapim telli 35 mm aluminyum profilli bir jant seti ustunde 23 mm specialized turbo lastikler var ve evde yaptigim donus testlerinde on teker mandal takili olsun olmasin her halukarda 6 dakikayi deviriyor 7 dakikayi buluyor.
    Jantlari upgrade amaciyla degistirip dura ace c50 clincer seti aldim 50mm profile 1600+ gram agirliga sahip bu jantlarin on tekeri ustunde 25mm continental lastiklerle mandalli mandalsiz her sartta 2 bucuk dakikayi gecmiyor.

    Simdi merak ettigim konu bu kadar akicilik farki neden ?
    Rulman / bilya farki diyecegim ama shimano geri zekali mi ki en ust seviye setinin akiciligini basit bir rulmanla artiracakken bilyali sistemde israr etsin ?
    Belki hersey bu donus degil yolda ustune yuk bindiginde hersey degisecektir,bilyanin da avantajlari varidr ama bilemedim kafam karisti.Ozellikle bu janti kullanan arkadaslarin da jantlari bu sekilde mi ? Yada diger profilli jant kullanan arkadaslarinki,bilyali jant kullananlarinki ?
     

    Ekli Dosyalar:

    Cem Savaş ve cagdas81 bunu beğendi.
  2. Ahmet Ayaz

    Ahmet Ayaz Bisikletkolik

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    19 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    1.823
    Şehir:
    K.Çekmece İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hocam üç dört tane ortalama bisiklet fiyatı eden jant seti en az 10-15 dk. dönmeli :)
     
  3. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.156
    Beğeniler:
    5.180
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Belki de shimano'nun göbekleri boşu boşuna dönmeyi sevmiyordur? belki de gerçek akıcılığı üzerine yük bindiğinde ortaya çıkıyordur?
    Bence üzerine binip test etmeden denememek lazım. Shimano, özellikle de duraace modelinde böyle bir hatayı asla yapmaz. Elbet vardır bir bildiği.
     
    Cem Savaş, ercst0rm ve Volkan AYAZ bunu beğendi.
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Campagnolo > Shimano :p
     
  5. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.780
    Beğeniler:
    2.170
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Acaba dunyanin baska bir yerinde de bu donme testini yapanlar var midir?

    Neyse ben bildigimi aktarip geceyim. Bazi jantlarda 2mm alyan ile sıkılık ayarı yapılır. Cok bossa jant artik yanal olarak oynamaya baslar. Cok sıkıysa da dediğiniz gibi zor doner. Guvendiginiz bir bisikletciye bunu ayarlatabilirsini. Buna ragmen donmuyorsa gobek bakimi yaptirin. Halen donmuyorsa o modellerin uretimi bu sekilde aaabie deyip gecin :)
     
    uguryilmaz144 bunu beğendi.
  6. volkan Öz

    volkan Öz Forever Young

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    28 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yeni jantlarda belli bir süre kullanıldıktan sonra akıcılığının arttığını okumuştum.İçindeki gres ve yeni parçaların sıkılığı yüzünden kullanıldıkça akıcılığının artması mantıklı gelmişti..
     
  7. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    QR lar çok sıkı olduğu zaman akıcılığını etkilediğini görmüştüm. Çok sıkmış olma ihtimaliniz var mı? Turda tecrübeli bir abimizde görmüştüm gitmiyor bu vs demişti. QR ları kontrtol ettik gevşetti ve düzeldi. Farkında olmadan sağlam olsun diye çok sıkılabiliyor aklınızda olsun:rolleyes:
     
  8. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.207
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Ahmet Ayaz 3-4 bisiklet parasi edeni bilmiyorum ama bi karbon jantin yari parasi etmeyen set en kral set kadar donuyor..
    @Kuzey Ege bende oyle dusunuyorum belki yuk binince farkediyordur dun biraz bindim bir eksisini artisini farkedemedim.
    @ToffieBoi yada rulman > bilya
    @Ozan k. A baska yerleri bilmiyorum normalde kac dakika dondugune takilacak birisi de degilim ama arada az bir fark yok.Yorum ici .Tesekkurler dikkate alacagim gobekleri actirmaktansa once o kisimla ilgilenmek daha makul.
    @volkan Öz evet oihtimali de dusundum fakat jantlar benden onceki sahibi tarafindan bir iki kez kullanildi ve 500 km yapmistir.Acaba yeterli bir mesafe degil mi ?
    @Ekrem Yılmaztürk ilk dikkat ettigim hatta heo dikkat ettigim kisim orasi,zaten yazida da belirttim mandalli mandalsiz farketmedi.

    Bu arada ek bilgi : arka jantta herhangi bir fark yok onceki sete gore.
     
    Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  9. Ahmet Ayaz

    Ahmet Ayaz Bisikletkolik

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    19 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    1.823
    Şehir:
    K.Çekmece İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Selami53 işin şakasındayım hocam. bu kadar teknik mevzular beni aşar.
     
  10. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ön jantları karşılaştırdınızmı?
    Üst seviye jantların bazılarında arka jantların hublarında tırnak sayısı fazla oluyor, bu durum pedal çevirirkenki akıcılığı etkilemiyor ama pedal çevirmeyi bırakınca cırr sesi aldığınız noktada jantı daha çabuk yavaşlatıyor, bazı firmalar daha fazla tırnak sayısını daha güçlü hub sesi ve tekere aktarılan güçte daha az kayıplar yaşamak için tercih ediyor diye biliyorum, tabii shimano jantlarında rulmanlı ve sesli sistem olmama durumu olduğu için içindeki gres yoğunluğu kirliliği ve bilyaların yağsız olup karıncalanabileceği düşünülerek jantlarınızı sıfır almadıysanız ,ilk aldığınızda kontrol etttirip, sonra ise periyodik bakım zamanı aralıklarını belirlemenizde fayda var..
     
    Selami53 bunu beğendi.
  11. volkan Öz

    volkan Öz Forever Young

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    28 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    valla yarışlarda takımların kullandığı jantın sorgulanması pek alışılmış bir durum değil...
     
    Kuzey Ege ve Selami53 bunu beğendi.
  12. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Aslında Campy ile Shimano göbekler arasında sistem oalrak pek fark yok. Fulcrum (Yani Campagnolo) göbekler öyle endüstriyel, işte atıyorum 6609 numaralı rulmanı kullanmıyor. Onda da yine açık bilyeli bir sistem var.

    Shimano jant yeni olduğu için, göbekte kullanılan yağ henüz oldukça sert. Kısa bir süre kullanımdan sonra kendine gelecektir.
    Ayrıca, göbeğin boşta dönerken yaptığı performans o kadar da önemli değil. Asıl performansı üzerinde yük varken, bisiklet sürülürken gösterir set.
     
    Ömer Murat, MehmetAliB. ve Selami53 bunu beğendi.
  13. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.207
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @emrah9700 bu karsilastirmam zaten on janta gore,arka da bir gariplik yok.Bu gidisle actiracagiz gibi gozukuyor.
    @volkan Öz merak ettigim sey o aslinda.Yani bu jant seti normalde boyle mi ?

    @ToffieBoi yorum icin tesekkurler,peki acilmasi icin 500 km yeterli degil mi acaba.
     
  14. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Jantın boşta ne kadar dönüp dönmediğinin anlamsızlığını geçtim; fizik bilen birisi jantın boşta 6 dakika dönmesi ile 3 dakika dönmesi arasında kaç W fark var hesaplasın lütfen.
     
  15. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bu km'yi göbeklerin içerisindeki grese zarar verebilecek, yağmur, dere veya tazzikli yıkamayla girebilecek bir su bile değiştirebilir, siz bakımdan sonra en azından sizdeki süreci bilirsiniz, bu durumu bir ikinci el araç alınca buji yağ yağ filtresi, hava filtreleri ve triger yenilemesi yapıp km'nizi bir yere not almaya benzetebilirsiniz..
     
  16. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.780
    Beğeniler:
    2.170
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bu arafa göbek açmak motor acmak vs bunlar kötü şeyler degil. Bazi ilanlarda hic açılmadı ellenmedi vs diye şeyler okuyorum, açın abi ... açın yaglayin kontrol edin bunlar kötü şeyler değil. Ince anahtar varsa siz de yapabilirsiniz o kadar basit islemler. Iki tane inca anahtar gres yagi ve temiz bezden başka seye ihtiyacınız yok.

    Youtubeda acin video izleyerek yapin...
     
  17. Volks

    Volks Kıdemli Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    13 Mart 2015
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    394
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Volkan
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @Selami53 500km az bence. Zonda var bende de ilk zamanlarda pek ses çıkmıyordu şuanda yaklaşık - 1500 2000 e yaklaşmıştır ses oldukça artmaya başladı.
    1 kere detaylı temizlik gördü bisiklet ondan sonra fark etmeye başladı ses.. Bir kaç video izledim, kulakları sıkarken çok sıkı yapmış olabilir misiniz ?
    Onun bile gerçekten büyük etkisi var akışta.. Hatta akşam eve gittiğimde bende kontrol edeceğim :) uhde kaldı içimde..
     
    AliÇimen bunu beğendi.
  18. S.Çal

    S.Çal Kıdemli Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    31 Aralık 2014
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    461
    Şehir:
    Afyon
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Jantın akıcılığını boşta dönerken test etmek yanlıştır hocam. Yol bisikletimde Eski jantım shimano r500 idi. Şuanki jantım Fulcrum R5. Şehir bisikletinden fitnes bisikletine dönüştürdüğüm bisikletimde de kendi örümüm novatec d712-d711 göbekler ve 29" dt xr 331 çemberler dt tellerden oluşan 1500g lık jant setim var. Boşta çevirmede aralarında en iyisi kendi ördüğüm jantlar. Arka ön teker farketmiyor çevirdiğimde en az 3-4 kat filan fark atıyor diğer jantlara. Yol jantlarını kıyaslamak gerekirse boşta çevirmede R500 ün arka göbeğinin akıcılığı daha iyiydi. Ama bisiklet üstünde işler hiç de öyle değil. Fulcrum ile ciddi fark hissettim ortalama hız konusunda.
     
  19. ercst0rm

    ercst0rm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    874
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ercüment
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    ki sansen ben cosmic elite jant setimin akiciligini begenmiyip temizlik yaparken gresslemistim ve akiciliginin degistini bariz hissetmistim
     
  20. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    649
    Beğeniler:
    915
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Janta taktığınız lastik ağır bir lastikse boşta dönme süresi daha uzun olur vb. Daha önce de yazıldığı gibi üzerine yük bindirmeden tekerleği boşta döndürerek herhangi bir kanıya varamazsınız. eski jantınız yenisinden biraz daha ağır ve mekanizma uzun süredir kullanıldığı için kendi akışını kazanmış. haliyle boşta dönmesi daha rahat. çok kötü ve çok iyi jant arasındaki farkı bedeninizle hissedebilirsiniz ama iyi ve çok iyi jant arasındaki farkı test tertibatı olmadan sadece hislerle karşılaştırabilmek mümkün olmayacaktır bence.