Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dünyanın En Hafif Yol Bisikleti Kadrosu ISP Dahil 747gr

Konu, 'Bisiklet ve Donanım Ağırlıkları' kısmında Fatih Balkış tarafından paylaşıldı.

  1. Fatih Balkış

    Fatih Balkış Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    463
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    vancouver-kanada
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Kanadamızın gururu Guru Bikes dünyanın en hafif yol bisikleti kadrosunu üretmeyi başardı. Bunu niye önemsediğimi söyleyeyim: Bir kere el yapımı olması, ikincisi Kanada'da üretilmesi. Oldukça basit hatlara sahip olan kadro birçok teste tabii tutulmuş, piyasaya çıkma tarihi ise 2010'un ilk ayları olacak.

    Henüz detaylı olarak kadro hakkında bilgi olmasa bile, firmanın sitesinden kadroyla ilgili bir videoya ulaşabilirsiniz.

    http://www.gurubikes.com/2.0/enCA/main.php
     
  2. Kutay Özdemir

    Kutay Özdemir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    630
    Beğeniler:
    506
    Şehir:
    İstanbul, Kadıköy
    Seviye:
    ewt dizayn bakımından bence de perfect! :D:D
    photon diye bir model 747 gram bir kadro imiş :)
     
  3. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Interbike 2009'dan BH G5, sadece 5.07kg, 100 yillik sirket nede olsa :in:


    [​IMG]
     
  4. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    resmi yarışlarda 6.8 kg bir alt sınır yok mu ?
     
    Özcan Avcı bunu beğendi.
  5. ilkerikier

    ilkerikier Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Ocak 2007
    Mesajlar:
    369
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    evet yasal alt sınır 6.8 kg hala. artık bisiklet markalarının üst model kadroları çok hafiflediği için yarışlarda daha alt seriden bir model kullandıkları oluyor. mesela hatırladığım kadarıyla contador madone 6.9 yerine madone 6.5 kullanıyordu. lance armstrong da bi yazısında " artık bisikletlerimiz çok hafif ağırlaştırmak için neden disk fren kullanmıyoruz" diye yazmıştı.
     
  6. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Lance'in son Fransa turunda kullandığı bir sele vardı, ismi dilimin ucunda ama çıkaramıyorum. Konforuyla ün salmış bir modeldi, yarım kiloluk bişey :D Frenler yerine seleden ağırlaşmak bence daha güzel değil mi :)
     
  7. Doruk ÖZTÜRK

    Doruk ÖZTÜRK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    214
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    madone 6.9 ile 6.5 in kadrosu aynı ekipman olarak 6.5 daha düşük
    Ayrıca 2010 6.9 un kadrosu trek in sitesinde 890 gr olarak gözüküyor.
     
  8. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    kesinlikle katılıyorum:) zaten selelere bakarsak yarışlarda geniş ve konforlu gözüküyorlar.ayrıca uci standartlarına getirmek için madone lara 200 gram kadar daha ağırlıkta takıyolar.sınırı yok işin.canondale firmasıda aynı dayanıklılıkta 1 kilo daha hafif bisiklet yapıp uci nin önüne sunmuştu alt sınırı daha da alta indirmesi için sonuçta adamlar okdar yol gidiyo yazık yahu onlarada:p
     
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu en hafif kadro fakat şunu unutuyoruz aslında...

    ISP kadrolarda seleyi tutan parçanın ağırlığını... Scott kadrolarda bu parçanın ağırlığı 100g dan daha ağır :)

    Yani sele borusundan kazandığını aynen geri veriyor...

    Ama tasarımı sade klasik bir kadro... Hafif olmak güzeldir her koşulda :)

    Bu arada pro turlarda gerçekten ağır yüksek profil jantlar, tombik süper konforlu seleler hep ağırlık sınırını aşmak için kullanılan ekipmanlar :)
     
    Bora, Fatih Ertörün ve Güney Tuncer bunu beğendi.
  10. no_education

    no_education Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    230
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    yuh yani :)
     
  11. Mesut Nalbant

    Mesut Nalbant Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2009
    Mesajlar:
    50
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    hafifletme işi yavaş yavaş amacını aşıyor gibime geliyor.
     
  12. linguist2010

    linguist2010 Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    babaeski
    Seviye:
    Bildigim kadariyla Spinin kadrosu daha hafifti.678 gr civari biseydi.
     
  13. Zeki Günaydın

    Zeki Günaydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    950
    Beğeniler:
    643
    Şehir:
    İstanbul-Samsun
    Seviye:
    kesinlikle katılıyorum:)
     
  14. Fatih Ertörün

    Fatih Ertörün Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2007
    Mesajlar:
    1.281
    Beğeniler:
    1.093
    Şehir:
    izmir/bostanlı
    Seviye:
    Acaba bunu mu kastediyorsunuz? :)

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=49797
     
  15. cenk burak koç

    cenk burak koç Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    türkiyeye gelmedikten sonra isterse tüy gibi olsun bana ne faydası var.
     
  16. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Dünyanın en hafif kadrosu denmiş, ben Ankaradayken, Ahmet Hidayet Akyürek in bisikletinin parça listesinde Scott Addict XS kadrosu (sele borusu entegre olmayanlardan) 740 gr görünüyordu hatta tekrar tekrar sormuştum emin olmak için, acaba ben mi yanlış hatırlıyorum ama sanmıyorum yanlış hatırladığımı üstelik seri üretim bir kadro.
     
  17. hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    O seleden bende almayı düşünüyorum(San Marco Concor Ligt) bir ara hafiflik uğruna aldığımız selle italia slr xp uzun yollarda çok rahatsız ediyor.Ayrıca bu Guru markası özel üretim yapıyormuş yani bu kadroyu almak isteyene tuzluya mal olabilir...Adamların felsefesi bisiklet insanın herhangi bir uzvu gibi hissedilirse en iyi performans alınır diyorlar ve de bence güzel bir şey yapmışlar.Türkiyede niye böyle şeyler yapılamıyor ya da yapılmıyor ...İsmi de iyi kapmışlar bu arada...
     
  18. Cihan A.

    Cihan A. Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    29 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.202
    Beğeniler:
    915
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Yayla
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Harika bisiklet çok beğendim.Uzay mekiği gibi:)
     
  19. Fatih Balkış

    Fatih Balkış Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    463
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    vancouver-kanada
    Seviye:
    Hakan Guru M boy için sele borusu dahil 747, scott XS 740 diyorsun + sele borusu daha ağır oluyor, sanırım karıştırdın, bir de Guru da el yapımı bir seri üretim, kesinlikle kişiye özel değil.
     
  20. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Söylemeden edemedim;

    Guru seri üretim ve el yapımı! Nasıl oluyo bu? Yok böyle bir şey.

    El yapımı bir üretim senede en fazla 150 - 180 kadro çıkarır ( bir ustadan)
    10 master frame builder koysan 1500 kadro eder, hala seri üretim sayılmaz.
    Ha yok Çin'de bir fabrikaya verilir, 1000 işçi çalışır, onunda adı hand-made olmuyo. Biz ona "hand touched ready to shipping" diyoruz.

    Kişiye özelden kastin sanırım "custom built to measure". Bu üretimin kadronun
    ne kadar hafif olduğuyla hiç alakası yok.
     
    Fatih Balkış bunu beğendi.