Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Duna-Ipoly Milli Parki'na yolculuk

Konu, 'Yabancı bir ülkede şehirlerarası turlar' kısmında Murtega tarafından paylaşıldı.

  1. Murtega

    Murtega Fájdalmas

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Budapeşte
    Adı:
    Murat B.
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Yilin ilk konaklamali turuna bu hafta cikabildik. Birkac diger alternatifi eledikten sonra elimizde kalan fikir ülkenin kuzeyindeki Milli Park'a yolculuk. Yaptigimiz rota asagi yukari su sekilde:

    Map.jpg


    Rotanin bir kismini haritada cizemedim, cünkü Google patikadan bile saymamis.

    Carsamba öglene dogru bisikletleri yükleyip yola cikiyoruz. Milli Parka ulasana kadarki ilk 70 kilometrede Eurovelo 6'yi takip edecegiz. Dunakeszi'ye kadarki ilk 20 km biraz cetrefilli. Bazen trafige karismamiz gerekiyor. Trafikte seyrederken bisiklet yolu kaldirimin diger yaninda tekrar beliriyor. Oraya nasil gececegimizi planlayana kadar tekrar kayboluyor. Asil bisiklet yolu nehrin bati yakasinda oldugu icin bu tarafta gayet sallapati bir is olmus. O yolu secmedik, cünkü tekrar dogu tarafina gecmek icin nehri tekne ile gecmek tek alternatif. Onlar da her saatte bir sefer yapiyor.

    Dunakesi'den sonraki 50 kilometre, eger tabelalardan birini iskalamazsaniz, oldukca düzgün.

    Evden cikisimiz
    2015-04-15 12.59.15.jpg

    Tuna'ya paralel sekilde seyrediyoruz. Nisan ayinda simdiye dek gördügümüz en güzel hava. Fakat rüzgar zorluyor.
    2015-04-15 15.09.34.jpg
    2015-04-15 15.09.42.jpg Su molasi
    2015-04-15 15.42.23.jpg
    Hava kararana kadar Eurovelo 6'da pedallamayi sürdürüp Slovakya sinirindaki Szob'a variyoruz.
    2015-04-15 15.42.46.jpg
    2015-04-15 18.16.34.jpg
    2015-04-15 18.51.15.jpg 2015-04-15 18.51.20.jpg
    Visegrád kalesi: 2015-04-15 19.10.01.jpg 2015-04-15 19.10.05.jpg 2015-04-15 19.17.15.jpg 2015-04-15 19.17.25.jpg 2015-04-15 19.59.32.jpg
    Yol üstündeki gördügümüz tek kamp alani kapali olunca tüm aksam üzerini yolumuz üstünde cadir kurabilecegimiz sakin bir alan arayarak gecirdik. Sonunda nehir kiyisinda gözden irak bir yere gece karanliginda cadir kuruyoruz. Suyun karsi tarafi Slovakya topraklari. 2015-04-16 06.27.08.jpg 2015-04-16 06.27.20.jpg
    Toparlanip kahvalti aramak icin yola düsüyoruz. Ilk duragimiz Marianosztra. Ülkenin en önemli manastirlarindan birine ve en büyük kadin hapishanesine sahip ironik bir kasaba. Önce sulari tazelemek gerek.
    2015-04-16 07.40.22.jpg
    Buraya asil gelis sebebimiz ise bu dag yolu. Milli Park'a giris yapabilecegimiz haritadaki en yakin nokta.
    2015-04-16 09.08.39.jpg
    Google Maps'ten bakinca bu kadar kötü gözükmüyordu.
    2015-04-16 10.07.05.jpg
    CAM02155.jpg 2015-04-16 10.42.32.jpg
    2015-04-16 11.08.54.jpg
    Trekking sezonu belli ki daha acilmamis. Bizden baska etrafta kimseler yok. Dag bisikletinin sanindandir diyerek tirmanisin bir kisminda bisikletleri itekliyoruz cünkü lastikler dönmüyor. Egim de cok ciddi. Sonunda ana yoldan ayrilip baska bir patikadan düse kalka iniyoruz ama bir Macar klasigi olarak yol ormanin icinde bir anda bitiyor. O kadar indikten sonra ayni yolu tekrar tirmanmak zor geldigi icin ufak bir arayis sonunda artik kullanilmayan eski bir yürüyüs yolu buluyoruz.
    2015-04-16 12.49.26.jpg 2015-04-16 14.02.22.jpg 2015-04-16 14.02.28.jpg
    Yol üstüne devrilmis agaclar, son yagmurdan kalan camur göletleri ve sürekli derenin bir o tarafina bir diger tarafina gecmek gerektiren bir patika. Eger yürüyüse cikmis olsaydik pek sorun olmazdi ama üzerindeki yüklerle birlikte 30 kilo bisikletlerle pek kolay olmadi burayi gecmek. Yine de orman buna kesinlikle deger. Sonunda asfalt yoldan 5 kilometrede gelebilecegimiz Letkes'e neredeyse 20 km bir yolculuk ve orman yolundan 300 metre irtifa kazanip variyoruz. Fakat daha büyük bir problemimiz var. Telefonun sarji bitti. Bir sonraki tura kadar kesinlikle solar sarj aleti alinacak.

    Dag yoluna bir sonraki giris 35 kilometre ötedeki Bernecebarati. Yol üstünde bir kamp alani daha buluyoruz fakat o da kapali. Tekrar dag yoluna girdikten sonra ilk buldugumuz yerde kamp atiyoruz. Google sagolsun:
    Kemp.JPG
    Ilk denememize kiyasla bu dag yolu bir tik daha iyi, fakat ormanda calisma yapan araclar yolu oldukca bozmus. Telefonlarda hala sarj olmadigi icin tekrar Google'dan yardim alacagim:
    Ut.JPG ut2.JPG
    430 metre irtifa aldiktan sonra uzun bir inis sonrasi parkin dogu tarafindaki Nagyoroszi'ye ulasiyoruz. Hava durumu aksam üzeri ve gece yagmur gösteriyor. Telefonlardan birini restoranda az da olsa sarj edip trenleri kontrol ediyoruz. Raylarda calisma varmis. Yalnizca otobüsler isliyor ve bisiklet yüklemenin imkani yok. En azindan Vac'e ulasabilirsek Tuna üzerinden teknelerle gidebiliriz diye düsünüp yola düsüyoruz ve hayatimin en korkunc 26 kilometrelik yolculugu basliyor. Yol su:
    ut3.JPG
    Macaristan-Slovakya arasindaki ana yol: E77. Tek serit gidis-gelis, inanilmaz bir arac yogunlugu ve gecen her 3 aractan biri tir. Her ne kadar olabildigince uzaktan gecseler de tirlarin rüzgari bile sizi yol disina itmeye yetiyor. Yanimizdan her arac gecisinde ufak capli bir panik atak geciriyorum. Sonunda dayanamayip ilk sapaktan atiyorum kendimi disariya. Geceyi Diosjenö kasabasinda geciriyoruz. Sansimiz yaver gidiyor ki kamp yeri acik, geceyi gecirmek icin odalar da mevcut. Bir oda kiralayip yerlesiyoruz.

    2015-04-18 10.43.51.jpg
    Üzerimizdeki keneleri ayikladik, telefonlar sarj edildi, E77'ye tekrar cikmayacak sekilde rota planlandi, yola cikmaya haziriz. Ilk durak kalesi ile meshur Nógradi.
    2015-04-18 11.09.30.jpg
    Kaleye yalnizca merdivenle cikildigindan bu seferlik es geciyoruz. Bu noktadan sonra tekrar orman patikalarina girecegiz. E77 harici tek alternatif.
    2015-04-18 11.28.31.jpg 2015-04-18 11.39.08.jpg 2015-04-18 11.39.16.jpg 2015-04-18 11.54.17.jpg
    Orman yollarinda hoplaya ziplaya, dag bisikletini ve amortisörü icat edene rahmetler okuyarak gidiyoruz.
    2015-04-18 12.35.33.jpg 2015-04-18 12.35.40.jpg
    CAM02167.jpg 2015-04-18 12.59.31.jpg 2015-04-18 12.59.36.jpg 2015-04-18 13.18.20.jpg 2015-04-18 13.18.25.jpg 2015-04-18 13.28.50.jpg
    Büyük kismi inisle gecen 20-25 km sonrasi tekrar Tuna kiyisinda Eurovelo 6'ya baglanip geldigimiz yoldan Budapeste'ye dönüyoruz. 2015-04-18 15.15.39.jpg
    4 günlük yolculugumuzun bilancosu yaklasik 100 kilometresi orman ici olmak üzere 236.73 km ve bastan asagi temizlik gerektiren iki bisiklet.
    2015-04-18 20.05.05.jpg
     

    Ekli Dosyalar:

    Erdal YAVUZ, ratm ve KaanG bunu beğendi.
  2. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Bu Eurovelo yollarını yollarını görünce hep şu video geliyor aklıma:
     
    Murtega ve Fatih Çetin bunu beğendi.
  3. Murtega

    Murtega Fájdalmas

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Budapeşte
    Adı:
    Murat B.
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @KaanG, :D



    Burada da otoban haric hicbir yolda emniyet seridi yok. Otobana da zaten bisiklet girmesi yasak.