Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

duke race yağ eklemek

Konu, 'Süspansiyon' kısmında alperen_69 tarafından paylaşıldı.

  1. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    az kullanılmış bir duke race aldım fakat kilitlenmede problem var yağ çok eksik gibi biraz meraktan bende boşalttım sayılır,şimdi şöyle bişey sormak istiyorum yağ ile çalışan kısımda yani kilitlemeyi sağladığımız kol üzerindeki küçük civatayı açtığımızda burdan kilitleme için yağ ekleyebilirmiyim yoksa büyük somunu açmam gerekirmi

    [​IMG]
     
  2. Atakan Türkmen

    Atakan Türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2007
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Bursa - Amasya
    Seviye:
    eğer böyle bir sorun yaşıyorsanız bence sökün maşayı gönderin servsinie kargo ile bakımını yapsınlar size geri göndersinler ama servvis duyulmuş bişe olsun anladın sen onu ;)
     
    Nevzat KÖSEOĞLU bunu beğendi.
  3. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    butun rockshox modelleri için için bakımı nasıl yapacagını anlatan bakım klavuzları var. Sitesinden indirebilirsin. Fakat biraz araman gerekebilir. Eger ne yaptıgını gercekten bilmiyorsan veya klavuzdan tam olarak anlayamıyorsan bence masayı acma. Zaten bazı yerler özel edevatlar gerektiriyor. Ayrıntıları klavuzdan bakabilirsin.
     
  4. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bakım klavuzunu indirdim de ben genel bakımdan ziyade kilitlemeyi sağlaması için yağ eklemek itiyorum o yüzden sordum
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Alperen o civatayla olmuyor lock out kısmına yağ eklemek. Sağ bacağın üst kısmını komple açıp, doğru miktarda yağa tamamlaman lazım. Bu eski sistemler (2006 ve öncesi, Reba ve Pilot'larda 2005 dahil) içinde hava kalmaması gereken daha zor bir yapıya sahipler.

    Ayrıca yağ eklemek çözüm de değil, önemli olan yağı neden kaçırdığını bulup onu onarmak. Gerekirse conta, keçe vs değişimine gitmek.

    Benim tavsiyem bir servise amortisörünü götürmen/göndermen.
     
  6. erhana

    erhana Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2004
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bakım kılavuzunu indirdin de hangisini? Senin maşa sanırım birkaç yıl önce Türkiye'ye getirilen Duke Race partisinden. Bende de aynısı var. Model yılına bakıp da indirdiğim servis kılavuzundaki modelin sağ tarafı benimkiyle tamamen uyumsuz çıktı. Biraz araştırınca bizimkilerin sağ tarafı için Pure Service Guide'ı kullanmak gerektiğini keşfettim. Al sana linki: http://www.sram.com/_media/techdocs/Pure Service Guide - Rev_A.pdf

    Biraz incelersin, aletin edevatın varsa ve gözün yerse girişirsin. Kilitleme mekanizmasının çalışması için sağ tarafın hava kalmamacasına yağ ile dolu olması gerekiyor. Taşırarak doldurmak gerektiğinden biraz pis iş.
     
    yasin bunu beğendi.
  7. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    erhan teşekkür ederim bu bizimkine daha uygun evet zaten bakım yaparsak idris ile beraber yaparız
     
  8. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    birde kılavuzda 5 wt ve 15 wt iki ayrı viskoziteli yağdan bahsediliyor
    5wt olan nereye 15 wt olan nerde kullanılıyor tam olarak bilen varmı acaba