Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dört Köşe Orta Göbek Bakımı

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Uğur Güneş tarafından paylaşıldı.

  1. Uğur Güneş

    Uğur Güneş Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    79
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    Merhaba Arkadaşlar..

    Bu Yazımda Sizlere dört Köşe Orta göbek bakımını resimlerle anlatmaya çalışacağım. Yapacağımız bu uygulamayla göbekteki boşlukları gidermiş olacaz ve aynı zamanda mükemmel akıcılığa sahip bir göbek elde edeceğiz.

    Ben Bu bakım sırasında kendi bisikletimin orta göbeği olan Shimano BB-Lp30 u kullandım. Bakım İşlemlerine Başlayalım..

    1- Öncelikle Orta göbeği Bulunduğu yerden sökmemiz gerekiyor. Bunun için Aynakolu çıkartmamız gerekiyor. Aynakolu çıkartmak çoğu zaman sıkıntı çıkarır. Rahat bir şekilde çıkarmak için vidalarını tam çıkarmadan hafif gevşetin. Bu şekilde bisikleti sürün ama dikkat edin vidaları düşebilir veya aynakolun bir anda çıkması ciddi kazalara sebep olabilir. Biz bu yüzden fazla gevşetmiyoruz vidaları.
    RESİM 1
    [​IMG]
    RESİM 2
    [​IMG]

    2- Aynakolu Gevşetip çıkardıktan sonra orta göbeği bulunduğu yerden sökmemiz gerekiyor. Benim bakımını yaptığım orta göbek düz diş olduğundan sökerken sol tarafa çevirdim ve çıkardım. Bunun için orta göbek sökme anahtarı veya 15 mm ingiliz anahtarı kullanabilirsiniz. 15 mm ingiliz anahtarını nasıl kullanacağınızı resimden görebilirsiniz.(RESİM 3) Bunu yaparken İngiliz anahtarının sırtını mile yaslayıp dişlerden birinin ingiliz anahtarı ile tutulmasını sağlayın. Ve açmaya çalışın. eğer çok fazla sıkı ise bunu bu şekilde çıkartamazsınız.
    RESİM 3
    [​IMG]

    3- Şimdi Çıkardığımız orta göbeği dağıtıp Bütün parçaları bulunduğu yağdan arındıracağız. Öncelikle sızdırmazlık için kullanılmış lastikleri sivri birşey yardımıyla çıkaralım. Orta göbeğin derin olan tarafında lokma anahtarla Sökebileceğiniz bir vida göze çarpıyor. Tam olarak kaç mm lokma gerektiğini bilmiyorum. bunu Sökerken beni epey uğraştırdı. Ve tanıdığım bir sanayicinin yanına gittik. Ve göbeği işkenceye bağlayıp cıvatayı söktük.
    RESİM 4
    [​IMG]
    RESİM 5
    [​IMG]

    4- İlk cıvatadan hemen sonra bir pul ve bir tanede bilyaları tutan cıvata bulunuyor. Bunlarıda uygun anahtarlarla çıkartıp bütün parçaların temizliğini yapıyoruz. Ben bunları kirli yağdan arındırmak için Evlerde kullandığımız yağ çözücüyü sıcak bir suyla birleştirip bunların üzerine döktüm. Derin bir kapta 15 dakika beklettikten sonra bezle hepsini temizledim. Bu işlemi yaparken yağdan ve kirden iyice arınmasını sağlamanız çok daha akıcı ve uzun ömürlü bir orta göbek yapmamızı sağlayacaktır. Uygun Olmayan Parçaların Da değişmesi Gerekiyor Elbette. Örneğin bilyaları Değiştirmek Daha akıcı Bir Çözüm Getirebilir.

    RESİM 6
    [​IMG]

    RESİM 7
    [​IMG]

    RESİM 8
    [​IMG]

    RESİM 9
    [​IMG]

    RESİM 10

    [​IMG]


    5- Şu an elimizde Bulunan Parçalar Sırasıyla
    a) Orta mil
    B) Orta mil yatağı
    C) 11 Adet büyük 16 adet Küçük Bilya
    D) Bir adet büyük ve bir adet küçük Sızdırmazlık Lastikleri
    E) Bir adet Pul
    F) Bir adet bilya cıvatası
    G) Bir adet sıkıştırma cıvatası

    Bunların Teknik İsimlerini Bilmediğimden En yakın isimlerini Yazdım :)

    6- Şimdi Her parçasını özenle temizlediğimiz orta göbeği toplama işlemine başlayacağız.
    Simdi bir yerlerden Gres Yağı Bulmamız gerekiyor. Bende daha önceden fazla miktarda vardı. Yağlama için onu kullanacağım.

    7) Önce orta mil yatağının bilya yataklarını gres yağıyla yağlıyoruz. Ve küçük Bilyaları derin bölüme büyük bilyaları diger yere olmak üzere resimdeki gibi yerleştirip orta mili yatağına koyuyoruz. Burda orta milin üzerine bilya dizmemdeki amaç shimanonun kullandığı orta mil yapısı itibariyle bilyalar mil yatağındayken orta mil takılamıyor. bu yüzden böyle bir şey yaparak orta milin rahat takılmasını sağladım.

    RESİM 11
    [​IMG]

    RESİM 12
    [​IMG]

    8)Daha sonra orta mili yerine yerleştirip diğer tarafa bilya cıvatasını takınız. Bilya cıvatası ters diştir. Yani takmak için sol tarafa çevirmeniz gerekiyor.

    RESİM 13
    [​IMG]

    9)Boşluk Kalmayacak ve bilyaları fazla sıkıştırmayacak şekilde cıvatayı sıkıyoruz.. Kontol amaçlı mili döndürüyoruz. Döndürürken biryere sürtüp sürtmediğini veya bilyaları ezdiğini hissedebiliriz. boşluk kalmaması içinde büyük özen gösteriniz. Daha sonra pulu ve sıkıştırma cıvatasını bağlayıp sızdırmazlık lastiklerini yerlerine yerleştiriniz. Lastiklerin düz tarafı bilyaların üzerini örtecek şekilde konulmalıdır.

    10) İlk Etapta kullandığımız gres yağından dolayı çok seri bir dönüş sergilemez. ama bir iki kullanımdan sonra aynakolu çevirdiğimizde durmadığını göreceğiz.


    VE SONUÇ....



    RESİM 14
    [​IMG]

    11) Simdi Sökerken Yaptığımız İşlemlerin Tersini Yapıyoruz. Her Parçayı yerine Taktıktan sonra yeni orta göbeğimizle tura çıkıyoruz. :)



    Bakım İşlemleri bunlardı. Umarım Bilmeyen Arkadaşlara Az da olsa yardımcı Olabilmişimdir. Her türlü Sorunuza cevap vermekten Mutluluk Duyarım. Sağlıcakla Kalın

    Uğur Güneş--SeGmEnT
     
  2. ufuk şen

    ufuk şen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    231
    Beğeniler:
    166
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Teşekkürler , Riskli bir işlem ve orta göbek konsunda acemi olduğum için bu işe girmeyeceğim :D bisikletim şu an 4 aylık 1.600 km yol yaptı, orta göbek bakımına ihtiyaç varmı ?
     
  3. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Çok güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık... Eğer mümkünse çıkarılan parçaları eksenel bir şekilde nasıl dizileceğini de fotoğrafta gösterebilirmisiniz?.
     
  4. Uğur Güneş

    Uğur Güneş Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    79
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    Ufuk Şen-- Eğer orta göbeğinizde boşluk varsa veya zinciri boşluğa aldığınızda ve aynakolu çevirdiğinizde kesintisiz dönmüyorsa bakım zamanı gelmiş demektir.

    Mustafa acar -- orta göbeği topladığım için o fotoğrafı şu an ekleyemem. ama siz bakım yapmaya kalkarsanız her türlü yardımcı olurum
     
    Barış Karapınar bunu beğendi.
  5. Sungur Çağırgan

    Sungur Çağırgan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    İzmir-Güzelbahçe
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    gerçekten çok emek harcamışsınız elinize sağlık tebrikler...
     
  6. HAKAN UZ

    HAKAN UZ Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    teşekkürler...
     
  7. mustafa9979

    mustafa9979 Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2010
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    izmir
    güzel bir anlatım olmuş emeğinize sağlık