Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Donanım Değiştirmek

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Ahmet F.ELBİR tarafından paylaşıldı.

  1. Ahmet F.ELBİR

    Ahmet F.ELBİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    471
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul / Fatih
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhba;
    Ben salcano 21Vs modelini alacağım ama ilerde kullanımda yeterli olurmu bilmiyorum forumda herkes en az 24 vites olsun diyor ama yeni bisikletler pahalı eskilerden aradığım yok bir tek 21 vs var int. sitesinde ordan alacam fiyat çok uygun 520 tl ye geliyor.
    Asıl soru şu donanımı kurulum yaptırmadan 21vites yerine takım olarak 27 vites takım la değiştirsem olurmu?
    Uyarsa, Yurt dışından komple takım getirtmek istiyorum,uyumlu olması için nelere dikkat etmem gerekir,
    Böylece kullanmadığım parçalarıda tek-tek satabilirim.

    acill konu hakkında bilgi arkadaşların yardımına ihtiyacım var
     
  2. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arka göbek uyumsuz olacaktır.
    Arka göbek bulursanız takarsınız ancak yeniden jant tellerini ördürmeniz gerekicektir veya direk 9lu sisteme uygun bir arka jant almanız gerekicektir.
     
  3. mhmmt111

    mhmmt111 Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2012
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hocam her açıdan kaset dişli bir arka göbek iyi gidecektir. Çünkü 7 li sistemde göbekler 5-6-7 li sistem için uygun onun dışında kaset göbekler 8-9-10 lu sistem için uygundur. Siz 21 vites bir bisiklet aldığınızda parça değişikliği yapmak için sadece vites grubunu değil arka göbeğide değiştirmek zorunda kalırsınız. O yüzden bütçeyi biraz daha arttırarak 24 vites almanızı öneririm.
     
  4. Ahmet F.ELBİR

    Ahmet F.ELBİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    471
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul / Fatih
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Grup Setlerin içerisinde kaset dişli olmuyormu?
    grups setlerde bi ara bakmıştım ama , sanırım 7-8 parça oluyor.

    27 vs var bi yerde adam 2012 bisiklete 2013 fiyat istiyor
    800 e iniyor ben 750 verdim, bisiklet 2 senedir mağazada bekliyor ve son 1 tane kutulu falanda değil 50 tl için vermedi.
    ben 21vs yi 520 ye alacam 300 donanıma harcasam bil o herifden o bisikleti almam
     
  5. onur güneş

    onur güneş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    743
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    Bende bunu dusunmustum ben 27 yada 30 vites alicam sora setli gelcek bende arkadas gibi yurtdisndan 105 set getirmeyi dusunuyorum uyar mi acaba

    GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  6. Ahmet F.ELBİR

    Ahmet F.ELBİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    471
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul / Fatih
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    http://www.ebay.com/itm/2012-Shiman...t-Groupset-M310-upgrade-version-/220980492433

    İlk önüme bu çıktığından bunu koydum örnek olsun diye mesela bunlardan alsam yeterlimidir.Anlamadığımdan sizlere soruyorum
    Birde ilk bisikletim olacak çocukluktan sonra başlangıç olarak 21vites bana ne gibi yetersiz gelebilirki şehirde haftada da 1-2 kez 40-50 km kullanım için bunlarıdad söylerseniz daha da aydınlanacam.
     
  7. Ahmet F.ELBİR

    Ahmet F.ELBİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    471
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul / Fatih
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    SALCANO City Sport 21vs hakkında yorum yapabilecek arkadaş yokmu?
     
  8. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    inada bindirirsen sen zararlı çıkarsın.
    21vs ile 27vs arasındaki fark için 280tl uygun bir fiyat farkı.

    aynakol
    arka göbek(jant ördürmek için ekstra 15-20 lira)
    ruble
    zincir
    vites kolları(birleşikse bir de fren kolları)
    vites aktarıcıları
    değişecek.(unuttuğum varsa ekleyebilirsiniz)

    yine 27vs kadar iyi olmayacak... maşaları vs. de farklı.
    indirmeyi dene ama 750'ye inmese de güzel bisiklet fiyatı için.
     
  9. Ahmet F.ELBİR

    Ahmet F.ELBİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    471
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul / Fatih
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    saol mert;
    ancak bisikleti hepsi burada 5 ay önce 680 tl ye vermiş bide karta kampanyası o zmn varsa 630 gibi
    Bisikleti başklarına daha uygun vermiş adam ama bu son die vermiyo 2012 model bisiklet, teşhir ürün , kur 1.70 civarı alınan bisiklet kur u 2.3 den çarpıyor adam satmak istemiyor, düşüncesi şu ;2014 çıkınca yanına koyar 900 e rahat satarım bu modeli.Artık neyse benim bütçemi aşıyor 750 de fazla bana aslında daha ıvır zıvır a 200 tl falan ayırmak lazım.
    O yüzden sen 21vs için ne düşünüyorsun bana uyarmı ilk bisiklet olarak 21 vites bana ne gibi eksileri olur.
     
  10. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hepsiburada'da 27vs satıldığını hatırlamıyorum... 24 vardı sanırım.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=127552
    bu konunun sahibine de sor istersen nereden ve kaça aldığını.
    bir de betül özkal'da vardı 27vs.
    aynı yere mi sordun bilmiyorum, ama daha uygun fiyata almışlardı sanırım...

    bütün giriş seviyesi dağ/tur bisikletleri 21 vites tourney oluyor neredeyse zaten. binlerce kişi kullanıyor ve yetiyor bir şekilde.
    yine fiyatına göre iyi bisiklet.
     
  11. Ahmet F.ELBİR

    Ahmet F.ELBİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    471
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul / Fatih
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    tmm sağol ben 21 vites alıyım kullanıyım 1 sene falan iş beni sararsa iyi birşey alırım.Bisiklet zayi olmaz zaten eşim kullanır, yazlığa bırakırım yada yeğenime falan veririm en kötü ihtimal,
    Evet zaten betül hnm ve bir arkadaş daha vardı hepimiz aynı yerden bahsediyoruz onlar uygun almış ama artık vermiyor dolardaki hareketlenmeden dolayı ,
     
  12. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Sevgili kardeşim,

    Söylediğin kullanımlar için (şehirde haftada da 1-2 kez 40-50 km kullanım için)21 vites yeterli olacaktır.

    Eğer 21 vites üzeri düşünüyorsan geliştirmek yerine hazır alman doğru olacaktır çünkü sadece vites donanımı değil, maşa vs daha iyi olacaktır üst vites modellerinde.
    Örneğini verdiğin vites seti yaklaşık 400-430TL. Arka göbek değişecek 40TL, işçilik en az 75-100TL. Toplamda 550-600TL. bşisikleti de koyarsan 1150TL eski parçaları en fazla 150TL satarsın maaliyet 100TL olur. Bu hesaba gümrük vergisi eklemedim yurtdışı alınırsa %18-20 gümrük vergiside ilave olacak.
    27vs için 800TL bu hesaba göre kesinlikle kabul edilir fiyat. Eski şartlara göre düşünmek yanlış olur, bu dolar kurları ile kimse elindeki malı bundan ucuza vermez.
     
  13. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    aynen öyle. ben bisikletimi 670tl'ye aldım ama ikinci elde 850-900'ün altına satmam satacak olsam bile.
    zaten satmayı da düşünmem :D
     
  14. Ahmet F.ELBİR

    Ahmet F.ELBİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    471
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul / Fatih
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yorumlarınız için sağolun vites setini yeğenim ile elden gelirken getirtecektim zaten ama tavsiyelerinizle o işten vazgeçtim, basit bir giriş seviyesi ile aranıza katılacam inş.