Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Doğru yolu buldum... KTM Strada 3500

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında efeballi tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Aylar süren araştırma, fikir değişiklikleri ve çelişen tavsiyelere rağmen Pendik'te Şenol Bey'in vasıtasıyla 26 Ocak'ta gidip KTM Strada 3500 aldım. Özet geçecek olursak karbon kadro, Shimano 105 grup, RS10 jant seti, Ritchey Comp sele borusu/boğaz/gidon, Selle Italia X1 sele mevcut. Açıkçası karbondan korkuyordum(araştırma için açtığım konuyu okuyanlar bilirler) ama sonradan korkumun çoğunlukla yersiz olduğunu gördüm. Görüp beğendiğim ilk bisiklete atlamayıp, uzun süre araştırmamın da faydasını gördüm. Bisikleti aldıktan sonra heyecandan uyuyamadım, ertesi gün test yapmanın hayalini kurdum. Sonra ne mi oldu? Kar yağdı! Neyse yorumlara geçeyim:

    Hybrid'den sonra bu bisikletin uçtuğunu söylemeye gerek yok sanırım. Düz yolda hybrid'le 32-33 gittiğim eforla bu makine 40 gidiyor. Özellikle jantların hafifliği bisikleti çok daha atik yapıyor. Yanından bir bisikletli mi geçti? 2 tur çevir, rüzgarındasın. Bu jantların çok sağlam olduğunu da söylemeliyim. Sahilyolu'nda kamyonlar sağolsun, açılan çukurlara birkaç kez düştüm. Lastik patladı tabi ama jant jilet gibi. Yol gidonunun sağladığı farklı tutuş pozisyonları elimi çok rahatlatıyor. Köşeler, kollar, kancalar. Kancaları sıkça kullanıyorum. Uçak mühendisliği okuyoruz ya, aerodinamik olmazsak olmaz. Shimano 105 parçalar muhteşem, her koşulda çatır çatır vites değişiyor.

    Dipnot: Yol bisikleti alacaklar ikili aynakoldan korkmasın. Yük taşımıyorsanız 50/34 aynakol gayet yeterli. Boya işçiliği çok hoş. Dezavantajı yok mu? Yani....var. Önceki bisikletim disk frendi Bu bisiklet onun kadar iyi yavaşlamıyor(özellikle kollardan tutarken), ama kaliper frenden de disk fren performansı beklemek hata olur. Ayarı doğru yapıldığı zaman yeterince iyi yavaşlıyor. Bu bisikletle yarışa da girdim, yokuş da çıktım, çukura da girdim, yük de taşıdım. Hiçbir koşulda üzmedi. "Bisikletler ikiye ayrılır, yol bisikleti ve diğerleri." Doğrudur.

    Buradan takım kaptanım Atilla Atay'a, Salı-Perşembe Bisiklet Grubu'na, forumda birkaç hafta önce açtığım konuya yazanlara, kısacası yorumlarını esirgemeyen herkese teşekkür etmek isterim.

    Sevgiler, saygılar...
     
  2. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Valla Allah kaza beladan korusun ben aldım yol bisikletini 600km kullandım başım beladan kurtulmadı =D boya işçiliği ve genel görünüş gerçekten çok hoş 105 seti zaten herkes çok övüyor, benim merak ettiğim gidon sargısı tek parçamı yoksa siz bu şekildemi yaptınız? Benim beyaz ve çok seviyorum lakin üst kısmı tabiri caizse leş gibi oluyor çok takıyorum kafaya böyle şeyleri, düz siyahta çok taraftar değilim benim bisiklette uyum için ,bence gidon bantı bir yol bisikletini süslemenin hoş bir alternatifi çok hoşuma gitti sizin kullandığınız..:in:
     
  3. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
    Bisikleti aldığımda iki renkti sargısı. Vites koluna kadar siyah, vites kolundan sonra beyaz bant sarılmış. İki parça yani. KTM diğer bisikletlerde de böyle yapıyor, vites koundan sonra bisiklette hakim olan başka bir renk kullanıyor. Süper de oluyor hani... :)

    Açık renk sarınca da kirleniyor, rengi kaçıyor. Bu bantın üzerinde de kararmalar oluşmaya başladı bile.
     
  4. berki çınar

    berki çınar Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Güzelçamlı-Kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    İyi günlerde kullanın, bende strada 4000 var, yakın zamanda karbon jant ve tubular lastiğe geçtim, daha da hafif ve akıcı oldu, ktm karbonu gayet iyi, tekrar hayırlı olsun...
     
    efeballi bunu beğendi.
  5. ybayrak

    ybayrak Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2012
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İstanbul-Esenyurt
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    hayırlı olsun.Ktm nin bisikletleri tasarım,donanım ve fiyat olarak piyasadakilere oranla çok çok iyi
     
    efeballi bunu beğendi.
  6. selim ayaz

    selim ayaz Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Hayırlı olsun. Kazasız sürüşler.
     
    efeballi bunu beğendi.
  7. Oguzhan.Pilgir

    Oguzhan.Pilgir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mart 2012
    Mesajlar:
    789
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hayırlısı olsun, iyi günlerde kullanın..
     
    efeballi bunu beğendi.
  8. Ergun Yavuz

    Ergun Yavuz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler.. Bende 6 ay önce yol bisikleti almıştım şu an baya bi km oldu sorun yok :) Girmediğim çukur mu kalmadı :) bütün çukurları tek tek inceledim şahsen..(girip çıkarak) Ne jant ayarı bozuldu ne bi şey adamlar yapmış yanii :) jant setim (mavic aksium) Yani almaktan korkmayın yol bisikleti bütçeniz varsa alın..
     
  9. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Güle güle kullanin. Frenler konusunda; jant yanaklarini sürekli silip temizleyin, papuclarin yüzünü temiz tutup kontrol edin, tekerleri bloke etmeye bile yeterler :in:, her kosulda yeterli olurlar.
     
  10. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.341
    Beğeniler:
    6.334
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bisikletin hayırlı olsun. Bisikletini almadan önce anketli başlığını takip etmiştim. Açıkçası seçim önceliklerin bana çok yakın gelmişti. Yani alü mü olsun karbonmu. Başlık altına yazılanlar bayağı bilgilendirici olmuştu. Seçenekler içindeki iki bisiklet benimde tercihlerimdendi: caad 10 ve strada 3500.
    Kendi seçimini karbon kadrodan yana kullanmışsın. Anlaşılan endişelerinin üzerine çıktın. Bu noktada birkaç şey sormak istiyorum.
    Bisikleti kaç tl ye ve nereden aldın. 1600 Euro gibi bir fiyat veriyorlardı. Sonradan bu fiyatın artmış olduğunu gördüm.
    karbon kadroyu neden tercih ettin.
    bisikletin eksileri, artıları neler. Karbon kadro güven veriyormu
     
  11. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kadronun renk uyumu ve bisikletin genel olarak görsel dizaynı çok güzel. Resimlerinden ne kadar hafif olduğu tahmin edilebiliyor. Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.
     
  12. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sağolun.
     
  13. ozgurozgenc

    ozgurozgenc Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    116
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    istanbul\zeytinburnu
    Seviye:
    Bende ktm strada 3000 var bugun ilk turumu yaptim 46 km tik demedi hizi sevmem ama max hiz 48km hemde istanbul trafiginde
    Benimki 8.7kg sadece on masa karbon 105set ama diger parcalari ise cok hafif
    Iscilik boya super
    Neyse sana bana bundan sonra ktm alacaklara hayirli olsun
     
  14. m6rk

    m6rk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Gayet mantıklı bir bisiklet seçmişsin. Uzun yıllar sorunsuz kullanılabilecek bir model. 105 ekipmanla 7.8 kg çok iyiymiş. Benim bisikletim ultegra ekipmanla 7.9kg idi. Standart jantları çok sağlam ve kaliteli olmakla birlikte ağırdı. 2 yıl kullandıktan sonra yeni jant alınca bisiklet 300 gr. kadar hafifledi.

    Böyle bir bisiklet kaza bela olmadıkça anca sıkılıp değiştirilir, yoksa en 10 yıl bana mısın demez. İyi günlerden kullanman dileğiyle.
     
    efeballi bunu beğendi.
  15. Oktay Volkan

    Oktay Volkan Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2012
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Güle güle kullan
     
    efeballi bunu beğendi.
  16. ysufdran

    ysufdran Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hocam, harika, çok güzel, şeker gibi, çok çok begendim :)..

    güle güle kullanın ;)

    uff, KTM Life Track im var benım de,

    o kadar memnuunum ki, yol alırsam, ktm den başkasını pek dusunmuyorum
     
  17. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bu fiyata Trek gibi markalarda Tiagra alınabiliyor. 105 olması çok iyi. :) Bunun üzerine ihtiyaç duyulma ihtimali düşük. Ayrıca çok hoş duruyor. Güle güle kullanın. :)
     
  18. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    13000 km sonra arka jant çatladı, Ultegra jant setine geçtim(Ferhat Köse'ye teşekkürler). Bisiklet artık pedallı 7.7 kg.
    [​IMG]
     
  19. özgür bağdatlıoğlu

    özgür bağdatlıoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    338
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Yeni haliyle güle güle kullanın! 13.000 km sonrası oluşan izlenimlerinizi müsait olduğunuz bir zaman forumda kısaca değerlendirirseniz belki ileride almak isteyenlere yardımcı olur!
     
  20. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    An itibariyle 13500 km'de, Ultegra'larla 400 km yol yapmışım.
    Bisikleti pantolon ve spor ayakkabı ile 9 km'lik okula gitmecelerden, 225 km'lik İstanbul-Bolu yolu ve 75 km'lik Alanya yarışına kadar farklı farklı koşullarda, yağmur, kar, güneş vs. koşullarda kullandım.
    Bu zamana kadar başımı ağrıtan tek nokta jantlar oldu. O da benim hatam, Nisan'da yokuş inerken büyükçe bir çukura düştüm ve iki lastiği de patlattım. Arka jantın yan duvarı yamuldu. Akort ayarının düzeltilmesi için jantın o yöne doğru el (daha doğrusu ayak) yordamıyla tekrar eğilmesi gerekti. O halde bile 10000 km dayandı :D

    Konunun başlarında yazdığım gibi bisikleti agresif bir pozisyon için tasarlanmış. Önceki şehir bisikletinden buna geçerken beni zorlayan meselelerden biri bu oldu. Alttan tutarken üst vücut yere neredeyse paralel oluyor ve bu iyi bir bel/kalça esnekliği gerektiriyor. Bisiklet dışı yaptığım "core" antrenmanları sayesinde bu pozisyonda rahat edebildim.

    Yine önceki bisikletimde disk fren vardı, tüy gibi hafif, serçe parmağıyla fren yapılıyor. KTM'ye ilk geçtiğim zamanlar çoğunlukla vites kollarından tutuyordum, buradan fren yapmak da biraz el gücü istiyordu. Zamanla alıştım, problem yok. Alttan tutarken zaten tek parmakla frenleme mümkün.

    Bisikletin esnemezliği çok iyi, Cavendish'e bağladığımda bile alet çizgisinden sapmıyor. Arka jant son haftalarında esniyor gibi hissediyordum, ama belki de psikolojikti.

    Güzel asfaltta yağ gibi akıyor, bunu başka bisikletleri test ettiğimde anlıyorum. (Başkaları da benim bisikletimi test ettiğinde anlıyor :D ) Geometrisinden midir, kullanılan karbonundan mıdır bilmiyorum. Ama düz yolda tempo yaparken herhangi bir rahatsızlık oluşmuyor, pedal çevirmeye odaklanabiliyorsunuz.

    Bozuk zeminde (stabilize, kaldırımtaşı vb.) iyi sallıyor. Bolu'dan inerken yolda stabilize kısımlar vardı, iniş bittiğinde en çok acı çeken bendim. Eller, bacaklar, arka taraf bitmişti. Kalan yolun büyük kısmını phantom aerobar(yani dirsekleri gidona koyup, elleri önde birleştirerek) pozisyonunda gitmiştim. İstanbul'da Maçka yokuşu gibi kaldırım taşlı yolları özellikle arıyorum, burada büyük vitese koyup ağırlığı seleden bacaklara almak işe yarıyor. Daha kalın gidon bandı kullanmanın da faydası oldu.

    Bisiklet 50-34 aynakol ve 12-28 ruble ile geliyor. Yeni başlamış olmama rağmen sıkıntı yaşamadım, eskiyince 11-25 rubleye geçtim. Kondisyonla ilgili bir durum. 11-25'in vites oranları arasındaki boşluk daha az, öyle bir avantajı oldu.

    Ultegra jant setiyle beraber bisikletin daha iyi hızlandığını ve akıcılığının arttığını hissediyorum. Psikolojik olabilir.

    Biraz uzun oldu ama, özeti böyle.