Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dizlerimizin sağlığını koruduğumuza nasıl emin olabiliriz?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında uguryilmaz144 tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.587
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Arkadaşlar merhabalar;

    Uzun süredir konu açmıyordum, kafama takılan bir konu olduğu için fikirlerinize ihtiyacım var. Bildiğiniz gibi bisiklet sporuyla ilgilenenler ağırlık, rijitlik, güç ölçer, gps, dişli oranları bir sürü parametreyle uğraşıyor. Ve bunların hemen hepsi ölçülebilir olduğu için kıyas yapabiliyoruz. Ancak "diz konusu" bir süredir benim kafamı karıştırıyor.

    Bir tarafta antremanlarında 270kg squad kaldıran olimpik bisikletçi Robert Förstemann abimiz var, diğer tarafta dizindeki ağrıyı önemsemediği için kıkırdak aşınması yaşayan ve ömür boyu bunu çeken arkadaşlarımız. Forumda bu konuyu epey araştırdım ve dizlerin korunması için genel düşünce yüksek kadansın korunması yönünde. Bir de dizlerimi zorluyorum birşey olur mu diye soran bir üye için, "sen Andy Schleck değilsin, Andy kadar antreman yaptığında dizlerin için endişelenmeye başlayabilirsin" diyen bir arkadaş vardı. Haklılık payı olabilir mi?

    Bende yaklaşık 3 haftadır başka bisikletim olmadığı için 24" bir çocuk bisikleti kullanmak zorunda kalıyorum. Selesi aşırı alçak kaldığı için rampaların tamamını ayakta tırmanmam gerekiyor. Tırmandığım irtifa kazanımı 80m. 3 gün önce günde iki kere tırmanmam gerekti ve akşamında dizimde ağrı hissettim. Bugün tekrar ekmek almaya giderken, kadansı çok yükseltmeyi göze alarak küçük viteste ayakta tırmandım ve dizlerimde bir ağrı oluşmadı.

    Peki sizlere soruyorum. Dizleri korumanın yolu nedir? Rampalarda dizleri rahatlatmak için ayakta mı yoksa oturarak mı tırmanmalıyız? Dediğim gibi Robert Försteman ciddi ağırlıklarla çalışan bir bisikletçi ve dizleriyle ilgili bir sorununu duymadım. Kendi ağırlığımızla ayakta tırmanmak kıkırdakları aşındırır mı? İleri vadede rahatsızlık oluşturur mu?

    Ben bisiklet sporunu herşeyden önce sağlık için yapıyorum. Bu yüzden eğer yanlış birşey yapıyorsam bunu düzeltmek isterim. Herkese iyi forumlar...
     
    Cemil Dada bunu beğendi.
  2. gokberk88

    gokberk88 Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Mart 2016
    Mesajlar:
    391
    Beğeniler:
    232
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    gökberk
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    bundan 3 ay önce bisiklete başladığımda arkadaşlarıma yetişmek için kendimi çok hırpalıyordum ve bir akşam yokuşta ayakta çıkıp bayağı yüklenmiştim ertesi günler dizlerimde çok ağrı oluştu 1 ay falan sürdü diyebilirim tabi bu zamanda düz yolda sürdüm ama yokuş çıkmadım. mümkün olduğunca kadansı yüksek tutmaya çalıştım. şimdi dizlerimde hiç ağrı yok ne oturarak nede ayakta sürerken bir sıkıntı yaşamıyorum. şunu biliyorum ki ayakta sürmek eklemlere daha fazla yük bindiriyor o yüzden mümkün olduğunca ayakta sürmekten ve ağır viteslerden kaçının
     
  3. Arınç

    Arınç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2015
    Mesajlar:
    231
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    Zonguldak
    Adı:
    Arınç
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bu birazda genetik ayakta tırmanmak ile bacaklara fazla yük binmesinin pek alakası yok bence sizde oluşan ağrı bisikletin size uygun olmamasından ötürü kaynaklanmış olabilir. Ayrıca bence sizin hissettiğiniz ağrı birazda psikolojik çünkü dizi bir sürüşte zorlamakla hemen ağrı oluşmaz biraz uzun vade de yanlış ölçüler ve yanlış pedallama tekniği ile ağrı ortaya çıkar.Sonuç itibari ile bu konu gerçekten çok önemli dizimize birşey olursa toparlanmak çok uzun zamanlar alabiliyor güzel bir noktaya değinmişsiniz konu açarak herkes bildiğini paylaşırsa öğrenmiş oluruz.
     
  4. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.447
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bisiklette gelişmek demek; 1) enerji üretim mekanizmalarını geliştirmek (kreatin odaklı enerji üretimi, glikoz odaklı enerji üretimi (oksijenli/oksijensiz), yağ odaklı enerji üretimi), 2) oksijen taşıma kanallarını geliştirmek, 3) ilgili kasları geliştirmek (tip I, tip IIa-b).

    Eklem konusu bisiklette geliştirilecek bir alan değil. Yani eklemlerinizin limitlerinde sürüşler yaparak eklemlerinizi geliştiremezsiniz. Ama yukarıda saydığım kaynaklar limitlerinde çalışarak gelişirler.

    Yokuşta veya düz yolda karşılaştığımız dirençle mücadelemiz kaslarımızdan gelmeli, eklem yerlerimizden değil. Bu nedenle eklem yerlerimizde hissedeceğimiz zorluk vites düşürerek, vites düşükse yavaşlayarak mutlaka engellenmelidir. İşi kaslarımız yapmalı, yanmayı-yorgunluğu-kasılmayı kaslarımızda hissedelim dizlerde değil. Bunun bisikletteki karşılığı, pedala uyguladığımız gücü azaltıp pedal çevirme hareketini arttırmaktır.

    Kadansı istenilen seviyeye getirmek için gerekirse ayağa kalkıp kadans yükseltelim, kadans istenilen seviyeye geldikten sonra oturarak ulaştığımız kadansı çevirme hareketiyle koruyalım, pedala güç uygulayarak değil. Mesele hız yapmak değil kadansı korumak olmalı. Eğer bir yokuşu örneğin 50 kadansla çıkmak zorunda kalıyorsanız hiç çıkmayın dizler açısından daha sağlıklı.

    Analoji yaparsam; bisiklette dizlere yüklenmek, spor salonunda ağırlık kaldırırken postürü ve kaldırma hareketini düzeltmeden yüksek ağırlıkların altına girmeye benzer.

    Not: Kadrosu size uymayan bisikletle asla performans yapmayın. Bildiğim kadarıyla sakatlanmak için en kestirme yol.
     
    uguryilmaz144 ve Ömer Murat bunu beğendi.
  5. ozansefer

    ozansefer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    196
    Şehir:
    Antalya-Kemer
    Seviye:
    Birdediz kapağını sabitlemeye çalışın.örneğin yüksek kadanslıda olsa uzun yokuşlarda diz kapağını sabitleyen kaslar bağlar gevşiyormu artık ne oluyorsa diz kapağı olması gerekenden farklı hareket ediyor. Dizlerinizi iyi dinleyin ayakta sürüyorum genelde bir sorunla karşılaşmadım. Uzun tırmanışlar yaptığımda oldu tabi ara ara inip yürüyorum.