Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dişlilerin ve zincirin bitimi...

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Sezer İmamoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Sezer İmamoğlu

    Sezer İmamoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    başlıkta belirttiğim gibi zincirimizi kaç km de değiştirmeliyiz? bittiğinde nasıl bittiğini anlarız? aynakol ,arka aktarıcı makaraları vb, dişlilerin bittiğini nasıl anlarız ??
     
  2. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Zincirle aynakol,ilk 1000 km de alışırlar.5000'e geldiğinde aşınırlar,6-7000'e geldiğinde birbirini yemeğe başlarlar.Daha da zorlarsanız zincir, rublenizi de aynakolunuzu da kullanılmaz hale getirir.Ancak her durumda 5000'de uzamaya başlar zincir.Bunun için zincirin uzayıp uzamadığını kontrol edebileceğiniz ölçüm aparatları var-ki bu sarkma zaten belirginleşir;zincir atmaya başlar ve sizi,arka vites ayarlarınızı değiştirmeye zorlar.

    Zorlama ve kullanıma bağlı deformasyonlara bağlı olarak(Hatalı vites kombinasyonları vs) bu süre azalabilir de.
     
  3. Gökhan kocatepe

    Gökhan kocatepe Kıdemli Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    330
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:


    Benim zincir şuan 4 Binde ama ne aşınma ne uzama var :D
     
    Sezer İmamoğlu bunu beğendi.
  4. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    857
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Örnek vereyim;8'li kaset Sram ruble vardı üzerinde kmc zincir.6.000 km'de zinciri değiştirdim baktım rublede atlama yapıyor rubleyi'de değiştirdim.Şimdi o değiştirdiğim zincir 6400 filan oldu atlama yapana kadar kullanacam bakalım.
    Bir bisikletçi eğer zincir arasındaki yuvarlak halkalar'da çok boşluk varsa o zincirin değişmesi gerekiyor demişti.
     
  5. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    İyi ya Gökhan,daha 1000 km'n var.Ne dedim? "5000'e geldiğinde" di mi.5000'i bulduğunda bir ölçelim zinciri.Uzamış mı,uzamamış mı.
     
    Sezer İmamoğlu bunu beğendi.
  6. Gökhan kocatepe

    Gökhan kocatepe Kıdemli Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    330
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:

    Abi ilk aldığım gün gibi duruyor valla her 100 km'de temizler bakımını yaparım ben :)
     
    Sezer İmamoğlu bunu beğendi.
  7. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bakım yaparak mekanik bir sistemin daha sağlıklı çalışmasını sağlarsınız,o kadar.Zincirin bir ömrü vardır;tıpkı lastikler gibi,o da biter Gökhan.İlk günkü gibi durması onun dış görünümüyle ilgili.Bir de içinde olanlara bakmalı.Hatta üreticiler kullanım sürelerini daha da aşağıda tutuyor.Benim verdiğim 5000,amatör kullanmlar için.Yarışıyorsan,yüksek performanslı sürüşler yapıyorsan,off road XC,Downhill için km limitleri var.

    Bu limitleri geçtiğinde,yani zincir kopup ya da "Yeter artık 7000 km olmuş,değiştireyim şunu" dediğinde,eski zincirin aynakol ve rubleye öylesine "alışmış" olur ki,yeni zincirini benimsetmek hayli zaman alır :)
     
  8. Sezer İmamoğlu

    Sezer İmamoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    peki ya bu aynakol kaç km bir değişir ?? :)
     
  9. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Zincirin her pimi, belli zaman sonra aşınmadan ve diğer nedenlerden dolayı gevşiyor. Bu gevşeme pim başına çok küçük bir miktar boşluk yapsa da, 110+ pimli bir zincire baktığınız zaman toplamda ciddi bir uzama oluyor.

    Zincir uzadıktan sonra kullanırsanız ne olur.
    Rublenin ve aynakolun her dişlisi arasındaki mesafe özel olarak zincirinizle çalışması için yapılıyor. Kısacası birbirine kusursuzca uyan bir sisteminiz var en başta.
    Fakat zincir uzadıktan sonra zinciriniz ruble ve aynakol dişlerine tam olarak oturamıyor, ve gelen kuvvet ile dişlileri aşındırmaya başlıyor.
    Ama kullanmaya devam edebiliyorsunuz. Sonuçta sistem kendini uyduruyor diğer parçalara.
    Fakat bu şekilde aşınan dişliler, yeni zincire uyum sağlamıyor. Bu da rubleyi değiştirmenize neden oluyor. Aynakol daha büyük olduğu için aşınmalar daha az. Fakat uzun süre kullanımdan sonra aynakol dişleri de aynı sorunu yaşıyor.

    11'li ultegra 6800 sistemden örnek veriyorum;
    30$'lık zinciri değiştirmediğiniz, değiştirmeyi geciktirdiğiniz için, 60$'lık ruble ya da en kötü senaryoda 200$'lık aynakolu değiştirmeniz gerekiyor.


    Yapmanız gereken ise şöyle;
    Çok ucuza satılan zincir ölçme aletleri var.
    Bunlar ile periyodik olarak zincirinizi ölçmeniz gerekiyor.
    Ne kadar temiz ve düzgün kullanırsanız zinciriniz o kadar uzun ömürlü olur. Kısacası bunun bir rakamı yok.
     
  10. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Baştan sona kadar yazdıkların çok doğru Gökhan.Ama o son satır,yazının bütününe çok da uymamış."Çok temiz kullanma" nın da bir ölçüsü yok.Neticede mekanik sistem.5000'i geçmek tavsiye edilmiyor.Yarışçılar tek seferde atıyor,ileri düzeyde süren amatörlerden 1000-2000 km'yi geçmeyenler var.Yani mutlaka bir matematiği var.Yük biniyor,ağırlık taşıyor.Diğer Gökhan kardeşim "Çok iyi bakıyorum,temizliyorum,ilk günkü gibi duruyor" diyor.Diyor da gerçekten öyle mi? Yukarıda sakıncalarını yazdım,ki sen de belirtmişsin.

    Ne kadar temiz bakarsan bak,ben genel olarak bir zincirin,ortalama bir binici için bile 5000'i geçebileceğine pek ihtimal vermiyorum.
     
    enes savaş ve Sezer İmamoğlu bunu beğendi.
  11. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Açıkçası o 5000'le ilgili bir bilgim yok. Daha önce duymamıştım onu.
    Bu konuyla ilgili tecrübem de yok. Son zincirimi 4000km civarı kullandım. En ufak bir uzama yoktu fakat.

    Temiz kullanmak ile ilgili demek istediğim de şuydu;
    Zincir ne kadar yağlıysa, o kadar pislik topluyor üstüne. O pislik, zımpara kağıdı gibi davranıyor sistemde, ve aşındırmayı hızlandırıyor.
    Sizin dediğinizi kabul eder, ve 5000km maksimum dersek; pis bir zincirde bu düşecektir.

    Umarım anlatabilmişimdir şimdi demek istediğimi :)
     
    Sezer İmamoğlu bunu beğendi.
  12. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Bu yıl çılgınlık yapıp zincir ve rublemi 7000 km değiştirmedim. Ayna kolum deore. 15 güne kadar ruble ve zinciri değiştirdiğimde ayna kolumun ne halde olduğu belli olacak. O da 15000 km olduğundan büyük ihtimal değişiklik gerekebilir. Sonucu yazarım :(