dişli oranlarını anlama konusunda yardımcı olabilirmisiniz?

gıbıç

Aktif Üye
Kayıt
20 Mart 2016
Mesaj
123
Tepki
68
Yaş
24
Şehir
denizli
İsim
göktuğ Kaan
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
merhabalar
geçtiğimiz günlerde haberim oldu bu dişli oranlarından mtb ve yol bisikletlerinde ayrıı oranlar oluyormuş
birşey sormak istiyorum mesela şu 2 link:




1.burada rubelnin dişli oranları verilmiş bir sürü sayılar var. sadece bu oranlar gözden geçirilerek hız ve yokuş çıkma konusunda genel bir kanıya varılabilir mi? formülü nedir?

2.rublemnin ve aynakolun dişli oranları birbirini tutmalımıdır? tutarsa oranlara bakarak bunu nasıl anlayabiliriz?

sorularımı cevaplayabilirseniz çok sevinirim :)
konuyu yanlış yere açtıysam özür dilerim şimdiden.
 
Scudo

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
dişli oranları hakkında aratırsanız daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz, genel olarak arkada daha fazla, önde daha az diş maksimum güç sağlar, dolayısıyla yokuş rahat olur, ömde fazla arkada az dişlide maksimum hız içindir, deneyerek kişisel ihtiyacınızı karşılayan aralığı bulabilirsiniz, bu konuda tavsiyede bulunamam. dikkat etmeniz gereken aktarıcınızın kaç diş farkını desteklediğidir.

11/28 le hızlanırken daha yumuşak bi geçiş hissederken 11/34 de daha rahat yokuş çıkarsınız, ama diş farkı fazla olduğu için hızlanmak istediğinizde dişli geçişleriniz diğeri kadar yumuşak olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: gıbıç

gıbıç

Aktif Üye
Kayıt
20 Mart 2016
Mesaj
123
Tepki
68
Yaş
24
Şehir
denizli
İsim
göktuğ Kaan
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Tasogare anlıyorum hocam teşekkür ederim demekki aktarıının da desteği bu konuda önemli.
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@gıbıç
evet aktarıcılar belli aralıklara göre çalışırlar 34-11=23 buna ön dişli farkını da eklersiniz aktarıcınızın maksimum kapasitesini aşmıyorsa kullanabilirsiniz mesela 48-36-22 aynakolda 26 fark sadece önde var, bunun için tüm kapasiteye bakarsınız 26+23=49 diş kapasitesinde bi aktarıcı gerekir.
izin verilen aynakol farkıda özelliklerde yazar zaten, dolayısıyla hem hızlı gitsin hem yokuş çıksın diyerek, sınırsız sayıda dişli farkı kullanamayız.
 
  • Beğen
Tepkiler: gıbıç