Disklerin Isınması

Kayıt
22 Temmuz 2013
Mesaj
22
Tepki
1
Şehir
aydın
Bisiklet
Merida
Nazillide(rakım 85) yaşıyorum, disk frenli bir mtb kullanıcısıyım. Bir kaç gün önce Sinekçiler(815 rakım) köyünde yaşayan bir arkadaşımı ziyarete bisikletimle gitmek istedim mesafe 15 km civarıymış baştan sona rampa çıktım diyebilirim. Yaklaşık 1 buçuk saatte köydeydim. Akşam üzeri yola çıktıgım ve bisikletimde lamba olmadıgı için yarım saat köyde kaldıktan sonra dönüş için yola çıktım. Nazilliye kadar hiç pedal çevirmeme gerek yoktu ancak bolca fren kullanıyordum çünkü yol virajlarla ve uçurumlarla doluydu, yolu yarıladıgımda filan frenlerin çok çok çok az zayıfladıgını hissettim belkide sadece histi, durup on tekerdeki diske hafifçe dokundum parmagım nerdeyse diske yapışıp kalıyordu parmagımın üst kısmı biraz yandı. Bunu gördükten sonra biraz korkarak ve daha az fren yapmaya çalışarak nazilli ye kadar indim. Arada aklıma disklere su dökmek falan geldi ama sonra bunun sacma olacagını düşünüp vazgeçtim. Şimdi merak ettigim bu kadar ısınmanın frenlere zarar verip vermeyecegi (ki bence kesinlikle veriyor) ve bunun önüne geçmek için yapabileceklerim.

Bu konudaki bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
 
Scudo

Ufuk Bal

Üye
Kayıt
26 Ağustos 2013
Mesaj
86
Tepki
48
Şehir
pendik - üsküdar
Bisiklet
Sedona
böyle inişlerde illa ki ısınacaktır. formula 1 araçlarının fren diskleri mesela 300- 1000 derece için yapılmış. 300'ün altında olunca da 1000'in üstünde olunca da sorun çıkarıyor. her diskin bi optimum aralığı var yani. bizim diskler bilmem. o frenleri harcaman da normal, 18 km inmişsin tabii harcanacak. rakım da çok yüksekmiş zaten. o frenlerdeki performans düşüklüğü hissi de hidrolik sıvısının azalmasıyla ve balataların eskimesiyle alakalı.

özetle, eğer optimum derecelerinde kullanırsan kesinlikle bi sıkıntı olmaz. ama bu diskler hangi derecede optimum çalışır bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk Korkut

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Uzun süreli frenlemelerden sonra rotorlara asla elle dokunulmaması gerekir. Disk fren kullanımının ilk kurallarından biridir bu. Fren balatalarına etkisi zamanla olabilir. Sürekli sabit fren yerine ara ara frenleme yapmak daha iyi oluyor. Ancak illa ki bir ısınma olacaktır, frenlemeden sonra elle değmemeniz gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk Korkut

Oğuzhan Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
1.253
Tepki
1.795
Şehir
Bolu
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Felt
Ben de bu dertten muzdarip olduğum için ön frene 180'lik disk aldım artık eskisi kadar ısınmıyor.
 

HexfeT

Daimi Üye
Kayıt
22 Ağustos 2012
Mesaj
206
Tepki
475
Şehir
Ankara
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yüksek ısı frenleme kabiliyetini azaltıyor. Aynı zamanda balataların daha hızlı aşınmasına sebep oluyor bildiğim kadarı ile. Benim 5000km yol yaptığım balatanın duruma göre sadece bir yarışta bitebiliyor olmasının başka açıklaması yoktur herhalde.

Uzun süreli inişlerde sürekli basmak yerine kesik kesik fren yapmak, ön-arka freni dönüşümlü kullanmak, ısınan frenin soğuması için fırsat vermek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk Korkut
Kayıt
22 Temmuz 2013
Mesaj
22
Tepki
1
Şehir
aydın
Bisiklet
Merida
@Oğuzhan YAVUZ
benim bisikletimin disk i 180 lik mi acaba ? 1 bucuk aydır bisiklet kullanıyorum böyle teknik bilgileri yeni yeni ögreniyorum da. bisikletim (link)
 

Max Torque

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2013
Mesaj
849
Tepki
800
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin Gündoğdu
Bisiklet
Kron
Disklerin ısınması gayet normal hocam :) . Ayrıca hiçbir zararıda yok diye biliyorum. Aman diyim sıcakken diske dokunmayın deriniz yapışıp kalır
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk Korkut

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
frenler soğukken güzel tutuyormuş gibi görünür, ama asıl performanslarını ortaya koyabilmeleri için belli bir sıcaklığa ulaşmaları gerekir ve bu sıcaklık da elinizi değdirebileceğiniz sıcaklığın çok üzerindedir. düşük hızlarda zaten fazla bir frenleme gücüne ihtiyacınız olmadığı için soğuk haldeki frenleme kuvveti işinizi görür, ama yüksek hızlardayken fren yaptığınızda birkaç saniye içinde asıl çalışma sıcaklığına ulaşır ve gerçek performanslarını o zaman gösterirler.

gel gelelim belli bir sıcaklıktan sonra da hakikaten problem olmaya başlar... inişi gündüz yapsaydınız, önünüzdeki yolun neresinde çukur veya viraj olduğunu çok net görebildiğiniz için daha rahat hız yapabilecektiniz ve fren yapmadığınız anlarda, rotorlar rüzgar sayesinde rahatlıkla soğuyacaktı. ama neredeyse kesintisiz fren yaparak, yavaş yavaş gittiğinizde rotorlar hiç boş kalmadıkları için sürekli ısınırlar, ve rüzgar olmadığı için soğuma imkanı bulamazlar. yine de gece karanlığında rotorların kızıl bir ışık yaydığına şahit olmadığınız sürece sorun olmaz :D

tüm bu anlattıklarımdan anlaşılacağı üzere; aman çok fren yaptım, eyvah rotorlarım çok ısındı, falan gibisinden endişeler taşımanıza gerek yok. frenlerin görevi bu; bunun için yapılmışlar. gerçekten performanslarının azaldığını hissederseniz, sağa çekip durun ve ayaklarınızı yere koyarak bisikleti sabitleyin. bu sırada frenleri serbest bırakın, ki balatalar o sıcak rotorlara hareketsiz bir şekilde temas edip yapışmasınlar. sadece 10-15 saniye bu şekilde beklemeniz yeterli olacaktır; rotorlar o süre zarfında soğuyacak ve normal çalışma sıcaklığına düşecektir. ondan sonra yine normal bir şekilde inişinize devam edebilirsiniz. yolun bazı kısımları aydınlıksa kenara çekmenize de hiç gerek yok, arada bir frenleri saldığınızda rüzgar sayesinde 4-5 saniyede soğuyacaklardır.

bu arada diğer sorunuza da cevap vereyim: çok yüksek modeller haricinde tüm bisikletlerde standart 160 mm'lik rotorlar kullanılır, daha fazla performans isteyenler sonradan 180'liğe geçerler. bir bisikletin orijinalinde 180'lik rotor varsa, bilin ki gerçek bir canavarla karşı karşıyasınız :D
 
Kayıt
22 Temmuz 2013
Mesaj
22
Tepki
1
Şehir
aydın
Bisiklet
Merida
@Ahmet Can Yakışır

çoook teşekkürler çok güzel açıklamışsınız. yani benim bisikletim 160 mm lik rotor a mı sahip?
 

HexfeT

Daimi Üye
Kayıt
22 Ağustos 2012
Mesaj
206
Tepki
475
Şehir
Ankara
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Faruk Korkut

Linkteki bilgilere bakılırsa ön rotorunuz 180mm, arka 160mm. Zaten ideal olan ebatlar yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk Korkut

Sanberk E

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Haziran 2013
Mesaj
2.145
Tepki
1.605
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Pinarello
@Faruk Korkut

Sizinkilerden biri 180 biri 160