Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Disklerin Isınması

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında Faruk Korkut tarafından paylaşıldı.

  1. Faruk Korkut

    Faruk Korkut Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    aydın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Nazillide(rakım 85) yaşıyorum, disk frenli bir mtb kullanıcısıyım. Bir kaç gün önce Sinekçiler(815 rakım) köyünde yaşayan bir arkadaşımı ziyarete bisikletimle gitmek istedim mesafe 15 km civarıymış baştan sona rampa çıktım diyebilirim. Yaklaşık 1 buçuk saatte köydeydim. Akşam üzeri yola çıktıgım ve bisikletimde lamba olmadıgı için yarım saat köyde kaldıktan sonra dönüş için yola çıktım. Nazilliye kadar hiç pedal çevirmeme gerek yoktu ancak bolca fren kullanıyordum çünkü yol virajlarla ve uçurumlarla doluydu, yolu yarıladıgımda filan frenlerin çok çok çok az zayıfladıgını hissettim belkide sadece histi, durup on tekerdeki diske hafifçe dokundum parmagım nerdeyse diske yapışıp kalıyordu parmagımın üst kısmı biraz yandı. Bunu gördükten sonra biraz korkarak ve daha az fren yapmaya çalışarak nazilli ye kadar indim. Arada aklıma disklere su dökmek falan geldi ama sonra bunun sacma olacagını düşünüp vazgeçtim. Şimdi merak ettigim bu kadar ısınmanın frenlere zarar verip vermeyecegi (ki bence kesinlikle veriyor) ve bunun önüne geçmek için yapabileceklerim.

    Bu konudaki bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
     
  2. Ufuk Bal

    Ufuk Bal Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    pendik - üsküdar
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    böyle inişlerde illa ki ısınacaktır. formula 1 araçlarının fren diskleri mesela 300- 1000 derece için yapılmış. 300'ün altında olunca da 1000'in üstünde olunca da sorun çıkarıyor. her diskin bi optimum aralığı var yani. bizim diskler bilmem. o frenleri harcaman da normal, 18 km inmişsin tabii harcanacak. rakım da çok yüksekmiş zaten. o frenlerdeki performans düşüklüğü hissi de hidrolik sıvısının azalmasıyla ve balataların eskimesiyle alakalı.

    özetle, eğer optimum derecelerinde kullanırsan kesinlikle bi sıkıntı olmaz. ama bu diskler hangi derecede optimum çalışır bilmiyorum.
     
    Faruk Korkut bunu beğendi.
  3. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Uzun süreli frenlemelerden sonra rotorlara asla elle dokunulmaması gerekir. Disk fren kullanımının ilk kurallarından biridir bu. Fren balatalarına etkisi zamanla olabilir. Sürekli sabit fren yerine ara ara frenleme yapmak daha iyi oluyor. Ancak illa ki bir ısınma olacaktır, frenlemeden sonra elle değmemeniz gerekiyor.
     
    Faruk Korkut bunu beğendi.
  4. Oğuzhan Y.

    Oğuzhan Y. Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    2.069
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben de bu dertten muzdarip olduğum için ön frene 180'lik disk aldım artık eskisi kadar ısınmıyor.
     
  5. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Yüksek ısı frenleme kabiliyetini azaltıyor. Aynı zamanda balataların daha hızlı aşınmasına sebep oluyor bildiğim kadarı ile. Benim 5000km yol yaptığım balatanın duruma göre sadece bir yarışta bitebiliyor olmasının başka açıklaması yoktur herhalde.

    Uzun süreli inişlerde sürekli basmak yerine kesik kesik fren yapmak, ön-arka freni dönüşümlü kullanmak, ısınan frenin soğuması için fırsat vermek lazım.
     
    Faruk Korkut bunu beğendi.
  6. Faruk Korkut

    Faruk Korkut Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    aydın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    benim bisikletimin disk i 180 lik mi acaba ? 1 bucuk aydır bisiklet kullanıyorum böyle teknik bilgileri yeni yeni ögreniyorum da. bisikletim http://www.meridaturkiye.com/bikes/mattstfs500.html
     
  7. Max Torque

    Max Torque Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    877
    Beğeniler:
    866
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hüseyin Gündoğdu
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Disklerin ısınması gayet normal hocam :) . Ayrıca hiçbir zararıda yok diye biliyorum. Aman diyim sıcakken diske dokunmayın deriniz yapışıp kalır
     
    Faruk Korkut bunu beğendi.
  8. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    frenler soğukken güzel tutuyormuş gibi görünür, ama asıl performanslarını ortaya koyabilmeleri için belli bir sıcaklığa ulaşmaları gerekir ve bu sıcaklık da elinizi değdirebileceğiniz sıcaklığın çok üzerindedir. düşük hızlarda zaten fazla bir frenleme gücüne ihtiyacınız olmadığı için soğuk haldeki frenleme kuvveti işinizi görür, ama yüksek hızlardayken fren yaptığınızda birkaç saniye içinde asıl çalışma sıcaklığına ulaşır ve gerçek performanslarını o zaman gösterirler.

    gel gelelim belli bir sıcaklıktan sonra da hakikaten problem olmaya başlar... inişi gündüz yapsaydınız, önünüzdeki yolun neresinde çukur veya viraj olduğunu çok net görebildiğiniz için daha rahat hız yapabilecektiniz ve fren yapmadığınız anlarda, rotorlar rüzgar sayesinde rahatlıkla soğuyacaktı. ama neredeyse kesintisiz fren yaparak, yavaş yavaş gittiğinizde rotorlar hiç boş kalmadıkları için sürekli ısınırlar, ve rüzgar olmadığı için soğuma imkanı bulamazlar. yine de gece karanlığında rotorların kızıl bir ışık yaydığına şahit olmadığınız sürece sorun olmaz :D

    tüm bu anlattıklarımdan anlaşılacağı üzere; aman çok fren yaptım, eyvah rotorlarım çok ısındı, falan gibisinden endişeler taşımanıza gerek yok. frenlerin görevi bu; bunun için yapılmışlar. gerçekten performanslarının azaldığını hissederseniz, sağa çekip durun ve ayaklarınızı yere koyarak bisikleti sabitleyin. bu sırada frenleri serbest bırakın, ki balatalar o sıcak rotorlara hareketsiz bir şekilde temas edip yapışmasınlar. sadece 10-15 saniye bu şekilde beklemeniz yeterli olacaktır; rotorlar o süre zarfında soğuyacak ve normal çalışma sıcaklığına düşecektir. ondan sonra yine normal bir şekilde inişinize devam edebilirsiniz. yolun bazı kısımları aydınlıksa kenara çekmenize de hiç gerek yok, arada bir frenleri saldığınızda rüzgar sayesinde 4-5 saniyede soğuyacaklardır.

    bu arada diğer sorunuza da cevap vereyim: çok yüksek modeller haricinde tüm bisikletlerde standart 160 mm'lik rotorlar kullanılır, daha fazla performans isteyenler sonradan 180'liğe geçerler. bir bisikletin orijinalinde 180'lik rotor varsa, bilin ki gerçek bir canavarla karşı karşıyasınız :D
     
    Serden Us ve Faruk Korkut bunu beğendi.
  9. Faruk Korkut

    Faruk Korkut Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    aydın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    çoook teşekkürler çok güzel açıklamışsınız. yani benim bisikletim 160 mm lik rotor a mı sahip?
     
  10. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Linkteki bilgilere bakılırsa ön rotorunuz 180mm, arka 160mm. Zaten ideal olan ebatlar yani.
     
    Faruk Korkut bunu beğendi.
  11. Faruk Korkut

    Faruk Korkut Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    aydın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    hımmm iyiymiş yahu bisikletime bir kere daha aşık oldum :))
     
  12. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Sizinkilerden biri 180 biri 160